Cruisevakantie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Cruisevakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-22 20:48

Ik was gisteren op het verre reizen en cruise-event en hoewel ik voor verre reizen ging, heb ik nu ook interesse gekregen in een Cruisevakantie :')

Zijn er hier mensen wel eens met een langere cruise (minimaal 7 dagen) meegeweest en hoe is dat bevallen?
Welke rederij en hoe was de sfeer aan boord?

En zijn er zelfs al eens singles met een cruise meegeweest?
Norwegian Cruise Lines biedt zgn. studio’s aan voor 1 persoon met een eigen lounge om solo-travellers te ontmoeten. Dat klinkt mij ook best leuk in de oren.

JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:51

Wij hebben net onze eerste cruise gedaan met MSC van een weekje. Zijn opgestapt in Genua Italië en hebben stops gehad in Marseille, Tarente, Sicilië en Rome. Het is ons zo goed bevallen dat we gelijk de volgende hebben geboekt, haha.

Sfeer aan boord was prima.

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Cruisevakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-22 20:58

O, wat leuk, JorisDy. Vond je de schepen van MSC niet heel groot?
En waar ga je volgende keer naartoe?

JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Cruisevakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:59

Wij zaten op de Splendida en die heeft plek voor ongeveer 4500 passagiers geloof ik. Het is groot, maar ik vond het niet te massaal. Er is ook best veel ruimte op zo schip.
We gaan volgend jaar een cruise doen met 1 stop in Kopenhagen en 3 in Noorwegen.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 21:00

Toevallig heb ik gisteren wat zitten googlen. Is zo'n cruise ook leuk voor kinderen van 12-14 jaar?

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-22 21:02

Je gaat me toch niet vertellen dat je zoon alweer zo oud is, Barb :wow:

https://cruise-met-kinderen.com , misschien kun je hier nog ideeën op doen. Sommige schepen hebben ook complete waterparken aan boord.

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 21:21

Mijn man en ik hebben een cruise door de caribbean gemaakt met Royal Caribbean. We vonden het een gave ervaring, maar wel eenmalig. Je bent iedere dag op een andere plek, wat super gaaf maar ook best heftig is. Ontbijt en lunch was in buffetvorm, het diner was heel fancy, maar wel een vastgesteld menu en we zaten met vreemden aan tafel (was een vaste tafelschikking, alle tafels waren voor 8 tot 10 personen).
De sfeer was op zich echt prima aan boord, veel Amerikanen, allemaal heel beleefd en vriendelijk.
Al met al had ik vooral moeite met het massale ervan, óveral zijn de hele tijd mensen, we hadden niet echt tijd met zn tweetjes.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 21:24

Wij zijn een week met Carnival naar het Caribisch gebied geweest. Het was eigenlijk een soort van bucket list item, en onze verwachtingen waren niet zo hoog, maar het was verbazingwekkend leuk. Heerlijk eten, altijd iets leuks te doen (we kwamen gewoon tijd tekort haha) en heel veel moois op de route.

Ik heb een blog bijgehouden over onze ervaring als eerste keer cruisers (wel in het Engels), maar misschien heb je er toch iets aan: Carnival Valor

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 21:33

Fitzroy schreef:
Je gaat me toch niet vertellen dat je zoon alweer zo oud is, Barb :wow:

https://cruise-met-kinderen.com , misschien kun je hier nog ideeën op doen. Sommige schepen hebben ook complete waterparken aan boord.


hahahaha ja die is alweer 12 jaar, de tijd vliegt :D

Thanx, ik ga even op die site kijken.

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Cruisevakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 21:47

Wij zijn ook 3 jaar geleden met MSC in de Caribean geweest. Hele leuke tijd gehad! Maar het is jammer dat je zo weinig ziet van de landen (waren overal effectief eigenlijk maar een halve dag).

Het was ook echt wel een bucket list dingetje, met eindeloos eten en entertainment aan boord
We hadden een hut met balkon, vond dat wel echt een meerwaarde! Sochtends vroeg de gordijnen open en vanuit bed de eindeloze zee overkijken.

Het schip was tiptop in orde en we hadden ook echt een scherpe prijs. Nadeel is dat het dan heel massaal is. Met zeedagen moet je op tijd bij het zwembad zijn, anders is er echt geen bedje meer over.

Pieneappel

Berichten: 487
Geregistreerd: 29-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 21:58

Barb schreef:
Toevallig heb ik gisteren wat zitten googlen. Is zo'n cruise ook leuk voor kinderen van 12-14 jaar?


