Werken in Amerika als wrangler. Hoe plek vinden?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
CaptainJS
Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Werken in Amerika als wrangler. Hoe plek vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-22 11:13

Ik ben een van plan om dit jaar in de maand mei en daarna naar Amerika te gaan en te werken op een ranch als wrangler. Alleen heb ik daar zelf geen verstand van. Ik weet dus niet wat ik allemaal moet gaan regelen.

En als belangrijkste ding moet ik natuurlijk ook een goede plek vinden. Dat is denk ik een van de grootste ''problemen''. Ook is een werkvisum aanvragen een ding waar ik geen verstand van heb.

Weet iemand een goede plek of een website waar een ranches kan vinden?

“This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow”

― Captain Jack Sparrow


ElCid
Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 11:38


CaptainJS
Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Re: Werken in Amerika als wrangler. Hoe plek vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-22 11:41

Ik denk dat het ding juist is dat die advertenties gericht zijn op mensen die in Amerika wonen en niet ik die als buitenlander voor een paar maanden in Amerika wil werken.

“This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow”

― Captain Jack Sparrow

ElCid
Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 11:46

CaptainJS schreef:
Ik denk dat het ding juist is dat die advertenties gericht zijn op mensen die in Amerika wonen en niet ik die als buitenlander voor een paar maanden in Amerika wil werken.


Waarom? Zeker bij Dude en Vacation ranches nemen ze ook mensen aan uit het buitenland! Ik heb zelf een korte tijd mensen naar een ranch gestuurd van kennissen ( bestaat nu niet meer).
Het is sowieso altijd seizoenswerk en ze zijn altijd erg blij als er mensen willen komen werken omdat het personeel vrij dun gezaaid is. Dit is toch echt de enige manier om in contact te komen met werkgevers.
Gewoon contact opnemen met wat ranches kan ook en dan maar zien wat er van komt of wat ze verder weten aan baantjes.

Deze gaat speciaal om Dude Ranches, daar zoeken ze vrijwel hoofdzakelijk seizoenswerkers: https://duderanch.org/careers/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 11:47

CaptainJS schreef:
Ik denk dat het ding juist is dat die advertenties gericht zijn op mensen die in Amerika wonen en niet ik die als buitenlander voor een paar maanden in Amerika wil werken.
Je kunt ze natuurlijk altijd contacteren om te vragen of dat ook mogelijk is. ;)

CaptainJS
Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-22 11:54

Mkango schreef:
CaptainJS schreef:
Ik denk dat het ding juist is dat die advertenties gericht zijn op mensen die in Amerika wonen en niet ik die als buitenlander voor een paar maanden in Amerika wil werken.
Je kunt ze natuurlijk altijd contacteren om te vragen of dat ook mogelijk is. ;)

Dat is ook zo.

“This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow”

― Captain Jack Sparrow

CaptainJS
Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Re: Werken in Amerika als wrangler. Hoe plek vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-22 14:30

Ik denk ook dat ik een creditcard moet aanvragen als ik die kant in ga. Want, er word volgensmij heel erg veel gedaan met een credit card daar.

“This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow”

― Captain Jack Sparrow

ElCid
Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 14:36

CaptainJS schreef:
Ik denk ook dat ik een creditcard moet aanvragen als ik die kant in ga. Want, er word volgensmij heel erg veel gedaan met een credit card daar.


Ben je al eens in Amerika geweest? Er is nl. nogal veel verschil in mentaliteit tussen de verschillende staten. Ik ben in New Mexico, Utah, Colorado, Arizona geweest en daarvan is NM het meest open en tolerant. Kansas, Oklahoma en Texas ben ik ook geweest; die zijn een stuk conservatiever. Ook wel iets om rekening mee te houden.

Er wordt inderdaad veel met credit card gedaan maar je kan ook gewoon geld opnemen met je Nederlandse bankpas en cash betalen.
Voor bijv. autohuur heb je wel een credit card nodig. Maar cash wordt ook overal gewoon goed geaccepteerd.
Mocht je een auto willen huren raadt ik dat aan omdat altijd via internet te doen en nooit rechtstreeks bij een verhuurbedrijf; dan ben je nl. altijd meer geld kwijt. Als ik naar Amerika ga huur ik de auto als ik de vliegreis boek maar soms ook als ik er ben en dan nog doe ik dat via internet.

CaptainJS
Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Re: Werken in Amerika als wrangler. Hoe plek vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-22 15:55

Ik ben nu aan het kijken in de buurt van Montana. En dit gaat dan de eerste keer zijn dat ik naar Amerika ga.

