Animal event 2023

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
KimD
Berichten: 20407
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Animal event 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 13:13

Ik vond de verdeling van de diersoorten dit jaar juist weer meer gevarieerd dan voorgaande jaren, ik vond het wel jammer dat het kattengedeelte nu zo opgepropt was in zo'n klein hoekje. Dat had wel ruimer gemogen.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi


mvdbijl
Berichten: 3672
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 13:41

Leo schreef:
Huh, is dat nou op mij gericht met m'n Aussie? :+ of algemeen "jij met je Aussie"?

Tuurlijk mag een hond van zich afbijten in een lastige situatie, maar in sommige situaties (niet naar mijn hond) had ik het idee dat de hond totaal niet op zijn gemak was en dus al hoog in zijn stress rond liep. Er is voor zo'n hond weinig nodig om vervolgens hoog op de escalatieladder te reageren. Dan vind ik het de taak van de eigenaar om de hond te lezen en de rust en ontspanning terug te zoeken en lukt dit niet, de hond uit de situatie te halen.

Butternut idd _O- en KNGF had ook erg vervelende, opdringerige studenten lopen.


Nee hoor mensen met een Aussie of border, ik vond het opvallen dat veel mensen met deze honden ze overal op af lieten stieren en springen. Snap dat het lekkere energieke honden zijn maar hou rekening met elkaar, niet alle honden vinden zoiets leuk.

Leo
Berichten: 50104
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Animal event 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 13:55

Haha ik ben zo iemand met een Aussie :)) vandaar de verwarring.
Maar ik ben ook iemand die altijd zal proberen te voorkomen dat mijn hond op een ander afstiert. En een hond die heel goed de sociale regels snapt dus ook netjes contact maakt.

De nadruk lag idd wel heel veel op honden (geen ervaring met andere edities) maar ik kan me wel voorstellen dat dat ook de makkelijkste doelgroep is voor demo's enzo.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

dierenfan
Berichten: 9599
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 18:22

KimD schreef:
dierenfan schreef:


Ik weet gelijk welke je bedoeld. Ook wij hadden daar intens veel medelijden mee. 1 van de eigenaressen zelf maar trots verkondigen dat het een soort brace was. Je zag de hond met het uur meer strompelen en steeds meer ineengedoken lopen. Zo sneu! En dat alles voor wat aandacht voor de eigenaar, gewoon triest!


Die is met ons samen binnengekomen denk ik, een husky was het of niet?


Klopt helemaal. Intens medelijden met die hond!

dierenfan
Berichten: 9599
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Animal event 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 18:25

Ons ook erg aan butternut geërgerd. Was idd een heel vervelend en opdringerige man bij. 3x nee snapte hij nog niet dus ben doorgelopen dan ook einde gesprek.

_Mir
Berichten: 1357
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Animal event 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 22:26

Die jonge kerels van KWF waren ook niet zo vriendelijk, stonden daar duidelijk om geld binnen te harken.

Verder heb ik me geërgerd aan een paar herders die onophoudelijk bleven blaffen en baasje deed niks of had geen impact. Zeer irritant, niet opgevoede honden, bah.

Gelukkig niet veel last gehad van aanvallende honden, maar dat zou mijn lieve reu toch niet getolereerd hebben. Een dame liet haar hond duidelijk dicht bij de onze snuffelen en stond er lachend bij te kijken. Ik heb toen wel gezegd dat ze niet moet klagen als hij uithaalt.

Kaus
Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Animal event 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 07:35

Ik denk dat ik mij aan dezelfde herders heb geërgerd _O- Een dikke Duitse en een dikke Mechelse. Ze stonden achter ons in de rij bij Catch Me If You Can, was geneigd om de rij uit te lopen zo erg ergerde ik me eraan :=

Mijn hond vond het erg leuk. Ik had zijn eigen brokjes meegenomen zodat hij toch snoepjes kon krijgen van de mensen in de stands. Dat ging super op een iemand na die hem al een brokje in de bek had gepropt :=

Op het losloopstrand snapte Ben het niet zo goed. Had zoiets nog nooit met hem gedaan en hij stond erbij en keek ernaar :')

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Schuur_
Berichten: 4865
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Animal event 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 07:54

VOlgend jaar ga ik misschien toch proberen om ook te gaan. Vroeger nam ik altijd wel een hond mee naar zulke events maar eigenlijk doe ik ze er geen plezier mee en ervaar ik zelf ook een stuk meer stress als ik met de hond ga.

Zonder hond heb ik fijn de handen vrij en loop ik niet schichtig om me heen te kijken wanneer de volgende rauwdouwer op ons af komt stormen.

