Winterzon Canarische Eilanden

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
iSaBeLL
Berichten: 5951
Geregistreerd: 16-05-05

Winterzon Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-21 13:48

Hallo!

ik zie door het bomen het bos niet meer, al alles afgeozcht..

Welk eiland (en ook welke plek) heb je het meeste kans op zon en is er het warmst in December?
We willen er graag even een weekje tussenuit in December... naar de zon en waar we het liefst qua temperatuur nog aan het zwembad kunnen liggen :)

        Brenda you have been the one for me, rust zacht,mijn toppertje
                  Noortje | Z1 + 1 | mijn droompony,mijn alles,she is perfect.. Espada Urano DL | Z1


      xMvGV
      Berichten: 140
      Geregistreerd: 30-01-19

      Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 14:03

      Wil je echt enkel graag naar de Canarische eilanden of mag het ook iets anders zijn?
      Want dan zou je ook ietsjes zuidelijker kunnen gaan en de Kaapverdische eilanden aan kunnen doen (ongeveer 1,5 uurtje langer vliegen).
      Onder de evenaar is het jaargetijde andersom: zodra het hier winter is, is het daar zomer dus meer kans op lekkerder weer. Wil je echt verder weg, dan kan ik Mauritius van harte aanbevelen!
      Maar enkel de Canarische eilanden, doorgaans: hoe zuidelijker hoe warmer - al gaat dit niet altijd op, maar de kans is zeker meer aanwezig! :)

      Mjetterd
      Hoofdmoderator Algemeen1
      No drama, no glory!
      Berichten: 12717
      Geregistreerd: 27-09-05

      Re: Winterzon Canarische Eilanden

      Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 14:17

      Ik ben 2 keer naar de Canarische Eilanden geweest in het najaar (oktober). Toen was het echt fijn qua temperatuur en kon je goed bij het zwembad liggen (22-27 graden).

      Ik dacht dat het hartje winter daar rond de 20 graden was, dus misschien net iets te koud voor waar je naar op zoek bent?

      Niqui
      Berichten: 2107
      Geregistreerd: 16-01-08
      Woonplaats: Noord-Holland

      Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 14:23

      Wij gaan (normaal gesproken) bijna elk jaar met Kerst twee weken naar Gran Canaria of Tenerife. We zitten dan in het zuiden van het eiland en hebben eigenlijk altijd wel lekker weer. Ook echt strandweer hoor, we hebben met Kerst wel eens 29 graden gehad. Alleen in de avond heb je wel een vestje nodig.

      We zijn vroeger ook wel in het noorden geweest, maar daar is het echt een paar graden kouder. Wat ik ook heerlijk vind is dat het daar tot ca. 18.30 - 19.00 uur licht blijft in de december. In Nederland is het dan om 17.00 uur al donker.
      Laatst bijgewerkt door Niqui op 17-11-21 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

      Ania
      Berichten: 6093
      Geregistreerd: 25-12-04
      Woonplaats: Kampen

      Re: Winterzon Canarische Eilanden

      Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 14:27

      de eilanden zitten dan op 22-26 graden, wil je echt warm moet je verder.

      Ania
      Berichten: 6093
      Geregistreerd: 25-12-04
      Woonplaats: Kampen

      Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 14:28

      google zegt dit:
      Welk Canarisch eiland is het warmst in december?

      Lanzarote ligt ideaal in de warme luchtstroom die van het Noord-Afrikaanse vasteland wordt aangevoerd. Het is hier dus het hele jaar door perfect vakantie vieren. Het is dan ook een van de warmste Canarische Eilanden. Net zoals op Fuerteventura, komt ook hier de temperatuur vrijwel nooit onder de 20 graden

      Brainless
      Berichten: 29658
      Geregistreerd: 19-07-03
      Woonplaats: Munnekeburen

      Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 14:29


      Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
      ;)

      lindatje
      Berichten: 5856
      Geregistreerd: 08-06-03

      Re: Winterzon Canarische Eilanden

      Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 14:47

      Wij gaan over anderhalve week voor de tweede keer eind november/begin december naar Fuerteventura. Wat hierboven ook al staat, in de avond koelt het wat af en vind ik een trui/vest wel prettig, maar overdag zijn de temperaturen meer dan prima (rond de 23 graden).

