Camping in NL gezocht, met huisjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
callippo
Berichten: 3200
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Camping in NL gezocht, met huisjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-22 16:38

Iedere zomer gaan we met onze vriendengroep een weekendje kamperen. Dit jaar ben ik degene die de camping mag uitkiezen. Maar hoe kies ik uit alle honderden campings een leuke?
We houden van kleinschalig en natuur, maar juist die kleinere campings staan op Google niet bovenaan.

Misschien weet Bokt raad?

2 gezinnen willen in een huisje/trekkershut/lodgetent, de rest in een eigen tent.
We willen graag bij elkaar in de buurt staan.
Iets afstand tussen huisjes en tenten is vaak onvermijdelijk, maar het zou jammer zijn als het helemaal aan de andere kant van de camping is.

Er hoeft geen 'tsjoe-tsjoe-wa'-animatie bij ;-) wel graag een speelplek voor de kinderen (0-10)

Blauwe haan zijn we geweest, die was geweldig, met een heerlijke waterspeelplaats.
Torentjeshoek was ook leuk. Nu was mijn oog gevallen op de Sallandshoeve, maar ruim 300 euro 'reserveringskosten' gaat mij echt te ver. Vandaar mijn zoektocht naar iets kleinschalig/minder geautomatiseerde camping.

Wie heeft een tip voor ons?

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.


Caboby
Berichten: 197
Geregistreerd: 23-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 16:40

callippo schreef:
Iedere zomer gaan we met onze vriendengroep een weekendje kamperen. Dit jaar ben ik degene die de camping mag uitkiezen. Maar hoe kies ik uit alle honderden campings een leuke?
We houden van kleinschalig en natuur, maar juist die kleinere campings staan op Google niet bovenaan.

Misschien weet Bokt raad?

2 gezinnen willen in een huisje/trekkershut/lodgetent, de rest in een eigen tent.
We willen graag bij elkaar in de buurt staan.
Iets afstand tussen huisjes en tenten is vaak onvermijdelijk, maar het zou jammer zijn als het helemaal aan de andere kant van de camping is.

Er hoeft geen 'tsjoe-tsjoe-wa'-animatie bij ;-) wel graag een speelplek voor de kinderen (0-10)

Blauwe haan zijn we geweest, die was geweldig, met een heerlijke waterspeelplaats.
Torentjeshoek was ook leuk. Nu was mijn oog gevallen op de Sallandshoeve, maar ruim 300 euro 'reserveringskosten' gaat mij echt te ver. Vandaar mijn zoektocht naar iets kleinschalig/minder geautomatiseerde camping.

Wie heeft een tip voor ons?


Waarom moest ik hierdoor hardop lachen :')

Kuierpadtien in Drenthe is wel leuk, ook voor kinderen, maar ook genoeg natuur. Valt alleen niet echt onder kleinere camping.

Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Camping in NL gezocht, met huisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 16:44

De Wiltzangh in Ruinen? Vanaf de camping loop je zo het Dwingelderveld op. Hoe het verder qua voorzieningen is, weet ik niet, maar dat kun je op de site vast vinden: https://www.dewiltzangh-ruinen.nl/

MissNienke1
Berichten: 151
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 16:50

Welke regio wil je heen?

Molencaten wijde blick in Renesse. Camping is niet erg groot en de chaletjes zijn tegenover de campingplekken. Er is een simpel zwembad, veel kleine en 1 grote speeltuin. En je fietst zo naar zee.

je kunt ook op de ANWBsite zoeken. Dan kun je ook de grootte van de camping instellen in je selectie.
Laatst bijgewerkt door MissNienke1 op 10-01-22 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

callippo
Berichten: 3200
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-22 16:51

Caboby schreef:
Waarom moest ik hierdoor hardop lachen :')

Kuierpadtien in Drenthe is wel leuk, ook voor kinderen, maar ook genoeg natuur. Valt alleen niet echt onder kleinere camping.


Je weet in elk geval direct wat ik bedoelde :D

Het hoeft niet perse klein, want vaak hebben kleine campings weer geen hutjes/huisjes. Maar een wat onbekendere, minder moderne camping zou leuk zijn :-)

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.

