Canada

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Chrissie
Berichten: 3676
Geregistreerd: 28-09-06
Woonplaats: Frl

Re: Canada 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 20:07

Ooh heel gaaf! Wij hadden een camperreis voor 2021 geboekt maarja.. Covid. Helaas niet doorgegaan maar zou nog heel graag een keer heen willen. Ik ga dit topic volgen voor tips!

Life is too short. If you can't find your passion, look harder..


Picopico
Berichten: 871
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-23 17:05

Tijdje niet op Bokt geweest en nu zie ik allemaal berichten hier. Leuk om over jullie aanstaande reizen te lezen!

Wat ik wel grappig vind is dat Québec al als "het oosten" wordt beschouwd terwijl PEI (waar ik heen ga) nog zeker 1000 km en een tijdzone oostelijker zit, en dan kun je nog verder :D

Tijdens al mijn keren in Canada heb ik maar 2x een zwarte beer gezien vanuit de auto. Zou ik me niet heel erg druk om maken.
Maar goed, op PEI komen deze beesten sws allemaal niet voor, daar heb je alleen klein spul. Coyotes heb ik dan wel weer van iets te dichtbij gezien :') Ook al eens een wasbeer en eekhoorns gevangen :')

Voor degenen die richting de Rockies gaan en naar Banff en Jasper willen: ik vond Jasper echt flink boven Banff uitsteken. Veel meer wilde dieren ook. Jasper is één van de mooiste plekken waar ik ben geweest. Banff viel daarna een beetje tegen :o Ik zou dus aanraden om vooral naar Jasper te gaan en de tijd in Banff te beperken :)

Enneee... Dit is eigenlijk een paardenforum hè? 7 t/m 16 juli vindt de Calgary Stampede plaats, één van de grootste paardenevenementen van Noord-Amerika! :D ;)

Ik heb m'n vliegticket overigens nog steeds niet geboekt :o

Galeo
Berichten: 860
Geregistreerd: 30-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 02:23

Wij zijn momenteel al 11 dagen in Canada, 2 dagen vancouver en de rest op Vancouver Island doorgebracht. Temperatuur is flink gestegen. We liepen eergisteren een hike in 1.5 meter sneeuw in korte broek en hemdje. Heel apart! Ook hebben we al 2 keer in de zee gezwommen. Ook hebben we de bultrug, dolfijnen en zee leeuwen gespot. Bij Gold River gingen we met een watervliegtuigje langs de kust post bezorgen en mensen ophalen bij een dorp waar je niet met de auto kan komen. We vonden het een supermooi eiland! We zijn net aangekomen in Pemberton. :)

Oshaa
Berichten: 1041
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Re: Canada 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 02:30

Dapper hoor in zee zwemmen! Maar de temperaturen zijn er wel naar! (Het is hier in Vancouver nu 30+ graden). Hopelijk kunnen jullie een beetje tegen de warmte?

Veel plezier in Pemberton! Vond het 10 jaar geleden een fantastisch stadje. Ben er sindsdien niet meer geweest maar heb wel veel positiefs gehoord. Hoe vonden jullie de Sea to Sky highway?

Galeo
Berichten: 860
Geregistreerd: 30-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 02:54

Oshaa schreef:
Dapper hoor in zee zwemmen! Maar de temperaturen zijn er wel naar! (Het is hier in Vancouver nu 30+ graden). Hopelijk kunnen jullie een beetje tegen de warmte?

Veel plezier in Pemberton! Vond het 10 jaar geleden een fantastisch stadje. Ben er sindsdien niet meer geweest maar heb wel veel positiefs gehoord. Hoe vonden jullie de Sea to Sky highway?


We hadden niet echt op deze temperaturen gerekend! Ik vind het wel lekker maar voor het hiken wel een tikkeltje warm haha. Mijn vriend heeft liever een wat lagere temperatuur. De Sea to Sky hihgway was erg mooi! Ik vond het soms wat spannend met al doe bochten maar ik heb ook nog nooit in de bergen gereden.

othelloster
Berichten: 2303
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Re: Canada 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 04:04

Ja deze dame is in Canada, ondertussen een 4.5 week hier, nog een 2 weken tegaan. Ik ben samen op reis met mijn vriend in een camper.