“This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow”

― Captain Jack Sparrow

Ibbel
Berichten: 48932
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Werken in Amerika als wrangler. Hoe plek vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 16:00

Ik zou eerst maar eens kijken of je een work permit kunt krijgen. Anders kom je de VS niet eens in, en vervolgens nooit meer.

fleurtjeuh
Berichten: 10271
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Werken in Amerika als wrangler. Hoe plek vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 16:02

Yardandgroom is ook een website waar je kan kijken.
Is juist erg gericht op wereldwijd

Love is Love

My current situation is not my final destination.

ElCid
Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 16:03

Montana is echt de "Cowboy state" en is enigszins gematigd ;-). Daar ben ik jammer genoeg nog nooit geweest maar het schijnt er prachtig te zijn! De serie "Yellowstone" is deels daar gefilmd; geeft een mooi voorproefje van deze "state" maar een deel is ook in Utah gefilmd, ook prachtig :D

CaptainJS
Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-22 16:16

ElCid schreef:
Montana is echt de "Cowboy state" en is enigszins gematigd ;-). Daar ben ik jammer genoeg nog nooit geweest maar het schijnt er prachtig te zijn! De serie "Yellowstone" is deels daar gefilmd; geeft een mooi voorproefje van deze "state" maar een deel is ook in Utah gefilmd, ook prachtig :D


Ik denk dat deze staat wel een goede is om te beginne met zoeken. Zitten naar mijn weten veel ranches. Dus ik ga gewoon even rond mailen en kijken hoe het zit met een werk visa

“This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow”

― Captain Jack Sparrow

Datjaa
Berichten: 1869
Geregistreerd: 29-07-08
Woonplaats: California, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 16:20

CaptainJS schreef:
Ik denk ook dat ik een creditcard moet aanvragen als ik die kant in ga. Want, er word volgensmij heel erg veel gedaan met een credit card daar.

Dit zou ik zeker doen, een NL bankpas wil niet altijd meewerken in Amerika, en bijv. bij autohuur oid heb je het ook zeker nodig :)

¤ You can close your eyes
for things you don't want to see,
but you can't close your heart
for things you don't want to feel ¤

.
http://www.bokt.nl/tools/timeout.php
♡♥♡♥♡♥ ~Ovide~ ♥♡♥♡♥♡
Sinds 29-11-2015 van mij <3

CaptainJS
Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Re: Werken in Amerika als wrangler. Hoe plek vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-22 18:21

Heeft er iemand een lijst met alles wat er geregeld moet worden. Of waar deze gevonden kan worden?

“This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow”

― Captain Jack Sparrow

Danuah
Berichten: 451
Geregistreerd: 16-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 20:19

CaptainJS schreef:
Heeft er iemand een lijst met alles wat er geregeld moet worden. Of waar deze gevonden kan worden?


Als je zoekt op 'working holiday Amerika' (of Canada), dan kom je een heel eind. En anders check je eerst de lijstjes van Australië, de basis zal vast en zeker voor een groot deel overeenkomen.

Werk visum, credit card, verzekering; er valt veel te regelen. Althans, dat was bij mij zo toen ik naar Australië ging.

Earth
Berichten: 7737
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Werken in Amerika als wrangler. Hoe plek vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 20:54

Ik heb zomaar het vermoeden dat je nog niet echt goed bent voorbereid op dit soort werk. Misschien moet je er eerst wat in verdiepen en dan pas gaan zoeken naar een plek? Volgens mij is het best pittig werk waar je wel echt moet weten wat je voor je kiezen kunt krijgen. Je komt op mij nog een beetje naïef over. Komt misschien wat banketstaaf over dan dat ik bedoel, maar het zou zonde zijn als je dit gaat doen terwijl je niet goed bent voorbereid.

Earth het reisbureau.

CaptainJS
Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-22 21:27

Earth schreef:
Ik heb zomaar het vermoeden dat je nog niet echt goed bent voorbereid op dit soort werk. Misschien moet je er eerst wat in verdiepen en dan pas gaan zoeken naar een plek? Volgens mij is het best pittig werk waar je wel echt moet weten wat je voor je kiezen kunt krijgen. Je komt op mij nog een beetje naïef over. Komt misschien wat banketstaaf over dan dat ik bedoel, maar het zou zonde zijn als je dit gaat doen terwijl je niet goed bent voorbereid.

Ik snap wat je bedoelt en je hebt ook wel een deel gelijk. Ik ben nu op dit moment aan het informeren en nog heel erg zoekende. En dat kan soms een beetje naïef over komen.

“This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow”

― Captain Jack Sparrow

CaptainJS
Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Re: Werken in Amerika als wrangler. Hoe plek vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-22 14:38

Ik zit ook een beetje te oriënteren om naar Canada of Australië te gaan ipv Amerika. Omdat het volgensmij toch een beetje te moeilijk is om Amerika binnen te komen.

