VOLG: Een huis op Zanzibar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Thioro

Berichten: 3989
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 14:15

Ik zeg niet dat je het uit je duim zuigt. Alleen dat ik het niet herken.
Ook met m'n Belgische nummerplaat niet meer boetes gekregen (toch een jaar mee rond gereden).
Wèl inderdaad ook een periode gehad dat het boetes regende , was met een Franse nummerplaat trouwens, stopte weer zoals het begonnen was dus ik vermoed gewoon een overijverige agent in de buurt (of ik heb m'n rijgedrag aangepast :+ ).
Eender welke nummerplaat wordt ik wel eens van de weg geplukt en ze fronsen allemaal als ik m'n Belgisch rijbewijs boven haal, maar daar verder ook geen boetes voor. Met die werkauto's in het begin ook, werkgevers gaven alleen kopieën van de papieren dus ik reed rond zonder de officiële papieren en met m'n Belgisch rijbewijs. Ze keken beetje moeilijk maar verder niets.
Heeel in den beginne was mijn Frans ook niet geweldig, toch heb ik niet het idee dat verkopers of gendarmerie daar munt uit probeerden te slaan. De gemiddelde tapijtventer op markten od wel, maar die probeert dat bij iedereen.

pien_2010

Berichten: 43237
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 14:24

Pandora2 schreef:
Maar er kan toch geen boete uitgeschreven worden als je geen overtreding begaat ? :=
Wil toch zeggen dat jullie wat mispeuterden, Pien .... O:) :D


Tuurlijk, het is vooral mijn man die wat moeite heeft met het stopbord. Maar onze buuf die nog nooit naar eigen zeggen is gestopt voor een stop bord heeft dus erg veel geluk gehad blijkbaar want nog nooit een boete gehad, die was echt stom verbaasd dat wij al 3x een boete hadden gehad in zo'n korte tijd. Ik vond het toch opvallend. En ik geloof niet dat mijn man nu altijd stopt, alleen heeft hij (afkloppen) al heel lang niets meer gehad. Mijn zoon heeft ook zeker 100% boetes als hij in Frankrijk rijdt, die rijdt standaard pittig en te hard. := Sukkel.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: VOLG: Een huis op Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 14:31

Ik herken het dan wél weer van in Italië. Engels spreken: prijs. Italiaans spreken: hele andere prijs := maar daar is dat heel regiogebonden.

Afrika en auto laten bewaken :D in Namibië ooit. Jaja auto laten ‘bewaken’ aan het sjiekste restaurant in Windhoek. Man van het gezelschap gaat sigaretje roken en ziet ‘bewaker’ wat spulletjes vanonder het dekzeil van de bakkie halen. Je bent woest en verdrietig en gelaten tegelijkertijd. Nee het kan niet maar die mensen hebben vaak niets. Zo vreselijk frustrerend omdat ze jou onmiddellijk (en vaak terecht voor hen) als heel erg rijk zien. Je moet ermee om kunnen.

Benieuwd naar wat je zo stoorde aan je zusjes verhalen thioro tijdens de lockdown?

Ik wil zo graag ooit naar Afrika emigreren. Maar moet nog eens heel goed nadenken waar en in welke hoedanigheid. Een gated community zegt mij niets vind ik ergens niet ethisch. Maar soms gaat het bijna niet anders.

Thioro

Berichten: 3989
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 15:00

In de tijd dat mijn ouders de auto lieten 'bewaken' moesten de bewakers niet op diefstal betrapt worden, was hun beste dag niet.
Mijn ouders zijn beiden opgegroeid in Afrika, die prikten los door het arme Afrikaan/rijke blanke verhaal.
Toen m'n moeder in Senegal werkte heeft ze wel eens aanvaringen gehad met dorpschefs od maar ze werd uiteindelijk wel een gerespecteerd en gewaardeerde persoon in de streek. Maar ze pikte geen bullshit, arm of rijk, blank of zwart.

Tijdens de eerste lockdown is m'n zusje (en ongeveer de hele toeristische sector) weg gegaan uit Zanzibar omdat er, vooral in het binnenland, spanningen waren tussen lokale bevolking en toeristen. De lokale bevolking beschuldigde de blanken er van covid op het eiland te brengen. Niet onwaar uiteraard, maar er zijn andere communicatiemiddelen dan met stenen beginnen gooien. Is na de eerste spanningen wel weer bijgedraaid.

Ik houd Afrika voor reizen. Vind het heerlijk, heb er geweldige jeugdjaren gehad maar ook minder leuke dingen. Zusje daarentegen is helemaal gebeten en wil niet meer terug naar Europa.

Een gated community zou ik nooit doen. Als dat de enige veilige optie is, zou ik liever een ander land zoeken. Afrika is groot en de cultuurverschillen enorm tussen de landen/regio's.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 15:26

pien_2010 schreef:
Pandora2 schreef:
Maar er kan toch geen boete uitgeschreven worden als je geen overtreding begaat ? :=
Wil toch zeggen dat jullie wat mispeuterden, Pien .... O:) :D


Tuurlijk, het is vooral mijn man die wat moeite heeft met het stopbord. Maar onze buuf die nog nooit naar eigen zeggen is gestopt voor een stop bord heeft dus erg veel geluk gehad blijkbaar want nog nooit een boete gehad, die was echt stom verbaasd dat wij al 3x een boete hadden gehad in zo'n korte tijd. Ik vond het toch opvallend. En ik geloof niet dat mijn man nu altijd stopt, alleen heeft hij (afkloppen) al heel lang niets meer gehad. Mijn zoon heeft ook zeker 100% boetes als hij in Frankrijk rijdt, die rijdt standaard pittig en te hard. := Sukkel.