Ondertussen al van alles gedaan en wat is het genieten

Ik zal zodra mijn internet wat beter is, eens wat foto's plaatsen :)

Kabayo
Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Canada 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 14:28

Ik zet een stipje. Ik zal 9 juli voor 8 weken naar Canada gaan. Vooral genieten en vakantie vieren <3

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Picopico
Berichten: 871
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-23 20:19

othelloster schreef:
Ja deze dame is in Canada, ondertussen een 4.5 week hier, nog een 2 weken tegaan. Ik ben samen op reis met mijn vriend in een camper.

Ondertussen al van alles gedaan en wat is het genieten

Ik zal zodra mijn internet wat beter is, eens wat foto's plaatsen :)

Waar ben je geweest en waar ga je nog heen?
En zeker foto's plaatsen! :)

Ik kan ook wel wat foto's plaatsen van eerdere reizen als daar interesse voor is?

Waar ga jij heen Kabayo?

Voor degenen die er al zijn (geweest), hebben jullie een culture shock ervaren? Dingen waarvan je echt dacht wtf :') ? Dingen waar je aan moe(s)t wennen? Of gewoon grappige kleine verschillen die je niet verwacht had?

Ik vind het best grappig dat (in the Maritimes althans) het Engels en Frans exact dezelfde klank hebben. Pas als je de individuele woorden hoort, weet je welke taal het is. Het Frans klinkt sowieso heel anders dan in Frankrijk. Mijn eerste herinnering in Canada is dat ik net geland was in Montreal en er iets werd omgeroepen in een voor mij onbekende taal. Pas buiten het vliegtuig realiseerde ik me dat dat Frans moest zijn geweest. Had het totaal niet herkend. :')

Galeo
Berichten: 860
Geregistreerd: 30-09-09

Re: Canada 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 23:53

Picopico:

Wij vinden het wel netjes dat je overal water krijgt als je uit eten gaat. Ze vullen het ook continu bij. Wij vinden het een slechte marketing omdat je dan minder drankjes besteld. Weet jij waarom dat zo is?

Ook zien wij veel huizen die hun beste jaren wel gehad hebben. Bij sommige ook veel oude auto's en rommel op het erg. Soms hebben de buren dan weer wel een nieuw of netjes huis!

Picopico
Berichten: 871
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-23 17:15

Galeo schreef:
Picopico:

Wij vinden het wel netjes dat je overal water krijgt als je uit eten gaat. Ze vullen het ook continu bij. Wij vinden het een slechte marketing omdat je dan minder drankjes besteld. Weet jij waarom dat zo is?

Water is in heel veel landen gratis en standaard geserveerd. Nederland (en nog enkele landen in Europa) zijn eigenlijk de uitzondering. In Noord-Amerika zijn gratis refills sowieso de norm, alcohol uitgezonderd. Maar je tweede, derde koffie, cola, etc is ook gratis :)
Ze verdienen daar op hoeveelheid shifts per tafel (ook vanwege fooi), vandaar dat de bediening meestal ook wat sneller is :D

Galeo schreef:
Ook zien wij veel huizen die hun beste jaren wel gehad hebben. Bij sommige ook veel oude auto's en rommel op het erg. Soms hebben de buren dan weer wel een nieuw of netjes huis!

