Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-23 12:39

Ah mail terug van de stroom meneer *\o/* hij kan met een maand beginnen met de keuken en de schuur. Het wordt wel een heen en weertje voor me dan omdat ik precies in die periode een dag uit heb staan. Maar wat mij betreft gaat hij dan in die paar dagen rustig door. :D

Mijn papa gaat dan wel mee als hij zit fit genoeg voelt. Alleen horren afmaken meer mag en kan hij niet doen. }> De keuken in elkaar zetten heeft geen zin als ze meteen daarna beginnen met inslijpen van leidingen. Dan houd ik het keukenblok nog even liever in de doos tot na de muren weer egaliseren na de stroom aanleg. :+

Er is begrijp ik wat aan medicatie gewijzigd waardoor zijn nieren hopelijk zich weer wat fijner gaan voelen.

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 14:56

Hopelijk vindt de nierendokter de oplossing :j

Fijn van de stroom!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-23 12:10

Pauze

Basiliek Jeanne d Arc mooie kerk. Geboortestreek van haar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 12:12

Mooi! We waren al in Rennes en Rouen, we hebben dus nog een reisdoel Jeanne :))

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-23 12:14

Ik ben hier al eerder ingeweest toen er een mis gehouden werd. Het gezang klinkt dan zo mooi. <3 Het is een hoofd kerk met kleinere zijkerkjes. Haar geboorte dorp en huis zijn bezoekbaar. Klein stukje verderop. Dat komt nog een keer.

Net carillon en nu gezang van cicades :D

Nu nog een kleine 80 km tot mijn stopplaats voor vandaag. Deze iets grotere lus is de moeite van het omrijden waard ook. Zo n mooi uitzicht over de vallei
Ik zag stukje terug nog wat opportunisten. :+ Zeker 7 wouwen en andere roofvogels boven een veld laag vlak naast de weg. Ze waren iets aan het oogsten

Als je deze gaat opzoeken, rij dan een stukje door en ga de peage over. Dan kan ik een heel simpele slaap plek aanbieden of plaats voor een tentje buiten. :))

lukka63
Berichten: 1406
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 12:40

Kan je in die omgeving ook fietsen of is het te heuvelig,of gevaarlijk met auto's?

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 14:05

Het ziet er prachtig uit!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-23 15:07

Er wordt flink gefietst, bij mij zeker in het weekend komen er aardig wat wielrenners voorbij over de "doorgaande" weg ook, ook veel mtb paden in de regio. En net bij de basiliek waren er best veel fietsers ook. Aan de andere kant van "mijn" peage zag ik ook de fietsroute naar de bron van de Maas op het plateau van Langres. Het is geen hooggebergte maar glooiend de hoogste toppen zijn een kleine 400 meter maar de meesten een stuk lager, van mij (ik zit bijna op het laagste punt) naar het dorp is het hoogteverschil 115 m en dat is een van de steilste wegen.

Je kunt het wat vergelijken met iets meer dan de limburgse heuvels maar dan meest geleidelijk. :j Om sommige plekken is er een gewoon soort van fietspad naast de weg of een voie vert (fiets, wandel, paardrij weg) op andere plekken is het de weg met zijn allen delen. Aangezien het niet zo n volle chaotische wegen zijn als in Nederland valt het denk ik wel mee.

Ik ben inmiddels alweer even op de eindbestemming voor vandaag (weer een omleiding, het zal eens niet :') maar de wegen zijn mooi en rustig dus geen straf om ietsje om te rijden) en heb al een rondje gewandeld en wat bij de voedsel/drank automaat wat gekocht. Verse aardbeien en roze druivensap dit keer. Voor de pizza liefhebbers is er ook verse pizza in meerdere smaken en grooooot. Ook een stokbrood automaat met lekker versgebakken stokbrood. En sla en tomaten, eitjes, asperges en honing, jammen, kaas en kleine andere maaltijden.

Mijn maaltijd voor zo roegebakken kalkoen stukjes met tomaat en ui, rijstnoedels, paksoi en een lekker eitje dat het bezoek had meegenomen.

Toen ik aankwam stonden er 4 campers op het simpele stuk waar er een slordige 30 campers zeker kunnen staan en 5 op het dure alles heb stuk aan de andere kant van de bomenrij waar ongeveer 15 plekken zijn. Na het rondje wandelen stonden er met mij nog maar 3 op het simpele stuk. De anderen zijn verhuisd naar het dure alles heb stuk want er is hier geen tv ontvangst door de bomen. :') dat staat met nog meer gearriveerden aardig vol en dicht op elkaar. :P En drie keer zo duur ongeveer. :+ lekker rustig. :D

Want me nu opvalt is dat door het gebrek aan prikkels ik een heel stuk van mijn altijd aanwezige vermoedheid kwijt ben en mijn hoofd een heel minder chaotisch. Best fijn, het eenvoudige beetje rond rommelen en zinloos buiten in de verte staren. Of van binnenuit naar de verte buiten staren zonder al te veel prikkels en afleiding en de schone lucht en stilte doet me duidelijk goed. Zeker zo binnendoor rijdend,

