Cuba en esta, gaan of niet gaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Dorine92
Berichten: 5327
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Cuba en esta, gaan of niet gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 18:11

Ja dat leek mij ook idd. Ben geen expert want ik drink alleen water en thee (en in Cuba dus poedermelk en/of chocolademelk en/of guanábanasap met vééél suiker, want dat is wat je krijgt bij het ontbijt)

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd


germie
Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Cuba en esta, gaan of niet gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-23 20:39

Eigen merk is prima hoor. Dat heb ik in andere landen ook wel gehad en die cola smaakt prima. Ze zeggen altijd dat cola diarree kan voorkomen, dus of het nu een feit of fabel is, het hoort bij een vakantie bij mij.

Verder drink ik graag thee, dus dat is prima, dat kan ik de hele dag door wel drinken. Bananen zijn bananen inderdaad.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

purny
Berichten: 27457
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Cuba en esta, gaan of niet gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 20:50

Van teveel bananen raak je toch verstopt? Lijkt me niet echt handig met al die gassen op de terugweg :+

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

germie
Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-23 08:17

purny schreef:
Van teveel bananen raak je toch verstopt? Lijkt me niet echt handig met al die gassen op de terugweg :+

Nee hoor, nog nooit gehad en ik kan prima leven op een bananen dieet. Bananen zijn mijn ontbijt of lunch als ik geen zin heb in wat anders op vakantie. Dus een kilootje eet ik dan rustig op in een dag.
Ik ben vrij snel wat aan de dunne, maar merk niet dat bananen iets doen. Imodium is gewoon een middel wat rules in dit soort landen. Dat legt gewoon 3 uur lang je darmen stil en dan is zelfs de ergste diarree bijna over.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Dorine92
Berichten: 5327
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 23:09

germie schreef:
purny schreef:
Van teveel bananen raak je toch verstopt? Lijkt me niet echt handig met al die gassen op de terugweg :+

Nee hoor, nog nooit gehad en ik kan prima leven op een bananen dieet. Bananen zijn mijn ontbijt of lunch als ik geen zin heb in wat anders op vakantie. Dus een kilootje eet ik dan rustig op in een dag.
Ik ben vrij snel wat aan de dunne, maar merk niet dat bananen iets doen. Imodium is gewoon een middel wat rules in dit soort landen. Dat legt gewoon 3 uur lang je darmen stil en dan is zelfs de ergste diarree bijna over.

Ik dacht ook dat je wel kunt leven op bananen maar na een tijdje valt het vies tegen... maar ik neem, waar ik ook heen ga, altijd 2 zakken gemengde noten, een pak wraps en wat snelle jelles mee. Tot nu toe heeft dat me altijd gered

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

Hannanas
Berichten: 13007
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 07:29

Je kunt je prima voorbereiden op dit soort landen lijkt mij idd door lichtgewicht hoog calorie voedsel in je koffer te gooien. Outdoor hebben ze veel opties hiervoor, paar pakken droogmaaltijdem ofzo, en anders zo’n zak noten, ontbijtkoek en een pak Snickers kunnen je altijd redden.

Heftig hoor wel, dat voor de gemiddelde Cubaan een ei en stuk brood al te duur is.

Goed dat je gaat Germie, krijg je tijdens het wk eten van de organisatie? En het wk gaat over onderwaterfoto’s? Of?

Niet banketstaaf maar poetsen.

fransje23
Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 08:14

De gemiddelde Cubaan heeft voedselbonnen voor meel, koffie en suiker.

Ik zou in ieder geval wel een noodvoorraad voedsel meenemen.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

germie
Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-23 08:52

Hannanas schreef:
Je kunt je prima voorbereiden op dit soort landen lijkt mij idd door lichtgewicht hoog calorie voedsel in je koffer te gooien. Outdoor hebben ze veel opties hiervoor, paar pakken droogmaaltijdem ofzo, en anders zo’n zak noten, ontbijtkoek en een pak Snickers kunnen je altijd redden.

Heftig hoor wel, dat voor de gemiddelde Cubaan een ei en stuk brood al te duur is.

Goed dat je gaat Germie, krijg je tijdens het wk eten van de organisatie? En het wk gaat over onderwaterfoto’s? Of?

Ja, de WK week vindt plaats op Caya Largo en dan is alles geregeld. Van binnenlandse vlucht tot duiken tot overnachtingen en eten. We verblijven dan in een luxe hotel. Veel vrije tijd zal er niet zijn. Maar het is zelfs voorzien van een avondprogramma:
From 8:00 p.m. to 9:00 p.m. Dinner
From 9:00 p.m. to 11:00 p.m. participation in hotel entertainment activities

Eigenlijk is dat duiken voor het wk niet leuk. Je moet produceren, je moet leveren, het is duiken onder druk met strenge regels. Je gaat 's morgens naar een ruimte om je camera klaar te maken, dit moet gedaan worden onder toezicht van de jury. Dan wordt de camera gesealed en mag je er niets meer aan veranderen. Als het wel nodig is wegens een technisch probleem, dan moet dat onder toezicht van een jury. Dus lenzen wisselen moet op de boot onder toezicht van een jury in de brandende zon. Dat doe ik normaal nooit, want er is altijd risico op zout water in de behuizing.
Na de duikdag moet je terug naar die ruimte waar je de camera mag openen onder toezicht van de jury en je moet dan direct de geheugenkaart afstaan. Die krijg je pas later terug om de selectie te maken.
De selectie maken wordt gedaan in een ruimte waar je zelf een laptop of tablet neer moet leggen. De hele week mag je daar verder niet bij, alleen tijdens bepaalde uren onder toezicht van de jury. De foto's mogen niet nabewerkt worden.
De dagen zijn overvol en ik vraag me af of ze zo'n strak schema wel gaan halen.

