Groepsreis Lapland

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Faringo
Berichten: 8135
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Groepsreis Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:08

Oeh, Lapland, die staat hier ook nog steeds hoog op het wensenlijstje, maar inderdaad dan ook met een groep.


Supervixen
Berichten: 12749
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Groepsreis Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 15:25

Ik ben in Lapland geweest, geboekt bij buro scanbrit.
Rondreis van ruim twee weken met een huurauto en verblijf in huisjes. We vlogen op Rovaniemi.
Het was fantastisch en bloedheet, rond de 30 graden. Behalve bij de Noordkaap, daar was het rond de 10 graden. Daar hebben we de midzomernachtzon bekeken. Echt geweldig.
Verder nog een walvistocht gedaan bij andenes, waar we potvissen en andere walvissen/dolfijnen hebben gezien.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

gabyfedde
Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 15:30

Lapland is heel groot en strekt zich uit over Noorwegen, Zweden, Finland en Rusland.
Ik woon in het Zweedse deel van Lapland. Zweden is normaal gesproken goedkoper dan de andere landen.
Wil je veel doen dan is 5 dagen echt krap, de reis er heen kost al best wat tijd.
Stuur bokker Kasmir eens een pb, zij organiseert ritten met IJslanders.

Faringo
Berichten: 8135
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Groepsreis Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 15:37

Prachtige impressie Supervixen!

BeFunny
Berichten: 10195
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 15:39

Wij zijn in Noors/Fins en Zweeds Lapland geweest. Met onze eigenste campertje. Wel in augustus dus dat is heel anders rijden.

In de winter is een hele andere beleving gok ik.

Je kunt er ook walvissen zien tussen de Fjorden dat lijkt me echt gaaf. Wij hebben ze niet gezien.

Zodra het donker wordt savonds kun je het noorderlicht zien. En bijvoorbeeld in september zijn de wegen goed begaanbaar. Wij hebben door besneeuwde bergen gereden en gelopen en dat is goed te doen omdat de wegen daar gewoon schoon zijn. Er licht in sommige gebieden altijd sneeuw.

Wij hebben geen ervaring met groepsreizen. Maar Lapland is heel erg de moeite waard.



[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]




[ img ]



[ img ]


[ img ]



[ img ]





[ img ]

Oeska
Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 16:24

Hoe avontuurlijk wil je Lapland beleven? Ik heb de "into the wild" wintertrekking gedaan van Scandinavian Wintersports. Daarbij ga je een meerdaagse sneeuwschoenwandeltocht door de sneeuw doen en slapen in de sneeuw (in ons geval letterlijk; we hebben de meegenomen tentjes vervangen door zelf gegraven sneeuwholen. Beter zicht op het Noorderlicht 's nachts want we hadden bijna iedere nacht raak *\o/* ). Daarnaast ga je ook een huskeytocht doen, langs bij een rendierfarm, Finse sauna (onderweg ook een hele leuke ouderwetse sauna die je zelf op kunt stoken) en ijsklimmen. En een vrije middag zijn we gaan langlaufen met de groep.

Dus mocht je in zijn voor een bijzonder actieve én avontuurlijke vakantie in Lapland, kan ik deze aanraden!

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent. It is the one that is the most adaptable to change."
~Charles Darwin~

Shenavallie
Berichten: 11517
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 17:04

Nog even gevraagd wat mijn man en zoon ook alweer in hun week hebben gedaan. Rendierslee+ bezoek aan Sami, huskyslee, sneeuwscooter, noorderlichttoer (was toen niets te zien), sneeuwschoenwandelen, wak drijven, bezoek ijshotel. Een week extra was niet vervelend geweest, zeggen ze, ondanks dat alles dan een herhaling zou zijn. Zij zaten in Yllasjärvi, in het toenmalige Tunturi hotel.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

kosseh
Berichten: 2584
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 18:02

Ik wil al langere tijd naar Lapland, in de winter.

Door dit topic even wat reizen bekeken. Zou in maart met een vriendin naar de zon gaan, maar nu voor gesteld om dit te doen. Lijkt haar ook heel gaaf

Morgen de offerte opvragen :D. Nu al zin er in.
Bedankt ts voor het aanmaaken van dit topic!