Ah ik hoor geklepper opeens, een ooievaar zit op zijn nest rond te klepperen zo te zien en horen. :)) de ganzenbabys zwommen veilig tussen papa en mama in. <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

josien_m_
Berichten: 2403
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 10:25

Heerlijk voor jezelf dus deze verandering van het naar Frankrijk gaan om te wonen! Goed gedaan en gedurfd hoor! Wat is het mooi daar allemaal en wat valt er veel te zien, ook onderweg.

mytgard

Berichten: 185
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: Lage Vogezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 14:28

karuna schreef:
Mijn maaltijd voor zo roegebakken kalkoen stukjes met tomaat en ui, rijstnoedels, paksoi en een lekker eitje dat het bezoek had meegenomen.


Dat was vast een erg lekker eitje :P :wave:

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-23 14:45

:)) er gaan er zo nog twee in als roerei. :Y) ze smaken en zien er uit net als de eitjes van mijn eigen kipjes destijds.

Josien dat was ook een van de redenen waarom ik al een heel tijd aan het kijken ben of het zou gaan lukken. Kwa energie en gezondheid heb ik al echt heel lang vitamine F (frankrijk, Finland of Duitsland kan ook nog wel) nodig op regelmatige basis. De schonere lucht, stiller, prikkelarmer, het eten (vooral het brood) valt veel fijner voor mijn darmen. De shampoo, handzeep en waspoeder kwamen er ook al vandaan. Om de een of andere reden valt het hier gemaakte spul (geldt ook voor Finland en deels ook Duitsland) in veel dingen me beter dan dat wat in nederland of elders is gemaakt. Dus al jaren en jaren en jaren regelmatig de grens over zodat ik daarna weer een paar weken kon teren op de verbeterde gezondheid.

Onderweg best wat huizen te koop gezien, en toen bedacht ik me dat ik de goede keuze heb gemaakt kwa huis. Genoeg mogelijkheid om ver van me af te kijken grootdeels rondom, zonder eenzaam te worden door te afgelegen. En een niet te drukke omgeving ook meteen om de hoek.

Inmiddels met fikse vertraging op de plek van bestemming voor de komende dagen. De bever ijsvogel plek. En ik had geluk en de laatste vrije plaats, daarom wilde ik ook vroeg vertrekken. Dat lukte wel maar veel oponthoud door wegwerkzaamheden, eerste stuk was wel heel mooi rijden. Grappig wel, op deze plek heb ik tot nu toe iedere keer gestaan ook. :D

Vanmorgen heeft oude dame nog heerlijk pootje gebaad. En de ooievaar was vanmlrgen weer flink aan de klepper :P

Afbeelding

Afbeelding

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 16:10

Lekker aankeutelen zo hoor +:)+

Zou het niet erg eenzaam worden als oude dame er toch een keer de brui aan geeft....?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-23 16:42

-O- dat schuif ik heel hard voor me uit. En iets met kop in het zand en zo

En ja ik weet wel zeker dat het kei en keihard gaan aankomen en het gemis, de aanspraak en de kusjes die dan wegvallen |( Het is ook een verstandsbeslissing en niet iets dat ik graag zou willen, zonder hond overblijven. :n Alleen ik moet gewoon rekening houden met mijn inkomens terugval uiteindelijk. Dan kan ik me eigenlijk geen enkele extra uitgave veroorloven zodat ik buffer overhoud tot mijn aow/pensioen. En helaas het hebben van een hond of welk huisdier ook zijn uitgaves die best hoog kunnen oplopen en kan ik me domweg niet veroorloven dan. En een hond heb je nu eenmaal voor langere tijd.

Geen idee hoe de toekomst gaat lopen maar voor nu is dat de enige keiharde beslissing die ik moet nemen als oude dame besluit te stoppen met ademhalen. Maar ik mag hopen dat dat nog heel lang duurt.

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 17:45

Achjee dat zou wel heel allenig zijn hoor zonder beestjes... dan maar veel aanplant voorzien van dieren lokkers :)

Ik duim mee dat ze zo gezond mogelijk stokoud wordt +:)+

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-23 17:59

Stokoud is ze al :+ 16 jaar en net 10 maanden. Gezond redelijk maar wel haar mankementen.

Ik kijk er maar zo tegen aan. Zonder huisdieren heb ik alle vrijheid en hoef dan geen rekening te houden met diertjes die op me wachten. Als ik een dag aan een meer wil liggen kan dat zonder op tijd maar huis te moeten omdat er een diertje uit wil of wil eten. Leuk nee, kan ik er dan iets tegen doen, ook niet -O- dan maar de positieve dingen proberen te vinden van het niet hebben van huisdieren.

Maar ik heb mijn takjes nog, dat scheelt :j zeker die flapjes zijn toch best tam en knuffelbaar <3

fjordjes

Berichten: 12022
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 18:06

Wat leuk, ik wist niet dat je je takkies ook mee had verhuisd! Dacht dat je die niet meer had.