Haha, mijn vader noemt dat een "investment opportunity" :D
De huizen zijn sowieso van mindere kwaliteit en vervallen veel sneller. Als je er niks aan doet, wordt een huis binnen enkele jaren terug genomen door de natuur zeg maar. En meer ruimte betekent ook meer ruimte om zooi te verzamelen :')

Ik zit eraan te denken op de heenweg een paar dagen Montreal mee te pakken. Het ziet ernaar uit dat ik daar toch een lange overstap heb (bijna een dag), dan kan ik net zo goed iets langer blijven :) Heeft er iemand tips voor hotels of dingen om te doen? Ik ben er nooit verder gekomen dan het vliegveld :')


Oshaa
Berichten: 1041
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 17:45

De snelle bediening is iets waar we nog steeds aan moeten wennen (nu bijna 10 maanden hier). Zeker mijn man, die uit Belgie komt, het is allemaal net wat gehaaster. Ik snap het volkomen (vanwege de fooi), maar het is toch elke keer weer even een - o okay - momentje. Al beginnen er hier ook wel tegen bewegingen te komen (ook omdat ze in BC wel een ok uurloon krijgen).

In Canada kom ik wel minder vaak de gratis refills tegen dan in de USA. Maar kan ook liggen aan het type restaurants waar we hier naar toe gaan.

Qua cultuurshock valt het verder voor ons redelijk mee. Het is wel wennen dat iedereen hier de weekenden zo optimaal benut. Alle kampeer plekken in heel BC zijn elk weekend deze zomer al volgeboekt (wij hadden de half maart opening van de reserveringen gemist, omdat we niet wisten dat het zo snel zou gaan allemaal). En dat je aan alle meren / parken / stranden op een mooie (zelfs ook minder mooie) dag overal mensen ziet bbq'en met een hele uitzet aan spul (die slepen echt alles mee).
Daar verkijken we ons nog wel eens op.

En de omrekening vd CAD $ naar euro - we denken steeds dat uiteten gaan zo duur is, totdat we de omrekening maken. Dan valt het best mee, maar die omrekening is nog niet helemaal rond. Al hoeven we niet perse om te rekenen, omdat we inkomen in CAD $ hebben, maar om de prijzen een beetje in perspectief te plaatsen. Hetzelfde met boodschappen, die lijken best duur, maar de porties zijn ook veel groter. Melk is veel in 4L verpakkingen die dan 4.5 euro kosten - valt heel erg mee voor de hoeveelheid, maar als je daar niet bij stil staat lijkt het even veel.

O ja, 1 grote is wel dat "de wet" hier wat soepeler wordt genomen. Te hard rijden? Geen probleem, zolang je maar onder de 30 km/h te hard rijd (want dan ben je je rijbewijs kwijt). Hier in de buurt krijg je ook niet vaak een boete zolang je onder die 30 zit. Aanlijn gebied voor de hond? Ach, is maar een suggestie (alles loopt hier continue los). Of op de bus - je kaart scant niet? Ach, loop maar gewoon door.
Het is allemaal net iets losser.

En de drive-through cultuur! Gigantische rijen voor de Tim Horton's drive through, terwijl het binnen uitgestorven is. Of de pin automat drive through.

Misschien toch wel meer "cultuur shock" dingetjes dan ik dacht ;)


Picopico schreef:
Ik zit eraan te denken op de heenweg een paar dagen Montreal mee te pakken. Het ziet ernaar uit dat ik daar toch een lange overstap heb (bijna een dag), dan kan ik net zo goed iets langer blijven :) Heeft er iemand tips voor hotels of dingen om te doen? Ik ben er nooit verder gekomen dan het vliegveld :')


Ben 1x in Montreal geweest, midden in de winter, met -45. Heb vooral de binnenkant van coffeeshops gezien :+ En Mount Royal park, die was erg mooi! Maar dat kwam misschien ook door alle lichtjes en de sneeuw...

roosjenat
Berichten: 1485
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 09:00

Voor diegene die een auto gehuurd hebben in Canada, is een internationaal rijbewijs nodig?

Wat ik wel echt spannend vind is het tanken haha. Gaat dat heel anders dan hier?

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

LoveBodin
Berichten: 4340
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Canada 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 09:27

Ik lees ook even mee.
Ben 5 jaar geleden in Vancouver/Vancouver Island/Nelson (aanrader!!) geweest, met een (Canadees) vriendinnetje. Wij hebben uiteindelijk zelfs Banff geskipt en zijn fijn in Nelson gebleven. Zaten daar bij familievrienden en konden dus eenvoudig rondtouren met de auto. Paar bergwandelingen gedaan, river floating, hot springs, heel veel kano/kajakken. Was echt heel erg tof!
Met internationaal rijbewijs heb ik dus geen ervaring, wij hebben altijd gewoon rides gekregen, of gingen met het OV :+.