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

Tigress
Berichten: 8936
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 08:07

De butternutters werden wij zelf ook nuts van :))
Oke, de honden hebben gesnoept, dus om die reden mee erin gegaan, maar degene die met mij mee was heeft ook een code en ik kan haar helpen door haar code te gebruiken, dus dan doe ik dat. Je werd ook niet aangesproken met he, hallo! Kent u ons.
Nee her was mag hij een koekje? Kom maar mee naar binnen en hoppa, daar kwam het verhaal. Qua indruk wat ze achterlaten issie niet al te best daardoor tbh :=

Things end, but memories last forever
[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Dagahra
Berichten: 879
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 08:09

Kaus schreef:
Ik denk dat ik mij aan dezelfde herders heb geërgerd _O- Een dikke Duitse en een dikke Mechelse. Ze stonden achter ons in de rij bij Catch Me If You Can, was geneigd om de rij uit te lopen zo erg ergerde ik me eraan :=

Mijn hond vond het erg leuk. Ik had zijn eigen brokjes meegenomen zodat hij toch snoepjes kon krijgen van de mensen in de stands. Dat ging super op een iemand na die hem al een brokje in de bek had gepropt :=

Op het losloopstrand snapte Ben het niet zo goed. Had zoiets nog nooit met hem gedaan en hij stond erbij en keek ernaar :')

En daar stond ie dan _O-
[ img ]

Die herders waren idd irritant, had enorm de neiging om te schreeuwen van: Bek dicht!

KimD
Berichten: 20407
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Animal event 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 08:25

Wij hadden zelf een blaffend ras bij, niks niet opgevoed, hoort gewoon bij het ras. Als ik me er ergens niet druk om kan maken is het wel op een animal event. _O-


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Ilse_123
Berichten: 3767
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 11:28

Ik had vanuit de stand prachtig uitzicht 8-) . Heel veel leuke honden gezien en gezellige mensen gesproken, maar er zaten wat types tussen :') .

Van die personen die meerdere honden aan lange lijnen hadden lopen en daarmee ongeveer 3 meter breed rond zich uit waaide waardoor anderen weer verstrikt raakte in de lijnen. En honden die super gestresst waren. En inderdaad die husky die elke x dat ze voorbij kwamen moeilijker liep.

Lisitano
Berichten: 4930
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 11:39

Ik probeerde een eventing-clinic te volgen maar niemand kon die vrouw verstaan omdat er een hond alsmaar aan het blaffen was. Dat vind ik wel asociaal. Loop dan even weg of doe in elk geval iets. Niet schaapachtig blijven staan.

Schuur_
Berichten: 4865
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 07:04

KimD schreef:
Wij hadden zelf een blaffend ras bij, niks niet opgevoed, hoort gewoon bij het ras. Als ik me er ergens niet druk om kan maken is het wel op een animal event. _O-


En dit soort mensen zijn precies de reden waarom mijn hond thuis blijft. Die kan echt in de stress raken van manisch blaffen van andere honden. Trouwens, je weet toch dat continue blaffen ook een uiting van stress kan zijn? Juist bij een 'blaffend' ras?

Je kan je ook niet indenken dat andere mensen of honden daar last van hebben? Dingen niet kunnen verstaan, stress krijgen, misschien zelfs schrik?

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

KimD
Berichten: 20407
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 07:28

Schuur_ schreef:
KimD schreef:
Wij hadden zelf een blaffend ras bij, niks niet opgevoed, hoort gewoon bij het ras. Als ik me er ergens niet druk om kan maken is het wel op een animal event. _O-


En dit soort mensen zijn precies de reden waarom mijn hond thuis blijft. Die kan echt in de stress raken van manisch blaffen van andere honden. Trouwens, je weet toch dat continue blaffen ook een uiting van stress kan zijn? Juist bij een 'blaffend' ras?

Je kan je ook niet indenken dat andere mensen of honden daar last van hebben? Dingen niet kunnen verstaan, stress krijgen, misschien zelfs schrik?


Er staat nergens beschreven wat voor soort blaffen het is. :') Je gaat direct uit van stress. Maar een blaffend ras is nou eenmaal veel sneller vocaal, denk aan de sheltie bijvoorbeeld, of in ons geval, de Schotse Collie en dat is vaak geen stress.

Als je er last van hebt, of schrik, kun je imo beter thuisblijven en niet naar evenementen gaan met zoveel honden. Dat is dan de kat op het spek binden. Ik vind blaffende honden rete irritant in het openbaar, maar juist op een AE of een wedstrijd kan ik me er niet druk om maken.

Dat is net zoals naar een pretpark gaan en schrik hebben of irriteren aan gillende mensen en kinderen. Dan heb je een slecht inschattingsvermogen lijkt me. :=

Maar als ik dit zo lees is het maar goed dat voor de tere zieltjes onder ons de agility wedstrijd is afgelast, dát was pas erg geweest. En manisch enthousiast blaffende honden én schreeuwende en rennende baasjes. Poeh, crisis averted. :wow:

En als je je al ergens aan stoort, kun je diegene ook altijd aanspreken lijkt me. Maar niet in stilte lopen mokken en mekken.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Lisitano
Berichten: 4930
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 09:39

:=
Agility wedstrijd is wel wat anders dan naar een clinic kijken.

