Kroatië 2023

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Skessa_
Berichten: 10556
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 10:53

Grit schreef:
Skessa; inderdaad die mega camping :D . Gewoonlijk zouden wij deze vermijden om jouw redenen, maar nu is het goed te doen, op ons gedeelte is het rustig en op de centrale stukken verzameld zich wel iedereen, maar dat kun je zelf wel of niet opzoeken. Maar ik wil niet weten hoe het hier is als het vol is :=
Wij hadden hiervoor op twee andere campings gekeken en daar was het echt te stil/uitgestorven.

Niets gegeten of gedronken, alleen Nin op de fiets bezocht en een rondje gelopen. Zeker sfeervol en je kan leuk langs het water lopen, maar het is een erg klein plaatsje/centrum.

Nu net terug van een dagje KRKA, we waren er al vroeg. Heel blij mee, we liepen overal lekker rustig. Daarna kwamen pas de touringbussen/groepen.
Door de vele regenval zijn de watervallen nu imposant. Door het hoge water waren er geen boottochten, dus we hebben genoeg kilometers gemaakt.

Weer is nog goed, tussen de 23-28 graden {:} . Wel twee onweersbuien gehad op zondag en maandag.


November 108, komt mij bekend voor, zodra het gaat regenen en er zijn binnen rijafstand betere keuzes verkassen wij ook. Velebit en Ucka ga ik eens bekijken.



Ohw dat klinkt goed, dank je wel *\o/* *\o/*
Ik twijfel nog steeds een beetje tussen de grote en de kleine camping.

KRKA wil ik ook graag heen en plitvice ook. Begreep dat het vanaf regio Zadar allebei wel te doen is.


Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 18:04

Het is ons goed bevallen op het Zaton Resort, maar ons wijkje met mobile homes was ook (zo goed als) leeg. Dus we zaten heerlijk rustig bij het huisje. Je maakt er in elk geval genoeg kilometers op een dag als je ergens op het park wil zijn. Wij vonden het wel leuk om 's avonds weer even een rondje strand, entertainment en promenade te lopen. Er zit ook een 'all you can eat' restaurant voor zowel ontbijt, lunch als diner, daar kreeg ik echt de kriebels van, maar het zat er elke keer vol.

Met een half uur zit je op de tolweg. Ook nog Zadar bezocht, mooi oud stadscentrum. Met een leuke groentemarkt en zeeorgel, heel apart geluid.

Inmiddels zitten we in Njivice (KRK). Ook weer een heerlijk huisje met uitzicht op de zee. 1 minuut lopen naar het (rots) strand (dus een stuk gemakkelijker met de SUP), twee minuutjes en we zitten op de boulevard van Njivice.
En nog steeds zoveel geluk met het weer, 25-28 graden en je kan tot 's nachts lekker buiten zitten, augustus gevoel {:}

Skessa_
Berichten: 10556
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 18:47

Waren de restaurantjes verder wel goed op het resort?
Ik twijfel nog steeds _O-

Vind het eigenlijk ook leuker om dan gewoon in een stadje wat te eten, mits dat een beetje te doen is qua afstand.

Veel plezier nog verder!

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 21:43

Wij hebben op het resort een keer gegeten, maar dat was pizza/burger. Geen culinair hoogstandje, maar wel lekker :D
De andere restaurants zagen er overigens wel prima uit qua kaart en sfeer +:)+

Zaton had nu verder weinig te bieden (waren nog dicht), Nin heeft zeker ook sfeervolle eetplekjes en is op loop/fiets afstand.

Welke andere 'rustige' camping staat er nog op je lijstje?

Skessa_
Berichten: 10556
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 22:02

Het lijkt me gewoon fijn dat er savonds in ieder geval ook nog wel iets te doen is haha.

Camping Peros, volgens mij ligt die er vlak naast.

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 22:22

Dat is wel een wereld van verschil :D , maar nu liep je zo het terrein op zonder controle, dus dan kun je alsnog mee profiteren van het resort. Behalve het zwembad dan, daar heb je een bandje voor nodig.

Esaqar
Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Kroatië 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 22:41

Wat leuk dit topic!
Mijn vriend en ik gaan zaterdag 2 weken op vakantie met transporter + daktent. Daarvan verblijven we een week in Kroatië.
Eerst een dag bij de Plitvice meren om de volgende dag door te rijden richting Biograd.
Misschien als we daarna weer richting Zwitserland rijden willen we nog langs Rovinj. Iemand hier bekend mee?
Anders wordt het Venetië.

Lizz
Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 07:52

Wij hebben Rovinj en Venetië bezocht op onze reizen naar Split (wel verschillende vakanties).

