Welke CenterParcs in Frankrijk/België of andere camping?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
linda_hans
Berichten: 316
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Welke CenterParcs in Frankrijk/België of andere camping?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-22 15:00

Ik kon geen onderwerp vinden over CenterParcs in Frankrijk/België.

Voor as zomer 2022 willen we (gezin met 1 zoon van 12) graag een keer naar het buitenland op vakantie. Het liefste richting Frankrijk.
We zijn totaal geen kampeerders dus vandaar dachten we dat het misschien handig zou zijn om naar CenterParcs te gaan.
Alleen nu de vraag welke CenterParcs dan? Ik zie negatieve reactie maar ook positieve.
Kan iemand me hier meer over vertellen? Welke wel doen en welke absoluut niet?
Wensen van ons: fijn zwembad (zoon is dol op zwemmen en glijbanen),sportactiviteiten (zoals voetbal, trampoline, klimmen etc), het liefst een omgeving waar ook wat te doen is en schone mooie huisjes (erg belangrijk).

De Franse taal vind ik ook erg lastig dus het zou fijn zijn als er Engels gesproken kan worden.
Aanraders voor eventueel een ander park of camping met stacaravans (luxe het liefst) sta ik ook altijd voor open.
Het is vooral de bedoeling dat onze zoon een fijne vakantie heeft.
Tips en flops hoor ik graag. Alvast bedankt iedereen.

Getrouwd 29-09-2006!!!!!!!! 10 mei 2010 om 17:35 bevallen van een gezonde, mooie zoon <3 NICK <3
Finally Frivool <3 8-04-2010 (Vivaldi x ster Ferro x keur/pref/pres Zonneglans) Verkocht naar buitenland


Tazzey
Berichten: 9501
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Welke CenterParcs in Frankrijk/België of andere camping?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 15:40

Als wij naar België gaan dan kiezen wij altijd voor de Vossemeren want dat is werkelijk een fantastisch mooi park. Wij zitten altijd in een VIP huisje met alles erop en eraan.

Anoniem

Re: Welke CenterParcs in Frankrijk/België of andere camping?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 15:44


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 15:59

Tarico schreef:
Wij zijn een aantal jaar geleden naar Les Trois Forêts geweest en vonden dat echt een leuk park. Mijn collega gaat nog steeds ieder jaar en blijft enthousiast terug komen.

https://www.centerparcs.nl/nl-nl/frankr ... ois-forets


Deze is inderdaad mooi, maar wat weinig in de omgeving om te doen.

Wij hebben onze huwelijksreis (lang leve corona :+) doorgebracht in Les Ardennes. Super tevreden! Mooie kinderboerderij, genoeg in de omgeving te doen (avonturenbos, plopsa coo etc. Wij waren er een week en hebben ons geen seconde verveeld. Medewerkers spreken ook voor een groot deel Nederlands.

Marie111
Berichten: 4665
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Welke CenterParcs in Frankrijk/België of andere camping?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 16:04

Wat bedoel je precies met "geen kampeerders zijn"?

Tegenwoordig heb je ook luxe chalets op campings.

Stampeltje
Berichten: 386
Geregistreerd: 18-05-15

Re: Welke CenterParcs in Frankrijk/België of andere camping?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 17:02

Als je kijkt naar center parcs met 5 vogeltjes als kwalificatie dan zit je wel snor met vermaak voor je zoon. Wij boeken altijd vip of exclusieve huisjes en die zijn ook altijd wel in orde. Wij zijn in les trois forets, village parc nature en die in Picardië geweest en allemaal heel leuk. Voordeel van village parcs nature is dat het een groot buitenzwembad heeft. Wel leuk in de zomer.

linda_hans
Berichten: 316
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-22 17:06

Marie111 schreef:
Wat bedoel je precies met "geen kampeerders zijn"?

Tegenwoordig heb je ook luxe chalets op campings.