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Groepsreis Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 18:55

Ik wil in het voorjaar 2023 misschien ook naarr lapland. Lijkt me ontzettend gaaf! Had dit najaar gewild, maar de meeste reizen zijn in het voorjaar. Wat voor mij niet handig was qua werk, dus ik dacht volgend jaar dan maar.

Beyond Borders was mijn oog ook op gevallen.

Esther_
Berichten: 3990
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Groepsreis Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 19:16

Wij zijn met https://www.nordic.nl/bestemmingen/lapland/ naar zweeds Lapland. Aangezien je de activiteiten in kleine groepjes doet, kun je deze reis ook prima als single boeken.
Bij ons waren ook een aantal reizigers alleen en je hebt snel aanspraak.

BeFunny
Berichten: 10195
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Groepsreis Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 22:05

O over de Sami gesproken. Op de Noordkaap is een toeristisch centrum. Daarbinnen draaiden ze 2 films. Eentje over de vier jaargetijden dat waren alleen beelden en een documentaire over de Sami. Ik weet niet of dat altijd afgespeeld wordt daar maar dat was echt wel mooi om te zien.

Poekkie
Berichten: 7288
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 22:32

Esther_ schreef:
Wij zijn met https://www.nordic.nl/bestemmingen/lapland/ naar zweeds Lapland. Aangezien je de activiteiten in kleine groepjes doet, kun je deze reis ook prima als single boeken.
Bij ons waren ook een aantal reizigers alleen en je hebt snel aanspraak.


Wij hebben ook bij deze reisorganisatie geboekt. Heel slechte ervaring. Zeggen heel flexibel te zijn, maar uiteindelijk bleek daar niks van waar. Elke belofte om iets aan te passen aan het schema werd telefonisch gegeven maar nooit op mail gezet of nooit effectief geregeld. Dure les geweest voor ons.

Paardengek in hart en nieren!

kosseh
Berichten: 2584
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Groepsreis Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 16:23

Offerte opgevraagd bij beyond boarders.
Helaas ruim 500 euro duurder dan de richtprijs die ze aangaven op de site voor onze periode. En een overstap ipv directe vlucht.
Hierdoor kwamen ze gelijk met de prijs die we bij andere ook gezien hebben.

Twijfelen nu of we deze wel moeten doen, of dat we ook opzoek gaan naar andere aanbieders.
Alleen zoveel is er in maart niet meer vrij.

WinSel
Berichten: 20566
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Groepsreis Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-21 17:14

Ah das balen! Hopelijk vind je nog iets leuks voor een leuke prijs. Zag dat voor volgend jaar inderdaad al veel vol is.

Data en prijzen voor 2023 staan nog niet online, maar ik kan nu rustig oriënteren. Voor mij wordt het februari of maart 2023.

Als je het kunt dromen, kun je het beleven ✈️

Dropneus95
Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 17:56

In 2020 met simi reizen geweest. Prachtige reis en echt een super leuke groep mensen. Was voor mij de eerste keer met een groepsreis, maar ik kan het iedereen aanraden als je geen reismaatje hebt! 8 dagen, noorderlicht gezien, sneeuwscooter tocht, husky tocht, naar de sami... het was echt geweldig..

Deze reis smaakte naar meer dus als het allemaal door gaat, ga ik de eerste week van maart met Mundero reizen mee naar het noorden Finland. Ik kan niet wachten :D

Ik ben dol op sneeuw, maar een ramp met skieen dus dan maar naar Lapland :') de kans is redelijk aanwezig dat ik volgend jaar weer ga, omdat mijn moeder ook heeeel graag wilt, maar wegens omstandigheden dit winter jaar niet kon gaan.

~ Enjoy the little things, Carpe diem ~

_Ekenna
Berichten: 2802
Geregistreerd: 25-06-12

Re: Groepsreis Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 18:31

Ik ga over 2 weken met NoSun een week naar Zweden, zij organiseren ook reizen naar Lapland enzo. Denk dat het een hele leuke organisatie is! :j

WinSel
Berichten: 20566
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-22 10:28

Bedankt voor jullie tips! Ik ga ze checken :))

Veel plezier Ekenna!

Als je het kunt dromen, kun je het beleven ✈️

kosseh
Berichten: 2584
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 22:04

Mijn reis is geboekt! Bedankt TS voor het starten van dit topic, dat was de doorslag om zo een reis te maken.

https://www.gonorthtravel.com/avontuurlijk-lapland
Deze is het geworden, met nog 3 van de extra activiteiten. Kwa prijs, eten en basis activiteiten leek het ons een goede kwaliteit/prijs verhouding.

