We gaan het zien... in Canada!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
maj0
Berichten: 6571
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: We gaan het zien... in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 16:30

Jeetje dat is ook schrikken
Ik ben ook wel benieuwd hoe die beren het portier open krijgen

Stukje voor stukje, beetje bij beetje, komt er een mooie foto tot stand.
http://www.marjoleinreekersfotografie.nl/


Ceetje_bokt
Berichten: 5166
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 19:31

maj0 schreef:
Jeetje dat is ook schrikken
Ik ben ook wel benieuwd hoe die beren het portier open krijgen

Met een beetje pech vouwen ze het hele portier om.

Oshaa
Berichten: 1043
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-22 21:01

Wirobelgje schreef:
Krijgen beren de portieren dan open :?
Of hoe komen ze in de auto?

Bizar zeg, net hooligans :wow:


Schijnbaar kunnen ze sommige portieren open maken. Wij hebben een "standaard" mechanism (een handle die je naar je toe trekt) waarbij het dus is gelukt. Wat ik heb gelezen kunnen beren (helemaal die aan de rand van bewoning wonen) met hun klauwen deuren openmaken. Ze hebben er ook wel eens problemen mee op campground - beren die deuren van campers openmaken en dan alles overhoop halen. De andere auto's hebben een mechanisme waarbij je met je hand vanuit onder het omhoog moet doen en daar is het niet gelukt. Wel hebben zij veel bijtafdrukken op de deur handle staan. Een paar weken geleden was het in he lokale nieuws - een beer had allerlei autodeuren opengemaakt en 1 auto helemaal in elkaar "geslagen". Waarschijnlijk is de deur achter de beer dichtgevallen en zat die vast. 's ochtends was de auto meer een schroothoop en de beer vetrokken.


maj0 schreef:
Oeh spannend nieuw huis!!

We willen wel foto's als het zo ver is he

Oh je weet dat het zo gaat maar blijft sneu die dode vissen. Gaat de hond er niet in rollen?


Nee de hond blijft er vanaf gelukkig. Hij rolt ook niet echt in dingen, dus dat scheelt. Hij heeft laast een verse vissenkop gehad, maar daar deed hij ook weinig mee. Volgens mij vindt hij alleen klaargemaakte vis lekker!

Oshaa
Berichten: 1043
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-22 19:05

We hebben net een paar weken prachtig (maar koud) weer achter de rug. Vandaag regent het weer. Het perfecte moment om wat foto's van de hikes die we hebben gemaakt te plaatsen!

Alle hikes waren op minder dan 30km van waar we wonen :)

Eerst een foto van het huis dat we aan het renoveren zijn. Van boven genomen, want voor het plaatsen van de owl houses was er een lift die behoorlijk hoog ging.


[ img ]


[ img ]

En we hebben veel gewandeld :).


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]


2 weken geleden heeft het gesneeuwd. De sneeuw grens is wisselend. Het pad omhoog had vrijwel geen sneeuw, het pad dat we naar beneden namen lag vol!


[ img ]


[ img ]



Je kan hier de bergen van Vancouver Island zien liggen aan de horizon.


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]


Nog 8 dagen en dan verhuizen we!

absque_dubio
Berichten: 7842
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: We gaan het zien... in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 19:49

Hier ook een stille meelezen die elke keer geniet van de updates, dus blijf ze vooral plaatsen!
Wat een prachtige omgeving wonen jullie toch.

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

mysa
Berichten: 10454
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: We gaan het zien... in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 21:25

Zo mooi!

miereneter
Berichten: 2521
Geregistreerd: 25-05-17

Re: We gaan het zien... in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 07:16

Echt zo schitterend!

Homo sapiens non urinat in ventum.

Tink89
Berichten: 2929
Geregistreerd: 16-02-14

Re: We gaan het zien... in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 09:37

Zo gaaf! Ik ben stikjaloers...

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)

Oshaa
Berichten: 1043
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-22 17:27

Natuurlijk krijgen we 1 dag voordat we gaan verhuizen een sneeuwstorm. Op dit moment weten we niet hoe we de heuvel af gaan komen! Gisteravond is iemand al de bocht uitgegleden met een 4x4 truck. Sindsdien is er nog zo'n 15 cm bijgekomen. Het voelt wel heel Canadees zo! (Al heeft Vancouver area over het algemeen weinig sneeuw).

Beer vindt het allemaal fantastisch!


