Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-22 14:08

Tsja wie mij dit 12 jaar geleden had gezegd had ik gelijk gegeven. Maar toen ging het niet door, was het kennelijk niet het juiste moment. :n

7 jaar geleden samen met mijn toen al bejaarde vader fanatiek op huizenjacht en verschillende delen van Frankrijk. Na veel huizen , nee nee die ook niet, nee dat wordt het ook niet, een leuk huisje gevonden met "werk" erbij zelfs. En met wei voor mijn paarden die ik toen nog had. Maar hoewel ik heel lang heb getwijfeld toen was het uiteindelijk nee het is niet het juiste moment. :n Tot mijn grote verdriet en ook van de huiseigenaar die me graag als beheerder had willen aannemen.

Daarna ging de gelegenheid voorbij en had ik mijn droom maar opgegeven. Het gaat gewoon nooit lukken financieel :n . En dat is ok ik ga wel genieten dan van de reizen erheen.

Lang heel lang gezocht naar een geschikte woning en daar liep ik tegenaan in het begin van de covid ellende tot mijn grote verrassing toen overigens. Maar ok ik kan hier hopelijk oud worden.

En toen kwam de energie crisis, de oorlog in oekraine en de enorm stijgende prijzen van alles en komt de keiharde conclusie nee ik kan hier niet oud worden want dat red ik financieel gewoon niet meer -O- .

Jakkes wat dan wel? Huur is gewoonweg niet te vinden. En na veel gesprekken met finaiceel deskundigen is de enige uitweg wel duidelijk. Het huis moet verkocht worden en dan? Geen idee wat dan. :? Nog geen moment komt buitenland in me op.

Tot iemand zich inschrijft op een nieuwbow project, wordt ingeloot, daarvan afziet uiteindelijk toch en geeft funda opeens bij in de buurt van dat nieuwbouwproject gewoon in oost nederland een in de buurt huis. >;) Met die prijs kan dat wel kloppen. Na doorklikken blijkt het in de buurt 1000 km zuidelijker te zijn in jawel frankrijk. :oo

Toen is mijn hoofd in een soort overdrive terecht gekomen, kwam op hetzelfde moment een heel goed bod op mijn huis dat niet eens officieel te koop stond. Wat ik gewoonweg moest accepteren. En dan blijkt er is wel een mogelijkheid. Niet heel mega ruim maar het kan. Het kan wel *\o/* als ik zorgvuldig zoek in een vrij klein gebied ivm de afstand tot nederland.

Mijn maximale grens was 600 km. Wat het zoekgebied niet ruim maakt. Een week na deze beslissing al een eerste paar huizen bekeken. Zo noordelijk mogelijk. Een tof huis maar helaas wilden de eigenaren daarvan uiteindelijk niet zakken in de prijs waardoor het gewoon geen verstandige keuze zou zijn.

Bij een deel van deze huizenjacht is mijn vader meegeweest die hoewel in eerste instantie zijn reactie was -O- hij is ten slotte bijna 89 en niet meer de gezonde fitttere man die hij ooit was. Nu stuitert hij en borrelt van de plannen en kan niet wachten om iets te gaan doen.

Dan komt er bij een zoekopdracht iets uit het beoogde gebied een huis naar voren. Mm interessante ligging, afstand kan nog net. Maar ja te groot op het oog, veel te veel grond. Nee niet echt een slimme keuze, teveel van alles.

Maar ja het lag op de route naar nog een huis dus een bezichtiging ingepland. En hoewel nog steeds nee te groot, en nee die koeienstal daar is wel dichtbij, de ligging is niet charmant en sprookjes achtig, en nee veel te groot veel te veel project. Maar wat voelde het als thuis hoe onlogisch ook. Zo vol met alles, geen luxe inrichting en er moest nog wel eea gebeuren vooral de inmense oneindig grote schuur. Maar te groot, teveel huis.

Dus doorkijken, doorzoeken en "het te grote project huis" blijft knagen. Toch maar een tweede bezichtiging gepland en die bijna op locatie af moeten zeggen wegens veel te heet voor mijn bejaard hondje en weer omgedraaid naar huis.
Poging 2 lukte wel. Oef te groot, teveel project. Maar in de keuken overleggend kreeg ik het gevoel dat de makelaar in "mijn keuken" zat. Jakkes dat gevoel ook.

