Kilimanjaro trekking

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
germie
Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Kilimanjaro trekking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-23 08:57

Emita, het ziet er zeker mooi uit.
Ik wacht nog steeds op info over Cuba en dan kan ik beslissen of ik dat wel of niet doe (wat de eigen bijdrage wordt dus), en daarna kan ik kijken of ik met mijn pijnlijke achillespezen de Kili ga boeken. Conditioneel is nu alles in orde ondanks dat ik niet echt intensief kan sporten, maar wandelen gaat dus wel ook al doet elke stap pijn. Met pijnstillers moet het te doen zijn. Hoogteziekte is het enige waar je niet op kunt trainen. Maar ik heb wel zoiets, als ik ga, dan ga ik er voor. Ik had eigenlijk besloten de 8 daagse Lemosho te doen, maar velen zeggen dat het in 7 dagen ook prima te doen is en niet te zwaar. De slagingskansen liggen vrijwel gelijk zegt men. Alleen die barranco wall lijkt me vervelend om te doen, maar daar kom je niet onderuit, haha.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110480
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 10:08

Als bij wandelen iedere stap pijn doet, zou ik het nog eens goed overwegen.
Bij klimmen en berg omhoog belast je je achillespees natuurlijk nog veel erger.
En je moet nog je hele leven met je pezen doen he? Onderschat het niet.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 04-04-23 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Emita
Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Kilimanjaro trekking

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 10:16

Ik vond de Barranco wall juist het allerleukste van de hele reis! Een heel stuk klauteren in plaats van wandelen. Maar ik snap dat het met een pijnlijke achillespees wel lastig is

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

purny
Berichten: 27391
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Kilimanjaro trekking

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 10:23

Ik zou ook met een pijnlijke achillespees overwegen of het het wel waard is. Die berg blijft echt wel staan...

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

maaikemuis
Berichten: 5248
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Kilimanjaro trekking

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 10:40

Sterker nog, een achillespees ontsteking of ruptuur is een van de meest voorkomende blessures van lopen in de bergen. Als je al een blessure van de achillespees hebt, om wat voor oorzaak dan ook, dan gaat dat niet verbeteren wanneer je een berg gaat beklimmen. En bij een groepsgeorganiseerde reis zullen ze je echt met een drager achterlaten wanneer je de groep ophoudt door een blessure. Net zo goed als dat je niet door mag klimmen met hoogteziekte wanneer de hoofdgids dat niet verstandig acht.

@Emita, lastig is dat met onderliggend lijden. Zo heb ik ooit op 4800 meter een migraineaanval gehad. Dan heb je ook heel wat uit te leggen en ben je blij met mensen die snappen wat je op dat moment nodig hebt. Ik vind het echt prachtig wat je gedaan hebt.

germie
Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-23 10:49

Cayenne schreef:
Als bij wandelen iedere stap pijn doet, zou ik het nog eens goed overwegen.
Bij klimmen en berg omhoog belast je je achillespees natuurlijk nog veel erger.
En je moet nog je hele leven met je pezen doen he? Onderschat het niet.

Ja, maar ik heb het inmiddels bijna al een jaar uitgesteld. En van uitstel komt afstel. Er zijn dagen dat ik denk van ik ga het doen en daarna zie ik het wel. Alle testwandelingen of meerdaagse tochten geven gewoon een go en ready for it aan. Maar 8 dagen vrij maken als testwandeltocht lukt niet wegens te weinig vrije dagen, 4 dagen is wel gelukt. Ik heb ook nog andere dingen te doen zoals werken enzo. Daar gaat zo veel tijd in zitten immers. :P
Maar goed, tot nu toe gaat dat dus wel. In januari ook nog een dag 25km gedaan en daarbij 700 hoogtemeters.

