VOLG: Een huis op Zanzibar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Winged
Berichten: 33001
Geregistreerd: 28-12-05

Re: VOLG: Een huis op Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 10:11

Wat gaaf! Ook echt totaal anders dan hier. Heb je al een idee hoe het huis eruit moet gaan zien?

Ik was van plan om in december af te reizen naar Zanzibar, om 10 dagen te kitesurfen... Maar dat is nu verplaatst naar februari/maart. Maar nu ik schorpioenen lees moet ik even slikken hahaha :+


pressent
Berichten: 2306
Geregistreerd: 09-05-05
Woonplaats: Zanzibar

Re: VOLG: Een huis op Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-21 11:27

Wat leuk al die positieve reacties! Zal binnenkort wat meer foto's laten zien.
Inmiddels is ons kippen/ vogel verblijf af en wonen onze kippen, eenden, ganzen en kalkoenen op ons land. Daar ben ik erg blij mee want in hun tijdelijke verblijf bij mijn mans oom zijn er helaas wat overleden... Er zijn nu nog een paar kippen ziek maar die lijken met de medicatie snel op te knappen.

Momenteel zijn we druk bezig met ons "Makuti huis" een huis van palm bladeren. Dit wordt ook voorlopig ons eigen huis. We verblijven momenteel bij vrienden 15km verderop maar ben het op en neer reizen inmiddels wel een beetje zat en met de baby is het ook fijn als we een eigen plekje hebben. Vandaag is de loodgieter bezig.
Dus binnenkort hebben we een toilet en douche!

@Winged ah zeker komen om te kitesurfen, het is hier echt prachtig. Ik zit regelmatig bij een strandtent waar ze voor in zee kiten. Wellicht dat ik dit in de toekomst ook nog eens ga proberen! En maak je niet al te druk over de schorpioenen, we sliepen toen bij vrienden in het binnenland waar het meer begroeid was. Was de eerste keer dat ik ze zag hier.

Volg onze bouw van ons huis hier:
[BEU] VOLG: Een huis op Zanzibar

Pandora2
Berichten: 19852
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 17:35

Ik ben zo benieuwd naar het Makuti huis !
Als ik zo afbeeldingen zie, moet het echt heel leuk zijn <3

photophoebe
Berichten: 109
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Amersfoort

Re: VOLG: Een huis op Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 18:14

wat gaaf! ik volg :)

luuntje
Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: VOLG: Een huis op Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 18:30

Wat gaaf.
Ik ga je volgen.
Leuk om zo iets te leren over Zanzibar.

[o]

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: VOLG: Een huis op Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 23:46

Wat leuk!

Wij hebben ooit een schorpioen gehad in de lodge in Namibië brrrrr. Gelukkig eentje met grote scharen (niet of weinig giftig dus).

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

pressent
Berichten: 2306
Geregistreerd: 09-05-05
Woonplaats: Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-21 14:33

Hehe hier zijn de foto's van onze progressie met het huis.
We zijn inmiddels al wat verder met het huis maar vind het leuk om deze voortgang ook nog met jullie te delen.

[ img ]
Ja laten we met de toilet beginnen.. Er komt een doorgang van de toilet naar het huis.
De ene kant van de toilet wordt dus openbaar en de andere kant wordt voor ons prive.

[ img ]
En dan is dit ons Makuti huis, ben blij met de voortgang maar er moet nog een hoop gebeuren..
Inmiddels staan de muren ook al, meer volgd snel!

[ img ]
We hebben een hoop zand en stenen ingeslagen.

[ img ]
Een nieuwschierige gast..

[ img ]
Vanaf de zijkant. De stenen huisbasis stond er al toen we het land kregen, dit worden 2 appartementen voor de verhuur.

[ img ]
Vanaf de voorzijde..


[ img ]
En ons kippenhok! Ja deze is al bewoond :j En wat ben ik blij dat onze vogels weer bij ons zijn.

[ img ]
[ img ]
[ img ]

[ img ]
En nog een uitzicht foto.

[ img ]
Een laatste foto van ons land van onderaf om mee af te sluiten. :o

Volg onze bouw van ons huis hier:
[BEU] VOLG: Een huis op Zanzibar

pressent
Berichten: 2306
Geregistreerd: 09-05-05
Woonplaats: Zanzibar

Re: VOLG: Een huis op Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-21 14:46

Zie dat de eerste foto's uit de eerste post niet meer zichtbaar zijn, iemand een idee hoe dit komt?