Dit jaar gaan we weer, maar nu naar waar zij vandaan komt: Quebec. Heb een conferentie in Montreal en daar woont zij nu ook en daarna willen we sowieso naar Rimouski en national park gaspesie. Helaas zijn alle kampeerplekken in het nationaal park al volgeboekt, dus we gaan even kijken of we een auto kunnen lenen van haar vader, dan doen we alles gewoon vanuit Rimouski. Kamperen schijnt ook heel erg koud te zijn in Gaspesie, ook tijdens de zomer, vanwege de hogergelegen locatie en de wind.
Twijfelen ook nog over of we naar Quebec City willen. Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel ik al van Montreal te zien krijg/kan krijgen tijdens de conferentie.

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

hanneke32xx
Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Re: Canada 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 13:08

Leuk topic, ik vertrek in september naar edmonton om daar als au pair te gaan werken. Mijn visum is ondertussen binnen en ook heb ik al een leuke host family gevonden. Hoe hebben jullie dat gedaan qua rijbewijs? Kun je je Nederlandse rijbewijs gebruiken of moet je een internationaal rijbewijs hebben (en zo ja waar kan ik dit aanvragen?).

[o]
22 jaartjes oud
opleiding: Social work

Galeo
Berichten: 860
Geregistreerd: 30-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 13:12

roosjenat schreef:
Voor diegene die een auto gehuurd hebben in Canada, is een internationaal rijbewijs nodig?

Wat ik wel echt spannend vind is het tanken haha. Gaat dat heel anders dan hier?

Bij ons hebben ze er niet naar gevraagd! We hadden er 1 laten maken maar eenmaal in het vliegtuig kwamen we erachter dat die nog thuis lag... Nederlandse rijbewijs was voldoende. Tanken was de eerste keer wel even spannend haha. Voor benzine gebruiken ze soms het woord regular en soms petrol. We waren blij dat de auto het bleef doen haha

Oshaa
Berichten: 1041
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 14:12

roosjenat schreef:
Voor diegene die een auto gehuurd hebben in Canada, is een internationaal rijbewijs nodig?

Wat ik wel echt spannend vind is het tanken haha. Gaat dat heel anders dan hier?


Nee, met een Nederlands rijbewijs zou het oké moeten zijn. Met een Belgisch rijbewijs ligt het aan de provincie waar je heen gaat!

Qua tanken ligt het ook aan de provincie. In BC moet je eerst betalen (of authorizeren voor een bepaalde hoeveelheid) ook als je cash betaald. Dus eerst naar binnen om zoveel dollar op de pomp te zetten en dan tanken. Verder is het niet heel anders. Al gaan bij lang niet alle pompen de slangen heel ver - als je van beide kanten kan tanken staat het erbij.

Qua rijden zijn er een paar dingen anders (volgens mij nationaal, maar in iedergeval in BC)
Je mag in de meeste gevallen naar rechts afslaan op een rood licht (behalve als er specifiek een bord staat)
Je mag rechts in halen op de snelweg
Voor stopborden moet je altijd stoppen, ook al is het in de middle of nowhere en is er niemand.


hanneke32xx schreef:
Leuk topic, ik vertrek in september naar edmonton om daar als au pair te gaan werken. Mijn visum is ondertussen binnen en ook heb ik al een leuke host family gevonden. Hoe hebben jullie dat gedaan qua rijbewijs? Kun je je Nederlandse rijbewijs gebruiken of moet je een internationaal rijbewijs hebben (en zo ja waar kan ik dit aanvragen?).


