Groepsreis Lapland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Groepsreis Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 17:36

Hoeveel groter bestellen jullie je sneeuwschoenen? Ik heb nu mijn eigen maat besteld, maar die zitten iets strak, dan ga ik volgens mij geheid koude voeten krijgen..

Morgen ff naar decathlon eea ruilen en shoppen..

Desireeeee
Berichten: 234
Geregistreerd: 31-10-21

Re: Groepsreis Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 17:39

Ik heb gewoon wandelschoenen aan met goede sokken (2 laagse sokken met merinowool). Vond het zonde om dure aan te schaffen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 17:51

Desireeeee schreef:
Ik heb gewoon wandelschoenen aan met goede sokken (2 laagse sokken met merinowool). Vond het zonde om dure aan te schaffen :=


Dat is toch niet mijn vraag.. alsof iedereen wandelschoenen heeft :+

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Groepsreis Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 18:02

Ik heb 1 maat groter. Mijn warme werklaarzen zijn gewoon mijn normale maat maar vallen heel groot uit.

annepaardoes

Berichten: 7156
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 18:07

Relaxed schreef:
Hoeveel groter bestellen jullie je sneeuwschoenen? Ik heb nu mijn eigen maat besteld, maar die zitten iets strak, dan ga ik volgens mij geheid koude voeten krijgen..

Morgen ff naar decathlon eea ruilen en shoppen..


Strakke schoenen zorgen voor koude voeten. Neem dikke wollen sokken mee en ga daarmee passen. Als ze dan niet knellen is het goed. je moet echt nog genoeg ruimte om je voet hebben.

Vorig jaar in Lapland heb ik vaak dubbel sokken aangehad. Skisokken en wollen sokken. Al zou ik een volgende keer eerder kiezen voor merino wollen sokken (die zij dunner) en dan de dikkere wollen sokken.

Voor de mensen die nog gaan. Een buff is zeker aan te raden. Ik had er een van merionowol van de decathlon. Supper fijn ding en helemaal niet duur. En wanten met onderhandschoenen. Tijdens veel tochten heb ik van die handwarmer zakjes in mijn wanten gestopt. Heerlijk!

Desireeeee
Berichten: 234
Geregistreerd: 31-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 19:02

Relaxed schreef:
Desireeeee schreef:
Ik heb gewoon wandelschoenen aan met goede sokken (2 laagse sokken met merinowool). Vond het zonde om dure aan te schaffen :=


Dat is toch niet mijn vraag.. alsof iedereen wandelschoenen heeft :+

Dat kan ik ook niet weten toch, ik deel alleen mijn ervaring. Voor hetzelfde geldt heb je niet aan deze optie gehad en heb je er wel wat aan! Als jij er niks aan hebt, geen probleem, dan heeft een ander er misschien wat aan die het topic leest. We zijn hier om elkaar te helpen toch :D

Maar dus inderdaad zou ik ze groter kopen dan je nu hebt. Dat ze ruim genoeg zijn om er met dikke sokken in te kunnen, en je er dan nog comfortabel in kan bewegen.

Annepaardoes,
Hele goede tips heb je! Vorige keer ook inderdaad ervaren dat een buff en de merino sokken (maar ook hun thermo kleding) echt onwijs fijn zijn! :j
Van merino wol heb je ook 2 laagse sokken. Die horen bij elkaar en zijn op elkaar afgestemd, dus dan heb je 2 paar sokken die je over elkaar heen doet. Misschien heb je daar in de toekomst ook nog wat aan.

Bootsiebob

Berichten: 5541
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 19:39


Anoniem

Re: Groepsreis Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 22:39

Nog een praktisch vraagje.. Hoe doen jullie dat in het vliegtuig? In NL stap je met een graad of 10 in het vliegtuig, dus volstaat een spijkerbroek en dikke trui (jas stop ik normaal in de koffer in het ruim als het kan) Maar als je dan in Lapland uit het vliegtuig komt is het met een beetje pech -20.. Doe je dan een skibroek en -jas in je handbagage en die in het vliegtuig al aan? En je snowboots? Doe je die dan ook al aan?

