Vanuit Limburg boodschappen doen in België en/of Duitsland?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duran123
Berichten: 1075
Geregistreerd: 02-05-19

Vanuit Limburg boodschappen doen in België en/of Duitsland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-23 18:24

Is dit de moeite waard? En zo ja waar? Hebben jullie tips?
Ik ben donderdag voor m’n werk in z-Limburg en als ik dan toch in de buurt ben….

Maar dan is het handig om wat handvaten te hebben waar te shoppen zonder dat het een hele zoektocht wordt.
Het gaat dus echt om boodschappen. Geen kleding (outlet Roermond bv).

Emj_23
Berichten: 1184
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Vanuit Limburg boodschappen doen in België en/of Duitsland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 18:29

Ik ga altijd naar Belgie om te tanken, maar dat is voor mij ook dichtbij. De Belgen doen hiermee boodschappen dus daar zou ik verder niet voor naar Belgie gaan. Ben zelf pas naar Duitsland gereden voor de boodschappen. Dat was zeker de moeite. Zo goed als alles in de supermarkt was goedkoper…. Met name vlees/vleeswaren. Maar ook bak producten, brood en natuurlijk de hele cosmetica/wasmiddel afdeling.

Duran123
Berichten: 1075
Geregistreerd: 02-05-19

Re: Vanuit Limburg boodschappen doen in België en/of Duitsland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-23 18:35

Ik heb zowel in Roermond als Venlo een afspraak en rij via Maastricht terug om nog even langs familie te gaan.

Wellicht tips voor een (grote) supermarkt vlak over de grens?

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 18:40

Als je wat luxere producten wilt hebben zit je wel goed in de Belgische supermarkten. Het vlees is hier ook beter maar qua prijs loopt het niet ver uiteen.
Het een is iets goedkoper in België, het andere weer in Nederland.

Als je zo goedkoop mogelijk uit wil zijn kan je het beste naar de Colruyt gaan. Die garanderen de laagste prijs. Ik kom er zelf niet graag. Eigenlijk loop je daar gewoon in het magazijn vind ik.

Emj_23
Berichten: 1184
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Vanuit Limburg boodschappen doen in België en/of Duitsland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 18:52

Oh, maar de blokpate in de Colruyt is zooo lekker! En eens, voor luxe zit je Belgie goed, veel luxer assortiment. Ik ben er zelf nog niet geweest maar ik weet dat veel van mijn collega’s bij tudderen/selfkant/gangelt de grens over duiken. Op maps te zien zitten daar meerdere winkels dicht bij elkaar. Je kan ook nog kijken naar herzogenrath, maar dat is wat uit de richting. Ik zou vanaf Roermond over Duitsland rijden dan kom je langs de eerder genoemde plaatsen.

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Vanuit Limburg boodschappen doen in België en/of Duitsland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 19:14

Hier komen de Belgen massaal in Nederland hun boodschappen doen, want goedkoper. Ik tank dan weer in België.

Met Duitsland geen ervaringen wat betreft boodschappen, dat is te ver rijden voor mij. Woon vlak boven Antwerpen namelijk.

2 jaar geleden wél hondenvoer in Duitsland gehaald toen ik op vakantie was in zuid Limburg, dat is nl ook goedkoper in De dan in NL ivm de belastingregels.

prompter

Berichten: 11068
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Vanuit Limburg boodschappen doen in België en/of Duitsland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 19:16

Zoek een DM drogist net over de grens in Duitsland, die zijn echt een stuk goedkoper dan hier in Nederland :)

Roosje01

Berichten: 10724
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 19:45

Als je in venlo moet zijn kaufland in nettetal net over de grens ligt tussen venlo en roermond. De dm zit daar ook schuin tegenover.

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 00:41

Dubbelpost.

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Vanuit Limburg boodschappen doen in België en/of Duitsland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 08:12

Ik woon tegen de grens aan, maar kom eigenlijk maar weinig in Duitsland voor de boodschappen.
Wat ik er wel haal zijn de sodastream cilinders en siropen (goedkoper en meer keus) en soms het bier. Oh en de Badedas. Dat is het wel zo’n beetje :+ De rest is niet veel goedkoper of zelfs een stuk duurder, en een aantal spullen vind ik niet lekker of niet fijn in gebruik. Duits brood vind ik bv niet te eten :)) En hun inlegkruisjes zijn altijd nogal heftig geparfumeerd, bah :')
De verzorgingsartikelen zijn wel wat goedkoper grotendeels, de spullen die je niet bij de Action vindt iig, dus bij de DM kun je leuk winkelen als je dat spul veel gebruikt.

Lynn_Nikita

Berichten: 25456
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 08:21

Benzine is wisselend Belgie is vaak weer duurder dan NL de laatste tijd. Ik zou niet speciaal naar grensgebied gaan de prijzen schelen niet zoveel meer dan vroeger

Wel is in veel winkels in Duitsland bv chocolade en bakspullen een veel groter assortiment, drank ( voorheen, geen idee of dat nu nog is) goedkoper en vaak ook wasmiddel en verzorgingsproducten maar ect niet zoveel om daar speciaal voor om te rijden. dan koop ik het in NL bij kruidvat met 1+1 gratis

lovelyfiefy

Berichten: 5092
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 18:57

Even een schopje omhoog.

Sinds een tijdje woon ik dichtbij de grens van Duitsland. Nu was ik een weekendje weg geweest en zag ik in de supermarkten een groot verschil in prijs (ook onderling in deze supermarkten).

Voor mij is bij Venlo over de grens het makkelijkste.

Dus als iemand tips heeft hoor ik het graag :)

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 20:02

Alleen al voor het vermaak zou je lid kunnen worden van de FB groep Boodschappen doen in Duitsland.

Misschien krijg je er nog wat tips mee.

lovelyfiefy

Berichten: 5092
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 23:07

tones schreef:
Alleen al voor het vermaak zou je lid kunnen worden van de FB groep Boodschappen doen in Duitsland.

Misschien krijg je er nog wat tips mee.


thnx ik heb een lidmaatschapverzoek ingediend. ben benieuwd