Prairy
Berichten: 9059
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 18:13

Is er misschien ook iets van pawshake in Frankrijk, dat je tegen betaling op beestjes kunt passen? Extra inkomsten en wanneer het je uitkomt wat gezelschap.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-23 18:19

De takjes (twee soorten waar ik gek op ben) zitten in nederland waar ik natuurlijk regelmatig ben maar ze kunnen op zich soms wel mee. Ik heb er een goed reisverblijf voor dat groot is. Er is daar alleen weinig eten te vinden. Ik heb nog geen braam gevonden. Maar een ruime week redden ze wel met het voer dat ik dan in nl aanvul. In de winter is het er gewoon te koud voor ze zonder cv. :(:) kouder als 15 graden vinden ze echt niet fijn :brr: ik heb gelukkig mijn woefje nog en wie weet hobbelt ze nog een hele tijd rond.

Pawshake is er wel maar niet bepaald in de regio waar ik zit. Meest is boer of bejaard zonder hond :+ Mijn buren achter en opzij hebben wel honden maar die willen ze echt zelf doen.

Ik zie wel hoe het dan gaat lopen. Voor nu schuif ik het heel graag voor me uit en steek mijn hoofd in het zand. Vooral in combinatie met mijn toch wel oude papa is dat een heel grote zorgenpost en goed voor vele beroerde nachten met weinig slaap. -O- vandaar dat ik maar probeer het te negeren, want dan is het er nog niet. Ik word echt beroerd bij de gedachte %)
Laatst bijgewerkt door karuna op 26-05-23 18:24, in het totaal 2 keer bewerkt

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 18:21

Meid, wat heerlijk voor je dat je je beter voelt zo zonder al die prikkels. Dat maakt alles toch dubbel en dwars waard!!

_Wat is het oude dametje al oud, ze ziet er nog super uit!

Hahaha, ik heb ook wel eens takjes gehad, is best leuk. :j

Prachtige fotos wederom!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-23 18:25

Twee dametjes die nu bijna volwassen zijn <3 zijn ze niet lief en schattig

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 18:30

Wat bijzonder, zo had ik ze nog nooit gezien. Gaaf!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-23 18:34

Australische flappentakken/psg 9. De volwassen dames zijn onderarm lengte. :)) De andere zijn longoides de dames groene sperciebonen, de mannen rode sprieten met zwartepoten, dagactief en razendsnel en tam :D

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben op deze takken gekomen om toch nog wat te verzorgen te hebben uiteindelijk. En ze redden zich wel een tijdje zonder baas als ze genoeg te eten hebben en de ruimte. En een voordeel. Eenmaal het verblijf aangeschaft kosten ze verder niet veel. Soms een pakje gedroogd mos. Voortplanten doen ze zelf en uitkomen kost een bakje van de chinees met gaatjes en tijd. Voeding komt uit de natuur en thuis uit de tuin in de zomer. Ik ben zelf wel braam aan het aanplanten ook. Eenmaal groot genoeg kunnen ze de takjes van eten voorzien .

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 18:54

Whoow dat zijn flinke apparaten :oo

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-23 18:57

:+ En geboren zijn het net miertjes kwa kleur grootte en lopen. De sprietjes zijn groene haartjes van 1 cm

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-23 16:05

Vandaag een dagje lummelen, uitslapen, wat wandelen, dutje doen, zinloos niks doen dus :D en in afwachting van gv die deze kant op komt.

Geen bevers of ijsvogels gezien nog, wel best wat mensen met een camera gisteravond in de hoop fotos te kunnen maken van zwemmend of vliegend spul. Allen zonder succes begreep ik.

Voordeel van niks doen is dat je tijd genoeg hebt om dingen te overdenken. Plannen te maken intern wat wil je waar wanneer en waarom. Wie moet ik komende week aan de broek aanzitten of even attenderen op waar ik wacht.

Vooruit denken aan de eerstvolgende keer dat ik weer terugga. Hopelijk met mijn papa. Wat kunnen we dan doen in afwachting en tijdens de werkzaamheden eventueel zonder stroom.

De vriezer en koelkast moeten leeg zijn dan. De horren afmaken zou wel fijn zijn. Grasmaaien uiteraard ga ik vanuit. Water geven, moestuin verder bruikbaar maken? En ik denk een begin maken met het afvoeren van het vuil. Iedere keer doe ik alvast iets in de aanhangwagen aan afval. Maar het echte werk is prettiger met zijn tweeen.

En nadenken wat moet uit de camper en wat er weer in, ik mis nu bijvoorbeeld de buitenstoelen. Niet handig met dit schitterende weer :')


Afbeelding

Afbeelding

Edit oh ik hoor een l ullig muziekje aankomen, en jawel een ijscowagen. :)) Die hebben echt altijd van die ietwat aparte horrormuziekjes :+