[ img ]


[ img ]


[ img ]

Prairy
Berichten: 9058
Geregistreerd: 28-12-03

Re: We gaan het zien... in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 17:36

Is de bult op de eerste foto jullie auto? :=

senna21
Berichten: 11822
Geregistreerd: 17-03-09

Re: We gaan het zien... in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 17:51

Oeps. :brr: Hopelijk kan de verhuizing toch (binnenkort) doorgaan.
Het geeft al wel <|- {:) gevoel.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Love2sk8
Berichten: 418
Geregistreerd: 20-06-15

Re: We gaan het zien... in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 18:05

Wow! Na het lezen van dit topic begint het nóg meer te kriebelen om te gaan! Ik ben nu bijna klaar met mijn Bachelor, en na een jaartje of wat te sparen in Nederland willen mijn vriend en ik tijdelijk naar Canada. Waarschijnlijk iets via workaway. Ik heb zelf stage gedaan met inheemse bevolkingsgroepen en heb altijd meer willen leren over de Native Americans. Leuk om zo mee te kunnen kijken met je PhD en leven in Canada. Dank je wel voor je topic, ik geniet er echt van <3

Libera
Berichten: 3973
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: We gaan het zien... in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 19:17

Ojee! Hopen dat verhuizen nog wel lukt! Bij ons komt er nog een hoop meer sneeuw aan de komende dagen, bij jullie ook?

Kun je wel lekker sleeen :D

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

Oshaa
Berichten: 1043
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-22 22:24

Love2sk8 schreef:
Wow! Na het lezen van dit topic begint het nóg meer te kriebelen om te gaan! Ik ben nu bijna klaar met mijn Bachelor, en na een jaartje of wat te sparen in Nederland willen mijn vriend en ik tijdelijk naar Canada. Waarschijnlijk iets via workaway. Ik heb zelf stage gedaan met inheemse bevolkingsgroepen en heb altijd meer willen leren over de Native Americans. Leuk om zo mee te kunnen kijken met je PhD en leven in Canada. Dank je wel voor je topic, ik geniet er echt van <3


We hebben hier al enkele koppels gehad die samen een jaar in Canada waren (work & holiday visa) en verschillende workaways deden (elke maand een nieuwe in een andere regio). Of het de beste manier is om meer te leren over de First Nations weet ik niet. Onze huidige host heeft nogal een zeer specifiek beeld van ze, die totaal niet overeenkomt met wat ik in mijn uni course heb gehoord en gezien. De kans bestaat dat je een vrij gekleurd beeld gaat krijgen van je Workaway hosts :). Er zijn wel veel mogelijkheden voor een vorm van eco-tourisme bij verschillende First Nation tribes.

Neemt niet weg dat als je de mogelijkheid hebt je er gewoon voor moet gaan!


Libera schreef:
Ojee! Hopen dat verhuizen nog wel lukt! Bij ons komt er nog een hoop meer sneeuw aan de komende dagen, bij jullie ook?

Kun je wel lekker sleeen :D


Niet helemaal duidelijk ;). Wel koud vannacht en morgen ook niet boven het vriespunt. Daarna zie ik vooral zon en koud in het vooruitzicht, met misschien een sneeuwbui. We gaan zo proberen de auto van de heuvel af te krijgen en dichterbij de weg te parkeren. Nu gaat het nog wel (hopen we), maar als het straks weer gaat vriezen wordt het minder handig.

Love2sk8
Berichten: 418
Geregistreerd: 20-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 00:13

Oshaa schreef:
Love2sk8 schreef:
Wow! Na het lezen van dit topic begint het nóg meer te kriebelen om te gaan! Ik ben nu bijna klaar met mijn Bachelor, en na een jaartje of wat te sparen in Nederland willen mijn vriend en ik tijdelijk naar Canada. Waarschijnlijk iets via workaway. Ik heb zelf stage gedaan met inheemse bevolkingsgroepen en heb altijd meer willen leren over de Native Americans. Leuk om zo mee te kunnen kijken met je PhD en leven in Canada. Dank je wel voor je topic, ik geniet er echt van <3


We hebben hier al enkele koppels gehad die samen een jaar in Canada waren (work & holiday visa) en verschillende workaways deden (elke maand een nieuwe in een andere regio). Of het de beste manier is om meer te leren over de First Nations weet ik niet. Onze huidige host heeft nogal een zeer specifiek beeld van ze, die totaal niet overeenkomt met wat ik in mijn uni course heb gehoord en gezien. De kans bestaat dat je een vrij gekleurd beeld gaat krijgen van je Workaway hosts :). Er zijn wel veel mogelijkheden voor een vorm van eco-tourisme bij verschillende First Nation tribes.

