Skigebied met jonge kinderen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
DonDon
Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Ski gebied met jonge kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 09:22

Toen ik net begon met skiën gingen wij naar zuid-Duitsland. De bergen zijn minder ruig dan in Oostenrijk en Zwitserland.

Wij gingen naar Winkelmoosalm/ reit im winkel. Daarna wel naar Zwitserland en Oostenrijk geweest. Echter raad ik zuid Duitsland het meeste aan. Ik ging altijd in een klasje met mijn moeder en mijn vader en broer gingen zelf skiën


Sizzle
Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 10:18

Zuid-Duitsland omgeving Feldberg is mooi en betaalbaar maar helaas niet meer sneeuw zeker.
10 jaar terug gingen we daar regelmatig even een half dagje heen (zat er op een uurtje vandaan), maar afgelopen jaren moest je het daar echt hebben van kunstmatige besneeuwing en een paar goede weken.
Als het alleen gaat om een beetje fun in de sneeuw kun je op een heleboel plaatsen goedkoop zitten. Als je echt goede ski garantie wilt hebben zou ik niet meer naar gebieden gaan die enkel pistes onder de 1600 meter hebben.

LadyDaily
Berichten: 1554
Geregistreerd: 18-01-08
Woonplaats: Overijssel

Re: Ski gebied met jonge kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-22 12:26

Vanaf welke leeftijd is het wijsheid om te leren skiën?
Er zitten namelijk 2 kindjes van 3 bij.

De belangrijkste dingen in het leven zijn geen dingen ♥

Daantjuh88
Berichten: 1732
Geregistreerd: 13-08-07

Re: Ski gebied met jonge kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 12:47

Onze dochter was in november 3 geworden en heeft in februari haar eerste skilessen gehad. 2 uurtjes per dag, kon ze smiddags gewoon spelen of een dutje doen. Ik vond dat persoonlijk lang zat voor die leeftijd. Eerste paar dagen dacht ik wel, wat jammer van het geld, ze ligt meer aan de grond dan dat ze wat doen. Maar aan het eind vd week kon ze toch haar eerste bochtjes in pizzapunt alleen. Dus ze had er toch wat van opgestoken! En ze vond het heel leuk en vraagt bijna elke dag wanneer het vakantie is en we gaan skiën.

LadyDaily
Berichten: 1554
Geregistreerd: 18-01-08
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-22 12:56

Daantjuh88 schreef:
Onze dochter was in november 3 geworden en heeft in februari haar eerste skilessen gehad. 2 uurtjes per dag, kon ze smiddags gewoon spelen of een dutje doen. Ik vond dat persoonlijk lang zat voor die leeftijd. Eerste paar dagen dacht ik wel, wat jammer van het geld, ze ligt meer aan de grond dan dat ze wat doen. Maar aan het eind vd week kon ze toch haar eerste bochtjes in pizzapunt alleen. Dus ze had er toch wat van opgestoken! En ze vond het heel leuk en vraagt bijna elke dag wanneer het vakantie is en we gaan skiën.


Bedankt voor je positieve ervaring!
Onze dochter wordt ook 3 in november. Ik twijfelde er nog heel erg over maar je hebt me geholpen _/-\o_

De belangrijkste dingen in het leven zijn geen dingen ♥

Daantjuh88
Berichten: 1732
Geregistreerd: 13-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 13:31

Het is natuurlijk per kind verschillend, ik weet dat Ilse snel de knollen op heeft, dus daarom maar 2 uurtjes per dag gedaan en geen 4. Ilse vond vooral het spelen in de skiklas heel leuk, lekker in de sneeuw bolderen en glijden. :')

In januari mag ze de hele dag mee lessen.

Sizzle
Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 16:18

4 jaar (kleuterschool) is de „standaard“.
Maar dat is zo ontzettend afhankelijk van, lichaamskracht, wilskracht en geen verlatingsangst dat er ook kinderen zijn die met 2 al zo ver zijjn en ook kinderen die pas met 6-7 de eerste lessen kunnen volmaken.
Stel je erop in dat het niet lukt, dan heb je tenminste ook geen ergernis. Boek ecentueel eerst 1 proefochtend en als het goed gaat boek je pas bij.
Wij hebben het eerste jaar niet met les gedaan maar gewoon 20 minuutjes per dag zelf wat gespeeld (skietjes waren znog zo klein dat ze in de rugzak konden).

Emoreoa
Berichten: 217
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 16:27

Celiien schreef:
Ik ben van leeftijd 2 maanden tot ongeveer 10 jaar elk jaar in Ellmau geweest. Goede herinneringen aan, leuke klasjes en wij hadden volgens mij een appartement aan de piste. Mijn ouders zette mij letterlijk over het hek van het huisje heen om mij bij de skiklas af te zetten. Hoe het voor volwassenen is, weet ik niet.

Daarna door naar Flachau, en daar komen we nog steeds heel vaak. Ook heel kindvriendelijk, maar voldoende kms/uitdaging voor de volwassenen. Mooie brede pistes en zowel een kinderwei beneden als op het centrale punt.



Ook jarenlang als kind in Ellmau geweest. Zeker een aanrader!

