We gaan het zien... in Canada!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
juniper
Berichten: 1574
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: We gaan het zien... in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 04:01

Hebben jullie ook de freezing rain gehad? Wij gisteren, en vandaag kwam daar normale regen bovenop. Komt er op neer dat er nu een ijskorst op de sneeuw ligt en we de wijk niet uit kunnen want alle straten zijn ijs. De hoofdwegen zijn schoon, maar de wijken worden minder goed bijgehouden en omdat we op een berg wonen is het gewoon te glad (en dan hoeven wij maar 2 straten naar beneden; nou zelfs dat gaat niet).


Oshaa
Berichten: 1042
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-23 07:47

Op de één of andere reden was Oud en Nieuw gisteren toch wel wat vreemd. Door het tijdsverschil heb ik het een beetje met Nederland mee gevierd om 15u 's middags. Iedereen via de app Happy New Year wensen in het daglicht . We hebben het verder niet echt gevierd. We zijn er überhaupt niet van en met de honden al helemaal niet. Nadat mijn man terugkwam van een middag filmen in Vancouver, hebben we de hele avond hapjes gegeten, een bordspel gespeeld en serie gekeken. Vuurwerk is gelukkig niet zo'n ding hier (wel op Canada Day en met Halloween), dus de honden hadden vrijwel geen last. Wel in de verte wat siervuurwerk gezien.

Verder hebben we echt vd natuur genoten de afgelopen week. Alle sneeuw is weg, dus we konden weer wat meer. Doordat de puppy nog niet zo ver kan (en ze wat zwaar is om lang te dragen) zijn we de omgeving hier meer gaan verkennen. We zitten eigenlijk naast de bergen, dus zelfs vlakbij zijn de uitzichten spectacular (bij helder weer).

Woensdag begin ik weer op de uni! Gaat echt even schakelen worden na zo'n 4 weken niet zoveel (oké vrijwel niks) aan de studie te hebben gedaan.

Oliebollen (zelfgemaakt uit de oven) mochten niet ontbreken!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar!

JudithO
Berichten: 7054
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: We gaan het zien... in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 12:05

Prachtig! Gek ja dat de sneeuw nu alweer weg is.
Jullie ook de beste wensen voor dit jaar :)

Oshaa
Berichten: 1042
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-23 08:37

En zo waren er al weer 2 weken voorbij! Ondertussen ook alweer 1.5 week aan de slag op de universiteit - doe op 3 januari begon, geen idee wie dat had bedacht . Het wordt een druk semester, met 4 vakken (2 is officeel een voltijds studielast). Heb er bewust voor gekozen, omdat 2 vd 4 verplichte onderzoeks vakken zijn en ik graag er ook iets anders bij wilde doen. Daarom 1 extra keuze vak en nog een speciaal certificaat in university teaching. 1 van mijn profs verklaarde me voor gek, maar we gaan het zien.

Voor mijn cognitive principles of multimedia learning vak hebben we 2 videoprojecten. Voor 1 van deze projecten heb ik besloten een kinder "film" over de honden in ons favorite park (Golden Ears) te maken. Het leuke met het kwade (is het niet, voel me echt goed op de uni) combineren. Voor het 2de project gaan we iets met the Sims 4 doen. Hoe gaat die uitdrukking ook al weer - als je van je hobby je werk maakt dan hoef je nooit een dag te werken. Hetzelfde geld voor de studie natuurlijk.

Mijn man is eindelijk uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek! Voor Park Interpreter bij Metro Vancouver Regional Park. Is een soort natuur gids in de regionale parken in de buurt. Het zou echt wel een droom baan voor hem zijn, dus we hopen heel hard dat het wat wordt. Het lastige is dat hij natuurlijk relatied nieuw is en daardoor nog niet dezelfde kennis van de locale natuur heeft als in België. We zijn in ieder geval druk geweest met het vertalen van zijn natuur gidsen materiaal. Nu is het afwachten en hopen dat het interview goed gaat!

Verder proberen we er veel op uit te trekken voor korte explorations in de omgeving. Vandaag hebben we een nieuwe gem ontdekt - Pitt lake, wat bijna tussen de bergen ligt en toch maar 20min hiervandaan is. Tel daar stralend weer bij op en je hebt een geweldige wandeling.