En als je moet kiezen zou ik voor Venetië gaan. Wij hadden een camping bij Lido di Jesolo en daar kon je met de bus en boot heel makkelijk Venetië bezoeken.
Ik vond dat veel leuker/mooier dan een bezoekje aan Istrië. Istrië vond ik wel fijn om lekker te relaxen en van de zon te genieten.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Tatjanaa
Berichten: 2981
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 08:40

Topic komt precies goed!

Wij denken erover om dit jaar met de camper op zomervakantie te gaan en Kroatië spreekt ons heel erg aan. Voor ons de eerste keer om te reizen met een camper. Ook de eerste keer Kroatië, dus lees graag mee. Wij hebben 1 beperkende factor mee ten opzichte van jullie, onze (zeer active) dochter van 2 *\%/*

Dus, iemand tips voor kindvriendelijke plekken (of juiste te vermijdenplekken)? Uit eten is voornamelijk overdag, s avonds een hapje op de camping of camper is helemaal mooi. Dochter is een waterrat en houd van speeltuinen, 1 van de twee is een pre (anders ben ik de kinderanimatie 2 weken en daar pas ik voor :') )

Ylonja
Natilie & Isadore

Skessa_
Berichten: 10556
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 08:46

Rovinj ken ik niet, mijn oom is er wel geweest en die zei dat het echt een super leuk plekje is!


Tatjanaa: ik zou gewoon eens googlen. Kroatie stikt vd campings en bijna alles heeft zwembaden en dan vast ook wel speeltuinen.

En eens googlen op camping Zaton waar we het eerder over hadden. Dat is volgens mij een kinderparadijs. Camping op Trogir zag er ook super goed uit.

Leedebee
Berichten: 2136
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Hazerswoude Rijndijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 09:00

Wij gaan deze zomer voor het eerst naar Kroatië met onze 2 kinderen van bijna 5 en 6,5. Ook voor het eerst dat we met de auto zo ver gaan, want vliegen is niet meer te betalen in het hoogseizoen -O-

Onderweg een nachtje vlakbij Stuttgart, dan een nachtje Oostenrijk en dan door naar Kroatië. We hebben via airbnb een huis gehuurd in Medulin. Lekker een eigen tuin en 10 min. bij het strand vandaan.

We zijn heel benieuwd!

Stip heeft nu ook een eigen Youtube kanaal! https://youtube.com/@welshcobstip

**************************************************

Mama3
Berichten: 1795
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Kroatië 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 09:21

Wij gaan dit jaar ook weer naar Kroatië, 2 weken Porec, voor de verandering. Naar de camping waar we nu voor de 4de keer komen, maar voor het eerst met een eigen tent, ben benieuwd hoe dat gaat zijn. Hopelijk makkelijker aansluiting voor mijn tieners.

De meeste mensen boeken al een jaar van te voren en in januari zit veel al echt vol. Wij hebben onlangs pas geboekt omdat we zelf eigenlijk niet meer naar deze camping wilde en hebben de laatste 2 plekken. Dat wil zeggen dat we halverwege de vakantie naar een ander veld moeten verhuizen. Maar goed, tieners blij dus dat zal een leuke vakantie worden

Leedebee
Berichten: 2136
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Hazerswoude Rijndijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 09:55

Haha ja voor vakantie geldt meestal kinderen blij = ouders blij :')

Stip heeft nu ook een eigen Youtube kanaal! https://youtube.com/@welshcobstip

**************************************************

Rienn
Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Kroatië 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 18:49

Leuk dit topic!

Wij gaan dit jaar ook naar Kroatië. Voor mij de eerste keer, mijn vriend is er vaker geweest, waaronder op uitzending. Ik hoor tot nu toe alleen maar positieve verhalen, dus ik ben super benieuwd!

Wij gaan eind juli tot half augustus, we gaan vliegen en huren daar een auto. Dus mocht iemand nog tips hebben waar beter geen auto te huren, we horen dat graag :).

22.11'15 In loving memory: Karrien.G

Iedere dag dat je de zon ziet opkomen is een cadeau.

Esaqar
Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 10:10

Lizz schreef:
Wij hebben Rovinj en Venetië bezocht op onze reizen naar Split (wel verschillende vakanties).

En als je moet kiezen zou ik voor Venetië gaan. Wij hadden een camping bij Lido di Jesolo en daar kon je met de bus en boot heel makkelijk Venetië bezoeken.
Ik vond dat veel leuker/mooier dan een bezoekje aan Istrië. Istrië vond ik wel fijn om lekker te relaxen en van de zon te genieten.