We gaan graag een soort van ‘luxe’ op vakantie. Dus geen tent of kleine caravan oid.
Maar als je een fijne camping weet met luxe chalets dan hoor ik dat ook graag

@stampeltje: heb jij nog voorkeur voor een Centerparcs of zijn ze allemaal even fijn? Zwembad is idd wel erg belangrijk.

Getrouwd 29-09-2006!!!!!!!! 10 mei 2010 om 17:35 bevallen van een gezonde, mooie zoon <3 NICK <3
Finally Frivool <3 8-04-2010 (Vivaldi x ster Ferro x keur/pref/pres Zonneglans) Verkocht naar buitenland

_Nancy
Berichten: 14090
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 17:31

Wij gaan in juni naar La Lac D'ailette (FR) voor een week in een Lakeside cottage en meteen daarna een week naar Erperheide (BE) in een premium cottage.

We hebben een combinatie gemaakt tussen dingen kunnen zien in de omgeving en het strand en gewoon lekker in de Aquadome aan de gang kunnen.
Daarnaast was een 3 slaapkamer huisje een must, dus helaas vielen daarbij sommige huisjes wel af. En ook wilden wij gebruik maken van de familiekorting (scheelde toch echt honderden euro's!!) en dan mag je helaas geen VIP cottage hebben. Anders hadden we in Erperheide in een VIP cottage gezeten.
Lakeside cottage in La Lac deed gelukkig wel mee met de familiekorting.

Mijn kinderen zijn wel een stuk jonger dan die van jouw, namelijk 2 en 3.

Weet niet of je lid bent (of iemand kent) van de ING, dan kun je namelijk een €150 bon kopen voor € 75 euro, scheelt toch ook weer :)

Al met al zijn wij nog geen 1500 euro kwijt voor 2 weken center parcs.

Oh en hier ook: Je ne parle pas Francais (ofzo iets), dus wij moeten het ook gewoon met Engels doen.
Laatst bijgewerkt door _Nancy op 01-01-22 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

♥ Happiness has arrived! ♥
♥ Jasper 17-06-2018 ♥
♥ Mathijs 24-09-2019 ♥

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 17:32

Heel Frankrijk ligt vol met leuke campings waar je ook chalets of sta caravans hebt. :D

Gewoon even googlen, bv yelloh of sandaya of capfun hebben mooie campings in Frankrijk.

Centerparcs vind ik echt niks.

[o]

Stampeltje
Berichten: 386
Geregistreerd: 18-05-15

Re: Welke CenterParcs in Frankrijk/België of andere camping?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 21:17

Ons kind is nog een peuter dus qua activiteiten voor oudere kids geen idee. Maar denk dat VillagesNature wel voordeel heeft. Wij hebben een dagje Disney gedaan en buitenbad is gewoon heel lekker.

iirrssjjee
Berichten: 5935
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Welke CenterParcs in Frankrijk/België of andere camping?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 21:41

Villages Natures Paris? Kun je evt nog een dagje Disneyland eraan vast plakken!

bora
Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-07-03

Re: Welke CenterParcs in Frankrijk/België of andere camping?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 22:07

Ik zou in Frankrijk idd ook village nature Paris aanraden. Mooi park met een mooi zwembad met daar verschillende glijbanen. Eventueel een dagje Disney of even winkelen in val d'europe.

Het is niet erg iets moois te verliezen beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad. (Heilige anthonius van Rowwen Hèze)

linda_hans
Berichten: 316
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Welke CenterParcs in Frankrijk/België of andere camping?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-22 22:32

Iedereen bedankt voor de tips!
In België lijkt ons les Ardennes wel erg leuk en Frankrijk twijfelen we nog al heeft village nature Paris nu wel een lichte voorkeur

Getrouwd 29-09-2006!!!!!!!! 10 mei 2010 om 17:35 bevallen van een gezonde, mooie zoon <3 NICK <3
Finally Frivool <3 8-04-2010 (Vivaldi x ster Ferro x keur/pref/pres Zonneglans) Verkocht naar buitenland


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lizy29 en 87 bezoekers

cron