Maandag is het 5 maanden sinds we hier zijn gekomen. Het waren 5 intense maar heerlijke maanden. We kijken ontzettend uit naar her nieuwe buiten seizoen, zodat we nog meer van deze geweldige plek kunnen ontdekken!

[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]

Suzanne F.
Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 09:52

Prachtig! Ik duim dat je vriend wordt aangenomen!

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Oshaa
Berichten: 1042
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-23 17:16

Drie weken alweer sinds de laatste update! De tijd gaat ook best wel snel ;) .

Vrijdagochtend heb ik altijd een online college via Zoo.. Afgelopen vrijdag kwam ik vanachter de laptop vandaan en kreeg ik een "je hebt 15 minuten om je klaar te maken. We gaan een nachtje weg". Ik meteen error want ik had mij ingesteld op een middag hard studeren, maar goed - even schakelen, alle spullen bij elkaar gooien (vooral voor honden eigenlijk) en gaan! Uiteindelijk zaten we na 45 minuten, met de honden in de auto.

Ik moest naar het Zuiden rijden, dus ik begon al een vermoeden te krijgen. Toen we ook nog Highway 1 voorbij reden (als we naar het Oosten willen moeten we die eigenlijk nemen) wist ik het al vrij zeker: we gingen naar de VS!

Bij de grens aangekomen moest hij natuurlijk aan de border security zeggen wat we gingen doen. Mijn man: we gaan naar Trader Joe's voor haar verjaardag! Vonden ze wel een beetje gek (wie gaat er ook naar een supermarkt voor je verjaardag) maar we zijn wel zonder al te veel problemen toegelaten. (Ze gingen wel de auto controllen - we waren bij iemand in training - maar uiteindelijk hebben ze er niet ingekeken omdat Layla door de auto stuiterde)

We gingen naar Bellingham voor een nachtje om oa naar die specifieke winkel te gaan. Toen ik langere tijd in de VS zat gingen we continue en het is pure nostalgie. En ze hebben ook wel de lekkerste dark chocolate peanut butter cups. We wilden (ook ik wilde) al een tijd en nu gingen we als verrassing voor mijn verjaardag!
Volgens mij ook de enige reden om naar Bellingham te gaan :+

Het was ook meteen Layla haar eerste trip, iets waar ik normaal super veel stress voor zou hebben, maar nu gewoon geen tijd had. Ideaal, want ze heeft het uiteindelijk echt perfect gedaan.

We hebben meerdere parken bezocht vlakbij de stad. Dat betekend hier niet dat er veel bebouwing ia. Je hoort misschien de snelweg veel, maar de parken zelf zijn nog best ruig!

Ook hebben we volgens mij de enige dog friendly indoor "restaurant " van heel Noord-Amerika gevonden. Eigenlijk een brouwerij die een loophole wbt honden had gevonden. Ze serveren officieel geen eten, alleen drank, waardoor honden wel binnen mogen (normaal als het al mag op een outdoor patio). Maar ze hebben elke dag vd week een food truck staan en je mag eten naar binnen nemen! Was helemaal leuk, zeker omdat we in Europa gewend waren Beer overal mee naar toe te nemen. Ze hebben zich beide prima gedragen :).

Zaterdagochtend bij de afhaal koffie nog een Birthday sweet gekregen. Een koffiekop vol slagroom, chocoladesaus en sprinkles. Zo zoet, maar wel attend! Daarna nog lekker gewandeld, koffie gedronken aan de (industriële) kust en nog een keer naar de brouwerij geweest. Daarna was het eindelijk tijd voor Trader Joe's. Pure nostalgie!

De Canadese border liet ons vlotjes door en na een heerlijke 1.5 dag waren we zaterdagavond weer thuis. Vandaag ben ik daadwerkelijk jarig, maar nu zal ik na de hondenschool toch iets aan de uni moeten doen :+



[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]

Ceetje_bokt
Berichten: 5166
Geregistreerd: 01-05-07

Re: We gaan het zien... in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 17:30

Gefeliciteerd en voor je verjaardag naar een specifieke supermarkt? Ik vind het niet gek hoor. Wij rijden gerust naar Lille om boodschappen te doen.

senna21
Berichten: 11815
Geregistreerd: 17-03-09

Re: We gaan het zien... in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 19:48

Gefeliciteerd met je verjaardag.
Als cadeau een dagje naar de USA. Leuk!