Volg onze bouw van ons huis hier:
[BEU] VOLG: Een huis op Zanzibar

AmyII
Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: VOLG: Een huis op Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 14:56

Bij mij zijn ze (nog) wel zichtbaar TS, daar kan ik je dus niet mee helpen.

Maar wonen op Zanzibar… Zoooo gaaf! Ik blijf je zeker volgen! Hoe is het klimaat daar?

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

Pandora2
Berichten: 19852
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 15:01

Heel leuk om te zien dit ! Het is zo anders dan we gewend zijn dus echt superinteressant ! 8-)
Staat dat toilet daar eenzaam en alleen te staan ook :')

Wat een mooie vogel en leuke eendjes en kipjes <3
Die bestelwagen op de hoop zand is een Toyota ? :P

pien_2010
Berichten: 43074
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 15:24

Prachtig vind ik het. Begrijp ik nu goed dat jullie toilet openbaar is dus voor algemeen gebruik passanten?
Je kunt zien dat het erg droog is bij jullie. Ik ben benieuwd naar de vervolgfoto's.
Al je foto's zijn voor mij nog zichtbaar.

x_Jeanine_x
Berichten: 9083
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: VOLG: Een huis op Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 15:33

Wat super gaaf! Ik ga zeker volgen

N4N4
Berichten: 1106
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 15:34

Yess ik volg , prachtig avontuur TS

De allerliefste en het allermooiste paard van de hele wereld ... is de mijne :-)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: VOLG: Een huis op Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 17:36

Droog lijkt het mij allerminst met al dat groen. Goed verbrand dat wel ;)

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

pressent
Berichten: 2306
Geregistreerd: 09-05-05
Woonplaats: Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-21 18:42

AmyII schreef:
Bij mij zijn ze (nog) wel zichtbaar TS, daar kan ik je dus niet mee helpen.

Maar wonen op Zanzibar… Zoooo gaaf! Ik blijf je zeker volgen! Hoe is het klimaat daar?


Het is een tropisch eiland. Dus het hele jaar rond warm. De nederlandse winter is hier eigenlijk de zomer, maar dan is het hier het regen seizoen. Hoewel het hier vaak wel vrij plaatselijk regent. In Stone Town aan de andere kant van het eiland regent het bv veel vaker dan aan deze kant. De maanden juli en augustus is het wat milder.

Pandora2 schreef:
Heel leuk om te zien dit ! Het is zo anders dan we gewend zijn dus echt superinteressant ! 8-)
Staat dat toilet daar eenzaam en alleen te staan ook :')

Wat een mooie vogel en leuke eendjes en kipjes <3
Die bestelwagen op de hoop zand is een Toyota ? :P


Haha ja, beetje moelijk te zien op de foto maar de toilet staat dus wel echt naast het huis en er komt dus nog eemuurtje tussen.

Ja de auto is een Toyota Nova. Heb je hier veel van, vooral taxi's. Maar Toyota is zoieso de to go to brand qua auto's hier. Veel overheids auto's zijn bv. Toyota landcruisers.

pien_2010 schreef:
Prachtig vind ik het. Begrijp ik nu goed dat jullie toilet openbaar is dus voor algemeen gebruik passanten?
Je kunt zien dat het erg droog is bij jullie. Ik ben benieuwd naar de vervolgfoto's.
Al je foto's zijn voor mij nog zichtbaar.


Ah ja dat heeft wat uitleg nodig denk ik. Maar nee niet voor algemene passanten. Wel is het hier op zijn nederlands gezegd vaak een zoete inval. En daarnaast hebben we dus 4 jongens vast bij ons werken en die slapen hier ook, in de stenen constructie op de foto. Zij zijn met weinig tevreden maar een toilet en douche waarderen ze wel.

Ons land op de foto's is zoals @poes al zegt inderdaad helemaal in de brand gezet. Dit ten eerste om te kunnen zien hie het er precies uitzag. Het was dus brhoorlijk begroeid met lage boompjes en bosjes. En ten tweede omdat dit helpt tegen ongedierte. We gaan binnenkort beginnen om er nieuwe bomen en planten in te zetten.

[ img ]
Het voordeel van een tropisch eiland. Verse cocosnoten en veel fruit.

Volg onze bouw van ons huis hier:
[BEU] VOLG: Een huis op Zanzibar

Pandora2
Berichten: 19852
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 19:08

Ik kon het teken niet goed zien, maar dacht al dat het een Toyota was :D
Niet stuk te krijgen, die auto's :Y) Ik werkte vroeger nogal eens met expats uit afrikaanse landen en die zweren echt bij Toyota.