Kana
Berichten: 9054
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Camping in NL gezocht, met huisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 16:52

Camping de Lievelinge in Vuren?

callippo
Berichten: 3200
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-22 16:52

Many schreef:
De Wiltzangh in Ruinen? Vanaf de camping loop je zo het Dwingelderveld op. Hoe het verder qua voorzieningen is, weet ik niet, maar dat kun je op de site vast vinden: https://www.dewiltzangh-ruinen.nl/


Ja, zoiets is leuk!!

@MissNienke1 Ohja, regio vergeten... we wonen verspreid door Nederland, dus niet teveel uithoek is fijn. Van Noord-Brabant tot Drenthe is prima.

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.

Vjestagirl
Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Camping in NL gezocht, met huisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 16:55


Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

knollentuin
Berichten: 10386
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 16:56

Camping de lievelinge!!! Ontzettend leuke plek

Edit gelijk met m'n voorganger ,maar dikke aanrader

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

haffiefreak
Berichten: 1646
Geregistreerd: 02-05-05

Re: Camping in NL gezocht, met huisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 17:01

Camping Land uit Zee is wel Noord Holland. Huisjes en plek voor tenten. Met een kleine speelplek voor kinderen.

Raisa is moeder van een mooi hengste veulentje Geboren op za 23-juni-07 tussen 19.00 en 21.00

kiki1976
Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 17:14

haffiefreak schreef:
Camping Land uit Zee is wel Noord Holland. Huisjes en plek voor tenten. Met een kleine speelplek voor kinderen.

Heeft die ook plek voor tentjes?
Is wel echt onwijs leuk, al die verschillende soorten slaapplekken (trein, bus, vliegtuig etc).
Maar niet midden in de natuur.
Wel redelijk dichtbij een bos met voor kinderen een leuke leerzame kabouterroute. Strand is aan te rijden, klein halfuurtje. Dichtbij het IJsselmeer.
Wil je wat verder rijden, Klimduin ook erg leuk. Of het Ford Kijkduin.
Laatst bijgewerkt door kiki1976 op 10-01-22 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

Avelienvd
Berichten: 7222
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Camping in NL gezocht, met huisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 17:15

Reeenwissel in Hoogersmilde?

Daphne__
Berichten: 12451
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 17:22

Samoza in Vierhouten? Niet echt klein, maar wel natuur en keuze uit verblijven. En ze hebben een manege etc, ook een binnenspeeltuin. Dus voor kinderen wel vermaak.
Als het open is dan.

Leandra
Berichten: 1591
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 17:27

Als je iets anders zoekt is ecostay de Wildernis in Wilp ook heel leuk. Een natuurcamping met een aantal verschillende accommodaties. Van pipowagen tot tipitent en van yurt tot natuurtoren. Verder zijn er meerdere kampeerplaatsen en is er veel te spelen op de camping, vooral in de natuur.

https://www.ecostay.nl/de-wildernis
Laatst bijgewerkt door Leandra op 10-01-22 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceetje_bokt
Berichten: 5166
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Camping in NL gezocht, met huisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 17:30

Caitwickerzand, naast de kampeerplaatsen staan ook een paar trekkershutten. Je loopt direct het bos in en geen animatie.

Maik79
Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 18:13

Beek en Hei in Otterlo heeft verschillende soorten kampeerplaatsen (op een mooi gazonnetje of echt in het bos) en twee soorten trekkershutten, al dan niet met stromend water en toilet. Er is wel een klein speeltuintje, geen animatie voor zover ik weet. En je zit natuurlijk midden op de Veluwe.

http://www.campingbeekenhei.nl/

Boontje L2 + 10 | B + 3 | B + 4
Nex Z2 + 2 | B + 1 | B + 3

EllyC
Berichten: 8120
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 18:21

Lourenshoeve in Den Ham, klein speeltuintje, manege, camping en leuke huisjes. Dicht bij een bos (je) en op auto afstand leuke uitjes.

https://www.plaggenhut.nl in Ansem zelf nooit geweest, maar vond ik er ook leuk uitzien.