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Groepsreis Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 23:13

Ik stap volledig in winterkloffie in het vliegtuig, zelfs muts en handschoenen bij de hand. Winterboots aan, skibroek aan, skijas aan. Alleen thermo ondergoed gaat in het ruim.

Kasmir

Berichten: 5433
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 00:43

Relaxed schreef:
Hoeveel groter bestellen jullie je sneeuwschoenen? Ik heb nu mijn eigen maat besteld, maar die zitten iets strak, dan ga ik volgens mij geheid koude voeten krijgen..

Morgen ff naar decathlon eea ruilen en shoppen..

Ik heb mijn winter schoenen hier standaard twee maten groter dan mijn zomer schoenen. Je wilt dikke sokken in je schoenen kunnen passen en dan alsnog plek hebben voor een isolerend laagje lucht. Als je schoenen te strak zitten zorgt dit voor koude voeten.


Bootsiebob schreef:
Ik ga niet naar Lapland, maar heb zojuist deze besteld, wat lijkt die me heerlijk!

Hij is echt kneiterwarm haha. Dacht laatst oh het is weer -15 doe die onder m'n jas aan maar had het er echt te warm mee :') . Meer geschikt voor -20 en lager als ik het combineer met m'n thermos en m'n jas, heerlijk!

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Groepsreis Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 02:17

Hier ook met winterkledij op de vlieger en alles wat nog te warm was aan de rugzak gebonden.

Fleur_Laura

Berichten: 4363
Geregistreerd: 28-07-06
Woonplaats: Eindhoven

Re: Groepsreis Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 19:12

Super bedankt voor de reacties op mijn vraag over de rendierentocht! We hebben hem nu toch maar bijgeboekt. Als we gaan, dan maar goed. Interessant ook om te lezen dat er veel verschil lijkt te zitten in de tochten.

Ik heb mijn winterboots ook een maat groter gekocht. Heb ze meteen met dikke sokken gepast en dat zat echt strak aangesloten in mijn normale schoenmaat.

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 18:34

Zat net vliegtickets te kijken, naar allemaal bestemmingen.
Zie ik retour tickets voor €183 per persoon naar Lapland. Met auto en appartement kom ik op €750 uit voor een week. Bijna te mooi om niet te gaan.
Evt activiteiten komen er nog wel bij

Twijfel of ik het moet doen. Nog nooit alleen op vakantie geweest.

WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-23 18:37

kosseh schreef:
Zat net vliegtickets te kijken, naar allemaal bestemmingen.
Zie ik retour tickets voor €183 per persoon naar Lapland. Met auto en appartement kom ik op €750 uit voor een week. Bijna te mooi om niet te gaan.
Evt activiteiten komen er nog wel bij

Twijfel of ik het moet doen. Nog nooit alleen op vakantie geweest.


Gewoon doen! *\o/*

N4N4
Berichten: 1108
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Groepsreis Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 18:52

Op welke site’s heb je dat gezien Kosseh?
Klinkt echt goed :)

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 20:12

WinSel schreef:
kosseh schreef:
Zat net vliegtickets te kijken, naar allemaal bestemmingen.
Zie ik retour tickets voor €183 per persoon naar Lapland. Met auto en appartement kom ik op €750 uit voor een week. Bijna te mooi om niet te gaan.
Evt activiteiten komen er nog wel bij

Twijfel of ik het moet doen. Nog nooit alleen op vakantie geweest.


Gewoon doen! *\o/*


Ik ben pas 3 dagen terug uit Lapland :+ en m'n volgende vakantie staat al voor in mei naar Noorwegen/Zweden . Maar als nog twijfel ik haha


N4N4, Skyscanner. Met TUI naar Kittilä, vanaf Rotterdam. Hotels/appartement gezocht via booking.com, maar direct boeken bij een hotel is vaak goedkoper.
Auto ook gekeken via skyscanner

N4N4
Berichten: 1108
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Groepsreis Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 20:14

Top , dankjewel :(

WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Groepsreis Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-23 12:49

Zijn er nog Bokkers die op dit moment in Lapland zijn of binnenkort gaan? Plaats vooral leuke fotos en ervaringen. *\o/*

Anoniem

Re: Groepsreis Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 12:50

Nog 2 weken :D

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 13:58

Kan geen foto's van nu delen, maar wel van 1,5 week terug. Via Polarsteps m'n vakantie bijgehouden.

