IJsland 2023

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NadineK

Berichten: 383
Geregistreerd: 09-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 17:06

miccamaaike schreef:
Gaaf Dorine!!

Ik ben in 2018 geweest met mijn man samen, ook een korte vakantie van 5 dagen, zijn toen tot Jokulsarlon gereden en toen weer terug en uiteraard de Golden Circle gedaan. Wat een prachtland. Heb toen ook een fototopic gemaakt, voor wie het leuk vindt om plaatjes te kijken: [BEU] Fotoverslag IJsland, oktober 2018 (met Noorderlicht)



De foto's lijken het niet meer te doen

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: IJsland 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 11:56

Wat raar, bij mij werkt t gewoon..

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: IJsland 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 12:39

Geen rij bij de security en de trein reed ook gewoon dus was heerlijk te vroeg op Schiphol. Nog 1,5 uur en dan op naar IJsland!

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: IJsland 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 13:17

Ik ga begin november een lang weekend naar IJsland,ik hoop het Noorderlicht te zien.

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 16:01

miccamaaike schreef:
Geen rij bij de security en de trein reed ook gewoon dus was heerlijk te vroeg op Schiphol. Nog 1,5 uur en dan op naar IJsland!


Veel plezier!!

Ik mag nog ongeveer 4 weekjes wachten en dan ga ik voor 8 dagen naar IJsland toe :D

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: IJsland 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 22:04

Veel plezier micamaaike! Ben benieuwd naar je reis ervaringen!

Ook hier nog een week of 5 voor we vertrekken, we zijn van plan eerst via het binnenland over te steken naar het Noorden, en dan rechtsom terug. Vooral omdat we niet zo goed kunnen inschatten hoeveel dagen we in het binnenland blijven, dus zo is het lekker zonder stress want we hebben dagen zat. En is het toch maar een paar dagen pakken we de westkust boven Reykjavik ook nog mee

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: IJsland 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 18:25

T weer is echt verschrikkelijk maar IJsland is gelukkig in de regen ook prachtig. Vandaag richting Vik gereden en nu weer terug richting Golden Circle.



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: IJsland 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 19:27

Wauw indrukwekkend!

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 19:40

Prachtig!! Hopelijk trekt het weer nog iets bij de komende weken :+

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: IJsland 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 23:06

Skogafoss?

Goeie jas! Hopelijk wordt het weer nog wat beter...

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: IJsland 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 07:32

Prachtige dagen gehad, wel heel veel regen en ontzettend veel wind. We zouden gisteren een boottochtje doen om puffins te zien maar die werd helaas geannuleerd vanwege het weer.

Nog wat foto’s:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: IJsland 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 08:55

Hee - ik zie een stukje blauwe lucht :)) Heerlijke foto's. Zat gisteren mijn eigen reis nog eens terug te kijken en wat is het ook een mooi land <3

NadineK

Berichten: 383
Geregistreerd: 09-12-08

Re: IJsland 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 12:38

Nog meer zin als ik jullie foto's zie! Duimen voor iets beter weer over 2 weken ;). Meeste is wel geregeld dus LET'S GOO

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: IJsland 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 17:11

Wauw die een na laatste foto, heel mooi!
Jammer dat je regen had maar qua foto’s komt de ruigheid door het weer nog meer over vind ik, al duim ik ook op weinig regen volgende maand, ik ben gewoon een kou kleum..

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 11:33

Pak goede regenkleding in, dat is wel echt een must.

Die foto met de blauwe lucht, toen we daar weer naar beneden liepen, kwam er alweer een stortbui :+ dus niks zo veranderlijk als het IJslandse weer. T zijn overigens allemaal telefoonfoto's want had geen camera mee.

Ik vond het schiereiland Snaefelsness echt een aanrader, echt prachtig en iets minder overlopen als de Golden Circle.

Nu weer thuis en aan t werk, taai hoor!!

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 10:29

Misschien dat ik toch ook even de vraag hier mag stellen. Over 2,5 week ga ik naar IJsland. Eigenlijk zou ik naar Schiphol gebracht kunnen worden, maar dat gaat helaas niet meer lukken. Nu wil ik er zelf met de auto heen. Waar hebben jullie je auto geparkeerd? En kun je vanaf daar met de shuttle makkelijk naar Schiphol en hoe zit het terug vanaf Schiphol? Is dan de shuttle ook weer makkelijk te vinden. Ik ben vorig jaar pas voor het eerst in m'n eentje op Schiphol geweest en toen was ik gebracht dus liep ik zo naar binnen toe. Ben er allemaal niet zo bekend mee helaas :o

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: IJsland 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 10:33

Ik weet niet hoe lang je gaat, maar is de trein een optie? Of een schipholtaxi? Parkeren kan best in de papieren lopen.

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 11:12

Prrrr schreef:
Ik weet niet hoe lang je gaat, maar is de trein een optie? Of een schipholtaxi? Parkeren kan best in de papieren lopen.

8 dagen, van zaterdag tot zaterdag. Trein heb ik voor gekeken, maar die gaat nog niet zo vroeg dan ben ik pas 12 uur op Schiphol en mijn vlucht gaat 14.10. Heb liever iets meer tijd. Denk dat zo'n taxi ook flink wat geld gaat kosten, moet al 2 uur rijden

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 13:06

Kan me niet voorstellen dat je niet eerder op Schiphol kan zijn met de trein?
Als de woonplaats in je profiel idd je woonplaats is, kun je er om 8.30 al zijn als t moet.

