Vakantie canarische eilanden maart

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Binkydeshet
Berichten: 42
Geregistreerd: 31-01-20

Vakantie canarische eilanden maart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-22 13:48

Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik willen in maart graag een weekje weg. Het hoeft geen 30 graden te zijn maar strand weer zou perfect zijn. Nu zijn we uitgekomen bij de canarische eilanden.

Heeft er iemand van jullie ervaring met een vakantie naar een van de eilanden half maart? Hoe is het weer, waar is er wat te beleven en welk eiland raad je aan voor het beste weer deze periode?

Ik hoor graag van jullie! :D


AshleyRol
Berichten: 297
Geregistreerd: 06-08-11

Re: Vakantie canarische eilanden maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 14:56

Hoihoi,

De Canarische eilanden zijn echt perfect in deze periode. De temperatuur is heerlijk, meestal rond de 20 graden met met uitschieters natuurlijk. De zon is een stuk sterker daar dus voelt wel wat warmer. 's avonds kan het wat afkoelen is deze tijd maar ook gewoon heerlijk.
Ik weet niet of je een strand vakantie wil maar daar ging ik wel altijd voor heen, bijna elke dag was het wel strandweer :)

Zelf heb ik een voorkeur voor Tenerife. Gran Canaria en Lanzarote zijn ook mooie eilanden maar daar waait het iets meer.

Tenerife is alles open in die periode (hoe het met corona zit weer ik niet) maar veel restaurants, winkels en veel live muziek te vinden. Er is ook veel te doen zoals bijvoorbeeld de vulkaan del Teiden bezoeken.

~ Z1+8 ~

Binkydeshet
Berichten: 42
Geregistreerd: 31-01-20

Re: Vakantie canarische eilanden maart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-22 15:41

Super fijne tips bedankt!

Zijn en toevallig ook mensen die ervaring hebben met het eiland Fuerteventura en dan vooral het zuiden. Ziet er op de foto's namelijk prachtig uit maar hoop dat er iets te doen is en het niet te veel waait op dit eiland.

marleen_88
Berichten: 14011
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Vakantie canarische eilanden maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 15:48

Wij zijn eind december op Fuertaventura geweest, maar in het noorden.

Tenerife blijft onze favoriet.

Doe wel en zie niet om

Binkydeshet
Berichten: 42
Geregistreerd: 31-01-20

Re: Vakantie canarische eilanden maart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-22 15:52

Hoe hadden jullie Fuerteventura ervaren?

marleen_88
Berichten: 14011
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 15:58

Wij hebben een heerlijke vakantie gehad. De temperatuur was perfect, zonnig en nauwelijks wind. Al begrepen we wel bij de receptie dat dit niet altijd zo is.
Verder hadden wij meer groen verwacht, doordat Tenerife en Gran Canaria dat ook hebben. Maar Fuertaventura is vooral woestijn, rots/berg en lava.

Er is overigens genoeg te doen op het eiland zelf. Excursies, auto huren het blijft een mooi eiland ondanks dat het voornamelijk rotsachtig en woestijn is.

Doe wel en zie niet om

Binkydeshet
Berichten: 42
Geregistreerd: 31-01-20

Re: Vakantie canarische eilanden maart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-22 16:28

Zijn er mensen die toevallig nog een bepaald hotel aanraden op een van de eilanden wat erg goed bevallen is? Wij zijn op zoek naar een resort met all inclusive/half pension dicht/aan het strand.


marleen_88
Berichten: 14011
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Vakantie canarische eilanden maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 16:41

Wij zijn fan van H10. Die liggen vaak centraal.

Doe wel en zie niet om

CarolineCF
Berichten: 700
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 13:27

Als je gaat voor een zonvakantie gaat dan zijn Tenerife en Gran Canaria net iets warmer dan Fuerteventura of Lanzarote volgens Waarschijntdezonwel.nl - zie https://www.waarschijntdezonwel.nl/zonvakantie-maart. Wij hebben zelf overigens een voorkeur voor la Palma, minder toeristisch, maar hoe het nu is na die vulkaanuitbarsting dat weet ik niet.

laliz
Berichten: 2197
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 21:14

Binkydeshet schreef:
Super fijne tips bedankt!

Zijn en toevallig ook mensen die ervaring hebben met het eiland Fuerteventura en dan vooral het zuiden. Ziet er op de foto's namelijk prachtig uit maar hoop dat er iets te doen is en het niet te veel waait op dit eiland.

Ik vind Fuerteventura echt fantastisch. Ken het zuiden niet heel goed, vond daarentegen de buurt van Coralejo heel leuk. Bahiazul is een dikke aanrader, maar wel aan de prijs. Huurauto vind ik wel een must, heerlijk cruisen over het eiland.

Themba
Berichten: 1443
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Re: Vakantie canarische eilanden maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 21:41

Ik vlieg 10 mrt naar fuerteventura. Zitten in het zuiden! Mega zin in en hopelijk natuurlijk mooi weer.

You make my world perfect


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jojoleinee, kosseh, purny, senna21 en 55 bezoekers