Linkje polarsteps 2023

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 14:27

Fleur_Laura schreef:
Zijn er hier bokkers die ervaring hebben met een ritje op de rendierenslede? In ons reisprogramma zit er alleen een bezoek aan een rendierfarm bij. Tegen extra betaling kan je ook een rit met een rendier maken. Is dat het geld waard?


Ik heb het gedaan, stond niet in de planning maar was genezende van een longontsteking het enige dat ik van de arts buiten de deur mocht doen. En het was ook echt het enige dat ik kon doen (eigenlijk niet maar na 2 weken alleen maar op bed liggen was ik blij naar buiten te kunnen)
We hadden geluk dat we met nog een stel waren en we achter de voorganger hobbelden. Misschien een uitgekauwde route maar wat was het mooi. In alle stilte door de natuur en door het langzame tempo ook genoeg tijd om rustig om je heen te kijken, <3 met alleen de krakende sneeuw en de wolkjes die wij en de rendieren uitwasemden.

Daarna nog de rendieren voeren en stond er een heerlijke warme hap, lekker drinken en fijne verhalen nog binnen bij de mensen van de farm. Al met al een heel vermoeiende dag maar echt fijn dat ik die heb kunnen meemaken,

Hoewel je met een sneeuwscooter verder komt en meer ruige natuur ziet was dit door de stilte en eenvoud ook zo byzonder, ruim 1,5 uur over de farm hobbelen in een heel kalm tempo <3

Wij hadden ook al gezien dat de vliegtickets naar fins lapland niet eens zo duur zijn. Verblijf is wel te vinden. Hier helaas kan ik er voorlopig niet heen. Zolang mijn hoogbejaarde woefje nog rondhuppelt kan ik alleen naar bestemmingen waar ze mee kan.mijn tijd komt hopelijk wel weer een keer.

Wel op de levi webcams noorderlicht gezien, die blijven we regelmatig bekijken :D

WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-23 09:21

kosseh schreef:
Kan geen foto's van nu delen, maar wel van 1,5 week terug. Via Polarsteps m'n vakantie bijgehouden.

Linkje polarsteps 2023


Geweldig om te zien! Polarsteps is een leuke app! Wij hebben het vorig jaar ook gebruikt toen we aan het roadtrippen waren door Italia.

Relaxed, heerlijk! Ben benieuwd naar je fotos! *\o/*

Ritje met de rendieren slee lijkt me ook erg leuk.

In maart/april komen de prijzen online van volgend jaar, dus dan gaan we onze trip defintief plannen. Zoals het nu lijkt gaan we volgend jaar eind februari.

Suomi
Berichten: 3789
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Groepsreis Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 19:30

Ik ben net terug van 8 dagen Lapland! Het was fantastisch! Prachtige natuur, stilte, vriendelijke mensen, lekker eten en te gekke excursies, zoals Snowvillage, paardrijden, huskysafari, rendierensafari, sneeuwscootertocht en heb ook een middag een fatbike gehuurd.

De kou viel me reuze mee, daar kon je je prima op kleden. En bij de excursies kreeg je een skipak, snowboots, extra paar sokken en als je wilde ook nog handschoenen etc. mee.

Er zat een sauna bij mijn appartement, dat was ook echt genieten!

Het Noorderlicht heb ik 2 avonden gezien, dus ik voel me een heuse bofkont!

Anoniem

Re: Groepsreis Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 19:01

Iemand die er nu zit had gisteren op de 1e avond meteen prachtig noorderlicht!

Ik heb wat apps gedownload en 1 app geeft gunstige voorspellingen, voor zover dat betrouwbaar is :+

Anoniem

Re: Groepsreis Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 19:03

En met dat ik dit typ weer melding en nu via de webcam weer noorderlicht tussen de wolken :D