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Happy_Hippie
Berichten: 863
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 20:29

Ik kom je ook volgen wat enorm gaaf en wat een geweldige stap
Vanacht in mijn nachtdienst even alles rustig bijlezen!!


Ik zou ook enorm graag naar Canada willen iniedergeval voor een jaar om het leven daar te ervaren alleen of het financieel gezien gaat lukken is de vraag, hoor veel wisselende verhalen.

Oja en gefeliciteerd

Volg ons ook op instagram Ultra_Happy_Hippie
Wil je graag foto's of video's van je dier of voertuig, neem vrijblijvend contact op! https://www.chaysfotografie.com

CaptainJS
Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 23:42

Gefeliciteerd met je verjaardag en het klinkt alsof het een geslaagd verjaardagscadeau is geweest.

“This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow”

― Captain Jack Sparrow

Libera
Berichten: 3973
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: We gaan het zien... in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 01:44

Gefeliciteerd met je verjaardag nog, klinkt als een geslaagd uitje!

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

Oshaa
Berichten: 1042
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-23 20:40

We zijn er nog! Het is echt zo druk geweest, met de honden en de uni dat ik vooral aan het rennen en vliegen (wat op de uni vooral achter de laptop zitten is). Er is ondertussen al weer veel gebeurd, waaronder dat mijn man een baan heeft!
Hij werkt nu als Park Interpreter bij Metro Vancouver Regional Parks. Totaal anders dan hij hiervoor heeft gedaan (Hij was HR consultant / Business Partner), maar wel iets wat hij graag wilde doen. Het was een interessant traject om een baan te vinden. Vooral omdat hij 0 reactie heeft gehad op de 25+ sollicitaties op HR functies (waar hij 15 jaar ervaring in heeft). Hij heeft voor 1 eco-educatie job gesolliciteerd, zonder veel ervaring met / kennis van British Columbia, maar die heeft hij wel!

Hij werkt nu tussen de 3 en 5 dagen per week in de oostelijke regio (waar we in principe wonen, maar regios zijn groot hier). Sommige dagen is vooral opleiding / kennis op doen / admin, andere dagen gids hij groepen rond, doet hij evenementen of, zoals vandaag, gaat naar scholen voor les over de natuur (op het moment geeft hij les over beren, coyotes en wasberen op een basisschool). Volgende week heeft hij een groot evenenemt helemaal in het Westen - een "enchanted forest" met een lichtjes route en verschillende "dieren" die verhalen over de natuur vertellen.

De inhoud van het werk vindt hij helemaal top, de omstandigheden zijn wel wat anders dan we gewend zijn in Europa. Weinig flexibiliteit, heel erg uur gericht (soms ben je om 4 uur klaar maar moet je verplicht een half uur wachten want je mag pas om 16.30 weg - dan is iedereen ook meteen weg) en in principe maar 2 weken vakantie per jaar (die hij ook niet achter elkaar mag opnemen). Nu had hij al een trip naar Belgie gepland voordat hij de baan kreeg (ook al geboekt), dus hij heeft uitzonderlijk verlof in april. Zulke dingen zijn wel echt wennen voor hem. Het is wel iets wat ik meer heb gehoord van Europeanen die hier wonen - arbeidsomstandigheden zijn een stuk "ouderwetser", waardoor je ziet dat veel van hen toch zelfstandige worden (waar mogelijk).

Verder gaat uni goed (maar druk - nog een maand en dat zit dit trimester er al weer op), en gaan de honden ook goed. We zijn nog naar Seattle geweest voor een weekend (vind Seattle meer hebben dan Vancouver :o ). Ook wachten we met smacht op de lente! Vorige week nog bijna een halve meter sneeuw gehad, al is dat nu weer weg. We kijken er vooral naar uit dat we weer makkelijker de bergen in kunnen en ook kamperen. Nog een paar maanden...
In april komt mijn moeder ook 2 weken op bezoek. We zijn 10 jaar geleden al eens samen in Canada geweest, en ze is dol op het land :). We hebben al een leuke mini-roadtrip gepland naar de Cariboo.

Bij Park Interpreter hoort een uniform!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Uitzicht van onze straat - elke keer ben ik weer onder de indruk van de omgeving!

[ img ]

Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Re: We gaan het zien... in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 21:01

Dat uitzicht van de straat is prachtig, die bergtoppen. Wauw.