Heeft er iemand een goed adresje of een website waar ik banen kan vinden?

“This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow”

― Captain Jack Sparrow

Danuah
Berichten: 451
Geregistreerd: 16-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 20:51

CaptainJS schreef:
Ik zit ook een beetje te oriënteren om naar Canada of Australië te gaan ipv Amerika. Omdat het volgensmij toch een beetje te moeilijk is om Amerika binnen te komen.

Heeft er iemand een goed adresje of een website waar ik banen kan vinden?


Ook voor Canada en Australië geldt dat je er niet zomaar binnen komt, zéker Canada niet.
Wat betreft werk: Google is your friend. Er zijn zoveel verschillende websites te vinden om je te oriënteren. Ik zal je eerst even goed voorbereiden en inlezen om vervolgens verder te gaan zoeken naar iets zoals werk.

Luca03
Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Werken in Amerika als wrangler. Hoe plek vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 20:57

Ik heb ook gekeken om op een ranch te werken maar dan in Canada. Hou er zeker rekening mee dat het aanvragen van een visa enzovoort best veel tijd vraagt, het kost ook allemaal wel wat geld dus voldoende spaargeld hebben is wel een must

Everything will be alright.

germie
Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Werken in Amerika als wrangler. Hoe plek vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 07:55

Mijn ervaring met Amerika is dat een credit card zeker nodig is.
Ik ben alleen echt op vakantie geweest in Florida (grotduiken), maar zelfs op de vliegvelden zit er een enorm verschil in mentaliteit en vriendelijkheid.

Amerika is verder wel streng met werkvisa. Ik weet van iemand uit Canada die altijd in Florida lesgaf en daar ook adverteerde dat hem 5 jaar de toegang tot de VS ontzegd is omdat hij geen werkvisum had, maar ook omdat hij gewoon op fb adverteerde met cursussen geven in Amerika en daardoor dus de cursisten van de Amerikaanse instructeurs wegkaapte.

Zorg dus dat dat zeker geregeld is.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 08:08

Danuah schreef:
CaptainJS schreef:
Ik zit ook een beetje te oriënteren om naar Canada of Australië te gaan ipv Amerika. Omdat het volgensmij toch een beetje te moeilijk is om Amerika binnen te komen.

Heeft er iemand een goed adresje of een website waar ik banen kan vinden?


Ook voor Canada en Australië geldt dat je er niet zomaar binnen komt, zéker Canada niet.
Wat betreft werk: Google is your friend. Er zijn zoveel verschillende websites te vinden om je te oriënteren. Ik zal je eerst even goed voorbereiden en inlezen om vervolgens verder te gaan zoeken naar iets zoals werk.
Canada heeft ook een WHV scheme, net als Aus en NZ — dat maakt het toch net even wat makkelijker.

TS: hoewel ik het goed vind dat je “breed” kijkt, is de baan in dat soort landen je minste zorg. Richt je inderdaad eerst op visum, vereisten, dingen als verzekeringen, wat je daar moet regelen en kosten, die baan vind je echt wel, zeg ik uit ervaring. ;)

CaptainJS
Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-22 08:49

Heeft er iemand een goed adresje of een website waar ik banen kan vinden?
[/quote]

Ook voor Canada en Australië geldt dat je er niet zomaar binnen komt, zéker Canada niet.
Wat betreft werk: Google is your friend. Er zijn zoveel verschillende websites te vinden om je te oriënteren. Ik zal je eerst even goed voorbereiden en inlezen om vervolgens verder te gaan zoeken naar iets zoals werk.[/quote]Canada heeft ook een WHV scheme, net als Aus en NZ — dat maakt het toch net even wat makkelijker.

TS: hoewel ik het goed vind dat je “breed” kijkt, is de baan in dat soort landen je minste zorg. Richt je inderdaad eerst op visum, vereisten, dingen als verzekeringen, wat je daar moet regelen en kosten, die baan vind je echt wel, zeg ik uit ervaring. ;)[/quote]

Is het dan al nuttig om nu een visum aan te vragen, want na mijn weten had ik ergens gelezen dat als je een baan vind hun voor jouw een visum aanvragen. Als dat zo is dan is het veel makkelijker als hun dat doen.

“This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow”

― Captain Jack Sparrow

IndianSu
Berichten: 219
Geregistreerd: 23-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 09:19

Een werkvisum in Amerika is voor dit soort dingen onmogelijk. Het visum dat de werkgever voor je aan kan vragen is het H1B, dat kost hen $10.000 en zit een limiet aan hoeveel er per jaar uitgegeven worden. Dat wordt dus alleen voor zeer specifieke functies gedaan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 bezoekers