Dus ergens is er twijfel, maar alle testwandelingen zeggen dat het wel ok is. Het wordt er niet erger van en niet beter. Ook bij hoogtes overwinnen niet. Ook bij SRT verandert er niets. Alleen hardlopen moet ik niet doen. Dat lukt ook niet zonder te kreupelen momenteel. Wandelen doet wel elke stap pijn en soms moet ik even een paar passen anders lopen en dan kan ik ook weer door. Dus feitelijk zeg ik gewoon gaan en fit genoeg. Maar nu zit ik dus ook nog even met Cuba en dat wk. Ik wacht nog steeds op extra info en dan pas kan ik een knoop doorhakken.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

purny
Berichten: 27391
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 10:52

Dus je gaat een groep met jouw lichamelijke problemen opzadelen...

Ik zou echt nog eens achter je oren krabben of je dat wel wilt. Hoe zou jij het vinden als een ander dit zou doen?

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Fly_high
Berichten: 3269
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 11:04

mvdende schreef:
germie schreef:
Het lijkt mij dat de top halen een eigen keuze is, ook al is het misschien wat minder gezond.


Één van de grootste fouten die er in de alpinisten wereld wordt gemaakt! Het is GEEN eigen keuze! Tenzij je er perfect overeens bent géén redding te willen en er dus mee akkoord gaat dat je komt te overlijden als je niet meer VOLLEDIG ZELFSTANDIG naar beneden kan komen.

Zodra je ook maar één iemand vraagt om te helpen/ een helper die uit zichzelf komt helpen toe laat, dan ben je zéér zéér asociaal bezig! Op dat moment breng je namelijk niet alleen je eigen leven in gevaar maar je zet óók de levens van het reddingsteam op het spel.


Volgens mij is er geen juridische mogelijkheid om alle hulp van tevoren af te zeggen zonder dat de reddingsteams aansprakelijk blijven? In EU tenminste, geen idee hoe men in Tanzania ernaar kijkt. Maar het is inderdaad geen eigen keuze. En ook gewoon enorm asociaal om te doen net wat je zegt :o

Als je niet goed zelfstandig kunt doorgaan moet je altijd omkeren en gaan afdalen. Maar Kili is zo'n commercieel feestje dat men daar blijkbaar best coulant mee omgaat. Dat er mensen in nog ernstigere staat dan op het filmpje meegesleept worden door gidsen is IMO echt not done. Er gaan ook niet voor niets jaarlijks mensen dood op deze berg, met name aan hoogteziekte, terwijl het "maar" een hike is :\

...a w Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie

Aight
Berichten: 3182
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 11:10

persoonlijk krijg ik het gevoel dat TS alle welgemeende adviezen in dit topic in de wind slaat :o Er wordt al eerder gesproken over ''trainen'', omhoog lopen met bepakking (die op die hoogte dubbel zo zwaar is) en de blessure die je hebt mbt. je pees.

Je bent zoals je het zelf benoemt helemaal niet feitelijk ''ready for it''. Ik zou mezelf (geen blessures, loop gemakkelijk in limburg 25 km op een dag, en dagelijks 6 km rondjes) absoluut niet fit genoeg vinden om dit te ondernemen.

Dat je jezelf overschat (of de hike onderschat) is geen probleem als je in de alpen bent en jammer maar helaas wat langer over je huttentocht doet. Bij deze tocht breng je zoals meerdere mensen aangeven, anderen in gevaar. En ja, je sherpa's zullen er alles aan doen om je te helpen (want minder % dat het haalt op de top is slecht voor de business), maar dat betekent niet dat het verantwoord is...

Fly_high
Berichten: 3269
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Kilimanjaro trekking

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 11:18

Dat is het probleem met het verdienmodel op Kilimanjaro en vergelijkbare exotische hikes, de outfitters gaan vertellen dat je fit genoeg bent ook al heb je morbide obesitas, 2 kunstknieën en conditie van een 80-jarige want ja pecunia non olet, het geld wordt niet terugbetaald mocht het toch niet lukken :+ En vervolgens gaan ze alles in hun macht doen om klanten naar de top te brengen, terwijl het voor de maatstaven van "normale" alpinisme absoluut niet oké zou zijn om in zulke toestand door te gaan. Vaak ook ten koste van hun eigen personeel. Doden van dragers en andere locals op Kili worden niet eens geregistreerd laat staan onderzocht, alleen die van toeristen wel.