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 16:41

Skischolen hebben vaak ook een minimum leeftijd. Ik zou vanaf 4 t wel aandurven, met 3 zijn ze nog wel erg jong. Skischool bij ons is vanaf 3,5 jaar en dan alleen 2 uurtjes in ochtend.

sanie22
Berichten: 511
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Zaandijk

Re: Ski gebied met jonge kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 16:50

Als skigebied kan ik Achenkirch aanraden. Heel overzichtelijk en wordt voor de kinderen echt wat leuks georganiseerd.
Je kan ook kijken op Landal Skilife. Die hebben mooie parken, veelal aan de piste, in kindvriendelijke gebieden. Wij zijn zelf een aantal keer in Landal Hochmontafon geweest, en hebben t daar super gehad.

LadyDaily
Berichten: 1554
Geregistreerd: 18-01-08
Woonplaats: Overijssel

Re: Ski gebied met jonge kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-22 20:33

We gaan vanavond boeken en naar serfaus.
Ze hebben speciale kinderklasjes voor kindjes van 3 jaar.
Bedankt voor al jullie inbreng. Ik heb van de week alle locaties uitgezocht die jullie hadden gestuurd

De belangrijkste dingen in het leven zijn geen dingen ♥

Mri
Berichten: 15305
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 09:30

LadyDaily schreef:
Daantjuh88 schreef:
Onze dochter was in november 3 geworden en heeft in februari haar eerste skilessen gehad. 2 uurtjes per dag, kon ze smiddags gewoon spelen of een dutje doen. Ik vond dat persoonlijk lang zat voor die leeftijd. Eerste paar dagen dacht ik wel, wat jammer van het geld, ze ligt meer aan de grond dan dat ze wat doen. Maar aan het eind vd week kon ze toch haar eerste bochtjes in pizzapunt alleen. Dus ze had er toch wat van opgestoken! En ze vond het heel leuk en vraagt bijna elke dag wanneer het vakantie is en we gaan skiën.


Bedankt voor je positieve ervaring!
Onze dochter wordt ook 3 in november. Ik twijfelde er nog heel erg over maar je hebt me geholpen _/-\o_


Mijn oudste is vlak na haar 3e verjaardag begonnen aan de skicursus voor 3 jarigen in Snowworld.
Met 3 jaar en 5 maanden is ze 5 of 6 ochtenden op skiles gegaan op de wintersport. ochtenden van ca 3 uur.
Voor haar ging dat prima, maar voor haar neefje van 2 jaar en 10 maanden was het nog veel te vroeg.

Nu doet ze de skicursus voor 4-5 jarigen en dat gaat haar heel goed af! ze heeft nu de 1e cursus voor lichtgevorderden af en kan met sleepliftje naar boven en maakt nu een begin aan de frietjes ipv pizzapunt.
Bij haar in de groep zit/zat een kindjevan bijna 4, hij is een kop groter dan dat zij is en heeft veeeeeel meer kracht.
Bij het beginners groepje zit/zat een ruim 4 jarige die eruit zag als een 3 jarige en die helemaal niks kon, maar die vond het ook niet leuk en had er geen zin in. Die lag meer in de sneeuw dan dat ze uberhaupt rechtop stond.

Dus leeftijd zegt nog niet zo veel, ik zou eerder gaan kijken naar de lengte en kracht van je kind. En of ze het leuk vinden.
En nog een kleine tip: hoe kleiner de ski's, hoe makkelijker. beginnen met 70 Cm is echt niet gek. Maar 80 cm is makkelijker te verkrijgen en wordt dus vaak eerder gepakt.


Wat ik trouwens ideaal vond om de kids naar de les te brengen, wij zaten in Les Menuires in eenhuis aan de piste, was een peuterdrager op je rug, kind erin, skis aan bij kind en naar beneden naar het klasje skien. Dat scheelde knetter veel tijd (lopen naar de bus, in de bus, lopen naar klasje etc.)
Terug ging dat alleen niet ivm stoeltjes lift. Dus toen wa sik wel op het busje aangewezen

Ik zal het nooit zo durven zeggen,
Hardop denken op z'n meest, misschien heb ik het fout gedaan

De mooiste dingen komen uit een onverwachte hoek

LadyDaily
Berichten: 1554
Geregistreerd: 18-01-08
Woonplaats: Overijssel

Re: Ski gebied met jonge kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-22 19:35

Bedankt voor je tips!@mri
We hebben ook gekeken naar een speciale skiles voor 3 jarigen. Misschien van te voren even naar snowworld maar dat is hier niet om de hoek.
Ook baby kan daar gewoon naar de opvang, wist ik helemaal niet

De belangrijkste dingen in het leven zijn geen dingen ♥

janouk
Blogger
Berichten: 17851
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Skigebied met jonge kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 19:42

Noorwegen....veel aandacht voor de kleintjes

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Neonlight
Moderator Kantine
Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Skigebied met jonge kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 14:28

Ik ben in veel gebieden geweest, maar voor kinderen/families vind ik de absolute nummer 1 Seiseralm in Italië. Je ziet er de arresleeen door het gebied rijden, vriendelijke pistes en zie daar echt veel families samen skiën. En voor de gevorderden is de Sella runde vlakbij.
Zelf ski ik meer dan 40 jaar en verliefd geworden op de vriendelijkheid, gezelligheid en hoe familiair het is op de Seiseralm.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: karelien, ontherun en 152 bezoekers