Vakantie Frankrijk alleenstaande 2 kinderen

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Kimbers
Berichten: 5098
Geregistreerd: 04-02-05

Vakantie Frankrijk alleenstaande 2 kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-22 14:56

De meest cruciale informatie in de titel gepropt :D

Ik ben dus een alleenstaande moeder van 2 kinderen (4 en 6 jaar). Deze zomer zou ik graag met ze naar Frankrijk willen met de auto, wat ik trouwens enorm spannend vind want ik vind het nogal wat in mijn eentje.

Hebben jullie tips voor leuke huisjes/campings? Ik vind alles prima behalve een tent. Voor de kinderen zou een zwembad wel heel fijn zijn en voor mezelf wat mooie natuur en het liefste ook de zee of een meer dichtbij.
Qua afstand wil ik in ieder geval niet verder dan de lijn van La Rochelle, Limoges, Clermond-Ferrand, Lyon.

Er is natuurlijk enorm veel te vinden, maar wie weet komen jullie met dingen die ik nog niet ben tegengekomen :)


Poosje81
Berichten: 21173
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 15:04

Kimbers schreef:
De meest cruciale informatie in de titel gepropt :D

Ik ben dus een alleenstaande moeder van 2 kinderen (4 en 6 jaar). Deze zomer zou ik graag met ze naar Frankrijk willen met de auto, wat ik trouwens enorm spannend vind want ik vind het nogal wat in mijn eentje.

Hebben jullie tips voor leuke huisjes/campings? Ik vind alles prima behalve een tent. Voor de kinderen zou een zwembad wel heel fijn zijn en voor mezelf wat mooie natuur en het liefste ook de zee of een meer dichtbij.
Qua afstand wil ik in ieder geval niet verder dan de lijn van La Rochelle, Limoges, Clermond-Ferrand, Lyon.

Er is natuurlijk enorm veel te vinden, maar wie weet komen jullie met dingen die ik nog niet ben tegengekomen :)


Persoonlijk zou ik absoluut opteren voor een plekje wat is ingericht op kinderen, zoals; https://platus.nl/het-park/

Nu ken ik dit goed omdat het hier bijna letterlijk om de hoek is (ik doe daar in de zomer ook ponyritjes :D ) maar zijn ongetwijfeld wel meer zulke plekken te vinden in de richting die je zoekt.

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!

Anoniem

Re: Vakantie Frankrijk alleenstaande 2 kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 15:06

Ik zou kijken naar campings van Yelloh Village of Sandaya! Dat zijn echt kindgerichte campings ook :j

pandour4evuh
Berichten: 483
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Delft, Nederland

Re: Vakantie Frankrijk alleenstaande 2 kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 15:34

Omgeving Clermont - Ferrand is heel mooi en ook niet duur. (armste regio in frankrijk).

-2.2

xMarieke
Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 21:07

Hanafubuki schreef:
Ik zou kijken naar campings van Yelloh Village of Sandaya! Dat zijn echt kindgerichte campings ook :j


Sandaya vond ik echt verschrikkelijk. Na 1 dag ingepakt en naar huis gegaan

pmarena
Berichten: 47927
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Vakantie Frankrijk alleenstaande 2 kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 21:16

Ik zou zeggen zoek op AirBnB met wat steekwoorden, dan kom je echt pareltjes tegen :+:

Bijvoorbeeld een leuk huisje / stacaravan op een fijn vakantiepark, met een tuin / terrein er omheen die helemaal omheind is zodat je niet constant er achteraan hoeft om ze op tijd in de kraag te vatten :=

Kimbers
Berichten: 5098
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Vakantie Frankrijk alleenstaande 2 kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-22 22:39

Airbnb heb ik ook aan gedacht maar ik heb ook wel eens gehoord dat er op dergelijke sites 'neppe' huizen worden aangeboden. Geen idee of het waar is of niet, maar dat vind ik wel een eng idee.

De rest ga ik morgen even bekijken!

pmarena
Berichten: 47927
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 22:43

Oh echt! Hier alleen maar goede ervaringen. Maar ook altijd gegaan voor huisjes met veel goede reviews :) En vaak kun je deze huisjes ook elders vinden, hebben aanbieders ook een eigen website ervoor en zie je op andere plekken en Google dan ook reviews.

Maar het zoekt vooral zo heerlijk via AirBnB, dat je gewoon de kaart / zeg maar Maps er bij kan pakken en dan al die huisjes op ziet poppen. Zie je direct in wat voor omgeving ze staan en je ziet ook direct op de kaart de prijs per nacht dan.