Dit is voor BC, maar in Alberta zou het ook zo kunnen zijn. Wij moesten binnen 90 dagen ons rijbewijs omwisselen voor een BC rijbewijs, omdat we een werkvisum hebben. Dit was verplicht. Door ons NL en Belgisch rijbewijs kon dat in 1x. Het is wel afhankelijk van je type visum of dit moet

Veel plezier! Hoe lang ga je?

hanneke32xx
Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 11:49

Oshaa schreef:
roosjenat schreef:
Voor diegene die een auto gehuurd hebben in Canada, is een internationaal rijbewijs nodig?

Wat ik wel echt spannend vind is het tanken haha. Gaat dat heel anders dan hier?


Nee, met een Nederlands rijbewijs zou het oké moeten zijn. Met een Belgisch rijbewijs ligt het aan de provincie waar je heen gaat!

Qua tanken ligt het ook aan de provincie. In BC moet je eerst betalen (of authorizeren voor een bepaalde hoeveelheid) ook als je cash betaald. Dus eerst naar binnen om zoveel dollar op de pomp te zetten en dan tanken. Verder is het niet heel anders. Al gaan bij lang niet alle pompen de slangen heel ver - als je van beide kanten kan tanken staat het erbij.

Qua rijden zijn er een paar dingen anders (volgens mij nationaal, maar in iedergeval in BC)
Je mag in de meeste gevallen naar rechts afslaan op een rood licht (behalve als er specifiek een bord staat)
Je mag rechts in halen op de snelweg
Voor stopborden moet je altijd stoppen, ook al is het in de middle of nowhere en is er niemand.


hanneke32xx schreef:
Leuk topic, ik vertrek in september naar edmonton om daar als au pair te gaan werken. Mijn visum is ondertussen binnen en ook heb ik al een leuke host family gevonden. Hoe hebben jullie dat gedaan qua rijbewijs? Kun je je Nederlandse rijbewijs gebruiken of moet je een internationaal rijbewijs hebben (en zo ja waar kan ik dit aanvragen?).


Dit is voor BC, maar in Alberta zou het ook zo kunnen zijn. Wij moesten binnen 90 dagen ons rijbewijs omwisselen voor een BC rijbewijs, omdat we een werkvisum hebben. Dit was verplicht. Door ons NL en Belgisch rijbewijs kon dat in 1x. Het is wel afhankelijk van je type visum of dit moet

Veel plezier! Hoe lang ga je?


Ah bedankt. Op internet werd ik nog niet veel wijzer. Maar ik heb een working holiday visum die een jaar geldig is. Ik plan is om minimaal 8 maanden te blijven en eventueel te verlengen tot een jaar :)

[o]
22 jaartjes oud
opleiding: Social work

Picopico
Berichten: 871
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-23 15:04

hanneke32xx schreef:
Leuk topic, ik vertrek in september naar edmonton om daar als au pair te gaan werken. Mijn visum is ondertussen binnen en ook heb ik al een leuke host family gevonden. Hoe hebben jullie dat gedaan qua rijbewijs? Kun je je Nederlandse rijbewijs gebruiken of moet je een internationaal rijbewijs hebben (en zo ja waar kan ik dit aanvragen?).

Internationaal rijbewijs is niet per se nodig (bij ons vroegen ze er wel naar overigens, was in Nova Scotia). Maar je kunt er gewoon één halen bij de ANWB winkel en het kost geen fluit, dus ik zou er voor de zekerheid wel één meenemen. Better safe than sorry.


LoveBodin schreef:
Ik lees ook even mee.
Ben 5 jaar geleden in Vancouver/Vancouver Island/Nelson (aanrader!!) geweest, met een (Canadees) vriendinnetje. Wij hebben uiteindelijk zelfs Banff geskipt en zijn fijn in Nelson gebleven. Zaten daar bij familievrienden en konden dus eenvoudig rondtouren met de auto. Paar bergwandelingen gedaan, river floating, hot springs, heel veel kano/kajakken. Was echt heel erg tof!
Met internationaal rijbewijs heb ik dus geen ervaring, wij hebben altijd gewoon rides gekregen, of gingen met het OV :+.