Toch maar een voorzichtig balletje opgegooid over de prijs.

Weer opzij gezet. Nog meer huizen gezien en afgewezen, fanatiek gaan bieden op een eigenlijk kant en klaar beter te behappen huis op een charmantere ligging met veel minder tuin. Wel duurder maar ja er hoefde niks aan te gebeuren. Dat duurde en duurde maar voor ik reactie terug kreeg. Inmiddels wel besloten wordt dit niks dan doe ik een poging bod op het veel te veel huis. Maar ook in mijn hoofd wat als beide huizen niets wordt doordat iemand anders meer bied. Voor het niks aan doen huis was mijn gevoel. Tsja pech maar geen probleem. Over het veel te veel huis au dat gaat zeer doen dan.

Uiteindelijk wilden de eigenaren van het niks meer aan doen huis toch niet het bod accepteren hoewel ze aan hun makelaar hadden gezegd dat dat hun minimum bod was waarmee ze accoord zouden gaan. (Dat huis staat nog te koop overigens)

Dus een beetje brutaal bod gedaan best stevig onder hun tweede vraagprijs met de melding laat alles maar staan wat er nu staat. Ik zorg voor de afvoer of hergebruik. En dat is met een minimale verhoging geaccepteerd. *\o/*

Inmiddels is er wat tijd verstreken, is fase twee getekend en kan ik niet meer terug. Hetwas flink lachen met de notaris over taalsverwarring, mijn uitspraak van het woord dak (dak of marteling scheelt nogal _O- ) haarvtongbreken over nederlandse namen.

De enige tegenslag kan zijn dat een boer in de omgeving toch huis en grond wil kopen en dan sta ik letterlijk met niks. Die wachtfase duurt nog een week of 6 tot 8 of mogelijk langer en dan zou ik eindelijk de sleutels krijgen.

Door de tijdsduur gaan mijn eigen spullen in de opslag vanaf half december zolang het nodig is en lever ik op eind dit jaar.

Grote voordeel van het veel te veel huis is het komt met de mogelijkheid van b en b en minicamping als ik zou willen, nu heb ik die ambitie totaal niet maar wie weet. De spullen blijven staan dus ik zou zo kunnen doorstarten. En er zitten veel bruikbare spullen die achterblijven.
Op een klein stukje dak na is alles vernieuwd aan dak, nieuwe kachels, nieuwe boiler, en heel veel werk verricht al door de huidige eigenaar

Nadeel van het veel te veel huis. Het is veel te veel, nog steeds. Teveel tuin, teveel schuur.
En het is toch wel een project. De tuin 1600 m2 voormalig hooiland. Waar wel al deels nieuwe fruitboompjes staan en wat oudere bomen.
De stroom is zonder enige kennis na de nieuwe meter en zekeringenkast aangelegd. Met als gevolg bijvoorbeeld niks geaard in de badkamer en meer niet zo helemaal ok punten. De keuring gaf ook aan dat dat zeer wenselijk is dat het vanaf de zekeringkast opnieuw gedaan wordt.

De verdiepingsvloer is wel stevig genoeg, geen houtworm of andere beestjes maar de reparaties zijn ook weer zonder enige kennis gedaan. En zijn er losse platen opgelegd ook nog die alle kanten op wiebelen. Die zou ik het liefst eruit en erin maar dat is geen hele hoge nood.

En het laatste stukje dak van de schuur moetnagekeken worden. Is heel en lekvrij maar er liggen wat pannen een beetje raar, en het garage dak is niet best en aan een kant voorzien van asbest. Dat is nog waterdicht. Maar ik zou de garage kunnen missen mogelijk. Deze staat los van de rest gelukkig.

De vuilwaterafvoer is niet volgens de normen. Nu gemeente riool dat is afgekeurd dua daar moet iets mee uiteindelijk

En de garage, en schuur staan aardig vol. Vooral de garage gaat schatzoeken worden.

En de niet zo charmante ligging, naast een koeienboer en aan een "doorgaande weg" dat laatste is ook weer een voordeel. Hij wordt goed gestrooid en het is goed bereikbaar.