Coconut en mango ? Mjammie.... :9

pien_2010
Berichten: 43074
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: VOLG: Een huis op Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 19:51

Heerlijk al dat vers fruit! Aaah afgebrand.

Taucha
Berichten: 1168
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 19:57

Ah wat gaaf! Het is een eiland waar we al vaker naar gekeken hebben om een windsurf vakantie te houden. Maar ik geef eerlijk toe; ik durf niet, want afrika. Misschien dat dit topic daar verandering in zou kunnen brengen. Ik volg in ieder geval omdat ik retenieuwsgierig ben naar de realisatie van je droom op zo’n gigantisch mooi tropisch eiland <3

Electra63
Berichten: 17818
Geregistreerd: 11-11-08

Re: VOLG: Een huis op Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 20:07

Toevallig naar vakanties op Zanzibar zitten kijken en kom ik dit topic tegen :D
Wat een schattig dochtertje heb je en leuke foto's van het project; kippehok vind ik geweldig !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 20:45

Taucha schreef:
Ah wat gaaf! Het is een eiland waar we al vaker naar gekeken hebben om een windsurf vakantie te houden. Maar ik geef eerlijk toe; ik durf niet, want afrika. Misschien dat dit topic daar verandering in zou kunnen brengen. Ik volg in ieder geval omdat ik retenieuwsgierig ben naar de realisatie van je droom op zo’n gigantisch mooi tropisch eiland <3
Wat houdt je tegen aan "Afrika"? De misconcepties en de framing, o.a. door Westerse media? Gewoon gaan!

laura1987
Berichten: 7128
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 21:01

Super gaaf om dit te volgen!
Zelf heb ik 17 jaar geleden een rondreis gemaakt door Kenia, Tanzania en Zanzibar.
Arusha en stone town vond ik geweldig.
Ik kan zelfs nog steeds een liedje zingen in het Swahili :D die ene van
Jambo jambo bwana, Habari gani, mzuri sana. ( vast verkeerd geschreven ).

https://www.doneeractie.nl/woning-van-f ... CjcnBszQol]HELP bokker Palmera nadat ze alles verloren is na een vulkaanuitbarsting

Taucha
Berichten: 1168
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 20:29

Mkango schreef:
Taucha schreef:
Ah wat gaaf! Het is een eiland waar we al vaker naar gekeken hebben om een windsurf vakantie te houden. Maar ik geef eerlijk toe; ik durf niet, want afrika. Misschien dat dit topic daar verandering in zou kunnen brengen. Ik volg in ieder geval omdat ik retenieuwsgierig ben naar de realisatie van je droom op zo’n gigantisch mooi tropisch eiland <3
Wat houdt je tegen aan "Afrika"? De misconcepties en de framing, o.a. door Westerse media? Gewoon gaan!

Oh met alleen een backpack zou ik het zo doen, maar met m’n surfspullen vind ik het toch een beetje tricky. TS noemt ook al verschil tussen arm en rijk en bijkomende narigheden als stelen.

Maar nu geen topic vervuiling meer. Ben benieuwd naar de voortgang en ook wel wat omgeving. *-:)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: VOLG: Een huis op Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 20:33

Zanzibar is super toeristisch daar heb je echt wel opties om dit veilig te ondernemen denk ik?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Daatje
Berichten: 710
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Alkmaar

Re: VOLG: Een huis op Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 21:29

Oeh ik volg, deze zomer staan Tanzania en Zanzibar op de planning met mijn man en 2 dochters

pressent
Berichten: 2306
Geregistreerd: 09-05-05
Woonplaats: Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-21 21:55

Het is inderdaad erg toeristisch en momenteel zijn er veel toeristen die willen ontsnappen aan alle corona maatregelen.

Afgelopen week met de kleine langs geweest bij MoreAfrica, https://instagram.com/moreafrica?utm_medium=copy_link
Een super goed initiatief door een andere nederlandse meid die met haar partner een school heeft voor kinderen met een handicap. Ik heb mee gekeken met de lessen en de kinderen krijgen ook een paar keer per week fysio. Heel mooi om allemaal te zien!

[ img ]

Volg onze bouw van ons huis hier:
[BEU] VOLG: Een huis op Zanzibar


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fohadie, Saskia9, Suusw, Titsia, Zoolgangster en 93 bezoekers