Ierland, wat zijn de places to be?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Ierland, wat zijn de places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-22 16:49

Ik heb al even gezocht maar ik zag geen actueel Ierland topic of een verzamel topic voor Ierland.

Wij gaan aankomende zomer twee weken genieten in Ierland waarvan een paar dagen in Wales.

De bedoeling is nu om via Calais over te steken naar Engeland ( dit hebben we eerder gedaan ) en dan een nachtje te overnachten in Engeland. De dag erna doorreizen naar Wales, hier een aantal nachtjes te verblijven en dan door te reizen naar Ierland.

We willen o.a. de volgende plaatsen aandoen: Kilkenny, Doolin, Dingle, Cork/Cobh.

Heb je aanraders voor activiteiten, B&B's/hotels of restaurants, dan laat het maar weten! :D

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen naar Ierland gaan dit jaar.

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!


Sodera
Berichten: 5296
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 22:14

Hi :wave:!

Ik woon in Ierland dus kan iig wel helpen :-D

Als aller aller allereerste, houdt er rekening mee dat alleen op de snelweg (M-wegen) je de Google Maps aangegeven tijd haalt.
Als je niet op een M weg rijdt, ga dan uit van een gemiddelde snelheid van 60 km/uur tops….
Google Maps gaat er van uit dat je overal de Max snelheid kan rijden maar dat is uhhhhhh niet mogelijk….

Ik zal zo nog even wat oude Ierland topics zoeken!

Edit:
[BEU] Ierland in september
[BEU] Ierland in augustus
[BEU] Ierland 2019
[BEU] Ierland 2018
[BEU] Ierland, van Dublin naar Galway
[BEU] Ierland 2016

Vooral het laatste topic uit 2016 heeft veel berichten en tips en tricks.

[I want you by my side]
Je hebt altijd de middelen om te doen waarvan je droomt.

    [So that I never feel alone again]

Punz
Berichten: 8561
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Ierland, wat zijn de places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 22:37

Ohh Sodera..
Inderdaad...werkelijk óveral mag je honderd...
Waarbij ik soms blij ben dat ik met 50 de bocht nog haal... _O- _O-


Iedereen een Connemara!!


.

Amber_anne
Berichten: 6900
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 22:40

Wat super leuk

Wij gaan in mei een lang weekend naar vrienden in Noord-Ierland. In de buurt van lisnaskea om precies te zijn. Ik heb vroeger in Ierland gewoond maar dat dorp is weinig te beleven als je op vakantie bent :+

justkid
Berichten: 11815
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 22:40

Wij hebben the wild atlantic way gedaan.
https://www.ireland.com/nl-nl/destinati ... antic-way/

Waarbij ik het Noorden en midden het mooiste en minst toeristisch vond. (Donegal <3 )
Je moet inderdaad geen haast hebben.

O Sodera jij woont er gewoon, wat leuk! Ik vond het een enorm verrassend mooi land, waar leuke mensen wonen.

mick75
Berichten: 4544
Geregistreerd: 18-04-08
Woonplaats: In Hell

Re: Ierland, wat zijn de places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 22:46

Ik ga volgen. Wij gaan volgende week naar Ierland op vakantie!

Ik beantwoord geen PB's. Ik hou dingen graag openbaar dus bespaar je de moeite als je me niets persoonlijks te vertellen hebt!

Voor eigenzinnig geknutsel en geklieder: http://www.facebook.com/mirjamsart.art

Forbiddenpie
Berichten: 583
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Dublin, Ierland

Re: Ierland, wat zijn de places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 00:15

Hi,

Ik woon een beetje aan de andere kant van Ierland, bij Dublin zeg maar. Mocht je die kant nog op willen dan zou ik je sowieso Wicklow aanraden, maakt bijna niet uit waar je heen gaat alles is daar echt prachtig vind ik. Maar ik denk dat je je plekken al goed hebt uitgezocht. Als je naar Dingle gaat, zou ik in elk geval sowieso de Ring of Kerry meepakken, daar zal je geen spijt van krijgen.

DearDarling
Berichten: 891
Geregistreerd: 14-03-09
Woonplaats: somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 00:27

Forbiddenpie schreef:
Hi,

Ik woon een beetje aan de andere kant van Ierland, bij Dublin zeg maar. Mocht je die kant nog op willen dan zou ik je sowieso Wicklow aanraden, maakt bijna niet uit waar je heen gaat alles is daar echt prachtig vind ik. Maar ik denk dat je je plekken al goed hebt uitgezocht. Als je naar Dingle gaat, zou ik in elk geval sowieso de Ring of Kerry meepakken, daar zal je geen spijt van krijgen.


En Killarney is ook een aanrader!

http://www.hplt.nl
Your dream can become your reality, if you allow it.

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Ierland, wat zijn de places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-22 10:15

Superfijne tips allemaal!

Dat van die wegen dat wisten we idd, we hebben dezelfde ervaring gehad in Schotland :')

Bedankt Sodera voor alle topics!!