      :brr:

      iSaBeLL
      Berichten: 5951
      Geregistreerd: 16-05-05

      Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-21 15:12

      xMvGV schreef:
      Wil je echt enkel graag naar de Canarische eilanden of mag het ook iets anders zijn?
      Want dan zou je ook ietsjes zuidelijker kunnen gaan en de Kaapverdische eilanden aan kunnen doen (ongeveer 1,5 uurtje langer vliegen).
      Onder de evenaar is het jaargetijde andersom: zodra het hier winter is, is het daar zomer dus meer kans op lekkerder weer. Wil je echt verder weg, dan kan ik Mauritius van harte aanbevelen!
      Maar enkel de Canarische eilanden, doorgaans: hoe zuidelijker hoe warmer - al gaat dit niet altijd op, maar de kans is zeker meer aanwezig! :)


      Iets verder is zeker geen probleem!
      Maar met de Corona en kaapverdië op oranje staat weet ik niet of het zo verstandig is, zelfde geldt voor Egypte.

            Brenda you have been the one for me, rust zacht,mijn toppertje
                      Noortje | Z1 + 1 | mijn droompony,mijn alles,she is perfect.. Espada Urano DL | Z1

          Granoek
          Blogger
          Berichten: 10462
          Geregistreerd: 26-11-13

          Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 15:13

          Ania schreef:
          de eilanden zitten dan op 22-26 graden, wil je echt warm moet je verder.

          Dit inderdaad, Lanzarote schijnt dan weer weinig te doen te zijn.
          Wij komen net terug uit Gran Canaria en hadden dik 28°C de hele week.

          Egypte ga ik dan weer niet meer heen (toch in die periode niet), om 17u was het donker en het koelde gigantisch af 's avonds. We konden eigenlijk niet meer buiten zitten toen, daardoor zwembaden ook ijskoud.

          iSaBeLL
          Berichten: 5951
          Geregistreerd: 16-05-05

          Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-21 15:14

          Bedankt voor de berichten! In de avond dat het wat afkoelt is geen probleem,
          als het overdag maar wel lekker weer is om in het zonnetje te liggen..

          maar de tempraturen lopen dus nogal uit 1. het kan er dus heerlijk warm weer zijn, allee die garantie is er niet :Y)

                Brenda you have been the one for me, rust zacht,mijn toppertje
                          Noortje | Z1 + 1 | mijn droompony,mijn alles,she is perfect.. Espada Urano DL | Z1

              Niqui
              Berichten: 2107
              Geregistreerd: 16-01-08
              Woonplaats: Noord-Holland

              Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 18:02

              Garantie is er nooit. Maar in al die jaren op de Canarische eilanden hebben we alleen slechter weer (regen) gehad in Puerto de la Cruz - in de winter. Dat ligt in het noorden van Tenerife. (Wel hele leuke stad trouwens)..

              En in het zuiden een enkele keer een wat mindere/bewolkte dag. Over het algemeen is het heel erg lekker. Zeker de afgelopen jaren!

              marleen_88
              Berichten: 14011
              Geregistreerd: 21-05-04
              Woonplaats: Onder het kanaal.

              Re: Winterzon Canarische Eilanden

              Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 18:17

              Wij hadden een jaar of 4 geleden in de winter (week tussen kerst en oud/nieuw) heerlijk weer op Tenerife. We zaten wel zuidelijk.

              Doe wel en zie niet om

              Granoek
              Blogger
              Berichten: 10462
              Geregistreerd: 26-11-13

              Re: Winterzon Canarische Eilanden

              Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 18:48

              Ja wij hadden 7min motregen toen we op de luchthaven zaten om naar huis te gaan :+


              Ania
              Berichten: 6093
              Geregistreerd: 25-12-04
              Woonplaats: Kampen

              Re: Winterzon Canarische Eilanden

              Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 18:52

              Wij gingen tot voor Corona elk jaar eind van het jaar naar de canarische eilanden en we hebben nooit echt slecht weer gehad. Wel vaak veel wind waardoor aan het strand liggen niet ging.


              Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

              Wie is er online

              Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, GrapeshotBot, Miiej, moonsparkle, Nathalie18x, purny en 83 bezoekers