Ik ben nu dus vol aan het inpakken, afvoeren, uitzoeken. Verhuizingregelen van alles, kpn voorbereiden voor deels opzeg deels verhuizen. Ik moet binnenkort nog heen en weer voor een survey mbt de vuilwaterafvoer. De gemeente is iets collectiefs aan het uitbroeden en ik moet aanwezig zijn alvast voor metingen en proeven ervoor.

Het juiste tuinonderhouds gereedschap is in bestelling, meters en meters worteldoek al besteld (die te grote lap grond wordt iets onderhoudsarmer waar kan)

En dan nu de fotos

Een stukje van voor, het woongedeelte met rechts trap naar de enorme kelder. De hqlf ronde deur is de schuur

*Foto verwijderd op verzoek van TS*

Achter, links de deur en raampjes achter de schuttingdelen zijn het woongedeelte. De rechts is de zoals al gezegd iets te royale schuur met rechts het enige stukje dak dat nog moet

[ img ]

[ img ]

De garage

[ img ]


De keuken

[ img ]

[ img ]

[ img ]

De woonkamer


[ img ]

[ img ]

De slaapkamer


[ img ]


Badkamer


[ img ]


En een stukje van de enorme schuur,
[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatst bijgewerkt door xingridx op 24-11-22 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto verwijderd op verzoek

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


Elisa2
Berichten: 36659
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 14:41

Ow gaaf avontuur zeg! Gaat je vader mee verhuizen? Het is wel erg dat het zo'n gedwongen verhuizing is..

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-22 14:48

Nee mijn paps blijft waar hij is in principe maar hij wil er wel veel zijn als zijn gezondheid het toestaat en de ruimte is er ook voor. Aangezien ik deels heen en weer ga reizen (ik blijf back up houden in nederland voorlopig gelukkig ) en kan hij met mij of iemand anders meereizen. Ik krijg dan wel extra brandstofkosten erbij maar dat weegt voor nu niet op tegen de flink mindere vaste lasten en hypotheek vrij zijn.

En hoewel ik het eigenlijk te ellendig vind dat ik mijn financien goed voor elkaar heb ik domweg een hypotheek lager dan menig huur gewoon niet meer kan gaan betalen bij nog een mininale stijging van iets. Door stevige gemeentelijke lasten, vuil afvoer die peperduur is geworden, rioollasten zorgkosten die maar blijven stijgen en stijgen enz en omdat ik net geen recht heb op welke toeslag dan ook ik zit er net boven-O-

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

prompter
Berichten: 10911
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 14:51

Oh wat een mooi project! Mooie fruitboomgaard / voedselbos kun je op die lap grond maken. Kun je wel je inkomen uit Nederland meenemen?

Extremely rare and Beyond Compare

MarliesV
Berichten: 15147
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 14:55

Gefeliciteerd met je nieuwe huis!

Maar zoveel vragen :P , hoe ga je dat financieel redden? Gaat je vader mee? Kan je dit lichamelijk wel aan?
Kan je de schuur niet verhuren? Of het land tegen opbrengst bij laten houden door de boer er naast?

Life is short....SMILE while you still have teeth!

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-22 14:58

Financieel red ik het de komende jaren zeker. Daarna zie ik wel en heel goed sparen en niet met geld smijten. Het komt dus met inkomstenbron die ik zou kunnen gaan gebruiken als ik zou willen en mocht het nodig zijn.

Voedselbos is ook zeker de bedoeling. Mee gaan vanaf hier best wat fruitbomen, oa appel, peer, amandel, vijgen, braam. Erbij wil ik,nog hazelnoot. Er is al een enorme walnoten boom met een geschatte opbrengst van 35 kilo plus. Een grote mirabel boom die afgelopen najaar propvol hing en een multi peer. En de nieuwe jonge boompjes zijn lijkt het appel peer en kers?

Er is al een mini moestuin maar die wil ik stevig uitbreiden en hopelijk voldoende uiteindelijk om mezelf daarin te gaan voorzien grootdeels. Grote kelder voor opslag van weckpotten en bewaarfruit en groente. Tuinkas is al aanwezig maar dan binnen :+

Marlies begrijpelijke vragen maar ja :j ik kan het financieel redden zonder extra inkomsten.Ik heb zelf gerekend en ook met meerdere financiele adviseurs om tafel gezeten die de financiele situatie nu ook weten. Zonder die financiele backup overleggen. had ik het ook niet aangedurft.