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110638
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Camping in NL gezocht, met huisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 18:23

Streekpark Klein Oisterwijk! Alles is mogelijk, je zit midden in het bos/hei en er is voor kinderen echt ontzettend veel te doen!
https://www.kleinoisterwijk.nl/

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

kosseh
Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 18:23

Hier ben ik in september een weekendje heen geweest.
https://www.dekreitsberg.nl/nl/boerderijcamping/

Kleine (boederij)camping. Ze hebben ook een aantal luxe tenten/huisjes, deze staan op het veld tussen de campingplaatsen.
Speeltuin met trampolines, ezels, hangbuikzwijen die je mag voeren
Je loopt zo een natuurgebied in, waar je ook kan wandelen met de ezels

ikke
Berichten: 37526
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 18:57

Maik79 schreef:
Beek en Hei in Otterlo heeft verschillende soorten kampeerplaatsen (op een mooi gazonnetje of echt in het bos) en twee soorten trekkershutten, al dan niet met stromend water en toilet. Er is wel een klein speeltuintje, geen animatie voor zover ik weet. En je zit natuurlijk midden op de Veluwe.

http://www.campingbeekenhei.nl/

Die doen niet aan groepen, zegt hun site: http://www.campingbeekenhei.nl/?id=776& ... 67&Groepen

Ik weet ook niet of dit zou passen, maar je kan vragen wat er mogelijk is: https://otterlo-actief.nl/
Ze denken wel met je mee.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

XXXX2015
Berichten: 1789
Geregistreerd: 26-01-01
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 19:00

Camping Boszicht in Laag Soeren. Hutjes en tenten bij elkaar in de buurt kan. Er is een speeltuintje voor de kinderen, maar dat stelt niet zo heel veel voor. Echter een stukje verderop in Dieren zit een hele leuke speeltuinvereniging.
Ook zit in Dieren de Spelerij/uitvinderij. En je zit met de auto echt on no time in Apeldoorn. De camping is niet duur en je loopt vanaf de camping zo het bos in.

haffiefreak
Berichten: 1646
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 20:50

kiki1976 schreef:
haffiefreak schreef:
Camping Land uit Zee is wel Noord Holland. Huisjes en plek voor tenten. Met een kleine speelplek voor kinderen.

Heeft die ook plek voor tentjes?
Is wel echt onwijs leuk, al die verschillende soorten slaapplekken (trein, bus, vliegtuig etc).
Maar niet midden in de natuur.
Wel redelijk dichtbij een bos met voor kinderen een leuke leerzame kabouterroute. Strand is aan te rijden, klein halfuurtje. Dichtbij het IJsselmeer.
Wil je wat verder rijden, Klimduin ook erg leuk. Of het Ford Kijkduin.


Deze heeft zeker plek in het midden voor tentjes.
Ook landgoed Hoenderdaell (dierentuin) is vlakbij.
Medemblijk (volgens mij ook wel te doen) stoommachine museum.
Sprookjeswonderwereld, en Zuiderzee museum in de buurt.
Met een kleine 3 kwartier sta je op Texel

Raisa is moeder van een mooi hengste veulentje Geboren op za 23-juni-07 tussen 19.00 en 21.00

kiki1976
Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 20:56

haffiefreak schreef:
Deze heeft zeker plek in het midden voor tentjes.
Ook landgoed Hoenderdaell (dierentuin) is vlakbij.
Medemblijk (volgens mij ook wel te doen) stoommachine museum.
Sprookjeswonderwereld, en Zuiderzee museum in de buurt.
Met een kleine 3 kwartier sta je op Texel

Ah kijk dat van die tentjes wist ik niet, zie je ook niet als je er langs rijdt haha.
Hoenderdeal in Anna Paulowna idd.
Maar ook dierenpark Blankendaal in Tuitjenhorn
Den Helder ook nog het klimbos.
Met een kotter mee garnalenvissen en zeehonden kijken.
Goudvis (binnen en buiten speeltuin) is Sint Maarten (vlakbij zee)
Den Helder Ballorig (binnen)

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

Marije_jiplover
Berichten: 25304
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Camping in NL gezocht, met huisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 21:17


[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

callippo
Berichten: 3200
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Re: Camping in NL gezocht, met huisjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-22 21:59

Geweldig, zoveel opties!
Dankjewel allemaal :-)

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kiim, Tierania_ en 125 bezoekers