Kroatië 2022

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muurp
Fotograaf

Berichten: 15106
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 10:06

Wij hebben net een appartementje geboekt op Dugi Otok, een eiland ten westen van Zadar.
Helemaal zin in <3

We hebben daarvoor en daarna nog ruimte om wat andere plekken te zien, die plannen we niet van tevoren, kijken waar we uitkomen.

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 11:08

Ik meld me ook! Nog geen plan en nog niks geboekt, maar de bedoeling is 18-31 juli ongeveer naar Kroatië te rijden :D

We willen een rondreis maken! Zadar zijn we een aantal jaar geleden een paar dagen geweest, in combinatie met het eiland Silba.

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 12:40

Zo, paar dagen later en alles is geboekt :))

Wij gaan van Mlaka pri Kranju (Slovenië) naar Karlovač naar Šibenik naar Mostar (Bosnië) naar Maribor (Slovenië)

En natuurlijk alle bezienswaardigheden en steden daar tussenin, maar dit zijn de locaties van de hotels :D

ZwarteHeks

Berichten: 597
Geregistreerd: 19-07-19
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 13:12

Ook hier gaan we naar Kroatie, vluchten zijn geboekt. Wij gaan van 28 augustus t/m 7 september. We vliegen van Schiphol naar Split. Sowieso ziet het er naar uit dat we een nachtje moeten overnachten in Split, gezien we pas rond 18:00 landen. Daarna willen we door naar Hvar of Vis (ik neig zelf meer naar Vis). Daar willen we een aantal nachten blijven, om vervolgens terug naar het vasteland te gaan en een aantal dagen rond Krka te blijven voor wandelen.

NoorW

Berichten: 904
Geregistreerd: 03-06-10

Re: Kroatië 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 11:27

Mijn vriend en ik willen 3,5 week gaan roadtrippen vanaf Nederland door Oosterijk (en dan Wenen meepakken), Slovenië en als einddoel Kroatië. We hebben waarschijnlijk niet de tijd om helemaal naar Dalmatië door te rijden (en weer terug), maar ik heb wel de indruk dat daar de mooiste strandjes en eilanden zijn. Welke eilanden/stranden en zeker ook steden/dorpjes raden jullie aan in meer noordelijk Kroatië? We vermijden liever de allerdrukste toeristische hotspots. Er moeten in Istrië oid ook vele prachtige plekken zijn!

Indy_Mouse_9

Berichten: 2118
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 21:06

Mijn gezin en ik gaan ook naar Kroatië dit jaar!
Na een overnachting bij Munchen zitten we eerst een aantal dagen op een camping in Istrië, Camp Dvor. Daarna 3 overnachtingen (2 dagen ter plaatse dus) bij de Plitvice meren. Dan door naar een camping vlak naast Krka. Vanaf daar gaan we weer noordwaarts, en zijn we een dag in Zagreb voordat we naar huis gaan.

Als mensen nog concrete tips hebben voor activiteiten of bezienswaardigheden hoor ik het graag! Mijn kinderen zijn 2,5 en 5,5, dus al te actief/spannend gaat nog niet lukken.

Jolliegirl

Berichten: 32954
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Kroatië 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 21:25

Groetjes uit Kroatië!

Stephanie_86

Berichten: 1935
Geregistreerd: 08-01-10

Re: Kroatië 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 21:28

Wij gaan ook weer! Via slovenie naar west italie en dan deze keer de noordkant van kroatie met onze zelf gebouwde buscamper. Vorig jaar de hele kustroute tot aan Bosnië gedaan en via plitvice, Oostenrijk en Duitsland terug gegaan. Was prachtig!

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-22 15:31

Afbeelding

Afbeelding

Door dit topic ben ik vandaag bij Pazin geweest. :D

Jolliegirl

Berichten: 32954
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Kroatië 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 15:45

Heeeel gaaf, leuke mensen en mooie omgeving!

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Kroatië 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-22 15:46

Zeker weten, ik kan het iedereen aanraden! :j

DenieesB

Berichten: 479
Geregistreerd: 11-05-16

Re: Kroatië 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 11:39

Wat gaaf! Wij hebben ook geboekt, 1-9 augustus naar Zadar.

We willen natuur zien, actieve dingen doen en ook wat relaxen. Heel benieuwd en lees graag tips. Zo veel zin in!

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-22 11:42

Goed vooruitzicht!

Wij gaan morgen naar Plitvice. :):)

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15106
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 13:56

DenieesB schreef:
Wat gaaf! Wij hebben ook geboekt, 1-9 augustus naar Zadar.

We willen natuur zien, actieve dingen doen en ook wat relaxen. Heel benieuwd en lees graag tips. Zo veel zin in!


Zéker een dag naar Dugi Otok of Kornati gaan! :D
Wij hebben een week op Dugi Otok gezeten, en het was er zooo mooi. Dugi Otok kun je kayakken en heb je het nationaal park, Kornati eilanden is ook een nationaal park en je kunt er geweldig goed snorkelen.

DenieesB

Berichten: 479
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 14:26

Muurp schreef:
DenieesB schreef:
Wat gaaf! Wij hebben ook geboekt, 1-9 augustus naar Zadar.

We willen natuur zien, actieve dingen doen en ook wat relaxen. Heel benieuwd en lees graag tips. Zo veel zin in!


Zéker een dag naar Dugi Otok of Kornati gaan! :D
Wij hebben een week op Dugi Otok gezeten, en het was er zooo mooi. Dugi Otok kun je kayakken en heb je het nationaal park, Kornati eilanden is ook een nationaal park en je kunt er geweldig goed snorkelen.