Dublin hebben we van de herfst bezocht dus die kant vermijden we dit keer om wat anders te zien.

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

Emj_23
Berichten: 1178
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Ierland, wat zijn de places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 10:21

Inderdaad Killarney. Maar Galway vond ik ook heel leuk, met een nachtje op Inishmore.

Sodera
Berichten: 5296
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 10:28

Ik vind persoonlijk denk ik Connemara & Galway nog mooier dan Kerry, ook iets minder toeristisch...
Ik vind Muckross house, net buiten Killarney altijd heel gaaf.

West-Cork is ook heel gaaf, de vuurtoren op Fastnet en Mizen head.. En daar de Wild Atlantic way is gewoon al een cadeautje...

Dit is, zelfs als halve Ier ;-) mijn favo website over Ierse plekjes.
The Irish Roadtrip
Hun 4weekse Itineray is HEFTIG in 4 weken, je zit gigaveel in de auto maar er staan wel meerdere plekjes op, die je anders mist.... Ik heb geregeld gewoon stukje gepakt of wat van hun hoogtepunten in een andere trip gestopt.

Kilkenny is heel leuk, maar ben je binnen een dag wel doorheen wat mij betreft.
(bedoel je echt Kilkenny of bedoelde je Killarney??)

[I want you by my side]
Je hebt altijd de middelen om te doen waarvan je droomt.

    [So that I never feel alone again]

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-22 06:27

Sodera schreef:
Ik vind persoonlijk denk ik Connemara & Galway nog mooier dan Kerry, ook iets minder toeristisch...
Ik vind Muckross house, net buiten Killarney altijd heel gaaf.

West-Cork is ook heel gaaf, de vuurtoren op Fastnet en Mizen head.. En daar de Wild Atlantic way is gewoon al een cadeautje...

Dit is, zelfs als halve Ier ;-) mijn favo website over Ierse plekjes.
The Irish Roadtrip
Hun 4weekse Itineray is HEFTIG in 4 weken, je zit gigaveel in de auto maar er staan wel meerdere plekjes op, die je anders mist.... Ik heb geregeld gewoon stukje gepakt of wat van hun hoogtepunten in een andere trip gestopt.

Kilkenny is heel leuk, maar ben je binnen een dag wel doorheen wat mij betreft.
(bedoel je echt Kilkenny of bedoelde je Killarney??)


Nee echt Kilkenny, daar blijven we 2 dagen. Wij zijn vooral nog op zoek naar leuke activiteiten om te doen.

In Wales gaan we met een treintje door Snowdonia, we gaan Blarney Castle bezoeken, Dingle Sea Safari, Fota Wildlife park.

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34587
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 07:52

Als je bij Doolin bent, 1 van de eilanden bezoeken die daar net buiten de kust liggen, en de Cliffs of Moher niet overslaan. Wel op een heldere dag doen. En weet niet of je Ierse folk leuk vindt, maar omgeving Doolin was voor jaren terug (ben er echt heel lang geleden geweest) de plek om een traditionele Ierse sessie mee te maken.

Sodera
Berichten: 5296
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 12:32

Amandavd schreef:
Nee echt Kilkenny, daar blijven we 2 dagen. Wij zijn vooral nog op zoek naar leuke activiteiten om te doen.

In Wales gaan we met een treintje door Snowdonia, we gaan Blarney Castle bezoeken, Dingle Sea Safari, Fota Wildlife park.


Wederom the Irish Road Trip, zij hebben ook activiteiten per county. Vanuit Kilkenny zijn Carlow, Tipperary en Laois denk ik ook nog wel te doen...

Irish Road Trip per county
Slieve Bloom Mountains moeten bereikbaar zijn, Kilkenny Castle en de Kilkenny bier fabriek zijn iig in de stad zelf.

[I want you by my side]
Je hebt altijd de middelen om te doen waarvan je droomt.

    [So that I never feel alone again]

Amber_anne
Berichten: 6900
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ierland, wat zijn de places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 12:45

Sodera dankjewel voor de link, ik zie dat wij een half uurtje rijden van de marble arch caves zitten dus die gaat zeker op de lijst

thequeensmum
Berichten: 3512
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 13:12

Het zal wel uit de richting zijn, maar mijn dochter is ooit in Belfast terechtgekomen met Srprs.me
Ze heeft daar het Titanic museum bezocht en was daar zo ongelooflijk enthousiast over

Dorine92
Berichten: 5327
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Ierland, wat zijn de places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 13:47

Toevallig dat er nu net een Ierland topic loopt.. ik zat te kijken om daar binnenkort een keertje kort heen te gaan. 2 of 3 dagen ofzo. Ik wil graag gaan paardrijden om zo de natuur te zien. Wel in de buurt van Dublin

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

Sodera
Berichten: 5296
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 13:53

Dorine92 schreef:
Toevallig dat er nu net een Ierland topic loopt.. ik zat te kijken om daar binnenkort een keertje kort heen te gaan. 2 of 3 dagen ofzo. Ik wil graag gaan paardrijden om zo de natuur te zien. Wel in de buurt van Dublin

Dat moet zeker lukken in de Wicklow Mountains zou ik zo zeggen!
Ik rijd geen paard meer dus heb geen echte aanraders, maar weet wel dat er wel buitenritten ed georganiseerd worden daar!

