Tips gevraagd voor Florence + uitstapje in de omgeving

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Lorette_
Berichten: 12072
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Tips gevraagd voor Florence + uitstapje in de omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-22 22:03

Hoi Bokkers! Graag vraag ik jullie om wat tips.

Ik ben nog nooit in Italië geweest en dat vindt vooral mijn vriend een schande. :Y) We willen daar graag een keer wat aan doen, namelijk door een citytripje te maken naar Florence! Mijn vriend is daar toevallig nog niet geweest.

We moeten nog zien hoe en wat lukt (met vrij nemen + de corona-omstandigheden). De voorbereidingen vind ik erg leuk, dus het geeft niet als de reis nog een tijd moet wachten. Ik weet dat Florence méga toeristisch is, vooral in de zomer. Jammer, maar daar zullen we het mee moeten doen.

We kúnnen een auto huren, maar dat doen we liever niet in Florence. Dan liever het openbaar vervoer of een georganiseerde tour per busje, mochten we de stad uit gaan.

Misschien hebben jullie een antwoord op de volgende vragen:

-Wat mogen wij absoluut niet missen tijdens ons bezoek aan Florence?

-Bestaat er toevallig een toffe activiteit om te doen in deze stad of in de directe omgeving?
Indien mogelijk, proberen we elke vakantie een nieuwe activiteit uit. Van SUPpen of een mooie ballonvaart tot paragliden en canyoning. Helaas kon ik in Florence niet meteen iets vinden... De stad lijkt alleen culturele schatten te bieden.

- Ik wil ook graag even buiten de stad kijken. Wat (op redelijke reisafstand van Florence) moet ik zien/beleven? In eerste instantie willen we liever geen auto huren, omdat onze tijd beperkt is en de stad zich daar niet zo voor leent, maar we kunnen het natuurlijk altijd overwegen als dit noodzakelijk is.

- Hebben jullie overige tips/opmerkingen/suggesties? Waar je wel of niet moet zijn op een bepaald tijdstip of een geweldig eettentje? Welke fout wij absoluut niet mogen maken? Zulke dingen... :)

Thanks voor het meedenken! :)F

I'm begging you to come and pull me out the fire
Come and save me like you did when we were young
Please come bring me up from my lowest, take me higher
Can you see me through the ashes and the smoke?


Sodera
Berichten: 5297
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: Tips gevraagd voor Florence + uitstapje in de omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 19:48

Het ís ook een schande Lorette dat je nog nooit in Italië bent geweest :-P. Volledig met R eens.

Qua auto, vaak kun je ook in de stad zelf wel een auto gewoon voor 24 uur huren… zal in verhouding wat duurder zijn maar dan zit je er iig niet de hele tijd aan vast.

[I want you by my side]
Je hebt altijd de middelen om te doen waarvan je droomt.

    [So that I never feel alone again]

Zebraatje
Berichten: 138
Geregistreerd: 27-04-13

Re: Tips gevraagd voor Florence + uitstapje in de omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 12:48

Hoeveel dagen wil je gaan? En wanneer?
In de zomermaanden kan het erg warm zijn, 35+ graden is niet aan te raden in een stad.

Een dag een auto huren en touren door de omgeving (Toscane) is erg leuk. Wijn proeven bij verschillende wijnhuizen. Hier zijn vast ook georganiseerde tours voor.

Of misschien een dagje met de trein naar een andere stad.

Ik weet geen leuke echt actieve dingen die je daar in de omgeving kan. Toch inderdaad vooral cultuur.
Maar misschien een kookcursus Italiaans koken? :9


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JenniferU, MarJon en 172 bezoekers