Neemt niet weg dat als je de mogelijkheid hebt je er gewoon voor moet gaan!


Oh ik bedoelde niet een workaway met First Nations, dat voelt een beetje zoals weeshuisvoluntoerisme voor mij. Ik zou graag eens willen zien hoe die mensen nu leven. Verschillende plekken en mensen, want volgen mij zit er een enorm verschil in hoe ze om kunnen gaan met de huidige maatschappij. Het lijkt ons heel tof om op een ranch, ecologisch boerderij of ander duurzaam project mee te helpen en in onze vrije tijd de omgeving te verkennen.
Hebben jullie zelf ook workaway mensen in huis gehad? Er zijn zo veel leuke plekken te vinden, kiezen wordt lastig straks...

Mirre1415
Berichten: 341
Geregistreerd: 17-10-19
Woonplaats: Somewhere only we know

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 14:54

Ik volg al een tijdje, maar die foto's blijven wel echt prachtig!!!
Hoe is het daar nu, veel sneeuw en kou?

Regenboog!
*pum* :O

Oshaa
Berichten: 1043
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-22 19:10

De eerste update uit het nieuwe huis! Het is uiteindelijk gelukt om vorige week donderdag te verhuizen, nadat mijn man de vorige dag de hele oprit (200m) sneeuwvrij had gemaakt. Alleen jammer dat het smelt water van het sneeuw (op woensdag was het iets van 4 graden) was samen gekomen op het laatste stuk van de oprit. Na een hele koude nacht was het dan ook 1 ijsbaan, vlak voor en op het laatste heuveltje naar de straat. Maar goed, het is uiteindelijk goedgekomen en we zijn er veilig af en ook weer op gekomen!

Het was nogal een drukke dag met een hele tour door Maple Ridge om overal huisraad op te halen. Er waren ons allemaal dingen aangeboden en we zijn op de meest interessante plekken geweest. Vooral bij oudere dames die lang geleden gescheiden waren (geen idee of dat er iets mee te maken had, maar ze vertelden het wel allemaal) en veel te veel spullen hadden. Onze keuken hier is nu al beter equiped dan onze vorige!

Meubels waren (en zijn) nog wel een dingetje. We hebben donderdag wel een bureau kunnen ophalen (gelukkig, want ik had een grote deadline gisteren), maar verder wilde het niet zo. Daar kwam nog bij dat Facebook marketplace niet meer wilde werken (nog steeds niet), dus we hebben nog steeds maar een paar meubels (wel sinds gisteren 2 stoelen!).

Beer hebben we 's avonds meegenomen naar het nieuwe huis. Hij moest best wel even wennen aan de extra geluiden om hem heen. Je hoort de mensen die er boven wonen door het huis wandelen (al valt het nog goed mee, maar het is wel een geluid die hij (en wij) niet gewend zijn). Ook zitten we natuurlijk in een woonwijk, dus ook daar zijn extra geluiden. Al lijkt hij nu, na bijna een week, eigenlijk wel goed gewend. Hij zit graag op "zijn" heuvel in de tuin rond te kijken. Ook vermaakt hij zich prima met de raven die steeds heel brutaal naast hem komen zitten. En natuurlijk de wandelingen. Beer is echt een hond die daar zo dol op is. Bij het vorige huis kon dit niet door de ligging (of alleen als je eerst een stuk met de auto ging). Hier kan het natuurlijk wel makkelijk en hij vindt het fantastisch :).

We hebben ook goed contact met de Landlady. Zondag zijn we met haar meegeweest naar the Barn, waar haar paarden staan. Op het terrein is ook een groot cross-country veld waar je mag wandelen. Uiteindelijk kom je uit aan de voet van de bergen, echt prachtig :). Ik ga zeker vaker mee naar de paarden :).

Zaterdag ook nog naar de Christmas parade geweest. Dat was een behoorlijke happening, met als hoogtepunt Santa Claus op een rode truck. Al vond ik persoonlijk de verschillende versierde wagens spectaculairder ;).

Dit was (en is eigenlijk) de enige kamer in het huis met meubels ;)
[ img ]

De achtertuin. Het huis is op / in een heuvel gebouwd. De achtertuin is dus glooiend, waardoor de ramen wat hoger zitten. De deur zit op tuinhoogte (geen basement suite die half ondergronds is).

