Vliegen van/naar Gerona (Spanje) - waarom zo moeilijk?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LWDaisy
Berichten: 4719
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Vliegen van/naar Gerona (Spanje) - waarom zo moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-22 16:04

Hoi, ik zit met een vraag/probleem en hoop dat jullie kunnen helpen!

Mijn schoonouders wonen in Spanje. Zij komen 2x per jaar (1x in de zomervakantie en 1x met de feestdagen) naar BE, met de auto. Dat is voor mijn schoonvader al minstens 1x te veel per jaar haha.
Mijn schoonmoeder begint, na jaren, heimwee te krijgen. Ze mist de kinderen en kleinkinderen heel erg.

Dus hebben ze een compromis bedacht waar iedereen blij van wordt: schoonmoeder zal 2-3x per jaar (wanneer ze maar zin heeft) 1-2 weken naar BE komen, in haar eentje. Dat is dan wel met het vliegtuig, want zij rijdt niet met de auto. Schoonvader brengt haar in Spanje naar de luchthaven en wij halen haar hier op, en brengen haar ook weer terug naar de luchthaven voor vertrek, waar ze weer wordt opgewacht door schoonvader, in Gerona.

Probleem: we vinden amper vluchten van/naar Gerona (of Girona, het is maar hoe het gespeld wordt). Het maakt voor ons niet uit waar ze landt vanuit Spanje of vanwaar ze moet vertrekken hier, of dat nou in BE of NL is - wij rijden allemaal met een bedrijfswagen en moeten onze benzine niet zelf betalen, dus het maakt ons echt niet uit of ze voor de deur in Brussel landt, of aan de uiterste kant van NL. Het maakt voor ons ook niet uit of we haar in het weekend of door de week moeten ophalen/wegbrengen, er is altijd wel iemand beschikbaar om haar te vervoeren.

Het enige probleem is dus: vertrekken vanuit/landen in Gerona.

Wij hebben het destijds eens in november geprobeerd - geen enkele vlucht te vinden, niet vanuit BE, niet vanuit NL. Barcelona was de enige optie, en dat is voor hen gewoon belachelijk ver. Ten eerste qua tijd, ten tweede betalen zij hun benzine wél zelf. Het moet en zal Gerona zijn.

De trein oid is ook geen optie, en overstappen voor een vlucht die rechtstreeks maar 2 uur duurt vinden we ook belachelijk. Schoonmoedertje is een schat van een vrouw, maar we moeten het zo makkelijk mogelijk kunnen houden - ze wordt door schoonvader naar Gerona gebracht, en ze moet rechtstreeks naar luchthaven X kunnen vliegen waar wij haar opwachten. Terugvlucht idem.

Het enige wat dus écht moét is Gerona, en net dat blijkt érg moeilijk te zijn.
Ze zou graag in maart willen overkomen - ik vind geen enkel ticket in die periode dat vanuit Gerona vertrekt. Ten vroegste april, en dan nog tegen een prijs waarvan je achterover valt, voor zo'n belachelijk korte vlucht.

Zoek ik verkeerd? Ik scroll de ene na de andere website door. Of is Gerona gewoon een te kleine luchthaven waarvandaan te weinig vluchten vertrekken om zomaar te kunnen zeggen "laat ik voor volgende week eens een ticket boeken" (laat staan "over 3 maanden"..) ?

Je leest zo vaak over tickets die amper 50 euro kosten (handbagage is trouwens voldoende, ze heeft een huis hier in BE dus moet niet echt meer dan een handtas meezeulen), tot je die tickets opzoekt, dan vind je ze niet haha.

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!


MarliesV
Berichten: 15148
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Vliegen van/naar Gerona (Spanje) - waarom zo moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 16:11

Girona-Barcelona ligt nog geen 100 km uit elkaar. Dat zal ook exact de reden zijn dat het lastig is om vanaf zo'n klein vliegveld te vliegen.

In deze tijd van Corona is er nu eenmaal veel minder vliegverkeer dan voor 2 jaar terug. Rotterdam en Amsterdam wordt normaal door Martinair bedient, maar deze lane wordt op dit moment voor de komende weken helemaal niet aangeboden.

Denk dat vanaf Barcelona op dit moment echt de enige optie is.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

_xManadisx_
Berichten: 3132
Geregistreerd: 22-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 16:13

Transavia biedt vluchten aan van april-oktober dagelijks. Op rotterdam en amsterdam. België weet ik niet

schoentje ?

Pandora2
Berichten: 19841
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 16:19

Ryanair Brussel - Gerona - Brussel
Ik zie toch best wat vluchten gepland staan in 2022. Of kijk ik verkeerd ? :P
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 03-01-22 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

BaileyMix
Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 16:21

Waarom is de trein geen optie? Kost geen drol daar. Op Barcelona is toch het makkelijkst en echt niet ver van Gerona.

Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 16:23

Via Skyscanner krijg ik wel een optie via Ryanair, die al geprobeerd?

[ img ]

HELder
Berichten: 465
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 16:26

Ik vind ook directe vluchten van girona naar Brussel en ook erg goedkoop. Het makkelijkst zoek je via Skyscanner.nl. bij vertrek vanaf kun je Girona invoeren en bij bestemming Brussel. Er zijn niet dagelijks vluchten maar als je bij datum de gehele maand maart invoert, is daar best het één en ander te vinden. Succes!

Edit: hierboven wordt Skyscanner ook al genoemd

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 16:31

Momenteel vliegt alleen Ryanair op Girona.
Je hebt kans dat vanaf het zomerseizoen(april-oktober) er meer vluchten zullen gaan, maar het vliegverkeer is nog lang niet op pre-corona niveau. Daarnaast is Girona altijd een seizoensvliegveld geweest. Best kans dat je in de zomer inderdaad voor een paar tientjes kunt vliegen. Maar nu dus niet.

