Mooi hotel of klein resort Egypte

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Earth
Berichten: 7888
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Mooi hotel of klein resort Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-22 16:19

Momenteel zijn we aan het kijken voor een vakantie in Egypte. Hoofdreden om daarheen te gaan in het snorkelen. Daarom willen we naar Marsa Alam of Dahab. Die laatste staat wat lager op de lijst omdat je momenteel niet rechtstreeks vliegt op Sharm-el-sheik en wel op Marsa. Dus dat scheelt de helft aan reistijd. En we willen vanaf Marsa Alam of in ieder geval rond Qusir misschien nog naar Luxor.

Maar nu staan er daar natuurlijk bijna alleen maar van die grote resorts, en dat is niet zo ons ding. Dus ik ben aan het zoeken naar iets kleinschalig. Dat mag een hotel zijn of klein resort. Ik heb al wst opties maar wellicht weten jullie wat.

Belangrijkste:
Schitterende snorkelplek
Direct toegang aan strand.
Liefst met verwarmt zwembad.
Niet te massaal.
Liefst voor volwassenen (maar dat is lastig)

Earth het reisbureau.


daiswees
Berichten: 1156
Geregistreerd: 04-08-11
Woonplaats: Assendelft

Re: Mooi hotel of klein resort Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 16:32

zelf zitten wij 2 keer per jaar in brayka bay en reizen we veel rond in de regio van marsa alam.
wat ik kan aanraden is als je kleinschalig wilt , Marsa Shagra
gericht op duikers geen zwembad maar wel direct aan het strand.
goed eten en een hele hechte vriend van ons werkt daar die jullie vast wel wil mee nemen op mooie trips!

dimmelim
Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 17:11

Wij zijn deze kerstvakantie in Dahab geweest, superfijn daar en prachtig duiken en snorkelen. Er zijn aardig wat kleinere hotels, geen idee of de zwembaden verwarmd zijn, maar veel is er op loopafstand van de mooie snorkel en duikplekken.

We hebben zelf een apartement gehuurd aan zee, bij Eel gardens, heel rustig , direct snorkelen (wel opletten met getijden daar) en op 10 minuten lopen van alle winkels en restaurants bij de Lighthouse area. https://www.airbnb.nl/rooms/31684120?so ... 1&adults=1 Maar geen zwembad dus. Vlakbij zat o.a. Coral Coast Hotel https://coralcoasthotel.com/ en dat zag er ook wel heel fijn uit en met zwembad.


Earth
Berichten: 7888
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-22 21:03

Bedankt voor de tips tot nu toe. Ik ga zo eens kijken!\

Daisywees, die heb ik eerder voorbij zien komen. Brayka is evengoed wel groot :P Maar ik vind het wel tof dat je helemaal om die baai zit met allemaal koraal.
Marsa Shagra hebben we ook op de lijst staan, maar ik twijfel of dat niet te kaal is.

Dimmelim, vlogen jullie toen ook met 1 tussenstop? Ik wil wel iets van service, dus een appartement moet ik dan even kijken. Jammere van dahab vind ik wel dat er bijna overal een weg direct aan zee loopt.

@Captain, gefeliciteerd en bedankt voor de tip :D

Earth het reisbureau.

DiantaM
Berichten: 11272
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:29

daiswees schreef:
zelf zitten wij 2 keer per jaar in brayka bay en reizen we veel rond in de regio van marsa alam.
wat ik kan aanraden is als je kleinschalig wilt , Marsa Shagra
gericht op duikers geen zwembad maar wel direct aan het strand.
goed eten en een hele hechte vriend van ons werkt daar die jullie vast wel wil mee nemen op mooie trips!

Mijn zus (zelf duikinstructeur) is meerdere keren in Marsa Shagra geweest en dat beviel altijd heel goed. Wel heel basic inderdaad maar goed eten.

dimmelim
Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 09:01

Earth schreef:
Dimmelim, vlogen jullie toen ook met 1 tussenstop? Ik wil wel iets van service, dus een appartement moet ik dan even kijken. Jammere van dahab vind ik wel dat er bijna overal een weg direct aan zee loopt.


Ja de heenweg idd met tussenstop in Cairo, terug hadden we de laatste directe easyjet vlucht.

Tussen het Coral Coast hotel en de zee ( en ook het appartement waar wij zaten ) zit er alleen een wandelpad. Geen autoweg.

Buiten het centrum liggen ook een aantal meer resortachtige plekken, maar als je dan naar het centrum wilt, zul je vervoer moeten hebben taxi of fiets o.i.d. zoals bv deze https://www.daniela-hotels.com/

germie
Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Mooi hotel of klein resort Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 15:44

Kijk even naar Tui vanaf Dusseldorf. Dan heb je meer mogelijkheden. Ook Tui vanaf Brussel is nu handig. EN, je hoeft geen pcr test om terug te vliegen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

dimmelim
Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Re: Mooi hotel of klein resort Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 16:04

Goede tip van Germie, en mocht je toch op Nederland willen vliegen PCR voor de terugreis was trouwens overal makkelijk en snel te regelen. Bij ons regelde het duikcentrum dat voor ons.


germie
Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 16:06

dimmelim schreef:
Goede tip van Germie, en mocht je toch op Nederland willen vliegen PCR voor de terugreis was trouwens overal makkelijk en snel te regelen. Bij ons regelde het duikcentrum dat voor ons.

Maar wel extra stress. Ik reis alleen als je niet hoeft te testen om terug te komen. Anders heb ik geen vakantie, dan blijft dat testen met de kans op vals positief als een zwaard van damocles boven je hangen gedurende de hele vakantie en dan kan ik niet genieten.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bengell, DayDream21, JornaR, L_iek, luuntje en 79 bezoekers