Toen ik 17 jaar was, ben ik op cruise geweest met mijn vader en bonusmoeder. Ik vond het toen best wel leuk, er is genoeg vertier voor kinderen en jongeren. De jeugd trekt toch wel met elkaar op, net zoals op bijv een camping.
Ook goed voor hun Engels :+

Wij waren met MSC cruises, van Kiel, naar Kopenhagen, stockholm, Talinn en st. Petersburg

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Cruisevakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-22 22:57

Dank jullie wel voor de reacties.
Guinevere, ik ga je blog zeker lezen, dank je.

Dat massale vind ik ook wel een dingetje. Ik ga het in de gaten houden. Het liefst wil ik ook een balkonhut maar dat is in je eentje niet te betalen. Dus dan moet er al net een leuke aanbieding zijn.

citroen
Berichten: 1649
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 22:15

Wij hebben een aantal jaar geleden een cruise met Aida gemaakt. De route was Dubai - Oman - Bahrein - Abu Dhabi- Dubai en dan 2 volle dagen op zee.

Bij Aida hadden we geen vaste tafel indeling. Je zat gewoon samen aan een tafel en hoe laat en in welk restaurant je ging eten maakte ook niet uit, alleen a la carte moest je dacht ik voor reserveren.
Verder was het eten echt heerlijk :))
Er was genoeg te doen op het schip! Na 2/3 uur aan een zwembad liggen ben ik er wel klaar mee, maar heb mij daar geen seconde verveelt
Ook in de avond was er genoeg te doen. (Wel voor namelijk Duits entertainment)

Ondanks dat ik meer ben van een echte rondreis per land maken was dit ook zeker een aanrader!

De route vonden wij trouwens ook erg leuk! Met name Bahrein vonden wij heel leuk om gezien te hebben, vooral omdat je daar niet snel een echte vakantie heen boekt. :)

Alik

Berichten: 840
Geregistreerd: 21-02-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 23:06

Bijna drie jaar geleden alweer heb ik een 15 daagse cruise gemaakt in de Caribbean met Costa. Vliegen vanaf Frankfurt en aan boord in Guadeloupe.

Wat mij betreft een dikke vette aanrader hoor. Ik heb me uitstekend vermaakt met de verschillende excursies en er waren twee dagen alleen op zee, precies genoeg om bij te komen van het eiland hoppen hahaha

Ik had een binnenhut vanwege de kosten en heb eigenlijk geen last gehad van het niet naar buiten kunnen kijken. Ik was er op voorbereid en omdat het elke dag lekker warm was hoefde je ook niet naar buiten te kijken om te zien wat voor weer het was :D

Het eten was meer dan heerlijk, tafels op indeling en je kon altijd verschillende dingen kiezen van het menu van de dag. Er waren ook buffetten (prijs inbegrepen) of restaurants waar je (tegen extra betaling) kon eten.

Ik had een last minute aanbieding waardoor het erg goed betaalbaar was, hoewel het natuurlijk alles bij elkaar genoeg kost haha Het was aan boord wel te merken dat het een Italiaanse rederij was, net als bij de rederijen van andere landen veel mensen van die nationaliteit wat ik juist wel leuk vond ook al is mij Italiaans ongeveer niet bestaand. Er werd vooral ook Engels gesproken.

Ik vond het ook wel grappig dat behalve 1 Vlaamse medewerkster ik de enige Nederlandstalige was aan boord. Dan krijg je wel het ultieme vakantie gevoel.

Het was een perfecte manier om zoveel mogelijk van de Caribbean te zien in 1 reis. Wanneer geld geen issue zou zijn dan zou ik liever veel vaker en dan langer op dezelfde plek willen blijven maar ja je moet wat te wensen over blijven houden he.

Hoe dan ook, ik vind het een aanrader!

Ik ben trouwens slecht ter been en loop vaak met een rollator, dit ging ook supergoed en bij excursies heb ik steeds overlegd of het ook geschikt voor mij was en de rollator meekon. 1x kon dat niet en werd ik met een rolstoel naar de bus gebracht. Top service!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Cruisevakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-22 08:03

Wat gaaf, Alik! Ziet er lekker uit.
Begrijp ik het goed dat jij ook alleen was? Is dat goed bevallen?

Ingrid_ms
Berichten: 210
Geregistreerd: 31-08-19
Woonplaats: Haren

Re: Cruisevakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 08:25

Wat leuk! Ik heb op een cruiseschip gewerkt. Ik zou zelf niet zo gauw een cruise boeken, maar het eten is er wel heel goed en je bent elke dag op een ander plekje. Het is eigenlijk een heel groot luxe hotel. Ik zou het zelf niet boeken, maar dat is omdat ik meer een backpacker ben en eigenlijk zelf alles wil ontdekken :j

Alik

Berichten: 840
Geregistreerd: 21-02-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 17:51

Fitzroy schreef:
Wat gaaf, Alik! Ziet er lekker uit.
Begrijp ik het goed dat jij ook alleen was? Is dat goed bevallen?