Maakt de keuze een stuk makkelijker vind ik, om bvb. iets echt in het bos of echt dicht bij het water of een andere locatie te kiezen :)

En bij kleine kinderen i-de-aal dat je kan zoeken op afgeschermde tuin.
Want ik vind dat echt geen doen hoor dat je dat kleine spul anders buiten geen tel alleen durft te laten...omdat ze ineens kunnen vertrekken richting weg / sloot / ergens waar je ze niet meer ziet / waar andere mensen ze mee kunnen nemen ofzo.....erg stressvol en daarvoor ga je niet op vakantie, dan blijf ik liever thuis :=

Kimbers
Berichten: 5098
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Vakantie Frankrijk alleenstaande 2 kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-22 22:50

Reviews is een goede om op te letten inderdaad. Ga ik er toch even op kijken.
Zelf in nederland ook al wel een aantal keren via natuurhuisjes.nl wat geboekt maar goed, dat is dichtbij huis dus niet zo spannend :D
Zo ver van huis en in mijn eentje wil ik gewoon alles goed geregeld hebben, maar of iets betrouwbaar is valt vast goed te controleren. Bedankt!

Flower033
Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 22:51


Voornemen 2023: meer buiten, minder socials

germie
Berichten: 25881
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Vakantie Frankrijk alleenstaande 2 kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 11:41

Ik zou boeken bij Gites de France of Maison d'hote. Ja, je moet Frans spreken, maar ik boek altijd iets in de particuliere sector. Nog nooit problemen gehad. Zijn vaak 2e huizen die verhuurd worden en dan heb je soms echt pareltjes voor weinig.
Voor grotduiken huur ik al enige jaren bij oudere mensen een complete woning met garage, enorme tuin en geschikt voor 5-6 personen. Zij wonen zelf nog op de naastgelegen boerderij en verhuren de woning. Is niet op een park, maar dit huis kost dan voor 5-6 personen net zo veel als een stacaravan op een camping voor 2-3 personen. En je hebt veel meer ruimte. Er zijn ook gewoon huizen op parken, met zwembad, met speeltuin, enz.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

ista
Berichten: 1126
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Vakantie Frankrijk alleenstaande 2 kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 11:45

Ik ga al vanaf dat mijn jongens geboren zijn in mijn eentje met ze naar Frankrijk.
Tip van mij: schaf portable DVD-spelers aan, voor aan de voorstoelen, zodat ze lekker een filmpje kunnen kijken.
Daarnaast een tasje met iedere 100km een kadootje of iets lekkers. Lange pauze en lekker spelen en tegen het einde een ijsje! :Y)

Kimbers
Berichten: 5098
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-22 13:01

Germie, ik spreek 2 zinnetjes Frans dus dat zal voor mij geen optie zijn helaas :D

Ik heb alle tips tot nu toe even opgeschreven. Heb nachtdienst straks dus dan kan ik alles even bekijken :)

Portable dvd speler is een goede! Ga ik even naar op zoek. Heb je ook nog tips voor leuke locaties?

Flower, ziet er leuk uit inderdaad! Vind ik wel wat te ver helaas.
Laatst bijgewerkt door Kimbers op 11-01-22 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 13:04

xMarieke schreef:
Hanafubuki schreef:
Ik zou kijken naar campings van Yelloh Village of Sandaya! Dat zijn echt kindgerichte campings ook :j


Sandaya vond ik echt verschrikkelijk. Na 1 dag ingepakt en naar huis gegaan


Les Alicourts van Sandaya is tof voor kinderen! Welke ben jij geweest en wat was er verschrikkelijk?

TS Les Alicourts is leuk, ligt net onder Parijs.

[o]

ryukapple
Berichten: 1762
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 13:47

Hier als kind goede herinneringen aan de camping RCN le Moulin de la Pique. Waren toendertijd super veel activiteiten voor kinderen met elke week een ander thema. mijn ouders gingen elk jaar naar een andere camping maar deze zijn ze 2x naartoe geweest. Alles was ook gewoon in het nederlands wat ook erg prettig was. feit dat ik na al die tijd nog steeds de naam van de camping weet zegt genoeg denk ik :+ Al weet ik natuurlijk niet hoe het tegenwoordig is. Maar misschien interessant om eens naar te kijken.

