De boot naar Texel

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Siers83
Berichten: 7261
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: De boot naar Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 08:03

Hij kan ook op diesel/stookolie. Kan het nu nergens meer vinden maar heb ergens gelezen dat er iets mis was en dat ie dus al maanden niet op gas voer

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!


ikke
Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 08:47

Siersma schreef:
Hij kan ook op diesel/stookolie. Kan het nu nergens meer vinden maar heb ergens gelezen dat er iets mis was en dat ie dus al maanden niet op gas voer

Maar dat gaan ze niet uitgebreid aan de grote klok hangen en ergens is dat ook wel te begrijpen.
Het is geen auto waar onderdelen altijd wel ergens op de plank liggen. Verkrijgbaarheid zou dus zomaar een reden kunnen zijn maar dat wordt zelden gesnapt door de gemiddelde burger.


Hilli schreef:
Het zou een fantastische 1 aprilgrap zijn als Teso/Doeksen/Wagenborg zou aankondigen dat vanaf vandaag alles achteruit het dek dient te verlaten i.v.m. [goede poedersuiker] :') :') :')

:D :j

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Rocamor
Berichten: 10732
Geregistreerd: 21-11-02

Re: De boot naar Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 09:01

Nah, die leverancier van die motoren zal toch wel een en ander in stock hebben, lijkt me. En de leverancier zit nou niet echt aan de andere kant van de wereld. Er waren in het verleden geloof ik wel vaker problemen met dit type motoren, ook bij andere RORO's.

@Hilli, ik kan me niet voorstellen dat dat niet al eens is gedaan, maar het is wel een geweldig idee!

Rockes <3

Siers83
Berichten: 7261
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: De boot naar Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 09:14

Nou deze boot is de eerste met dit gassysteem dus ff onderdelen halen gaat lastig

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

Rocamor
Berichten: 10732
Geregistreerd: 21-11-02

Re: De boot naar Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 09:20

Ja, eerste nederlandse ferry en van deze motorenleverancier. Maar er varen al meer ferries op "alternatieve" brandstoffen en meer schepen op dit type motoren (maar wel van andere leveranciers)

Rockes <3

marga1
Berichten: 879
Geregistreerd: 11-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 09:24

marga1 schreef:
Wha hahaha ooit in Schotland moesten wij achteruit de boot op (wel zonder aan hanger) wel tussen allerlei obstakels door en ik als bijrijder kreeg de aanwijzingen die ik aan ml doorgaf, ik kreeg compliment en zei dat de bestuurder naast mij zat, matroos met rood hoofd af. Sukkel zag toen pas dat de bestuurder aan de andere kant zat.


Moet je nagaan dan met een vouwwagen .... vreselijk :')[/quote]

Hebben een paar dagen later een vrachtwagen met oplegger vol met whiskyvaten achteruit dat zelfde schip op zien gaan in een keer helemaal goed, en het was een jonge chaufeur die had het in zijn vingers.

ikke
Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 09:48

Rocamor schreef:
Ja, eerste nederlandse ferry en van deze motorenleverancier. Maar er varen al meer ferries op "alternatieve" brandstoffen en meer schepen op dit type motoren (maar wel van andere leveranciers)

Ik heb een keer een uitdaging gehad met een Wartsila https://www.wartsila.com/marine/product ... ating-sets en dat kostte ook even voordat die onderdelen er waren en dat was dan een blokje dat ongeveer aan de lopende band uit de fabriek kwam.
Omdat die motoren vaak allerlei aanpassingen hebben voor het gebruiksdoel, heeft ook de fabriek niet zomaar alles op stock liggen.

Blok kwam overigens van Texel :D

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Rocamor
Berichten: 10732
Geregistreerd: 21-11-02

Re: De boot naar Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:00

Dat verklaart een hoop, die boot van Texel voer niet :+

Het zal het zijn hoor en gelukkig kunnen ze op de Texelstroom de brandstof zelf kiezen, waardoor ze in elk geval kunnen blijven varen.

Rockes <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eelmo, ellen05, Flieno, Hanneke184, henshem, IndianSu, Iselda, lientje80, Mitch_Beauty, nathe, Sica en 74 bezoekers