Ja klopt, ik ga al jaren ook alleen op vakantie als het zo uitkomt. Mag je lekker egoïstisch zijn en alleen maar doen waar jij zin in hebt

Ach ja liever ga ik met iemand samen want uiteindelijk lijkt het me leuker om samen die herinneringen te maken en met regelmaat voel ik me ook best alleen tussen al die mensen. Maar waarom zou ik mezelf daarom straffen en helemaal niet op reis gaan. Thuis zit ik ook alleen en daar weet ik al hoe alles eruit ziet

Het lekkere van alleen op zo'n schip is dat je makkelijker een drankje kan gaan doen. Ik voel me er toch minder kwetsbaar dan wanneer ik ergens in een stad in een hotelletje zit. Dan drink ik bijvoorbeeld vrijwel nooit alcohol. Bij de cruise heb ik dat wel weer in evenwicht getrokken want cocktails en cruises horen bij elkaar

Lijsken
Berichten: 1023
Geregistreerd: 10-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 18:30

Wist je dat cruisen een van de meest vervuilende manier van op vakantie gaan is? Schepen verbruiken enorm veel stookolie en lozen hun afvalwater "gewoon" in zee.
Dat heeft mij uiteindelijk tegengehouden om te gaan cruisen, schrok echt van de enorme impact.

Zie oa https://www.vanafhier.nl/energie-en-kli ... e-vakantie

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-22 11:39

Ik heb dus een waanzinnige gave cruise geboekt bij idd Costa Cruises met allemaal exotische eilanden in mijn beleving. De route is La Romana (Dominicaanse Republiek), St. Lucia - Barbados - Guadeloupe - Antigua - Tortola en weer terug naar La Romana. Daar verleng ik mijn vakantie nog een paar dagen.

Nu al zin in *\o/*

O, en voor degenen die het ook wat lijkt. Dit is echt super betaalbaar. Goedkoper dan een all-inclusive hotel in de Dominicaanse :+

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 12:40

Lijsken schreef:
Wist je dat cruisen een van de meest vervuilende manier van op vakantie gaan is? Schepen verbruiken enorm veel stookolie en lozen hun afvalwater "gewoon" in zee.
Dat heeft mij uiteindelijk tegengehouden om te gaan cruisen, schrok echt van de enorme impact.

Zie oa https://www.vanafhier.nl/energie-en-kli ... e-vakantie


Verbaasde me ook inderdaad. Dat daar niets aan gedaan wordt begrijp ik niet


Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Cruisevakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-22 13:46

Kunnen jullie die discussie misschien ergens anders voeren? Bedankt !

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Cruisevakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 13:55

Klinkt als echt een hele leuke trip! Leuke route :-)

Ben benieuwd hoe je het gaat vinden!

(de foto's van Alik zien er in elk geval jaloersmakend uit :D :D )

Een oudere mevrouw uit mijn kennissenkring is al een aantal keer op cruise geweest in haar eentje. Is altijd heel prima bevallen. Ze heeft ook zelfs een keer een cruise gedaan waarbij ze de oversteek deed van Europa richting Brazilië, dan zit je echt langer aan boord.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Re: Cruisevakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 14:24

Gaaf Fitzroy!!

Alik

Berichten: 840
Geregistreerd: 21-02-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 20:20

Fitzroy schreef:
Ik heb dus een waanzinnige gave cruise geboekt bij idd Costa Cruises met allemaal exotische eilanden in mijn beleving. De route is La Romana (Dominicaanse Republiek), St. Lucia - Barbados - Guadeloupe - Antigua - Tortola en weer terug naar La Romana. Daar verleng ik mijn vakantie nog een paar dagen.

Nu al zin in *\o/*

O, en voor degenen die het ook wat lijkt. Dit is echt super betaalbaar. Goedkoper dan een all-inclusive hotel in de Dominicaanse :+


Koel, een aantal van die eilanden ben ik ook geweest op mijn cruise. Heel veel plezier :D Op Barbados heb ik geloof ik tussen de schildpadden gezwommen, ook een aanrader.

Guadeloupe is Frans dus daar werkt je wifi gewoon. Aanboord heb je ook verschillende pakketten, als je de goedkoopste neemt dan heb je internet, met het duurdere pakket heb je ook email. Ik kwam er in ieder geval achter dat het dure pakket eigelijk niet echt nodig was.

En neem ook vooral het drankpakket als je ook van een cocktail houdt. Niets geeft je meer het sjieke ik ben op reis gevoel dan om 11 uur smorgens te gaan zonnebaden met een cocktail in de hand :+