Nu kan het aftellen beginnen! *\o/*

Zodra ik terug ben zal ik een verslagje geven van hoe de reis was.

WinSel
Berichten: 20566
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Groepsreis Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-22 22:09

Ah gaaf zeg! Ben heel benieuwd naar je verhalen! Wanneer ga je?

Ik zal morgen de site eens bekijken :D

Als je het kunt dromen, kun je het beleven ✈️

kosseh
Berichten: 2584
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Groepsreis Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 22:15

20 tot 27 maart. Wilde eerst 13 maart gaan, die was al vol.

Desireeeee
Berichten: 234
Geregistreerd: 31-10-21

Re: Groepsreis Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 22:37

Ik ben een paar weken terug naar Fins Lapland geweest, Levi, en dat was echt geweldig :D Ik ben ook met een groepsreis geweest. Deze was echt vanuit de studentenreis vereniging omdat ik toen in Zweden studeerde (nu weer thuis) en een stuk goedkoper (rond de 700-800 euro incl alle activiteiten)

Wij waren 5 dagen (+ 2 dagen reizen), maar de dagen hadden 2-3 activiteiten per dag. In principe heb ik vrijwel alles gedaan wat ik wilde (husky tocht, sneeuwscooteren, snow shoes, noorderlicht gezien, rendieren tochtje, paardrijden en skien), maar wellicht was wat meer tijd ook heel erg fijn geweest. Dan had je wat meer van de omgeving kunnen zien. Verder had ik een eigen auto ook een pre gevonden, zelf op zoek naar het Noorderlicht.

Ik hoop binnen 2 jaar nog eens te gaan omdat mijn moeder super enthousiast is. Wij hebben gekeken naar Askja (goede verhalen van vrienden) en lapland.nl. Tóch zou ik ook overwegen om zelf te gaan. Ik heb het paardrijden zelf geboekt en dat was makkelijk te doen. Vriendin van mij heeft het ook zelf geboekt, en als je op tijd bent kan je ook makkelijk zelf boeken :)

Deze overwegingen zou ik dus meenemen!

WinSel
Berichten: 20566
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-22 10:46

kosseh schreef:
20 tot 27 maart. Wilde eerst 13 maart gaan, die was al vol.


Leuk! Heel veel plezier!
Ik heb de site bekeken en ben erg enthousiast! Laat je me weten hoe het is bevallen?

Desiree bedankt voor je tip! Ik ga alles eens goed bekijken. Scheelt dat ik nog een jaar heb om me te oriënteren *D

Als je het kunt dromen, kun je het beleven ✈️

iirrssjjee
Berichten: 5919
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 11:07

Mijn man en ik gaan 27 januari zelf naar Lapland! Zijn dan 7 volledige dagen daar. Pakken een stukje Zweden en een stukje Finland. Slapen in een Aurora hut, naar het Aurora Sky station, Elanden spotten, husky tour met overnachting, sneeuwscootertocht, skiën en langlaufen en een dagje naar een rendierenboerderij! We rijden zelf (hebben veel rij ervaring, vinden beiden rijden niet eng en hebben voor een 3 uurs rit, de hele dag de tijd!

Wij wilden ook eerst via Beyondborders boeken, maar die had voor wat wij wilden, hele onhandige vertrekdagen (di-wo). Nu zijn we do-vr. Dus nu maar zelf geboekt! Duimen dat we iig een negatieve test hebben dalijk (want dat is sinds vorige week verplicht).

WinSel
Berichten: 20566
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Groepsreis Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-22 12:17

Klinkt goed! Veel plezier *\%/*

Ik heb al jullie locaties opgeschreven en ga binnenkort alles even goed uitpluizen :j

Als je het kunt dromen, kun je het beleven ✈️

WinSel
Berichten: 20566
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Groepsreis Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-22 13:52


Als je het kunt dromen, kun je het beleven ✈️


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Madelon, Akshay, chanelle14, Cowgirl83, Juniores, kimmetje26, MyWishMax, NadjaNadja, nnicolex, Sure_lee, xxmichellexx en 79 bezoekers