Bedankt voor de tips, wat leuk!
Gaan we zeker doen dus :D :D

Jolliegirl

Berichten: 32954
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 16:04

Mandyy schreef:
Goed vooruitzicht!

Wij gaan morgen naar Plitvice. :):)



Zorg dat je vroeg gaat.
Het was bij ons van 08.00 tot 11.00 te doen, daarna bussen vol flitschinezen.

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 16:07

Wij vertrekken zondag! Eerst een paar dagen Slovenië en dan gaan we Kroatië in *\o/*

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-22 19:51

Jolliegirl schreef:
Mandyy schreef:
Goed vooruitzicht!

Wij gaan morgen naar Plitvice. :):)



Zorg dat je vroeg gaat.
Het was bij ons van 08.00 tot 11.00 te doen, daarna bussen vol flitschinezen.

We zijn nu onderweg naar een hotel en hebben tickets voor 7 uur. :D

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-22 20:32

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Drukte viel mee vandaag! :D

DenieesB

Berichten: 479
Geregistreerd: 11-05-16

Re: Kroatië 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 18:07

Hayhay. Ik hoop dat jullie een leuke tip hebben O:)

Wij gaan dus van 1-9 augustus naar Zadar en ik zou het onwijs gaaf vinden om te kajakken. Ik ben alleen 16 weken zwanger tijdens de vakantie, dus echt wilde watervallen is natuurlijk geen optie.

Weten jullie een kajaktour die wel kan tijdens zwangerschap en ook leuk is voor een 13jarige meid, dus mooie omgeving en vooral niet wild?

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15106
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 19:39

Dugi Otok! Daar kun je door grotten heen varen.
Wij hadden helaas een halve storm dus was best pittig :+ Hebben ook helaas niet alles kunnen doen. Maar normaal gesproken is het wel ok.
We hadden best een hoop onervaren mensen en ondanks 1 kayak die het wat lastiger had heeft iedereen prima mee kunnen komen. Ondanks dus het wilde weer.

Je gaat 's ochtends met de veerboot naar het eiland, gaat dan (een hele of halve dag) kayakken en gaat daarna weer terug met de boot.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15106
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 19:42

Nog wat foto’s van onze vakantie op het eiland! :D


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

En nog Plitvice foto’s:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

GaitMonster

Berichten: 3180
Geregistreerd: 23-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 10:11

Iemand nog tips? :D

Wij willen naar Sibenik (of een hotel in Vodice). Vanuit daar naar Split, Brac, Zadar, Krka watervallen. Is dit haarbaar? Iemand tips voor mooie plekken in die buurt?

Na een paar dagen willen we door naar Plitvice meren.

Indy_Mouse_9

Berichten: 2118
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Kroatië 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 11:11

Wij hebben Kroatië er nu op zitten. Mooi land!

Gaitmonster, Sibenik vonden we een leuk stadje. Ze hebben daar 4 forten, drie op het land en 1 in zee. De laatste hebben wij bezocht en dat was erg leuk! Boottochtje er naar toe, rondleiding middels een tablet, die af en toe wat AR elementen toevoegt.
Krka watervallen zijn goed te doen vanaf Sibenik, dat is nog geen half uur rijden. Wij vonden het mooi, maar bij de onderste waterval wel erg druk en de mensen hebben een stuk minder respect voor elkaar en de omgeving dan de bezoekers bij Plitvice. De hogere waterval Roski Slap is veel minder druk, maar momenteel minder water (dus de grote waterval minder indrukwekkend). Wel kan je daar zwemmen in het meer, dat was leuk :) De klim naar de grot is het niet waard, maar er rijd een gratis busje naar boven en dan is het leuk.

Zadar vonden wij wat minder interessant, de stad is kennelijk vaak verwoest dus ook de oude stad is erg nieuw. Desondanks wel wat leuke dingen.

Split heeft een mooi oud centrum, veel Romeinse dingen. Vlakbij is ook Klis, met een burcht waar een aantal Game of Thrones scènes zijn opgenomen. De staat is variabel maar het is leuk om te kijken.
Split en de burcht van Klis hebben wij in 1 dag gedaan, de burcht is tot laat open. Het is een goed uur rijden vanaf Sibenik.

Plitvice is een paar uur rijden vanaf Sibenik (wij hebben Zadar onderweg meegepikt), goed te doen. Als je nog accomodatie zoekt, kijk eens op Pansion Breza nog plek heeft. Het ligt in Plitvice Selo, vanaf daar kan je lopen naar de wandelroutes. De kamers zijn super, net als het ontbijt en avondeten. Www.plitvice-Breza.com
Plitvice was prachtig, wij hadden twee dagen, mede omdat we kleine kinderen hebben. Maar daardoor hebben we wel rustig de tijd kunnen nemen, hebben we een roeibootje gehuurd, en hebben we een eind over een minder begaan pad gelopen wat fijn was.

Kijk ook goed om je heen bij Krka en Plitvice:
In beide gebieden zitten waterslangen :D , in Plitvice hebben we rivierkreeftjes gezien, en er schijnen bevers te zitten. In Krka heeft mijn man een otter gezien!

mag
Berichten: 1601
Geregistreerd: 09-02-06

Re: Kroatië 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 11:44

Wij twijfelen om met de camper naar Kroatie te gaan. Willen heel graag plitvice meren zien. Zijn de campings overvol? We houden er niet van om vooraf te reserveren