Auto parkeren kan op P3 lang parkeren, maar dat loopt echt snel in de papieren. Voor 8 dagen is dat ongeveer 110 euro. Het wijst daar wel voor zich waar de shuttlebus gaat en als je even oplet waar je uitstapt, weet je ook weer waar je moet instappen. Wel reserveren, anders is t nog duurder.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: IJsland 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 13:21

Bij jou vandaan kan een Schipholtaxi inderdaad niet goedkoper zijn dan parkeren :oo

Als lief naar Schiphol moet breng en haal ik hem, als we samen gaan pakken we de trein, dat is veel goedkoper. In jouw geval zou ik voor zekerheid gaan en op P3 parkeren, daar hoor ik goede verhalen over en dan is vervoer redelijk zeker. In 20 minuten uit je auto in de hal.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 13:23

Nog een leuke tip... wij wilden niet naar de blue lagoon, voornamelijk omdat we geen 90 euro wilden betalen voor een veel te druk bad. Wij zijn bij de Hvammsvik Hot Springs geweest. Die zijn nog geen jaar open. De baden worden verwarmd door een hot spring die daar aanwezig is en alles is echt heel mooi aangelegd. Het ziet er heel natuurlijk uit. Bij vloed lopen de onderste hotsprings over en zijn die dus een stuk kouder. We zijn er 2x geweest. Alsnog wel prijzig, maar wel de moeite waard. Bij ons lukte het niet om te reserveren met credit card, maar een telefoontje was ook prima.

https://hvammsvik.com/?gad=1&gclid=Cj0K ... wZEALw_wcB

Afbeelding
Afbeelding

Hier lig ik even af te koelen want deze was dus koud :+ hier was t eb. Bij vloed staat het water dus veel hoger en loopt hij vol met koud water.
Afbeelding

We zijn zelfs de oceaan in geweest om af te koelen.

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 15:12

miccamaaike schreef:
Kan me niet voorstellen dat je niet eerder op Schiphol kan zijn met de trein?
Als de woonplaats in je profiel idd je woonplaats is, kun je er om 8.30 al zijn als t moet.

Auto parkeren kan op P3 lang parkeren, maar dat loopt echt snel in de papieren. Voor 8 dagen is dat ongeveer 110 euro. Het wijst daar wel voor zich waar de shuttlebus gaat en als je even oplet waar je uitstapt, weet je ook weer waar je moet instappen. Wel reserveren, anders is t nog duurder.

Zie nu net dat ik hem even anders moest invoeren. Zou dan vanaf mijn woonplaats op de bus kunnen om 08.35 en dan kom ik om 11.10 op Schiphol aan.

Ja ik vind 110 nogal erg duur voor 8 dagen. Zag nu al wel van QPark Schiphol daar zit ik dan op 60 en zou ik met Connexxion naar Schiphol gebracht worden en weer terug kunnen. Maar de vraag is dan waar je afgezet word en of je dan eerst heel Schiphol door moet lopen of niet.

Euridicey

Berichten: 699
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 16:07

Wat super leuk om dit allemaal te zien! Ik heb vorig jaar een twee weken durende reis gemaakt op IJsland en ben helemaal rond gereden! Het was super gaaf. Ik heb veel van mijn reis hier af gehaald: https://www.earthtrekkers.com/two-weeks ... itinerary/ voor de luie vakantie planners XD Waren wij uiteindelijk vanuit het zuiden naar het oosten gereden ipv vanuit Reykjavik naar het Noorden.

Mochten er echte daredevils naar IJsland gaan en zin hebben in bijna doodervaringen (met een korrel zout) en adrenaline kicks. dan moet je hier ECHT GAAN raften!! Schijnt één van de beste plekken te zijn op de wereld. Je gaat met een gletsjer rivier naar beneden en het is MEGA GAAF:

Afbeelding
Afbeelding
Normaal is het absoluut de bedoeling om in het bootje te blijven tijdens raften, maar hier kan het gebeuren dat je er uitdondert.. Hetgeen bij mij ook gebeurde! Doodeng, maar God wat was het gaaf.

en dan mijn favoriete foto van de hele vakantie die nu in groot aan mijn muur hangt:
Afbeelding

en uiteraard heb ik ook wat watervallen voor mijn camera gehad:

Afbeelding

Heel veel plezier aan iedereen die gaat!!

(Edit: ik heb ook twee keer paardgereden, maar dat was niet eens het hoogtepunt van de vakantie!)

musiqolog
Berichten: 3329
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Re: IJsland 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 20:20

Ik ben nog lang niet weg en er kan nog van alles misgaan, maar ik heb alvast een volgtopic geopend. Over de voorbereiding valt ook wel wat te vertellen. Vanaf eind juli kunnen jullie foto's en verslagen van daarginds verwachten!

Dorine92
Berichten: 5328
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: IJsland 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 11:50

Ik heb gister in een opwelling vliegtickets gekocht naar IJsland. Ik ga net als de vorige keer maar kort: zondagnacht vliegen en woensdagavond weer terug.
Ik schrik van de prijzen. Vorig jaar was ik ook een paar daagjes naar IJsland en het paardrijden is in een ruim jaar tijd dik anderhalf keer zo duur geworden. Ik denk niet dat ik ga paardrijden. Maargoed er is genoeg te doen, want aangezien ik vorige keer einde winter was en nu in de lente/zomer, zijn er weer hele andere dingen te doen.
Omdat ik maar kort ga blijf ik weer beetje in de buurt van Reykjavik en boek ik dagexcursies waarbij ik word opgehaald of naar een pickup point in Reykjavik moet komen
Nu nog even kiezen wat ik ga doen.