Leuke update weer.

The end

othelloster
Berichten: 2308
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Re: We gaan het zien... in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 21:22

Wat ontzettend gaaf! Heel veel succes en geluk gewenst in Canada! Komende 14 april zijn mijn vriend en ik ook 6 weken in de westkant van Canada, we komen met het vliegtuig aan in Vancouver, en vanuit daar gaan we 5.5 week reizen door de westkant van Canada, 31 mei vliegen we weer terug. Ontzettend veel zin in

Oshaa
Berichten: 1042
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-23 22:04

othelloster schreef:
Wat ontzettend gaaf! Heel veel succes en geluk gewenst in Canada! Komende 14 april zijn mijn vriend en ik ook 6 weken in de westkant van Canada, we komen met het vliegtuig aan in Vancouver, en vanuit daar gaan we 5.5 week reizen door de westkant van Canada, 31 mei vliegen we weer terug. Ontzettend veel zin in


Wat gaaf! Welke route ga je doen? Ik hoop dat het weer een beetje oke is! Vorig jaar was het schijnbaar een vreselijk voorjaar met veel overstromingen. Sommige wegen zijn maanden dicht geweest. Hopelijk dit jaar beter!

Op de mini-roadtrip met mijn ma gaan we naar de Cariboo (one hundred mile house). Ben erg benieuwd naar die omgeving, al zal het maar een kort bezoek worden ;).

Autumnn
Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 22:17

Ik ben zo niet jaloers... oké ik ben stikjaloers :') wat heerlijk jullie verhalen, ben echt verliefd op dat land geworden na onze vakantie vorig jaar. Leuk om het zo te volgen en ook het “normale” reilen en zeilen.
Leuk dat je moeder langskomt <3 En gefeliciteerd met je man zijn baan! Super tof. We kwamen in, ergens bij Hope in de buurt, daar een Duitser tegen die een beetje hetzelfde had meegemaakt. Ook een kantoorbaan vroeger en nu Ranger in Canada

JudithO
Berichten: 7054
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: We gaan het zien... in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 22:28

Gefeliciteerd met de baan van je man! Klinkt heel leuk en divers. Tof dat hij toch redelijk vlot nog iets gevonden heeft. Die arbeidsvoorwaarden en sfeer op de werkvloer, ik krijg weer instant de kriebels. Hopelijk daar niet zo'n vriendjespolitiek als destijds bij mij. Sommige bedrijven kunnen daarin echt enorm kinderachtig zijn helaas. Heeft je man nog proeftijd, ook voor zijn health en life insurance ingaat?
Prachtige foto's ook weer, blijf ze vooral plaatsen!
Gezellig dat je moeder langskomt, alvast heel veel plezier!

Oshaa
Berichten: 1042
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-23 22:37

JudithO schreef:
Gefeliciteerd met de baan van je man! Klinkt heel leuk en divers. Tof dat hij toch redelijk vlot nog iets gevonden heeft. Die arbeidsvoorwaarden en sfeer op de werkvloer, ik krijg weer instant de kriebels. Hopelijk daar niet zo'n vriendjespolitiek als destijds bij mij. Sommige bedrijven kunnen daarin echt enorm kinderachtig zijn helaas. Heeft je man nog proeftijd, ook voor zijn health en life insurance ingaat?
Prachtige foto's ook weer, blijf ze vooral plaatsen!
Gezellig dat je moeder langskomt, alvast heel veel plezier!


Hij is een Auxiliary worker en in dit geval krijgt hij geen verzekeringen... gelukkig gaat dat via mijn uni. Ipv krijgt hij 12% extra loon. Metro Vancouver staat als werkgever goed aangeschreven, maar de Regional Parks zijn wel een beetje de laagste op de importance lijst... zijn manager is al eens op de vingers getikt door het hoger management omdat ze te flexibel was bijvoorbeeld. Hun union is die vd truckers waardoor die ook weinig voor de interpreters doen helaas
Dat is wel echt een mindere kant van Canada

JudithO
Berichten: 7054
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: We gaan het zien... in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 11:10

Ah dat is fijn, dat het via jouw uni gaat!
Inderdaad een mindere kant, maar goed met erg leuk werk is dat natuurlijk goed vol te houden. Lijkt mij geen straf, beetje betaald wandelen ;)
Kort door de bocht natuurlijk, maar je snapt vast wel wat ik bedoel :D

Hoe is het voor jou? Nog een beetje uit te houden, buiten de drukte om? Gaat het goed met de studie?