Dit jaar gaan we weer, maar nu naar waar zij vandaan komt: Quebec. Heb een conferentie in Montreal en daar woont zij nu ook en daarna willen we sowieso naar Rimouski en national park gaspesie. Helaas zijn alle kampeerplekken in het nationaal park al volgeboekt, dus we gaan even kijken of we een auto kunnen lenen van haar vader, dan doen we alles gewoon vanuit Rimouski. Kamperen schijnt ook heel erg koud te zijn in Gaspesie, ook tijdens de zomer, vanwege de hogergelegen locatie en de wind.
Twijfelen ook nog over of we naar Quebec City willen. Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel ik al van Montreal te zien krijg/kan krijgen tijdens de conferentie.

Leuk! Rimouski ben ik jaren geleden ooit geweest :)
Dat gebied staat er inderdaad bekend om dat het wat kouder is, tot in juni kan er nog sneeuw liggen. Maar in juli/augustus zal het wel meevallen. 's Nachts kan het koud worden, maar dat is overal zo.
Ga je met een camper of een tent? Als het even kan zou ik met een tent gaan, dan heb je wat meer mogelijkheden. Er zijn best veel plekken waar je wel met een tent kunt staan, maar niet met een "rv". Ik heb best veel gekampeerd, nooit problemen mee gehad dat het vol zat. Gewoon een/paar dag(en) van tevoren bellen of op de bonnefooi erheen gaan. Vaak hebben ze wel een plekje vrij. Nou was dit wel in the Maritimes, geen idee hoe dat in Québec is.

Oshaa
Berichten: 1041
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 16:13

Picopico schreef:
Leuk! Rimouski ben ik jaren geleden ooit geweest :)
Dat gebied staat er inderdaad bekend om dat het wat kouder is, tot in juni kan er nog sneeuw liggen. Maar in juli/augustus zal het wel meevallen. 's Nachts kan het koud worden, maar dat is overal zo.
Ga je met een camper of een tent? Als het even kan zou ik met een tent gaan, dan heb je wat meer mogelijkheden. Er zijn best veel plekken waar je wel met een tent kunt staan, maar niet met een "rv". Ik heb best veel gekampeerd, nooit problemen mee gehad dat het vol zat. Gewoon een/paar dag(en) van tevoren bellen of op de bonnefooi erheen gaan. Vaak hebben ze wel een plekje vrij. Nou was dit wel in the Maritimes, geen idee hoe dat in Québec is.


Denk dat het heel erg aan je regio ligt. Ben op het moment een kampeertrip naar de Rockies aan het boeken en er zijn bijna geen kampeer plekken mee (front en backcountry). In juli / augustus zijn er hier in de buurt (zuiden van BC en ook de Rockies) bar weinig plekjes. Je hebt wel bij sommige frist come, first served, maar dat is ook gokken. We willen eigenlijk ook nog aan de sunshine coast kamperen, maar daar zijn volgens mij nog 2 nachten in de hele maand juli vrij en niet mooi aansluitend :+

Het ligt dus echt aan de regio en de periode. Je kan altijd even op de websites kijken (Park Canada of de provinciale website) hoe veel beschikbaarheid er bijvoorbeeld nu nog is voor juli. Of hoeveel first come, first served ze hebben.

Wij hebben nu een tent-only plekje in de Kootenays weten te reserveren. Is toch altijd fijner dan de gecombineerde plekken waar het maar de vraag is of je een niet-stenig plekje hebt voor je tent :D

Van het weekend een nachtje naar E.C. Manning geweest. Dit was een gecombineerde tent / rv, maar wel voor kleine rvs (eerder vans). Waar de tent staat was redelijk oke. Standaard is ook een picknic bank en firepit (die je afhankelijk van de droogte wel of niet mag gebruiken)

[ img ]

E.C. Manning is trouwens wel echt een heel gaaf park!