*wel ietsje verder dan je wil rijden zie ik dus in dat opzicht misschien niet de ideale optie
Laatst bijgewerkt door ryukapple op 11-01-22 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

~It's the darkest before dawn. But don't close your eyes. Because those who turn their eyes away from the darkness won't be able to see the light shining on them tomorrow~

XxLiEsJuHhxX
Berichten: 6028
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Vakantie Frankrijk alleenstaande 2 kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 13:48

De MORVAN is een echte aanrader <3

The Oily Barn, volg mij via insta voor leuke diy producten voor in en buiten huis en voor dieren. 100% natuurlijk en gezond

Kimbers
Berichten: 5098
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Vakantie Frankrijk alleenstaande 2 kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-22 02:58

Heb alle specifiek genoemde dingen nu bekeken. Platus is helaas niet beschikbaar op de data dat ik kan.
Ander genoemde opties zijn of te prijzig of te ver weg.

De genoemde locaties ga ik even bekijken wat er te vinden is aan leuke vakantie adresjes :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 05:56

Hanafubuki schreef:
Ik zou kijken naar campings van Yelloh Village of Sandaya! Dat zijn echt kindgerichte campings ook :j


Yelloh Village heeft mooie campings! Voor ieder wat wils, van staanplaatsen tot luxe glamping accommodaties.

19marjo90
Berichten: 958
Geregistreerd: 13-04-11
Woonplaats: thuis

Re: Vakantie Frankrijk alleenstaande 2 kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 06:12

Ook deze is een stukje verder, maar hier gaan wij van de zomer heen. Van wat wij begrepen hebben is het een hele leuke camping, ook voor kinderen (wij gaan met de familie en hebben 5 kids mee). Op de foto’s zie je leuke plaatjes ook van kampvuren en gezamenlijke activiteiten, wat voor jou als alleenstaande moeder misschien ook wel leuk is.

https://www.lepeyral.com/

Jennyj01
Berichten: 5374
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 07:17

Kamperen valt voor jou af zeg je. Maar in een volledig ingerichte tent met bedden en een normale koelkast zit je met 2 kleine kinderen best lekker. Juist omdat je het spannend vind is er op een camping altijd iemand die je kan en wil helpen.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

Niqui
Berichten: 2107
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 08:14

De Dordogne vind ik een hele leuke streek met kinderen. Groen, schilderachtige stadjes en veel te doen. Wij hebben goede ervaringen met de huisjes van Pierre et Vacances.
Laatst bijgewerkt door Niqui op 12-01-22 08:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Jannie79
Berichten: 307
Geregistreerd: 23-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 08:17

Zoek iets op een camping waar Nederlandse animatie is. Hier kunnen je kinderen aan meedoen, vriendjes maken en lekker spelen. Ondertussen heb jij ook nog tijd om even te zitten en op te laden voor een nieuwe activiteit met je kinderen.

https://lemialaret.com/ dit is een top camping met heel veel verhuur accommodaties. Hier is 4x per week een kids club, 1 keer per week een hele dag circus school. Je mag hier kampvuur maken bij je eigen huisje of op je eigen plekje.
Wat nog een voordeel is is dat de eigenaars Nederlands zijn, altijd gemakkelijk mocht je vragen hebben of ergens hulp bij nodig hebben.

Flower033
Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 17:00

Rianne1979 schreef:
Zoek iets op een camping waar Nederlandse animatie is. Hier kunnen je kinderen aan meedoen, vriendjes maken en lekker spelen. Ondertussen heb jij ook nog tijd om even te zitten en op te laden voor een nieuwe activiteit met je kinderen.

https://lemialaret.com/ dit is een top camping met heel veel verhuur accommodaties. Hier is 4x per week een kids club, 1 keer per week een hele dag circus school. Je mag hier kampvuur maken bij je eigen huisje of op je eigen plekje.
Wat nog een voordeel is is dat de eigenaars Nederlands zijn, altijd gemakkelijk mocht je vragen hebben of ergens hulp bij nodig hebben.


Jaren geleden geweest. Prachtige camping. Was toen erg leuk. Volgens mij ook huisjes en ingerichte tenten.

Voornemen 2023: meer buiten, minder socials

Kimbers
Berichten: 5098
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-22 17:03

Bij yelloh village inmiddels wat leuke opties gevonden dus bedankt voor die tip :)

Op een camping vind ik geen enkel probleem hoor! Vind het alleen een prettiger idee dat er een deur is die ik op slot kan doen. Maar ben inmiddels inderdaad al wat luxere tenten tegengekomen, ook met deur :D wat een wassen neus is in een tent natuurlijk haha.

Niqui en Rianne, bedankt voor de tips! Ik heb weer nachtdienst straks dus ga dan weer even kijken.

Flower033
Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Re: Vakantie Frankrijk alleenstaande 2 kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 17:12

waarom wil je een deur die je op slot kan doen? Als er iemand s nachts je tent in komt, hoef je alleen maar hard te gillen en de hele camping staat in je tent.

Voornemen 2023: meer buiten, minder socials


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Googlebot en 59 bezoekers