Oshaa
Berichten: 1042
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-23 21:59

JudithO schreef:
Ah dat is fijn, dat het via jouw uni gaat!
Inderdaad een mindere kant, maar goed met erg leuk werk is dat natuurlijk goed vol te houden. Lijkt mij geen straf, beetje betaald wandelen ;)
Kort door de bocht natuurlijk, maar je snapt vast wel wat ik bedoel :D

Hoe is het voor jou? Nog een beetje uit te houden, buiten de drukte om? Gaat het goed met de studie?


Als ik dat tegen hem zeg dan wordt die een beetje 'boos' :+ . Dan is het vooral: "het is wel echt meer dan dat! En ik heb bijna 10 uur reistijd per week". Is ook omdat ik natuurlijk vooral vanuit huis werk en eigen uren in mag delen :o

Het gaat goed! Ik kan me goed vinden in de manier waarop het op de universiteit gaat. Mijn Faculty is klein, wat ook fijn is. Mijn werk als onderzoeksassistent is ook leuk en de profs zijn heel supportive. Ben nu ook begonnen met cursussen met de honden, wat ook heel fijn is. Alleen contacten maken hier in het dorp (of uberhaupt buiten de uni) is wel een uitdaging. Dat herken ik wel (want hoe leer je mensen kennen als volwassenen!?) van elke keer dat ik ben verhuisd. Volgende week ga ik wel naar een vrouwenbordspelletjes avond hier in de buurt - daar heb ik wel zin in :).

Wat ik wel soms lastig vind is de invloed van het Colonial verleden op hoe (sommige) mensen denken. Komt denk ik ook door de "kringen" waarin ik me begeef ( Academisch), maar heb soms het gevoel dat je mening minder waard is of dat je bepaalde vragen niet mag stellen, omdat ik Europeaan ben. Had het er met een studiegenootje over (Italiaanse) en die herkende dat ook erg. Je hebt eigenlijk "two strikes against you" - 1 dat ik non-Indigenous ben en 2 - dan ook nog Europees.

Ik snap hoe ontzettend gecompliceerd die relatie is en hoeveel trauma er door is veroorzaakt, maar ik vind ook dat dingen van 2 kanten moeten komen (en dat is een unpopulair opinion lijkt het)

Mijn man heeft bijvoorbeeld net training gehad over ontmoetingen met Indigenous People. Die heeft een waslijst van regels mee gekregen van: Zorg dat je altijd voor (genoeg) eten zorgt tot je mag geen directe vragen stellen. Ik vind dat dan eigenlijk te zwart-wit is, omdat het voor mij ligt aan de context vd meeting. Ik ben zeker van het aanpassen aan een andere cultuur, maar een deel van die regels vind ik in sommige situaties te ver gaan.

Of dat sommige mensen lijken te denken dat Europeans het altijd "gedaan" hebben. Sprak een Indigenous studiegenootje en die was ervan overtuigd dat wij in Europa ook de "natives" er hadden verdreven. Het idee dat het in Europa anders is (natuurlijk zijn er ook minority groepen, maar het is allemaal heel anders dan in Canada) gaat er dan niet in.

Anyway, het is niet iets waar ik heel vaak mee zit. Deze week waren er een paar discussies / opmerkingen waarbij het dan weer wat meer naar voren komt.

10 jaar geleden toen ik in Ontario woonde merkte ik er minder van. Misschien omdat het 10 jaar geleden was, of omdat het minder speelt in Ontario - geen idee eigenlijk.
JudithO hoe was dat voor jullie?

JudithO
Berichten: 7054
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: We gaan het zien... in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 09:40

Ik heb daar in Ontario maar heel weinig van gemerkt. Er zijn wel de reservaten natuurlijk, maar ze staan daar vooral bekend als belastingontduikers en veel zwarte markthandel. Er wordt geadviseerd om gewoon door te rijden tot je het gebied weer uit bent.
In de bekendere gebieden van Ontario zitten er niet zoveel, richting het noorden waar minder mensen wonen zitten er wel meer.

