En ook wij verhuizen naar Zweden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

En ook wij verhuizen naar Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-22 11:43

Ik wilde wachten met een topic aanmaken tot alles rond was, maar kan niet meer wachten. :o :D

Nog 2 nachten slapen en dan tekenen voor onze nieuwe woning in Midden Zweden.
We gaan vanwege de gezondheid van mijn vriend pas na de winter echt verhuizen, maar eind van de maand gaan wel al onze meubels hierheen. Dus we zouden elke moment heen kunnen, wanneer we willen en kunnen.

Ik ben nu een paar dagen in Zweden om te sleutel in ontvangst te nemen en alles te regelen qua verzekering enzo. En ervoor te zorgen dat de woning zonder problemen de winter doorkomt, zonder dat alles stuk vriest.
Gelukkig heb ik mensen in het dorp leren kennen die af en toe even gaan kijken.

We zijn vanaf maandag de trotse eigenaren van 7 hectare in de buurt van Bredbyn, Ornköldsvik. Bij de woning ligt totaal 2,5 hectare. Waarvan ongeveer 1,5 hectare bos en een hectare weiland. Paar 100 meter verderop ligt dan nog 3 hectare weiland en 1,5 hectare bos. Het bos bij huis is gekapt, maar moet nog netter opgeruimd worden voordat we daar de paarden kunnen laten lopen. We zullen dan ook in het voorjaar eerst een gedeelte omheinen en dan langzaam aan de rest opruimen.
Waarschijnlijk kunnen vanaf mei/juni de palen de grond in, daarvoor is het nog bevroren.
De paarden zullen dan ook eerst tijdelijk ergens anders komen te staan.

We gaan dan ook nog een mooi, grote schuilstal bouwen.

We verhuizen hierheen met onze 3 Quarter ruinen, 2 katten en Duitse Herder van nu 2 jaar.

Ik zou het leuk vinden om hier onze vorderingen bij te houden.


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

In huis zijn er een pelletkachel, deze tegelkachel en een luchtwarmtepomp, dus gelukkig niet de hele dag hout stoken om het warm te houden.


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Dit rode gedeelte willen we als eerste klaar maken voor de paarden, dit is vlak zonder grote keien enzo. Maar het is afwachten hoe het gaat met de palen de grond in krijgen. We gaan gelukkig hulp krijgen van iemand uit de buurt.

Maandag middag is het waarschijnlijk al bijna donker wanneer ik terug ben met de sleutel, dus ik zal dinsdag wat meer foto's maken.

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Re: En ook wij verhuizen naar Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 11:46

Wauw wat waanzinnig! Een droom!
Spannende tijd ook, en zal ook best wat planning vergen zo met de winter. Maar wauw! Ik volg graag mee!

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 11:46

Wat een ontzettend gaaf avontuur! Ik volg jullie graag!

Dieuwke_
Berichten: 4539
Geregistreerd: 10-12-06

Re: En ook wij verhuizen naar Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 12:06

Wat gaaf, ik ga zeker volgen! Mijn droom is ook echt wel om ooit naar Zweden te vertrekken <3

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16225
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: En ook wij verhuizen naar Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 12:12

Wauw wat gaaf! Ik vind het zo gaaf om alle topics te volgen van iedereen die emigreert of al geëmigreerd is.

Zweden raakt straks nog vol met alle bokkers :D

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Re: En ook wij verhuizen naar Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 12:18

Leuk!
Wat gaan jullie voor werk/inkomen doen daar?

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 12:23

Leuk! Ik ga je volgen :).

M'n droom is ook om ooit (iedergeval een jaar) in Zweden te wonen. Wil dan alleen wel meer in een dorp wonen.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 12:47

Heel gaaf en ik ga zeker volgen

Cilli96

Berichten: 544
Geregistreerd: 20-01-12
Woonplaats: Knus Huisje

Re: En ook wij verhuizen naar Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 13:20

Wat leuk! Heel veel plezier alvast! Ik ga ook volgen:)

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: En ook wij verhuizen naar Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 13:46

Nog meer Bokkers in Zweden! Leuk! :D

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: En ook wij verhuizen naar Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 13:50

Gaaf zeg, 7 hectare! Ben wel benieuwd wat je daar voor betaald daar. Ik volg graag.

kally
Berichten: 5244
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: En ook wij verhuizen naar Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 14:08

Ook weer een mooie plek, heel veel plezier en succes de komende tijd met alles te realiseren hoe het moet gaan worden….

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: En ook wij verhuizen naar Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 14:10

Wat een gaaf avontuur.
Heel veel geluk daar :j
Dat je dromen en wensen er uit mogen komen.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8274
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 14:23

Gaaaaf!! <3
Toevallig van de week bij een plaatselijke makelaar staan zwijmelen bij de prijzen die je daar voor een huis betaald. 450k voor 24 hectare land waarvan 17 hectare bos <3

Onze airbnb hostess had voor ons ook al een Nederlands koppel gehad die in die omgeving gingen tekenen voor een huis. Stiekem trekt het enorm :D

Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 15:03

Heerlijk! Toch ook een droom hier, weliswaar zonder paarden.