De week voor het wk gaan we naar Vinales en willen we duiken in de Varkensbaai. Dit dus om ook nog wat echt Cuba te zien. Het eiland van het WK is en duur en niet het echte Cuba. Het duiken lijkt wel mooier in Caya Largo dan in de Varkensbaai (ik word daar op basis van filmpjes niet warm van om eerlijk te zijn, ook al zegt men dat het er geweldig duiken is).

Prijzen voor een diner bij mensen thuis zijn ongeveer 10 dollar. En ontbijt 5.
Ik vind dat best spannend hoor om in een week tijd met al die overbagage een rondreis te gaan maken in Cuba. Maar de eigenaar van het hostel wat ik van Dorine92 gekregen heb zegt dat het mogelijk is.

Het is een keuze die je moet maken, want het wk wordt betaald, maar extra dagen niet. En tja, dan wil ik dus persoonlijk ook wat van het land zien.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Hannanas
Berichten: 13007
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 14:46

fransje23 schreef:
De gemiddelde Cubaan heeft voedselbonnen voor meel, koffie en suiker.

Ik zou in ieder geval wel een noodvoorraad voedsel meenemen.


Ja dan zou ik idd m’n koffer volgooien met gedroogde outdoor-maaltijden waar je enkel gekookt water in hoeft te gieten en te roeren.

Niet banketstaaf maar poetsen.

MuSLi
Berichten: 5230
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 15:07

Hasjam_Poe schreef:
germie schreef:
Ik heb niet zo veel eisen. Elke dag een blikje cola is wel fijn, liefst light. Maar weet niet of ze dat daar hebben?
Verder drink ik wel thee. En bananen lust ik ook graag. Ik denk niet dat je in een week echt af kunt vallen daar. Tenminste, mijn ervaring is met een week weinig eten dat je nog steeds niets kwijt bent.
Maar goed, het belangrijkste is niet ziek te worden, want daarna is natuurlijk dat wk waar gepresteerd moet worden.


Ze hebben alleen Cubaanse cola en dat is al heel wat :D

Tip: neem je eigen rol wc-papier mee en ga altijd met een klein voorraadje in je broekzak op stap. WC papier is er schaars en de 2 velletjes die je bij een openbaar toilet krijgt uitgereikt (tegen betaling) zijn spekglad :')

[ [url=m/HpzCQE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Refresco is een van origine Nederlands bedrijf ;) Dus heel Cubaans is het ook weer niet..

Hun verwachting is niet jouw verplichting..

germie
Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Cuba en esta, gaan of niet gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-23 10:25

De week voor het WK is geregeld. Ik krijg nu wel een leuk mailtje waar ik om moet lachen. Ik heb toevallig ook meegedaan aan het ONK onderwatervideo. Niet dat ik goed ben in videografie, maar zo heb ik een stok achter de deur om eens met professionele bewerkingsprogramma's te gaan werken (heb ik gekocht, maar had nooit zin om er tijd in te steken). Dus ik heb netjes een video ingeleverd. Daarmee stond ik reserve. En nu valt iemand af, dus ik mag nu voor zowel foto als video naar het WK, maar moet dus een keuze maken.
Bij foto is er meer concurrentie, ben ik beter in. Video doen minder duikers, 1 onderdeel is een onbewerkte video en dat zou ik wel kunnen, maar verder kan ik met mijn camera absoluut niet tegen de pro's op. Bij foto heb ik ook niet de duurste camera, maar kan er wel mee overweg dat ik foto's voor publicaties en musea kan maken.
Ik neig gewoon naar fotografie natuurlijk. Maar wat is het grappig dat ik nu moet kiezen, terwijl ik echt niet goed ben in videografie. Nieuw talent? nee, denk het niet. Maar doordat ik dus meegedaan heb ben ik wel wat meer gaan filmen, en dat is dus wat het mij wel gebracht heeft. Maar klaar voor een wk voel ik me voor video zeker niet. (en voor foto eigenlijk ook niet, maar ik heb me gewoon eerlijk geplaatst en weet dat ik af en toe een topfoto heb (en hele slechte natuurlijk)). Als ik me niet geplaatst had voor foto, en mocht nu mee voor video dan was ik ook wel gegaan. Maar nu mag ik kiezen. Wat een rare luxe positie :D

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


germie
Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-23 17:03

En nu wordt het wel een soap, haha. Het WK is verschoven van Cayo Largo naar Varadero.
Op zich niet heel erg, maar wel raar ineens. Je bereid alles voor, en dan verandert het. Nu was vliegen met Tui naar Varadero dus wel een optie geweest. Maar we gaan met Air Europa over Madrid naar Havana.
Er komen nu meer vragen dan antwoorden. Ik ben wel blij dat we zelf al dingen geregeld hebben die hier geen invloed meer op hebben.

Ik zal geloof ik maar een nieuw topic openen met alle voorbereidingen en waar we tegenaan lopen. :+

[ img ]

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Huertecilla en 106 bezoekers