Oshaa
Berichten: 1042
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-23 21:29

Ja we zijn er nog! (volgens mij begin ik elk bericht daarmee).

De hele drukke maand maart en de gekke maand april zijn ondertussen voorbij en we zijn er ongeschonden uit gekomen :). Het tweede semester - waarin ik een dubbele course load had gekozen - is goed afgerond en ik heb nog 1 weekje "vrij" voordat het zomer semester begint. Het waren intensieve tijden, met heel veel deadlines, mijn man die 2.5 week naar Belgie was en mijn ma die 2 weken hier op bezoek was. Op het moment is ons weer ook erg interessant, met schommelingen van 10 graden de ene dag en de volgende dag bijna 30 graden. Iets wat de honden minder leuk vinden, maar hopelijk zet de warmere periode (liever niet de hete!) binnenkort wel goed door ;).

Op de uni gaat het goed. Mijn onderzoek begint heel langzaam vorm te krijgen. Wel heb ik vorige maand gehoord dat mijn supervisor naar UBC (een andere universiteit in Vancouver) gaat. Ze heeft me gevraagd mee met haar te gaan, maar ik denk niet dat ik dat ga doen. Ik heb op mijn huidige universiteit heel goed contact met een andere prof en ik denk dat hij mij meer de begeleiding kan geven die ik nodig heb om mijn PhD zo goed mogelijk af te ronden. Ondanks dat UBC de betere universiteit is, denk ik dat de begeleiding meer waard is. Al ben ik er nog niet helemaal uit!

Verder ben ik met mijn ma op roadtrip geweest naar de Cariboo (100 mile house, dus niet heel diep de Cariboo in). Totaal anders dan hier, maar wel echt prachtig. Je vergist je altijd wel vreselijk in de enorme afstanden hier ;). Ook hebben we eind mei een proef-kampeer nacht gepland. Even het materiaal weer testen en zien wat Layla, de puppy, ervan vind. Want we gaan, als het allemaal loopt zoals we willen, de tweede helft van juni op roadtrip naar Yellowstone! We hebben 3 nachten in het park (2x kamperen en 1x in the Old Faithful Lodge) en 1 nacht kamperen er net buiten. We zijn er nog niet helemaal uit welke route we er naar toe nemen en of we nog enkele anders national parks mee pakken (NPs hier zijn niet heel pet friendly, maar de national forests gelukkig wel). Dacht dat we misschien nog wel naar Yosemite konden, maar je blijft je vergissen in afstanden! Is al snel zo'n 1500km "omrijden".
We gaan het zien!

Pitt Lake / River

[ img ]

[ img ]

Mt. Baker, waar de ski area dicht is, waardoor je vrij op de pistes mag komen :)


[ img ]

[ img ]

[ img ]


Seawall & Stanley Park, Vancouver

[ img ]

[ img ]


Roadtrip & 100 Mile House

[ img ]

[ img ]


[ img ]

[ img ]

[ img ]


Uit het niets doemde uit de leegte een Tim Horton's op.
(ruim 150 km was er niks, dan opeens dit, en dan weer kilometers lang helemaal niets)
[ img ]

Toch wel 1 vd lekkerste snacks hier - the Beavertail!

[ img ]

Coco4life
Berichten: 1212
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Re: We gaan het zien... in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 21:34

Ahw het pupje is al heel groot geworden <3 wat een prachtige plek waar jullie wonen!

hier een puzzel als je je verveelt:
https://www.jigidi.com/created.php?id=4JQ2DH6Y

JudithO
Berichten: 7054
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: We gaan het zien... in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 07:19

Ahh beavertails! Inderdaad erg lekker :j

Oshaa
Berichten: 1042
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-23 15:54

JudithO schreef:
Ahh beavertails! Inderdaad erg lekker :j


Ze zijn echt te lekker! Gelukkig is de Beavertail foodtruck er maar 1x per 6 weken ofzo :D . Vandaag is die er weer en dan maken we er meteen een uitje van *\o/*


Coco4life schreef:
Ahw het pupje is al heel groot geworden <3 wat een prachtige plek waar jullie wonen!


Maandag is ze 5 maanden bij ons! Het is moeilijk voor te stellen dat ze toen nog zo klein was.
Ze gaat een zomer vol avonturen hebben!

[ img ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 92Michelle, moonsparkle, OmgiliBot, Pardoesje en 96 bezoekers