Ik vind af en toe even van zich af blaffen heel normaal. Maar continu blaffen als je gewoon stilstaat niet. Mijne maken ook heel rare geluiden als ik sta te wachten bij een survival of canicross, kan het niet eens blaffen noemen :+ Maar als we gewoon ergens wachten of naar kijken blijft het stil. Tenzij het inderdaad een agilty wedstrijd is, dan komt er ook geluid uit want hij wil ook al. Niet meer dan logisch.
Als je in een rij staat of je kijkt naar een clinic waarbij iemand dus wat uit probeert te leggen aan het volk, laat je je hond er toch niet doorheen tetteren? De. Hele. Tijd.
Mensen die dat irritant vinden zijn echt geen “tere zieltjes” imo. Lekker aardig geformuleerd weer :=

KimD
Berichten: 20407
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Animal event 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 10:49

Op ieder ander evenement of in het openbaar, klopt, dan zeg ik er gewoon wat van maar op een evenement waar ongeveer meer honden dan mensen lopen? Nee, daar kan ik me er niet druk om maken als een hond uit enthousiasme of opwinding blaft. En als ik er wél last van heb, spreek ik de eigenaar dus aan. Ga ik niet achteraf lopen mekken.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Lisitano
Berichten: 4930
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 12:08

True. Ik vind het zo vervelend mensen aan te spreken, dus ik vermijd vooral. Maar je hebt wel gelijk hoor.
Ik vind nog steeds continu blaffen onnodig in zo’n situatie. Ik ken veel vocale honden, ben ook vaak op (sport)evenementen en de sledehonden winnen nog altijd wat herrie betreft :D Maar tijdens clinics op AE vind ik onophoudelijk blaffen toch wel onder overlast vallen. Ik zou er dan zelf voor kiezen even de rust terug te pakken voor mijn hond. Goed, ik doe ook maar wat.

Schuur_
Berichten: 4865
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Animal event 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 18:36

Het ging om herdershonden die continu stonden te blaffen zonder ophouden, jij reageert daarop dat jouw honden dat ook doen want het is een blaffend ras. Ik maak dus niet zo een gekke conclusie uit jouw bericht
Het stoort me ook niet als een hond een keer blaft uit opwinding of blijheid maar wel continu op alles aanblaffen en onophoudelijk in hetzelfde riedeltje hangen.

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

AfricanLady
Berichten: 8003
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Animal event 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 20:09

Er stond bij een clinic op zaterdag volgens mij doggydance voor beginners ook een vrouw met een Border Collie die losliet en continu blafte ze liet hem steeds trucjes doen maar dat beest was hyperactief als wat en je kon niks volgen met wat er verteld werd.

Later deed ze mee met doggydance met props ja prima maar ga niet alle aandacht opeisen bij een andere clinical als je niet meedoet

_Mir
Berichten: 1357
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 10:47

Nog even terug komend op die l*ullige pakjes van Renske die je kreeg na die stempeltocht..... mijn honden hebben flinke diaree gehad van die rotzooi

Dagahra
Berichten: 879
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 11:36

_Mir schreef:
Nog even terug komend op die l*ullige pakjes van Renske die je kreeg na die stempeltocht..... mijn honden hebben flinke diaree gehad van die rotzooi

Ik heb zo'n pakje verdeeld over ijsvormpjes en dit ingevroren.

Krijgen ze af en toe op het voer

[ img ]

_Mir
Berichten: 1357
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Animal event 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 20:16

Wat een kunstwerk haha, ik zou het goedje van Renske in de prullenbak gooien.

XxDiandraxX
Berichten: 3995
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 20:31

Maar omdat die van jouw het niet lekker deed na de renske voeding wil toch niet direct zeggen dat de voeding niet goed is? Hier hebben ze het ook gekregen en was niks aan de hand.

Maldu(v. Lyckangs Tempo X Sonja v. Jarbo) Vy van de Vossenberg geb. 4-4-24
Reesa (Lavi X Sitske van den Bosdries v. Almglimt) Vajèn van de Vossenberg geb. 14-4-24
Yuna van de Vossenberg (v. Gamleskolens Thule X Maldu)


Dagahra
Berichten: 879
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 20:46

XxDiandraxX schreef:
Maar omdat die van jouw het niet lekker deed na de renske voeding wil toch niet direct zeggen dat de voeding niet goed is? Hier hebben ze het ook gekregen en was niks aan de hand.

Dit dus!

Vind voedsel wegggooien altijd zonde en van zo'n klein beetje af en toe, krijgen ze echt geen last van.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, Kabayo, Kidde en 86 bezoekers