Ah oke dan gaan we lekker naar Venetië! Dat was sowieso al het plan :)

Een collega van mijn vriend vertelde dat het er stonk toen hij er was. Maar hij was er in de zomer en wij zijn er dan over 1,5e week, dus zal wel meevallen :)

Skessa_
Berichten: 10556
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 11:54

Ook geboekt *\o/* We gaan 8 dagen naar het mega resort op Zaton := Ik ben heel benieuwd *\o/*

Mama3
Berichten: 1795
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 12:26

Skessa_ schreef:
Ook geboekt *\o/* We gaan 8 dagen naar het mega resort op Zaton := Ik ben heel benieuwd *\o/*


Schijnt wel echt top te zijn. Mijn collega gaat daar deze zomer 3 weken heen.

Ik heb hem ook op mijn lijstje, net als het eiland krk. Een keer de andere kant van Kroatië bezoeken na Istrie

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 17:13

Skessa_ schreef:
Ook geboekt *\o/* We gaan 8 dagen naar het mega resort op Zaton := Ik ben heel benieuwd *\o/*
Mobile home, appartement of campingplaats?

Momo94
Berichten: 1105
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 17:16

Ik kan Trogir aanraden om een keer te bezoeken. Wat een mooi dorp en dan ook echt nog in de oude stijl. Daardoor ben ik verliefd geworden op Kroatië! Ook al kies ik dit jaar een ander land voor vakantie. :D

Skessa_
Berichten: 10556
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 17:50

Grit schreef:
Skessa_ schreef:
Ook geboekt *\o/* We gaan 8 dagen naar het mega resort op Zaton := Ik ben heel benieuwd *\o/*
Mobile home, appartement of campingplaats?



Een stacaravan. Glamping tent leek me aan de ene kant ook leuk, andere kant was ik bang dat daar niet een fatsoenlijke deur in zat die op slot kan.

Trogir leek mij ook leuk. Had ook een filmpje gezien van die camping daar, leek me ook super tof,maar die was wel weer een heel stuk duurder helaas.

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Re: Kroatië 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 20:49

Wij hadden ook een stacaravan, de superior.

Skessa_
Berichten: 10556
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 09:49

Wij hebben Sunlodge Aspen ofzo iets, kon er op de site niks over vinden, maar volgens Google ziet het er allemaal wel netjes uit _O-

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Re: Kroatië 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 22:40

Dat is volgens mij een aparte aanbieder die een wijk met mobile homes op het park heeft.

AlwaysH
Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 06:06

Iedereen hier inmiddels de planning rond? Of juist een ‘we zien wel’ roadtrip?

Ik heb inmiddels alles rond. Op de heenweg een nachtje Oostenrijk, in een Alpen pension!
Dan naar Zadar, daarna stop Trogir, dan Vrbnik en vanuit daar gaan we weer terug naar boven.
We slapen dan tóch een nachtje in Trenta bij National Park Triglav, in een houten tent tussen de bergen. Dat zal niet genoeg zijn dus ik heb alvast een toekomstige reis naar Slovenië etc in mijn hoofd zitten. :')
Op de terugweg gaan we nog even cultuur snuiven in München.

Ik heb in Trogir een boottocht geboekt.
Wilde eigenlijk gaan canyoning maar ik zie dat dat wel echt best wel duur is.. dus dat slaan we over (tenzij jullie wat weten).

Eigenlijk vroeg ik me vooral af wat jullie qua activiteiten hebben gedaan omgeving Zadar, Trogir (Split) en Otok Krk?
Alles is welkom! :j

<3 Een nieuw avontuur met Pirate Jack's Azumar! <3
Onze driejarige KWPN ruin.
Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 11:56

Triglav is zo mooi <3

Zadar heeft een mooi oud centrum.
Vanuit Trogir kun je gemakkelijk KRKA bezoeken. Je kunt dit park ook meepakken als je van Zadar naar Trogir gaat. Vroeg vertrekken en vroeg in het park is een aanrader in verband met de drukte.

Ik weet niet hoe lang je op KRK blijft? Ik vond Vrbnik leuk om te bezoeken, maar zou niet mijn keuze zijn om langer te verblijven. Maar dat is ook maar net waar je voor kiest, wij vonden het wel leuk om 's avonds over de boulevard te struinen. Misschien dat het in het hoogseizoen ook wat levendiger is dan toen wij er waren.

Wij zijn naar het hoogste punt van KRK gewandeld. Lekkere steenachtige uitdaging. En ook vanuit Baska hebben we een pittige klim gemaakt. KRK zelf is een leuke plaats om te bezoeken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amparo, ardanwan, BeFunny, Berdien, blondies, Bytespider, CairnTerrier, Corien_, Emj_23, Hanneke137, Indy_Mouse_9, Ineke2, ingvdh, Kimmie235, manonutjuh, Mondy, Poosje81, purny, secricible, shaddy82, Tieneke en 56 bezoekers