[ img ]


Dit was de driveway vorige week woensdag. Het is niet helemaal zichtbaar op de foto, maar het is nog best steil.

[ img ]

Om de verhuizing te vieren zijn we vrijdag gaan lunchen bij de pub op wandelafstand. Mijn schoonouders gaan ergens volgend jaar langskomen. Ze hebben hun guidebooks al uit de bieb gehaald en hebben het er ook al met andere over gehad. Natuurlijk kennen ze iemand die weer iemand kent die vertelde hoe duur Noord-Amerika is. Schijnbaar moest zij wel $21 voor een glas wijn betalen. Tijdens de laatste videochat waren ze dan ook helemaal bezorgt over hoe duur het wel niet ging zijn. Daarom maken we nu foto's als we uit eten gaan en laten we ze de prijs raden (ze zitten altijd veel te hoog).
Waar ze wel gelijk ik hebben is dat de porties hier behoorlijk groot zijn!

[ img ]

Wandeling in het cross-country field

[ img ]

De kerstparade (1 van de 25)

[ img ]

En eigenlijk kan je je eigen parade langs de huizen hier doen. 80% vd huizen hebben kerstverlichting en vele hebben hele uitbundige displays.


[ img ]


[ img ]



We hebben net dagen van prachtig zonnig en koud weer gehad, maar toen ben ik vergeten foto's van de straat te maken (je ziet de bergen liggen). Het weer is helaas net omgeslagen naar bewolkt en regen, waardoor de bergen niet meer zichtbaar zijn. Die foto's houden jullie nog tegoed!

De uni is voor dit jaar "afgerond" (een PhD stopt natuurlijk nooit, maar het coursework is klaar voor nu). Op 4 januari begin ik weer met 3 vakken. Ook heb ik gisteren te horen gekregen dat ik ben toegelaten tot een speciaal programma om een certificate voor University Teaching te halen. Ook dat begint in januari. Het gaat een druk trimester worden! Nu nog hopen dat mijn man snel een baan vind (van zijn 15 sollicitaties heeft hij niks gehoord...), dan heeft hij ook iets te doen :j

JudithO
Berichten: 7054
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: We gaan het zien... in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 20:29

Ziet er goed uit! Ik weet precies wat je bedoelt met die bovenburen. Hopelijk geen stampers zoals de laatste bovenburen die wij hadden, dat was echt verschrikkelijk irritant.
Wel fijn dat jullie nu weer lekker kunnen wandelen met Beer!

En die sollicitaties... Tja... Het klinkt helaas erg bekend.
Welk werk doet je man ook alweer, als in waar solliciteert hij voor?

Lekker dat je nu even vakantie hebt. Even lekker genieten en bijkomen, en niet te vergeten wennen aan jullie nieuwe stek!

Oshaa
Berichten: 1043
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-22 20:40

Het zijn drukke dagen geweest, maar nu is de vakantie echt begonnen. Ook zit ik op het moment te kijken hoe we langzaam ingesneeuw raken, dus het worden een paar dagen verplichte rust denk ik. Beetje jammer dat mijn man net vandaag in Vancouver is voor een EHBO cursus - geen idee of die nog thuis gaat kunnen komen. Het was ook lichtelijk bizar - om 7 uur lag er nog geen sneeuw en was het +2, nu, 3 uur later, ligt er 20+ cm sneeuw en is het -8 (met wind chill - 20). Iets met een "Artic front" die binnen is gekomen. We hebben dan ook weer een sneeuwaarschuwing en nog aardig wat sneeuw in het vooruitzicht.
Ook komt de temperatuur de komende 4 dagen niet boven de -9 ofzo. Maar met kerst wordt het dan weer warm met regen :') _/-\o_

7 december was mijn laatste bericht en 8 december mochten we plotseling een nieuw familielid verwelkomen! We waren al voorzichtig op zoek naar een tweede hond, maar niet heel actief. Ik had wel gezien dat 1 vd rescues die ik volgde (1 die focust op Canadian honden) een "Adoption event" had. Dat betekent dat een deel vd honden (en katten) die ze voor adoptie hebben naar 1 plek worden gebracht (in dit geval een dierenwinkel). Deze honden en katten zitten bij 'fosters', dus het is niet als een asiel waarbij ze allemaal samen bezocht kunnen worden. Daarom doen ze die events waarbij ze wel samen worden gebracht. Ik had al enkele jonge honden op hun website zien staan en wilde wel eens met de rescue en de honden kennismaken. Er stond duidelijk dat alleen als je 'pre-approved' was je een hond mee kon nemen. Dat waren we niet, dus we gingen daar niet met die gedachte heen.