[ img ]

[ img ]


[ img ]

Picopico
Berichten: 871
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-23 12:29

Ik dacht dat ik nog in dit topic gereageerd had, maar dat ben ik blijkbaar helemaal vergeten :')

Inmiddels zijn de plannen definitief. Ik vertrek aankomende zondag :) . Ongeveer 2 weken later komt een goede vriendin ook naar Canada. Dan blijven we zo'n 1,5-2 weken in de Maritimes en we sluiten we de reis af met een paar dagen Toronto en Niagara Falls. Heb er nu echt wel zin in :)

We twijfelen of we in Toronto een auto zullen huren om naar Niagara Falls te gaan. Er gaan kennelijk ook bussen heen. We zijn daar 2 nachten. In Toronto zelf hebben we geen auto nodig neem ik aan. Wat zouden jullie aanraden?

Nog iets dat ik me afvraag: hoe zit het met covid maatregelen tegenwoordig? Voor zover ik van mijn familie begrepen heb zijn er ter plekke geen regels meer. Maar hoe zit dat als je Canada inreist? Iemand die daar recente ervaring mee heeft?

Faringo
Berichten: 8137
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Canada 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 13:33


Marjo
Berichten: 37154
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Canada 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 13:56

Prachtige foto's <3

LoveBodin
Berichten: 4340
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Canada 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 14:17

Wat onwijs mooie foto's!!


@TS, ik denk dat wel /geen auto heel persoonlijk is. Wat wel handig is, is om een internationaal rijbewijs aan te schaffen als je er 1 wil huren. Kost je 2 tientjes, en de ANWB winkel maakt 'm ter plekke. Het is niet verplicht, maar sommige verhuurders willen niet verhuren zonder.
Vandaar dat ik er dus maar 1 heb aangeschaft. We weten nog niet of we een auto gaan huren, of dat we met lenen en OV ver genoeg komen (dat is namelijk wel het doel). Ik ben ook de enige van ons twee met een rijbewijs, en het OV in quebec is behoorlijk goed.

Onze plannen beginnen ook wat meer duidelijkheid te krijgen. Ik vertrek de 16e, dan eerst 5 dagen conferentie in Montreal, en dan door. Eerst naar Quebec city op vrijdag, en dan zaterdag naar Rimouski. Vevolgens hebben we 24-26 juli een berghut vlakbij Gaspesie national park gehuurd voor overnachten. En ik wil ook nog even naar de uni van Rimouski. 30/31 juli willen we weer terugzijn in Montreal, dus dan hebben we nog wel even tijd tussendoor. Evt nog Quebec city wat uitgebreider zien, maar dat zien we dan wel weer.

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

Picopico
Berichten: 871
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-23 16:55

We zijn 2 nachten in Toronto en 2 nachten in Niagara Falls. Toronto heeft metro en een auto in een grote stad lijkt mij sowieso niet handig :+ Niagara Falls lijkt klein genoeg dat je alles kunt lopen. Het gaat dus vooral om het vervoer tussen die 2 plaatsen. Ik vraag me af hoe betrouwbaar het ov daar is en of je dan niet "vast" komt te zitten in Niagara Falls. Zou jammer zijn als we een deel van de watervallen of een andere mooie plek missen omdat je er alleen per auto kunt komen. Aan de andere kant is de bus waarschijnlijk goedkoper (maar duurt ook langer).
Last minute een auto huren hebben wij slechte ervaring mee, dus mochten we een auto willen huren gaan we dat ruim vantevoren regelen.

In de Maritimes kunnen we een auto lenen. OV is daar ook echt totáál geen optie :')

@ Faringo, super mooie foto's! Waar ben je allemaal geweest?

Faringo
Berichten: 8137
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 17:27

Dit was ons rondje:

Calgary
Banff (incl. Moraine lake en lake louise)
Field (Emerald lake lodge, Yoho NP)
Jasper
Clearwater
Whistler
Campbell river
Tofino
Victoria
Vancouver


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ashley1, Bo_Y, Celiien, Fly_high, FransienE, Joy_Mennings, Nalonyda, ontherun, purny, Relserk, Roosch en 86 bezoekers