Ik zie trouwens dat Ryanair al 2x per week op Girona vlieg. Met in maart redelijk veel opties voor <100 euro retour. Heb je al op de website van ryanair zelf gekeken?

Show a little faith, there's magic in the night

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 16:34

Dit was eigenlijk altijd al zo.
Overigens is de trein van Girona naar Barcelona heel erg simpel, waarom is dat geen optie?

Ps: de prijzen zijn sinds Corona ook sky high dus dat gaat nog wel even blijven ben ik bang. De tijd van een 70€ retourtje is wel voorbij momenteel.

Niet banketstaaf maar poetsen.

Laure
Berichten: 617
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Antwerpen

Re: Vliegen van/naar Gerona (Spanje) - waarom zo moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 16:44

Vertrekken in Charleroi!
Ryanair heeft meerdere vluchten per week tussen Charleroi en Girona.
Ik snap wel dat ze liever vanuit Girona vliegen. Waar wij in Spanje zaten was het een dik uur naar Girona en een dikke 2u naar Barcelona, enkele reis. Iemand ophalen/wegdoen kan dus al snel een ritje van 4u worden daar...
Skyscanner is inderdaad een optie, zoals hierboven vermeld is. Maar je kan ook gemakkelijk rechtstreeks bij Ryanair boeken, daar zie je meteen alle vluchten per maand op een kalender.

Winged
Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 16:46

Skyscanner, Gerona - Brussel en dan kom ik wel een paar vluchten tegen... Maargoed, momenteel is de boel toch allemaal vrij onzeker.

Pandora2
Berichten: 19841
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 16:46

Hannanas schreef:
Dit was eigenlijk altijd al zo.
Overigens is de trein van Girona naar Barcelona heel erg simpel, waarom is dat geen optie?

Ps: de prijzen zijn sinds Corona ook sky high dus dat gaat nog wel even blijven ben ik bang. De tijd van een 70€ retourtje is wel voorbij momenteel.


Tussen de 87 en 129 euries. Dat lijkt me toch nog steeds een spotprijsje :D

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 16:46

Pandora2 schreef:
Hannanas schreef:
Dit was eigenlijk altijd al zo.
Overigens is de trein van Girona naar Barcelona heel erg simpel, waarom is dat geen optie?

Ps: de prijzen zijn sinds Corona ook sky high dus dat gaat nog wel even blijven ben ik bang. De tijd van een 70€ retourtje is wel voorbij momenteel.


Tussen de 87 en 129 euries. Dat lijkt me toch nog steeds een spotprijsje :D


Dat valt me mee!

Niet banketstaaf maar poetsen.

LWDaisy
Berichten: 4719
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-22 18:00

Hannanas schreef:
Dit was eigenlijk altijd al zo.
Overigens is de trein van Girona naar Barcelona heel erg simpel, waarom is dat geen optie?

Ps: de prijzen zijn sinds Corona ook sky high dus dat gaat nog wel even blijven ben ik bang. De tijd van een 70€ retourtje is wel voorbij momenteel.


Ik dacht idd ook dat het altijd al zo was, mijn gesukkel destijds in november dateert van 2016 :+


Dank voor de tips alvast, jullie vinden alvast meer en goedkopere vluchten!

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

LWDaisy
Berichten: 4719
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-22 18:14

Oei, nog even antwoorden ivm de trein!
- Dat duurt ten eerste suuuper lang
- Ten tweede is mijn schoonmoeder 65+ en heeft ze x aantal jaar geleden een attaque gehad, waardoor ze al eens iets durft vergeten. Niks ernstigs hoor, ze draait al eens namen om of kan niet op een woord komen, maar ze heeft er vooral last van als ze zich zenuwachtig maakt - wat sowieso gebeurt als ze in een andere taal moet spreken :) Rechtstreekse vluchten zijn voor iedereen dus een hele geruststelling, omdat ze die reis alleen maakt :)

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

Sizzle
Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 19:35

Ryan Air vind ik echt een drama.
Een uur langer in de trein zou mijn voorkeur hebben maar de treinen naar het vliegveld zijn vaak niet betrouwbaar dus dat is best ook vaak stress.

Vliegen vind ik nu juist niet duur, ben deze herfst/winter al 2x naar BCN gevlogen voor weinig.
Nee misschien geen 70 retour, maar die spotprijzen sloegen sowieso al nergens op. Dat zou verboden moeten zijn :o

Ik moet precies tussen de 2 plaatsen in zijn en dan heeft Girona inderdaad duidelijk minder keus, maar als je schoonmoeder niet meer hoeft te werken dan zal ze met de dagen en tijden vast wel redelijk kunnen sturen toch?
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 03-01-22 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

LWDaisy
Berichten: 4719
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-22 19:37

Ik heb ondertussen geboekt --> heen op 18 maart, terug op 31 maart, een rechtstreekse vlucht voor net voor 55 euro *\o/*

Dank voor jullie hulp hoor! *\o/* *\o/*


Sizzle schoonmoeder moet idd niet werken, maar wij (haar vervoerders, zegmaar haha) wel, dus we moeten wel vakantie kunnen aanvragen als we haar door de week moeten ophalen/wegbrengen :)

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

Sizzle
Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Vliegen van/naar Gerona (Spanje) - waarom zo moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 19:38

Super!
Ah ja, de ophalers…. :D


LWDaisy
Berichten: 4719
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-22 20:54

Sizzle schreef:
Super!
Ah ja, de ophalers…. :D


Ja we nemen wel een dag vakantie hoor haha, maar het moet van de baas natuurlijk ook mogen :D

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: eempje41, GoogleAdsense, Greeneyez, K_nolan, Monique1963 en 87 bezoekers