Fysiek daar ga ik achterkomen. :P Autorijden gaat goed, fysiek zou ik het nu aan moeten kunnen (verbouwingen moet ik laten doen, ook gezien de enorme hoogte van de ruimtes.) maar er hoeft niet veel. En ben ik daar is er ook niet veel anders te doen dan tuin en huis rommelen. :')

De ruimte verhuren aan schuur, niet handig, die heb ik zelf wel nodig. Zeker als ik er een inkomen uit wil gaan halen op termijn. En mijn beneden beganegrond sanitair zit daar ook. En er zijn zoveel ruimtes vergelijkbaar in die regio dat daar genoeg van is,

Als boeren interesse hebben dan kom ik daar snel achter. Dat traject loopt nog. Maar aangezien het glooiend is drie hogere en lagere delen is het voor grotere machines gewoon niet rendabel en bij regen vermoedelijk te nat voor gemotoriseerd materieel. En de buurboerderij is echt gericht op melk en vlees. Geen groentetuin daar.

Vandaar ook zoveel worteldoek. Ik wil de hele strook maar achter ter breedte van het woongedeelte siertuin maken tot de blokhut en de peer met snippers en planten in het worteldoek. Dat heb ik eerder gehad en dat werkt goed.

Gras met graspaden en bloemmengsel rondom waardoor ik niet dat hele stuk hoef kort te houden. En beste stukken moestuin erbij. Dat bijhouden is goed voor de conditie
Laatst bijgewerkt door karuna op 22-11-22 15:38, in het totaal 3 keer bewerkt

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 14:59

Wat een leuk project! En altijd fijn zo'n grote schuur!
Gaat gv ook mee?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-22 15:05

Nee helaas kan dat niet. Tenminste nog niet. Hij heeft gewoon zijn werk dat doorloopt. Vandaar ook het heen en weer reizen en blijft dat mijn nederland basis voorlopig. En dat vind ik ook wel ok. Tijd voor mezelf is wel hard nodig soms. Ik zal daar gewoon periodes alleen zijn met zolang ze nog leeft mijn bejaarde fikje

Maar stel alles loopt zoals het loopt dan zou het zonaar kunnen dat hij ook overstapt en dan kan er ook meer kwa inkomsten. :j maar op kortere termijn (jaren) is dat gewoon niet mogelijk :n

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

MarliesV
Berichten: 15147
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 15:57

Jongens GV, ik wordt oud of zo, maar dat ken ik niet als afkorting. Te lezen aan de reactie je partner?

Fijn dat het allemaal kan. Super toch dat je daar voor kan gaan.
Verhuren is ook inkomsten he, vandaar dat ik dat bedacht, maar als dat niet haalbaar is en je het financieel redt, zou ik het gewoon laten idd.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Yom
Berichten: 3750
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 16:05

ooohhh gaaf zeg, ik zou ook wel een heel gaaf mini huisje met grote schuur willen om lekker in Frankrijk op brocante jacht te gaan. Maar je de loterij kent mijn cijfertjes blijkbaar niet :D

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-22 16:11

Gv was ooit alleen een goede vriend. Dat was wat lang typen en voor het gemak ingekort tot gv. Dat is zo gebleven ook al is het nu mijn partner :P

Verhuur kan, ik zou een kleine camperplek voor 3 of 4 campers kunnen maken als dat mag, er zijn nu al twee verhuurbare objecten waarvan een ook geschikt voor de koudere periodes. Al moet ik daar binnen nog goed kijken als de sleutel ervan weer opduikt ergens in huis in een la. en nog een paar kleinere alternatieve mogelijkheden. :j

Maar dan moet je er continue zijn en ook het type voor zijn. Beiden niet het geval en het is ook nooit mijn droom geweest om dat te hebben. :') Maar mocht het nodig zijn kan het, de vergunningen zijn ervoor ook. Ik zal als ik eten zou willen aanbieden een cursus moeten volgen.
Scheelt dat het ook voor de winter geschikt komt met kookgelegenheid. }> En de tweede zou geschikt gemaakt kunnen worden voor koken. Of in de schuur een electrische kookgelegenheid neerzetten voor vrij gebruik. Succes mensen help uzelf maar. :))

Maar eerst dadelijk maar eens rustig wennen aan het idee, eea aanpakken en leven. Daarna zie ik wel weer verder.

