De boot naar Texel

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Vayo
Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

De boot naar Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-22 21:19

Zijn er hier mensen die wel eens met een vervoersmiddel met de boot (TESO) naar Texel en terug naar Den Helder zijn gevaren?

Ik ben aan het kijken naar vakanties en Texel lijkt me leuk. We willen met de vouwwagen gaan en nu vroeg ik mij af of je zowel het oprijden als het afrijden vooruit doet?
Dus rijd je er vooruit op in Den Helder en kun je er op Texel ook weer vooruit af (en de terugreis net zo)? Of moet je er ergens achteruit rijdend af?

Misschien een beetje een domme vraag en daarom stel ik hem liever hier dan dat ik er gelijk voor ga bellen :+ En het is ook niet zo dat ik totaal niet achteruit kan rijden, maar ik ben liever wat voorbereid :')


Walkure
Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: De boot naar Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 21:20

Hahaa opzich logische vraag! De boot heeft twee 'uitgangen". Op en af rijden gaat dus vooruit en altijd heel soepel in onze ervaring.

Iemand die verongelijkt in het leven staat slaagt nooit.

Vayo
Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-22 21:29

Ohhh dat stelt me gerust! Toevallig net een aardige bokker die dit ook bevestigde in een PBtje. Het zweet breekt me gewoon een beetje uit bij het idee om alleen met de auto en vouwwagen plus kinderen achteruit de boot af te moeten rijden. Zou vast erg leuk zijn voor de toeschouwers, dat dan weer wel :+ :')

Marije_jiplover
Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 21:30

Altijd vooruit idd :j

Wij zijn een paar keer met paard naar Texel geweest en je hoeft niet achteruit erop of eraf.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Appeltje_1
Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: De boot naar Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 21:33

Wij hebben een huisje in Texel. Dus al een paar keer geweest :)

Je rijdt vooruit de boot op en vooruit weer eraf :D

Siers83
Berichten: 7261
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: De boot naar Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 21:59

Ik weet niet beter dan met de boot te gaan, ik ben geboren op Texel. Morgen ga ik ook weer even heen en weer met de auto. Je gaat idd vooruit erop en vooruit eraf. Is echt heel makkelijk. Hou voor de prijs even in de gaten dat je met een vouwwagen langer bent en dus extra meters meit betalen.

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

Siers83
Berichten: 7261
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 22:01

Appeltje_1 schreef:
Wij hebben een huisje in Texel. Dus al een paar keer geweest :)

Je rijdt vooruit de boot op en vooruit weer eraf :D

Sorry moet je even corrigeren. Het is OP Texel! Je zit op een eiland en in een stad/dorp

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 22:04

Zou toch wel een mooi gezicht zijn, 350 auto’s achteruit de boot af:-)

Miran
Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 22:09

Op de boot naar Finland werden wel alle kleine hoekjes vol gepuzzeld maar de boot naar Texel is een soort doorlopende weg, daar kun je niets anders dan rechtdoor

Vayo
Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-22 22:17

Siersma schreef:
Ik weet niet beter dan met de boot te gaan, ik ben geboren op Texel. Morgen ga ik ook weer even heen en weer met de auto. Je gaat idd vooruit erop en vooruit eraf. Is echt heel makkelijk. Hou voor de prijs even in de gaten dat je met een vouwwagen langer bent en dus extra meters meit betalen.


Bedankt voor de tip! Ik zag op de website van de camping waar we heen willen voorbij komen dat zij de bootreis betalen indien je x-aantal dagen van te voren boekt. Ik ga eens even opzoeken wat de voorwaarden idd zijn. En anders calculeer ik gewoon wat extra kosten in.