Je man is dus duidelijk een beetje hardleers en je zoon sponsort de franse staat, zullen ze blij mee zijn :D

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: VOLG: Een huis op Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 15:34

Thioro: ja klopt. Ik ben er nog niet genoeg ‘thuis’ omdat echt goed te kunnen inschatten. Ik ken vrienden in Namibië en dat is alweer een pak veiliger dan bvb Zuid-Afrika.

Thioro

Berichten: 3989
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 15:49

Het kan inderdaad zelfs tussen buurlanden al verschillen.
Ding is ook dat het zo snel kan omslaan.
Zimbabwe was een heel fijn land voor een bepaald heerschap.
Wij woonden in Rwanda in de jaren 80, er waren toen onderhuidse spanningen maar op zich was het een aangenaam land. Tot de bom barste. En nu is het weer een veilig en vrij voortvarend land. Maar niemand weet hoe het zal lopen als de huidige president weg is.
Ik ben in Niger geweest in 2006, cultuurshock maar toendertijd niet onveilig. Ik zou er nu geen voet meer zetten.
Stabiliteit is soms een issue op het Afrikaanse continent.

Zanzibar is altijd wel al vrij rustig geweest geloof ik.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: VOLG: Een huis op Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 16:24

Ja mijn schoonzus is Congolese en via haar ken ik inmiddels veel mensen die van Afrikaanse afkomst zijn of er gewoond hebben. En vaak is het toch: ja het is ‘veilig’ maar je kan als vrouw amper alleen op straat, in het donker enkel met de auto enkel heen en de meeste die er niet vandaan kwamen woonden beveiligd. Maar goed ik wil er over een jaar of 10-20 heen nu nog niet :D

pressentJarig

Berichten: 2306
Geregistreerd: 09-05-05
Woonplaats: Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-21 21:42

Pandora2 schreef:
Prettige feestdagen op Zanzibar ! {:) <|-


Dankjewel :D jullie ook Fijne feestdagen!! {:)

pressentJarig

Berichten: 2306
Geregistreerd: 09-05-05
Woonplaats: Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-21 22:07

Thioro schreef:
In de tijd dat mijn ouders de auto lieten 'bewaken' moesten de bewakers niet op diefstal betrapt worden, was hun beste dag niet.
Mijn ouders zijn beiden opgegroeid in Afrika, die prikten los door het arme Afrikaan/rijke blanke verhaal.
Toen m'n moeder in Senegal werkte heeft ze wel eens aanvaringen gehad met dorpschefs od maar ze werd uiteindelijk wel een gerespecteerd en gewaardeerde persoon in de streek. Maar ze pikte geen bullshit, arm of rijk, blank of zwart.

Tijdens de eerste lockdown is m'n zusje (en ongeveer de hele toeristische sector) weg gegaan uit Zanzibar omdat er, vooral in het binnenland, spanningen waren tussen lokale bevolking en toeristen. De lokale bevolking beschuldigde de blanken er van covid op het eiland te brengen. Niet onwaar uiteraard, maar er zijn andere communicatiemiddelen dan met stenen beginnen gooien. Is na de eerste spanningen wel weer bijgedraaid.

Ik houd Afrika voor reizen. Vind het heerlijk, heb er geweldige jeugdjaren gehad maar ook minder leuke dingen. Zusje daarentegen is helemaal gebeten en wil niet meer terug naar Europa.

Een gated community zou ik nooit doen. Als dat de enige veilige optie is, zou ik liever een ander land zoeken. Afrika is groot en de cultuurverschillen enorm tussen de landen/regio's.


Ik moet zeggen dat ik niet bekend ben met de spanningen tussen de bevolking en toeristen. Wij woonde toen nog in Dodoma, dat is niet toeristisch, daar was ook weinig tot niks te merken van de covid. Op het dragen van maskers en een parlementdlid met covid na (parlement zit in Dodoma). Dragen van maskers heeft ook maar elkele maanden geduurd en toen was de meeste spanning rondom de covid in Dodoma verdwenen en was alles weer "normaal". De verhalen die ik hoorde kwamen dus inderdaad wel uit zanzibar, Dar es Salaam en uit Arusha. Maar wel heftig dat je zusje dat heeft meegemaakt.

pressentJarig

Berichten: 2306
Geregistreerd: 09-05-05
Woonplaats: Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-21 22:23

De keuken begint ergens op te lijken.
Afbeelding

Afbeelding
De vloer is gelegd.

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding
En opgeschuurd.. Dit was een behoorlijke klus met een hoop stof..

Afbeelding
Ik ben erg blij met de ramen. Het huis ziet er gelijk heel anders uit zo..

Afbeelding
En een huissleutel!

Afbeelding
Bovenaanzicht.. Let niet op de rommel.

Afbeelding
Water halen.. Nu nog met de hand..

Afbeelding
Maar de waterton wordt geinstalleerd.

Afbeelding
Tussen alle gesteente komt er een bonenplantje naar boven..

Afbeelding
En de engineer is bezig met het berekenen van het "grootte" huis.

Afbeelding
De fundering wordt nog wat verder uitgegraven.

Afbeelding
Bewapend met duikbril wordt het puim weg geschept.

pien_2010

Berichten: 43237
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: VOLG: Een huis op Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 22:27

Wat prachtig wordt het en het buitengebied is zo mooi.

Balko

Berichten: 1137
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 23:41

Wauw wat een beleving! Ik lees mee <3

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 10:47

Keuken wordt mooi ! <3 De rest ook natuurlijk :D
Welk materiaal is dat ? