Bali voor beginnende reizigers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Bali voor beginnende reizigers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-23 20:51

Ik heb al een mooie plek voor ze gevonden trouwens.

Wij zijn inmiddels ook best wel om voor Bali. We zijn wel eens naar Lombok geweest, maar dat binnenland is echt niet zo bijzonder in vergelijking tot Bali. Alleen de stranden van Lombok zijn mooier.
Maar goed, dan moeten eerst de ticketprijzen weer gaan zakken want die zijn nu gewoon €1000.- pp.

Stampeltje
Berichten: 387
Geregistreerd: 18-05-15

Re: Bali voor beginnende reizigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 12:59

Leuk! Bali en Lombok zijn zo onwijs anders. Al is Bali wel mega toeristisch geworden door de jaren heen. Maar na de lockdown kunnen ze de toeristen goed gebruiken

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-23 13:17

Ja wij gingen naar Lombok omdat we niet naar het toeristische Bali wilde :') Het zuiden van Lombok was wel tof trouwens, de stranden daar <3 Tangun Aan is het mooiste strand waar ik ooit ben geweest en er was geen hond. We deelden het strand misschien met 10 andere toeristen ofzo :')

Afbeelding


We zijn ook een keer gewoon op de bonnefooi met een scooter het binnenland in gereden, een beetje de vulkaan op. Mensen snapte daar echt niet wat we daar deden, het was echt een geweldige trip. We zijn uiteindelijk nog gaan wandelen in de jungle daar, dat was wel heel erg gaaf. Wilde apen gezien, dat vond ik veel toffer dan zo'n monkey forrest :P op deze foto zijn de apen ergens verstopt, maar ik zie ze zelf ook niet :') Voor het idee, die bladen waren zo'n 2 meter groot :P

Afbeelding


Je hebt er overigens wel heel veel rijstvelden, maar die zijn nagenoeg allemaal vlak en niet getrapt.

Afbeelding

Hier was het ook wel erg mooi, was vlak bij de mooie watervallen in het noorden. Hier zag je nog wel veel overblijfselen van de aardverschuivingen van de aardbeving een jaar eerder.

Afbeelding

Ik had trouwens na 2 weken door dat ze niet alle minaretten aan het onderhouden waren, maar dat ze die allemaal aan het herbouwen waren vanwege de aardbeving :=

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 13:36

In het zuiden van Bali hebben wij hier gezeten:

https://www.booking.com/hotel/id/tandju ... #hotelTmpl

Super mooi huisjes met buitendouche. Er is een zwembad bij het resort en een strand. Ik vond het strand wel wat tegenvallen en het zeewater zag je veel rotzooi in drijven, dus wij hebben daar niet gezwommen. Maar was een fijne plek voor de laatste dagen vakantie.

Wel prijzig zie ik.

jojoleinee

Berichten: 2657
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 13:38

Lombok ziet er ook mooi uit! Wij zijn van de zomer ook op Sumatra geweest. Als je nog eens teruggaat, ook zeker een aanrader! Echt fantastisch. Toen we van Java en Sumatra naar Bali gingen hadden we een soort omgekeerde cultuurshock, zoveel Europeanen hadden we in weken niet gezien :')

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-23 13:40

miccamaaike schreef:
In het zuiden van Bali hebben wij hier gezeten:

https://www.booking.com/hotel/id/tandju ... #hotelTmpl

Super mooi huisjes met buitendouche. Er is een zwembad bij het resort en een strand. Ik vond het strand wel wat tegenvallen en het zeewater zag je veel rotzooi in drijven, dus wij hebben daar niet gezwommen. Maar was een fijne plek voor de laatste dagen vakantie.


Ik vind dit dan wel weer vrij duur met wat je elders kunt krijgen op Bali, maar echte luxe in het zuiden is sowieso duur zag ik al. Of wat krijg je hier nog extra voor dat geld?
Dus ze gaan naar het noorden, naar Sawah Lovina, bedankt voor de tip Pikkepor :D En een keer in het midden 30 min ten noorden van Ubud.

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-23 13:42

jojoleinee schreef:
Lombok ziet er ook mooi uit! Wij zijn van de zomer ook op Sumatra geweest. Als je nog eens teruggaat, ook zeker een aanrader! Echt fantastisch. Toen we van Java en Sumatra naar Bali gingen hadden we een soort omgekeerde cultuurshock, zoveel Europeanen hadden we in weken niet gezien :')


Ja de stranden in het zuiden zijn echt heel mooi en op zich de omgeving rond de vulkaan ook. Ik zeur ook een beetje hoor, want misschien dat wij er meer van hadden verwacht zoals het binnenland van Bali. Wat we vooral fijn vonden, was dat het zo rustig was.
Wij willen ook zeker naar Sumatra want ik wil nog een keer de oeran oetangs zien :D Maar dan moet ik lichamelijk wel wat fitter zijn :P

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 15:11

Earth schreef:
miccamaaike schreef:
In het zuiden van Bali hebben wij hier gezeten:

https://www.booking.com/hotel/id/tandju ... #hotelTmpl

Super mooi huisjes met buitendouche. Er is een zwembad bij het resort en een strand. Ik vond het strand wel wat tegenvallen en het zeewater zag je veel rotzooi in drijven, dus wij hebben daar niet gezwommen. Maar was een fijne plek voor de laatste dagen vakantie.


Ik vind dit dan wel weer vrij duur met wat je elders kunt krijgen op Bali, maar echte luxe in het zuiden is sowieso duur zag ik al. Of wat krijg je hier nog extra voor dat geld?
Dus ze gaan naar het noorden, naar Sawah Lovina, bedankt voor de tip Pikkepor :D En een keer in het midden 30 min ten noorden van Ubud.



Aaah super leuk! Het zal ze echt niet tegenvallen. Ik ben een beetje jaloers op ze...
Jammer dat de Komodo eilanden niet konden. Ik zag laatst kennisen die daar geweest waren. Zag er echt prachtig uit.

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Bali voor beginnende reizigers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-23 18:20

Ja de Komodo eilanden zijn echt het paradijs, daar wilde ze in de eerste instantie ook echt graag naar toe. Wij hebben in 2018 €3300.- voor onze hele huwelijksreis betaald, zij kwamen nu al op ruim €4000.- uit. Die stomme rot tickets ook, is gewoon €400.- pp duurder :n
Maar het blijft leuk om te zien dat je voor 2 weken Bali evengoed voor €2500.- kunt zitten :P