...a w Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie

germie
Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-23 12:00

Aight schreef:
persoonlijk krijg ik het gevoel dat TS alle welgemeende adviezen in dit topic in de wind slaat :o Er wordt al eerder gesproken over ''trainen'', omhoog lopen met bepakking (die op die hoogte dubbel zo zwaar is) en de blessure die je hebt mbt. je pees.

Je bent zoals je het zelf benoemt helemaal niet feitelijk ''ready for it''. Ik zou mezelf (geen blessures, loop gemakkelijk in limburg 25 km op een dag, en dagelijks 6 km rondjes) absoluut niet fit genoeg vinden om dit te ondernemen.

Dat je jezelf overschat (of de hike onderschat) is geen probleem als je in de alpen bent en jammer maar helaas wat langer over je huttentocht doet. Bij deze tocht breng je zoals meerdere mensen aangeven, anderen in gevaar. En ja, je sherpa's zullen er alles aan doen om je te helpen (want minder % dat het haalt op de top is slecht voor de business), maar dat betekent niet dat het verantwoord is...

Jij weet helemaal niet wat ik de laatste 8 maanden ondernomen heb en wat ik nog doe om te trainen. Dus oordelen is makkelijk. En nee, ik ga niet elke training hier beschrijven. Maar ik kan je vertellen dat het wat meer is dan zonder bepakking een rondje hiken rond je dorp. :Y)
Heeft niets met overschatting of onderschatting te maken, maar elke wandeltocht of bergtocht die ik in het kader van testen voor de Kili gedaan heb zijn gewoon gehaald zonder issues. En ik denk dat de meesten hier niet met 50kg op de rug over een dijk gaan sjouwen. Dat doe ik wel. Maar hoe iemands conditie is kun je niet aflezen van achter een toetsenbord. Ik oordeel ook niet over een ander. Ik train ook alleen voor mezelf. Overigens kun je niet spreken van een blessure, want het is niet ontstaan door sport of trainen. Het is puur en alleen ontstaan door antibioticagebruik. Dat is dus nog eens extra zuur, want ik kan er zelf helemaal niets aan doen. En hierdoor reageert het ook anders op dingen die normaal het herstel zouden versnellen. Maar het is niet dat je juist niets moet doen, een pees moet je wel prikkelen, de fysio zegt steeds: max 24 uur meer pijn na inspanning en daarna moet het langzaam beter worden. Dat beter worden wil nog niet echt helaas, maar het betekent niet dat ik niets kan doen. En wandelen is juist wat gestimuleerd en aanbevolen wordt in dit geval.

Het is jammer dat dit topic zo negatief wordt door anderen. Er is hier iemand die trots is dat ze de top gehaald heeft en dan wordt er toch negatief gedaan. Er wordt geoordeeld over mensen die je niet persoonlijk kent, je weet niet hoe ze trainen en wat ze trainen. Dat er al geschreven wordt dat iemand twijfelt of er wel goed aan gedaan is om een filmpje te plaatsen. Ik zie in dat filmpje niets verkeerds, het lijkt een mooie uitdaging en die was zwaar. Daarmee mag degene die de top gehaald heeft dus trots op zichzelf zijn. Dat zal ik ook zijn als ik op de top gestaan heb. Je hebt toch een echte prestatie geleverd dan. En dat betekent niet dat je de dragers te kort doet, die leveren ook topwerk, net als de koks en de gidsen. Die beloon je daar weer voor.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Aight
Berichten: 3182
Geregistreerd: 01-11-08