[I want you by my side]
Je hebt altijd de middelen om te doen waarvan je droomt.

    [So that I never feel alone again]

Dorine92
Berichten: 5327
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 17:30

Sodera schreef:
Dorine92 schreef:
Toevallig dat er nu net een Ierland topic loopt.. ik zat te kijken om daar binnenkort een keertje kort heen te gaan. 2 of 3 dagen ofzo. Ik wil graag gaan paardrijden om zo de natuur te zien. Wel in de buurt van Dublin

Dat moet zeker lukken in de Wicklow Mountains zou ik zo zeggen!
Ik rijd geen paard meer dus heb geen echte aanraders, maar weet wel dat er wel buitenritten ed georganiseerd worden daar!

Oeh goeie tip! Ik ga meteen googlen want hier word ik heel enthousiast van

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Ierland, wat zijn de places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 14:37

Heb ook weer zo'n zin om naar Ierland te gaan. We zouden een maand terug naar Ierland gaan voor een weekje familiebezoek, maar we hadden allebei Corona. Mijn volgende vakantie is in oktober pas weer gepland. Hopelijk lukt het mij nog een keertje tussen door.

Ierland is prachtig. De Westkust vind ik ook het mooist, maar daar heb ik nog wel te weinig van gezien. We willen nog heel graag naar Donegal. Lijkt me prachtig. We vonden de Copper Coast (onder Waterford) ook verrassend mooi en daar willen we ook nog wel een keer naar toe. We hadden erg slecht weer op het moment dat we er waren.

mick75
Berichten: 4544
Geregistreerd: 18-04-08
Woonplaats: In Hell

Re: Ierland, wat zijn de places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 19:54

Wij zijn gisteren bij Blarney Castle and Gardens geweest. Wij, die doorgaans overal doorheen stormen in een gruwelijk tempo , waren daar na3 uur nog lang niet uitgekeken. Helaas werden we eruit gedonderd omdat ze gingen sluiten. Maargoed: dikke aanrader dus!

Ik beantwoord geen PB's. Ik hou dingen graag openbaar dus bespaar je de moeite als je me niets persoonlijks te vertellen hebt!

Voor eigenzinnig geknutsel en geklieder: http://www.facebook.com/mirjamsart.art

mick75
Berichten: 4544
Geregistreerd: 18-04-08
Woonplaats: In Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 22:54

[ img ]
Dit was vanochtend bij het meer van Killarney.

Ik beantwoord geen PB's. Ik hou dingen graag openbaar dus bespaar je de moeite als je me niets persoonlijks te vertellen hebt!

Voor eigenzinnig geknutsel en geklieder: http://www.facebook.com/mirjamsart.art

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Ierland, wat zijn de places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 09:13

Mooi.
Blauwe Castle is ook leuk. Mooie tuin

Jildau
Berichten: 9405
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 10:08

Oh misschien mag ik mijn vraag hier stellen want een nieuw topic openen is misschien wat overdreven. Wij gaan over 2 weken 3 dagen naar Dublin en willen op de tweede dag een dagtrip doen met een bus.

Ik heb nu een trip geboekt die naar Bunratty Castle, Cliffs of Moher, The Burren, Dungaire Castle en Galway gaat langs de Wild Atlantic Way. Deze duurt 13 uur. Maar ik kan nu nog ruilen en een andere kiezen en wil graag de juiste keuze maken. De andere trip gaat naar Kilkenny, Wicklow Mountains en Glendalough en duurt ongeveer 10 uur.

Wat raden jullie aan?

Sodera
Berichten: 5296
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: Ierland, wat zijn de places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 12:07

Beetje afhankelijk van je andere wensen/voor de toekomst….

Als je niet van plan bent de komende 10 jaar weer naar Ierland te gaan, zou ik de tour die je geboekt hebt, vasthouden. Heel veel mooie, bijzondere plekken maar in 13 uur en daarin ook heen en terug naar Dublin betekent hoog tempo en niet al te lang de tijd overal.
Als je mogelijk wel van plan bent weer terug te gaan, zou ik de Wicklow en Kilkenny tour doen. Dat is ook meer dan mooi en leuk en hoef je dan de volgende keer niet te doen. Als je Wicklow Mountains en Dublin hebt gehad, hoef je de volgende keer überhaupt daar niet te stoppen.

De gehele westkust is, vind ik, het mooiste gedeelte Ierland en zou je dan een volgende vakantie op je gemakje doen met een auto of busreis en van plek naar plek.

[I want you by my side]
Je hebt altijd de middelen om te doen waarvan je droomt.

    [So that I never feel alone again]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne_vD, pillow, snuffie123 en 127 bezoekers