Miran schreef:
Op de boot naar Finland werden wel alle kleine hoekjes vol gepuzzeld maar de boot naar Texel is een soort doorlopende weg, daar kun je niets anders dan rechtdoor


Heel fijn, gewoon alleen maar rechtdoor :D

janderegelaa schreef:
Zou toch wel een mooi gezicht zijn, 350 auto’s achteruit de boot af:-)

:') Nou ja ... dat was een beetje mijn nachtmerrie

Appeltje_1
Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 22:30

Siersma schreef:
Appeltje_1 schreef:
Wij hebben een huisje in Texel. Dus al een paar keer geweest :)

Je rijdt vooruit de boot op en vooruit weer eraf :D

Sorry moet je even corrigeren. Het is OP Texel! Je zit op een eiland en in een stad/dorp


Ah ja, goed dat je het zegt. :D Niet altijd slim om Netflix te kijken en te bokken :+

Punz
Berichten: 8552
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 22:35

Google is your friend..
Van het laatste stuk van de route door Den Helder naar de veerhaven/het opstel terrein, de boot in gaan en weer van de boot af:


Iedereen een Connemara!!


.

marga1
Berichten: 879
Geregistreerd: 11-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 22:36

Wha hahaha ooit in Schotland moesten wij achteruit de boot op (wel zonder aan hanger) wel tussen allerlei obstakels door en ik als bijrijder kreeg de aanwijzingen die ik aan ml doorgaf, ik kreeg compliment en zei dat de bestuurder naast mij zat, matroos met rood hoofd af. Sukkel zag toen pas dat de bestuurder aan de andere kant zat.

Brainless
Berichten: 29658
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 22:39

marga1 schreef:
Sukkel zag toen pas dat de bestuurder aan de andere kant zat.

Sukkel?!
Dan ben ik er ook 1, heb wel eens iemand aanwijzingen gegeven (op vraag van degene hoor) op de camping ivm achteruit inparkeren met de caravan; pas nadien zag ik dat de bestuurder rechts zat ipv links.
Konden we daarna hartelijk om lachen (of zullen zij nu ook ergens op het internet melden dat er in Nederland een Sukkel was die dat niet door had?!).

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Vayo
Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-22 22:41

Punz schreef:
Google is your friend..
Van het laatste stuk van de route door Den Helder naar de veerhaven/het opstel terrein, de boot in gaan en weer van de boot af:
[ Video ]


Ahh dank je! Ik heb gegoogled, maar blijkbaar niet goed genoeg. Ook op de website van TESO bij veelgestelde vragen kon ik niks vinden.

marga1 schreef:
Wha hahaha ooit in Schotland moesten wij achteruit de boot op (wel zonder aan hanger) wel tussen allerlei obstakels door en ik als bijrijder kreeg de aanwijzingen die ik aan ml doorgaf, ik kreeg compliment en zei dat de bestuurder naast mij zat, matroos met rood hoofd af. Sukkel zag toen pas dat de bestuurder aan de andere kant zat.


Moet je nagaan dan met een vouwwagen .... vreselijk :')

Punz
Berichten: 8552
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 22:52

Graag gedaan!
Bij Teso inderdaad geen beelden, deze vond ik op youtube


Iedereen een Connemara!!


.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Re: De boot naar Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 23:15

Wist je dat de veerboot van Texel de schoonste veerboot ter wereld is? Hij vaart namelijk op gas en ligt vol met zonnepanelen.

Brainless
Berichten: 29658
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 23:17

Toen ik begon te lezen dacht ik.. dus ze sturen mensen rond om te kijken of veerboten wel goed worden schoongemaakt? Toen las de 2de regel en dacht.. oh, op die manier de schoonste :+

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 23:20

Brainless schreef:
marga1 schreef:
Sukkel zag toen pas dat de bestuurder aan de andere kant zat.

Sukkel?!
Dan ben ik er ook 1, heb wel eens iemand aanwijzingen gegeven (op vraag van degene hoor) op de camping ivm achteruit inparkeren met de caravan; pas nadien zag ik dat de bestuurder rechts zat ipv links.
Konden we daarna hartelijk om lachen (of zullen zij nu ook ergens op het internet melden dat er in Nederland een Sukkel was die dat niet door had?!).