Re: Kilimanjaro trekking

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 12:16

Ik oordeel niet, maar vraag me wel hardop bepaalde dingen af. Die 50kg over een dijk is leuk, maar eerder schreef je al dat dat 50-100 meter is. Sorry maar ik help vrienden 1x per maand verhuizen, dat zijn incidentele gewichten die je dan optilt. Net zoals dat ik in de sportschool 3x10 50 kilo squat. Je hoeft hier niet alle trainingen neer te zetten die je doet. Jij weet die immers het beste. Maar je kan ons niet kwalijk nemen om af te gaan op de informatie die je hier wel neerzet. Zoals het 1x 28 km lopen en dat dat zwaar was als test. Of het feit dat je met elke pas nog pijn hebt.

Daarnaast mag de persoon van het filmpje zeker trots zijn op het feit dat ze het heeft gehaald. Het laat echter zien hoe zwaar/moeilijk het is en welke druk het legt op de mensen die je helpen. Daar mag je best vooraf goed over na denken, los van het geld wat je betaalt.

germie
Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Kilimanjaro trekking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-23 12:20

Daarom, dus ik meld niet elke training en wat goed gaat of juist niet. Ik heb wel contact met aanbieders en ook over trainingen en vorderingen.

En ik ben ook niet de persoon om niet aan de dragers te denken. Daar zal zeker aan gedacht worden. En degene van het filmpje zegt ook dat de crew goed was, maar ook dat er dan direct weer mensen hier negatief reageren. Dan ontstaat er twijfel over dingen delen. Dat is niet meer dan logisch. Ook zijn er mensen die hier best negatief gedaan hebben over zo'n beklimming, alsof het niets voorstelt. Daar ben ik het dus niet mee eens en zelfs al zou het niets voorstellen, als je het haalt en je bent er trots op, dan vind ik dat je er oprecht trots op mag zijn. Het is immers iets waar je voor kiest, wat je leuk lijkt, of whatever. Niet iedereen ligt graag op het strand, maar ook daar mag je trots op zijn. Zo moet je het zien.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Aight
Berichten: 3182
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 12:24

germie schreef:
Daarom, dus ik meld niet elke training en wat goed gaat of juist niet. Ik heb wel contact met aanbieders en ook over trainingen en vorderingen.

En ik ben ook niet de persoon om niet aan de dragers te denken. Daar zal zeker aan gedacht worden. En degene van het filmpje zegt ook dat de crew goed was, maar ook dat er dan direct weer mensen hier negatief reageren. Dan ontstaat er twijfel over dingen delen. Dat is niet meer dan logisch. Ook zijn er mensen die hier best negatief gedaan hebben over zo'n beklimming, alsof het niets voorstelt. Daar ben ik het dus niet mee eens en zelfs al zou het niets voorstellen, als je het haalt en je bent er trots op, dan vind ik dat je er oprecht trots op mag zijn. Het is immers iets waar je voor kiest, wat je leuk lijkt, of whatever. Niet iedereen ligt graag op het strand, maar ook daar mag je trots op zijn. Zo moet je het zien.


Ik denk juist dat iedereen hier het tegendeel denkt. ;)

Fly_high
Berichten: 3269
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 12:39

Het probleem is juist dat het zodanig veel voorstelt dat al die onervaren toeristen die gezellig de berg op gaan "want het is maar een hike en mijn outfitter zei dat ik fit genoeg ben" zichzelf en anderen in gevaar brengen. Dat iets niet altijd misgaat wil niet zeggen dat het verstandig is om na te doen, appen tijdens autorijden gaat bij veel mensen ook best lang helemaal goed. Totdat het dus wel misgaat :o

Ik vind het allemaal alleen l*llig voor de dragers en andere locals die er onder lijden. En de vervuiling van de berg en verbannen van eenvoudige alpiene tochten is ook erg zuur. Maar dat ene of andere Westerse toerist door zelfoverschatting zichzelf een blijvende blessure bezorgt of zelfs in een kist naar huis gaat, tja, op gegeven moment is het maar eigen schuld dikke bult.