Je raadt het misschien al (en sommige zullen het al gelezen hebben), maar we gingen 3 uur na aankomst weg met Layla - een 11 weken (of 13) oude pup uit het Noorden van Canada. Wij hadden Beer meegenomen naar het event en dat + het gesprek met ons gaf de doorslag om ons on the spot goed te keuren. We mochten haar dus meenemen als we wilde. Wij natuurlijk een beetje overdonderd, maar we hebben ja gezegd. Onderweg naar huis met haar nog een bench opgehaald (FB marketplace werkt hier echt heel goed).

Dus nu hebben we sinds 10 dagen een tweede 'kind'. Het duurde ongeveer 2 dagen voor Beer om met haar te gaan spelen en sinds een dag of 5 mag ze ook bij hem op bed zitten. Layla zelf heeft een erg avontuurlijk en onafhankelijk karakter, maar ze is ook heel makkelijk trainbaar. Ik denk dat ze een hele fijne aanvulling gaat zijn :). De proefperiode is ondertussen voorbij en ze blijft dus!

Maandag - Woensdag had ik een driedaagse intensieve workshop op campus. Niet helemaal handig qua timing maar goed. Elke ochtend om half 7 van huis en rond 18u de deur open doen om maar te zien hoe ik het aan ging treffen. Gelukkig heeft hij het heel goed gedaan en is het hem (= de husband) gelukt om zijn sanity te bewaren.

De workshop was super interessant. Het was een Instructional Skills Workshop, waarbij er werd gefocust op een breed publiek. Zelfs voor iemand in Education was die nuttig en het was eigenlijk ook gewoon heel gezellig om zo 'in person' te werken. Ik heb natuurlijk weinig contacturen op de universiteit en veel is ook online, dus dit was wel even wat anders. Wel heel intensief al die mensen, de lengte van de dagen en de puppy, maar het is uiteindelijk donderdag geworden :D . Met de afronding van deze cursus ben ik ook officieel toegelaten tot het Certificate Program in University Teaching and Learning - een speciaal erkend programma specifiek voor mensen die graag les willen geven aan de universiteit. Het programma begint in januari en ik ben erg benieuwd :)

Vrijdag nog een heerlijke wandeling in Golden Ears gemaakt. In Maple Ridge was het super mistig, maar Golden Ears ligt hoger en het was heerlijk zonnige. Layla heeft al laten zien dat ze een uitstekende hiking hond gaat worden!

Onze plannen voor de komende week stonden al op losse schroeven (en Washington was al van de baan omdat Layla nog geen rabies vaccinatie heeft), maar nu met de voorspelling is het nog onzekerder. We gaan zien hoe we dit jaar gaan eindigen, maar het zal zeer waarschijnlijk gewoon gezellig mijn zijn 4en zijn :)

Santa photo's zijn hier de traditie

[ img ]

[ img ]


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

En de huidige situatie:

[ img ]

[ img ]

Inclusief iemand die ook niet meer weet wat te doen met al deze sneeuw en die zich afvraagt of haar partner nog thuiskomt vandaag.


[ img ]



JudithO schreef:
Ziet er goed uit! Ik weet precies wat je bedoelt met die bovenburen. Hopelijk geen stampers zoals de laatste bovenburen die wij hadden, dat was echt verschrikkelijk irritant.
Wel fijn dat jullie nu weer lekker kunnen wandelen met Beer!

En die sollicitaties... Tja... Het klinkt helaas erg bekend.
Welk werk doet je man ook alweer, als in waar solliciteert hij voor?

Lekker dat je nu even vakantie hebt. Even lekker genieten en bijkomen, en niet te vergeten wennen aan jullie nieuwe stek!



Ja die bovenburen _/-\o_ . Ze zijn geen stampers, maar je hoort het natuurlijk wel. Als ze in de garage praten klinkt het alsof ze naast je staan. Gelukkig doen ze dat niet vaak, maar soms is dat wel even vreemd.