Yom op brocante jacht. Ik heb meer dan genoeg brocante dadelijk om misschien wel twee winkeltjes te vullen met brocante dingen. _O- Van mij mag je het komen overnemen hoor om mee te nemen naar nederland.

Maar als je goed zoekt en niet het meest luxe verblijf op een toplocatie wilt hoef je geen loterij te winnen. Ik noem dit een net niks gebied. :+ Geen bergen, of grote bossen of toeristen dingen meteen om de hoek maar het is er wel. Bos binnen de kilometer. De echte bergen zitten op pakweg 60 km en de eerste skigebieden op 85 km. En de bezienswaardigheden op 15/20 km. Daarom was het ook betaalbaar. En net ver genoeg van nederland af. Dichter bij de grens is meteen de prijs flink omhoog, dichter naar de zuidelijke stukken of dichter naar de toeristengebieden is prijs flink omhoog.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

N4N4
Berichten: 1091
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 16:16

Wauw , gewoon wauw :)

De allerliefste en het allermooiste paard van de hele wereld ... is de mijne :-)

Siamsmeesje
Berichten: 2224
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 16:17

Gefeliciteerd met de verhuizing <3
Ik ben stiekem jaloers, want ik heb altijd gedacht dat je met een WAO niet buiten Nederland zou mogen wonen. Misschien toch ook maar eens verder gaan kijken dan <<)

Lente Alle zaadjes de grond in en hopen dat ze boven de grond willen kijken dit jaar

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-22 16:18

Wao tenminste de oude versie die ik heb mag ik gewoon meenemen. Al eerder dit overlegd met de uwv en zij vinden het ok, ook nu weer. Mits ik me daar ook aan hun regels houd. Zou ik inkomen krijgen moet ik dat ook gewoon doorgeven.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Yom
Berichten: 3750
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 16:27

oohh wauw ik kom wel kijken wat je hebt, mocht dat ergens in het voorjaar zijn dan plan ik wel een week om markten te gaan bezoeken daar. Heb ik nou over het plaatsje heen gelezen?

zag idd wel een hele bakker-slager-wat is het beeld staan <3

Afanaisa91
Berichten: 1327
Geregistreerd: 03-04-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 16:30

Wauw, wat een avontuur. Proficiat!

Ik hoop echt dat je een beetje in het teveel huis/tuin zal groeien als je er eenmaal zit. Net zoals met een kas of wei of grond, dat blijft maar krimpen hoe langer je het hebt. Maar heel fijn dat het in ieder geval al zo snel als eigen voelt. Hoe lang moet je nu nog wachten tot de koop definitief is?

Ik vind het in ieder geval een prachtig pand. Mogelijkheden te over, en die keuken met die werkbladen van schaaldelen, wauw! <3 en die houtkachel erbij ook, al dacht ik er nog een gezien te hebben. Is het volledig houtgestookt?

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-22 16:34

Plaatsje staat er niet in. Ik houdt het een beetje prive :) maar redelijk dicht bij Vittel en Bourbonne les bains.

Dat beeld is voor zover ik weet helaas wel meeverhuisd als een van de weinige dingen. Tenminste of we moeten er overheen gekeken hebben. Als ik er weer heenga heb ik meer tijd om te inventariseren wat er precies achterblijft omdat ik toch moet wachten op die survey.

In ieder geval heel veel beddengoed en handdoeken en senseo apparaten en waterkokers en koelkasten en tafels (groot en klein) en stoelen en kasten en kunst en ....

Een houtkachel in de keuken, een pelletkachel in de woonkamer. Beiden max 3 jaar oud en de keuken heeft een nagelnieuwe binnenkachelpijp ook. En er ligt nog voldoende hout en pellets voor de komende drie jaar of zo, Ik wil wel electrisch gaan bijstoken en een ir straaldingen aan de muur bij de bank. Maar daarvoor wil ik eerst de stroom aanpakken (zonnepanelen als kan en mag) , de kachels heb ik al en deels nu al in gebruik.