...a w Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie

germie
Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Kilimanjaro trekking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-23 13:27

Volgens mij valt dat met mensen die zich totaal niet voorbereiden echt wel mee. Met de aanbieders waar ik contact mee gehad heb krijg je ook gewoon een vragenlijst met dingen van kun je dit, kun je dat, en zo niet, dan moet je zeg maar eerst trainen, je krijgt als je dat wilt een trainingsschema, enz. Ik onderschat het in ieder geval niet.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Nyaleti
Berichten: 5997
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Kilimanjaro trekking

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 13:52

"elke stap doet pijn maar de trainingen (van wel 700m!!) gingen goed zonder problemen" haha oke :')

Germie boek alsjeblieft die reis, ga die berg op en ik kijk ontzettend uit naar je verhaal.

Fly_high
Berichten: 3269
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Kilimanjaro trekking

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 14:11

"een commercieel bedrijf met financieel belang bij mijn deelname zegt dat ik fit genoeg ben voor door hun aangeboden reis, waarom zouden ze liegen?" :')

...a w Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie

maaikemuis
Berichten: 5248
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 14:13

purny schreef:
Dus je gaat een groep met jouw lichamelijke problemen opzadelen...

Ik zou echt nog eens achter je oren krabben of je dat wel wilt. Hoe zou jij het vinden als een ander dit zou doen?


Het antwoord op de laatste vraag is te vinden in dit topic op 22 juli 2022 -O- .

De andere antwoorden laten voor mij duidelijk zien dat het probleem dat Sky-High schetst volledig op zijn plaats is. Dit is nu net het probleem. Chronische zelfoverschatting tot het punt dat men het zelf gelooft. En outfitters die een verdienmodel voor de gezondheid van toeristen en, erger nog, werknemers stellen.

En niet alleen op de Kilimanjaro. Ook op 6400 meter heb ik mensen in de weer gezien met Jumars. Totaal niet wetende hoe zo’n ding werkt. Er zijn zaken die je niet moet willen leren boven de 4000 meter. }:0

germie
Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-23 14:17

Weer wordt er negatief gedaan. Niemand weet wat ik aan trainingen doe. Dat ga ik hier ook niet uitwijden. Ik weet wel dat als ik ga dat ik het niet hier op bokt zal zetten, hooguit misschien achteraf. En ja, ik train dus nog steeds en heb ook al trainingen gedaan met hoogtemeters. Waarvan 1 dag zelfs met stijgijzers, maar dat hoeft weer niet op de Kili. Dus conclusie: fit genoeg.
Maar ja, op bokt is wedstrijden zwemmen niet genoeg, en zelfs een marathon lopen nog niet. Maar universeel sporten van circuittraining tot zwemmen tot duiken tot hiken tot paardrijden is wel het beste voor zoiets. Conditie en kracht. Beiden zijn nodig.
Waarom kan een beetje een positieve noot gewoon nooit op bokt? Je kunt ook stellen, mooi doel, misschien nog ietsjes wachten tot het iets minder pijn doet, maar vooral door trainen en het doel voor ogen houden. Dat is namelijk wat ik doe. Er was al geboekt als niet opeens dat wk er tussen kwam. Maar ja, je moet ook budgetteren.
En vergeet niet dat er genoeg mensen zijn waarvan er gezegd is 'dat kun je niet' voor iets en die later het prima bleken te kunnen. Natuurlijk is het ook wel eens mislukt, maar als je al niet zelf ergens in gelooft, dan lukt het zeker niet. Ja, de Kili zal een echte prestatie zijn, het zal zwaar zijn, maar deze uitdaging maakt het ook leuk.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

prompter
Berichten: 10914
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 14:23

Het lijkt me vooral zonde dat, als je te vlug gaat, je pezen dermate beschadigd raken dat je een heleboel andere dingen daarna ook niet meer kunt. Ik zou gewoon een jaar nemen voor peesherstel, en dan de training weer oppakken :)