Daar heb je natuurlijk zomaar kans op :j

Maar ik wil je wel aan een nachtmerrie helpen dat ik op de boot naar Hull mijn combie'tje weleens achteruit in een hoekje moest frotten.
Ik kan dat best aardig en de bemanning wist ook hoe het moest dus samen kregen we het setje vlotjes weg gezet :D

Maar heel eerlijk; kun je je setje dan wel achteruit je kampeerplek op drukken? Daar zijn meestal ook geen zeeën van ruimte om er maar vooruit in te steken en door te rijden.

Daar heb ik ook weleens een hele camping bekijks op gehad maar die campinggasten onderschatten een Classic Range Rover voor een Alpenkeuzertje toch schromelijk. Waar iedereen dacht dat ik die vouwwagen nooit op de richel zou krijgen, drukte de Range de vouwwagen zonder moeite achteruit de bult op. (ik had niemand verteld dat het een automaat was }> )

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Brainless
Berichten: 29658
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: De boot naar Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 23:22

Het scheelt dat op vlak terrein je moeiteloos een vouwwagen handmatig kan manoeuvreren.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Karin
Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 00:15

En het scheelt ook dat je er op de camping uitgebreid de tijd voor kunt nemen, in tegenstelling tot bij een veerboot waarbij iedereen tegelijk er zo snel mogelijk af wil/moet.

Maar gelukkig kun je op Texel dus recht vooruit :j

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Vayo
Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-22 01:10

ikke schreef:
Maar heel eerlijk; kun je je setje dan wel achteruit je kampeerplek op drukken? Daar zijn meestal ook geen zeeën van ruimte om er maar vooruit in te steken en door te rijden.


Ja hoor, dat is geen probleem. Zoals Karin al zegt is er dan geen tijdsdruk en iets minder toeschouwers. Thuis rijd ik hem ook achteruit de oprit op en dan met een bochtje achteruit de schuur in. Maar dan kan ik er de tijd voor nemen en eens een keertje extra steken of even een stukje vooruit bijv. Vorig jaar op de camping is het me ook prima gelukt.

En wat Brainless ook al zegt, mijn vouwwagen kun je op vlak terrein makkelijk wat meters met de hand verrijden. Sterker nog ... de kogelkoppeling is de achterkant van mijn vouwwagen. Meestal staat de achterkant tegen een bossage, dus moet ik hem altijd wel een stukje handmatig op zijn plaats duwen. Vorig jaar heb ik dat met gemak alleen met mijn 2 kinderen gedaan.

Siers83
Berichten: 7261
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 07:03

janderegelaa schreef:
Wist je dat de veerboot van Texel de schoonste veerboot ter wereld is? Hij vaart namelijk op gas en ligt vol met zonnepanelen.

Nou nu even niet. Blijkt dat ie al sinds de zomer niet op gas vaart. Iets met stuk ofzo geloof ik.

Wel word ie heel de dag schoongemaakt, zeker nu met corona dus denk dat ie echt de schoonste is :D

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

Hilli
Berichten: 22932
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: De boot naar Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 07:31

Het zou een fantastische 1 aprilgrap zijn als Teso/Doeksen/Wagenborg zou aankondigen dat vanaf vandaag alles achteruit het dek dient te verlaten i.v.m. [goede poedersuiker] :') :') :')

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 07:43

Siersma schreef:
janderegelaa schreef:
Wist je dat de veerboot van Texel de schoonste veerboot ter wereld is? Hij vaart namelijk op gas en ligt vol met zonnepanelen.

Nou nu even niet. Blijkt dat ie al sinds de zomer niet op gas vaart. Iets met stuk ofzo geloof ik.

Wel word ie heel de dag schoongemaakt, zeker nu met corona dus denk dat ie echt de schoonste is :D

Hij kan toch niet anders varen? Hij is hybride. Accu's en gas.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: gaucho, Kopmeeuw, Larissa123, Pieneappel, Schrompeltje, SemrushBot en 74 bezoekers