Naar boven zitten openingen zodat boven meeverwarmd. De ruimte daarboven is schuuronderdeel en al heel grondig voorzien van een dikke isolatielaag op het plafond van de slaapkamers. Het woongedeelte is eigenlijk twee beneden twee boven. Dat is het.

Ik hoop eind dit jaar maar beter begin volgend jaar dan is mijn huidige huis gepasserd en de bankrekening in ieder geval gevuld.

Naast de schaaldelen keukenbladen zit ook de orginele slacht/gootsteen er nog in. Nu bedolven onder apparatuur maar die wil ik wel herstellen. Gat naar buiten is wel dicht gemaakt. De schuur heeft deels nog de oude voertroggen, vastzet delen voor het vee en het varkenskot met voerbakken en naar buiten mogelijkheid. Het raam links van de half ronde deur. Naar achter zit een zijdeur en raam naar de buitendeur in de woonkamer. Dat stukje staat nu deels schutting omheen. Dat wil ik worteldoek snippers en zit mogelijkheid en kruiden gaan maken met vandaar eventueel meteen rozenboogje door naar achter.

Die zijdeur is nu gammel. Een droom is die vervangen voor een dubbele staldeur met bovenstuk glas voor meer licht in dat stukje schuur.
Laatst bijgewerkt door karuna op 22-11-22 16:41, in het totaal 4 keer bewerkt

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Marcella
Berichten: 36579
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 16:35

Moet eventueel nog de hazelaar snoeien die ik heb (rode en groen). Vind de rode ook gewoon leuk voor de kleur betreffende hazelnoten volgens mij geen verschil. Dus mocht je intresse hebben in stekken (als dit kan) zeg het maar.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-22 16:40

O ja hoe meer stekken hoe beter. Ik ben gek op hazelnoten en samen met walnoot, amandel en misschien de gedroogde druiven kan ik mijn eigen studentenhaver maken of muesli :j rode hazelnoot heb ik gehad in mijn vorige huis. Lekker :Y)

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 16:52

Gefeliciteerd met je nieuwe avontuur!
Echt heel gaaf.

Ben wel benieuwd wat voor brocante je gaat vinden.

chanicha
Berichten: 12090
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 16:56

Gefeliciteerd Karuna!
Heerlijk vooruitzicht, wens je veel geluk :(:)

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

Renee1991
Berichten: 5964
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 16:57

Gefeliciteerd Karuna! Ik had het ergens (motortopic?) al meegekregen maar nu een officieel topic. Heel gaaf. Ik hoop dat alles jouw kant op waait en dat je er gelukkig bent :j

josien_m_
Berichten: 2340
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 17:08

Wat heerlijk dat je dit huis nu hebt! Gefeliciteerd! Het ziet er veelbelovend uit met genoeg mogelijkheden. Je merkt vanzelf wel wat er wel of niet passend is. Veel plezier in ieder geval.

pien_2010
Berichten: 42797
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 17:11

Ziet er goed uit Karuna. Veel geluk wens ik je toe.

Elektrisch stoken als je twee zulke prachtige kachels hebt zou ik goed over nadenken. Als je nl goed stookt is je huis ongelooflijk warm en elektrische verwarmen vraagt veel extra elektriciteit. Voorlopig zou ik alleen voor de houtkachel gaan want pellets (granules) kosten op dit moment rond de 11 euro per 15 kg (vorig jaar rond de 4,50 !!). Hout is dus het goedkoopste en bij boeren zal je genoeg hout kunnen kopen en over 3 jaar is dat prachtig droog en kost bijna niets.
Je plannen klinken leuk. Ik hoop dat je het hele project fysiek ook allemaal aankunt.

Mando
Berichten: 15634
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 17:20

Wat een gave beslissing en wat goed.
Erg leuk huis ik hoop dat alles loopt zoals je in je hoofd heb en dat je het lichamelijk straks allemaal aan kan.
En anders zie je dan wel weer... toch.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 bezoekers