Extremely rare and Beyond Compare

purny
Berichten: 27391
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 14:24

Er wordt niet negatief gedaan, jij ziet het weer zo zwart als het maar wezen kan.
Er wordt zich terecht zorgen gemaakt over je gezondheid. Want met kapotte achillespezen even een berg opklimmen vind jij appeltje eitje.
Maar je moet nog langer met je voeten doen. Vind je het allemaal waard om straks voor de rest van je leven met kapotte voeten te blijven lopen?
Als je dat echt vind moet je straks ook niet gaan zeuren over je kapotte lichaam.
Wil je dit allemaal wel dan wens ik je heel veel succes toe

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

germie
Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-23 14:29

Ik schrijf nergens dat iets appeltje eitje is. Juist dat het een uitdaging is en een echte topprestatie als het lukt. Zowel lichamelijk denk ik als geestelijk, iets om trots op te zijn. En daar wordt dus naartoe gewerkt. Met dus enorm veel tegenslagen, maar van opgeven is geen sprake. Er wordt juist heel goed getraind, het zal niet aan de voorbereiding liggen mocht het niet gehaald worden. Dan is het dus alleen maar pech zoals hoogteziekte wat je niet kunt voorkomen. Er zijn al meerdere testhikes gedaan en er zullen er nog volgen. Ook als de knoop definitief is doorgehakt. Dus daarmee doe ik het niet anders dan anderen. En denk er zeker niet te licht over.
Dan was ik gewoon gegaan zonder extra voorbereiding. Maar nee, Germie bereidt alles juist heel goed voor altijd. Dingen uitzoeken, waar, wanneer, met welke organisator, vanuit Moshi of vanuit Arusha, enz.
En bedankt voor het succes wensen. We trainen rustig verder en zodra er iets bekend is over de kosten van het wk weet ik ook of dit er nog inzit. Of dat het toch op afstel moet gaan lijken wegens de kosten en vrije dagen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

manzano
Berichten: 23851
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Kilimanjaro trekking

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 14:37

Hoezo afstel? Het hoeft toch allemaal niet tegelijk en in 1 jaar.... volgend jaar nieuwe vrije dagen en tijd om te sparen. Als je beetje gemotiveerd bent maakt een jaar meer of minder wachten toch ook niet uit.

Tancreda4
Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 14:38

Emita schreef:
Het is alweer een maand geleden maar ik heb het gedaan. En het was echt zwaar. Maar wel een fantastische ervaring!

Bij deze de aftermovie:
[ Video ]


Stille meelezer hier. Maar wat een geweldig filmpje en wat een prestatie. Super knap dat je het toch hebt gehaald, die zonsopgang is once in a lifetime En zo mooi hoe je daar een plekje hebt gecreeerd voor je vader. Ik moest lachen om je Mo, lijkt wel of die het allemaal fluitend heeft gedaan, letterlijk en figuurlijk. Heerlijke energie!

@Ts, ik hoop dat je je droom kan gaan waarmaken. Maar moet dat ten koste gaan van je lijf? Je zegt dat je er prima klaar voor bent maar ondertussen geef je ook aan dat je problemen hebt met je pees. Lijkt mij dam niet echt verstandig. Maar wellicht dat je daarin wat overdrijft en het allemaal wel meevalt. Dan gewoon doen en er voor gaan! Maar k hoop dat je wel eerlijk bent naar je zelf maar vooral ook je mede reizigers. Niet achteraf komen met de klachtenregen naar de organisatie als ze besluiten je beneden te houden vanwege de blessure en gezondheid. Dat ligt dan echt bij jezelf en niet bij hen :)

Maar ik hoop voor je dat je uiteindelijk net zo'n mooi filmpje kan plaatsen als hierboven :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Condor, Fleuribelle, Jadero, laura22, Sannek90, secricible en 66 bezoekers