Wat voor werk gaan jullie daar doen?

fjordjes

Berichten: 12022
Geregistreerd: 03-07-05

Re: En ook wij verhuizen naar Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 15:08

Wauw wat een mooie plek! Heel veel geluk met jullie nieuwe avontuur

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: En ook wij verhuizen naar Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 15:39

wat een avontuur zeg!! heel veel geluk in Zweden!! en succes met de verhuizing.

zitten jullie dichtbij dorp of stad?

Kun je nog wat met zo'n bos verder? zijn er wandel/ruiterpaden en heb je er veel onderhoud (evt verplicht) aan?

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 15:51

Gefeliciteerd hoor !
En ik lees graag mee in dit topic.

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: En ook wij verhuizen naar Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-22 16:12

We zitten net buiten het dorp, met 2 supermarkten, huisarts, kapper, bibliotheek, schoenenwinkel op nog geen 2 km. De stad met alles wat je nodig kan hebben is op 35 km, dus voor Zweedse begrippen om de hoek.

We gaan in het bos aan huis een track maken, maar dat zal langzaam gebeuren. Eigenlijk wordt het hele stuk bij huis voor de paarden, afgezien van een klein stukje gewoon gazon en moestuin.
De 2 stukken wei verderop willen we laten hooien volgend jaar. Is waarschijnlijk niet genoeg voor 3 paarden, maar zullen er een heel eind mee komen.

We betalen hier ongeveer 70k euro voor, dus dat is echt nog leuk. Dat is ook 1 vd redenen dat we wat noordelijker zochten.

Mijn vriend gaat per 1 maart 2023 met pensioen en ik ben afgekeurd, dus we hoeven beiden niet te werken voor ons inkomen. Al ben ik met een paar cursussen bezig, waarmee ik misschien parttime voor mezelf ga beginnen. Maar eerst kijken hoe het lichamelijk gaat na de verhuizing. Mijn vriend is eind april geopereerd en herstel zou 4 tot 6 weken duren, maar duurt nu al 6 maanden. Dat is ook de reden dat we in maart/april gaan en niet meteen nu.

Onze woning in Nederland is wel afgelopen dinsdag verkocht, dus wij wonen tijdelijk in een vakantiepark en de paarden op een pensionstal.

ikkedus
Berichten: 3270
Geregistreerd: 24-09-05

Re: En ook wij verhuizen naar Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 16:31

IK

WIL

MEEEEEEEEEEEEEEE!

Ik word steeds meer jaloers bij het zien van al die avonturiers naar Zweden. Ik heb er ongeveer en half jaar gestudeerd ooit en ben nog steeds een beetje verliefd. Voor mij is het een te grote stap in mijn eentje tot nu toe.

Anastasia24

Berichten: 2704
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: En ook wij verhuizen naar Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 16:43

Och ts, ik denk dat wij ook maar die kant op gaan. Wat een enorme droom zeg!! Ben ontzettend jaloers, <3
Lekker genieten ervan, ik volg! :D

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: En ook wij verhuizen naar Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 16:49

Heel erg gaaf en ik ga je volgen. Ik vind het een mooie locatie en de weg langs je huis lijkt niet druk, klopt dat?

Mocht je ooit behoefte hebben om ook met anderen emigranten over de hele wereld uit te wisselen dan ben je uiteraard ook in dit topic welkom [HK] Emigreren? Natuurlijk!

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-22 16:53

Ah leuk, pien. Dat HK topic had ik nog niet gevonden.

De weg die echt langs ons huis loopt wordt bijna alleen door ons en de buren gebruikt. Zitten 3 huizen aan deze weg. De doorgaande weg loopt parallel aan deze weg en is drukker. Die weg loopt ook tussen de 2 stukken weiland. Maar ze mogen bij ons ivm gevoeligheid voor suikers toch niet veel op het weiland. Dus dat gebruiken we voornamelijk om te hooien.

We hadden ook geboden op een plek die 60 km van een supermarkt lag. Klinkt geinig hutje op de hei zeg maar. Maar totaal niet praktisch.

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: En ook wij verhuizen naar Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 16:55

Die weg is ook wel handig. Heb je ze gelijk verkeersmak Nickolay.
Het emigratie topic is leuk en eerlijk en we steunen elkaar. Het is dus niet alleen een feel good topic, want soms is emigreren ook gewoon vervelend en tuk. En dat kennen we allemaal dus als iemand dan eens zijn hart wil uitstorten dan kan dat.

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: En ook wij verhuizen naar Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-22 17:04

Wat heel fijn is dat je van de rustige weg zeg maar, in het 1e weiland kan komen. Daar is een soort dammetje op onze eigen grond. Voor het andere stuk moet je de doorgaande weg oversteken, maar daar komt heel af en toe een auto.

Zal even video uploaden. Gisteren met de hond even op onderzoek uit gegaan. De makelaar had helaas de sleutel niet, maar buiten mocht ik rondneuzen. Vinn, de hond, vond het heel erg spannend en rende paar keer terug naar de auto.

Het plan was eigenlijk om het stuk gekapte bos meteen voor de paarden te gebruiken volgend jaar, maar daar zit nog te veel werk aan om het veilig te krijgen.