Hij heeft wel ervaring in Human Resources and Recruitment. Alleen de meeste van die banen hebben de "priority to Canadian citizens and permanent residents". Hij zou ook best graag nature guide willen worden (heeft opleiding in Belgie gedaan), maar ook daar willen ze vaak locals of iemand die een bepaald canoe certificaat heeft, maar die heeft hij (nog) niet.

Kan me uit jouw topic herrineren dat het voor jullie ook lastig was!


*** Sorry allemaal voor de spellingsfouten, ik merk dat mijn NL spelling behoorlijk achteruit aan het gaan is! ***

JudithO
Berichten: 7054
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 08:20

Wat is Layla een leukerd! Fijn dat Beer zich nu ook meer openstelt voor haar.

En, is je wederhelft nog thuis gekomen?

Het was voor ons inderdaad ook heel lastig met solliciteren. Voor mezelf wel verwacht, voor mijn man totaal niet want die is senior software ontwikkelaar. Maar goed, het is goedgekomen en dat zal bij jullie ook gaan gebeuren!

Oshaa
Berichten: 1043
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-22 08:25

JudithO schreef:
Wat is Layla een leukerd! Fijn dat Beer zich nu ook meer openstelt voor haar.

En, is je wederhelft nog thuis gekomen?

Het was voor ons inderdaad ook heel lastig met solliciteren. Voor mezelf wel verwacht, voor mijn man totaal niet want die is senior software ontwikkelaar. Maar goed, het is goedgekomen en dat zal bij jullie ook gaan gebeuren!


Verassend genoeg wel :D . Je kan veel zeggen over Vancouver en sneeuw (en vooral dat ze er hier totaal niet op voorbereid zijn), maar het OV kunnen ze wel laten rijden!

Het zal ook wel goedkomen met een baan. Al zou hij eigenlijk niet in vaste dienst willen. Iets met maar 2 weken vakantie per jaar. Liever projectmatig of seizoensgebonden. Maar ja, eerst die eerste werkervaring!

JudithO
Berichten: 7054
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: We gaan het zien... in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 09:41

Ja die 2 weken vakantie per jaar zijn echt om te janken.
Ik weet niet hoe dicht jullie bij supermarkten zitten? Ik verdiende destijds best aardig met mijn baantje bij Instacart. 600 per maand maar dat kon makkelijk meer zijn, alleen zou ik dan inleveren aan mijn uitkering dus daarom ging ik nooit hoger dan dat.
Het voordeel is dat het ZZP werk is dus je plant zelf je werk in, als in je hebt een lijst met actuele opdrachten en dan kies je op dat moment of je het doet ja of nee.
Het kan een leuk opstapje zijn.

Oshaa
Berichten: 1043
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-22 17:05

Eerst dachten we dat we het zondag wel gehad hadden qua sneeuw. Toen kwam dinsdagochtend en werden we wakker met bijna 50 cm sneeuw. Ondertussen is het vrijdagochtend en hebben we (weer) een winter storm alarm. Opnieuw sneeuw, maar ook ijsregen en later echte regen met kans op overstromingen. (Temperatuur gaat sterk stijgen nu het Poolsysteem naar de VS trekt).

Het heeft echt wel wat, sneeuw en -15. Alleen de kerstboodschappen doen was minder. Overal is het halve parkeerterrein gebruikt om de andere helft sneeuwvrij te maken. Tel hierbij een auto cultuur op en de files zijn niet normaal!

Maar vandaag gaan we nog proberen te genieten van de sneeuw. Morgen zal het wel één grote natte bende zijn!


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]

Onze straat:


[ img ]



[ img ]

Libera
Berichten: 3973
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: We gaan het zien... in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 20:02

Hier ook eerst sneeuw en nu ijsregen en koud! Dus nu krokant verpakte sneeuw hahaha :P

Hoop dat het mee gaat vallen met de overstromingen voor jullie! Alvast een hele fijn Kerst :)

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

Oshaa
Berichten: 1043
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-22 20:06

Libera schreef:
Hier ook eerst sneeuw en nu ijsregen en koud! Dus nu krokant verpakte sneeuw hahaha :P

Hoop dat het mee gaat vallen met de overstromingen voor jullie! Alvast een hele fijn Kerst :)


Het is hier nu aan het opwarmen. Voor het eerst in dagen boven de -5! Die krokante sneeuw is wel wat minder :+ . Je merkt ook dat mensen het zat zijn - de stoepen worden niet meer zo snel sneeuwvrij gemaakt.

Jullie ook alvast een fijne kerst!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Carmen1987 en 155 bezoekers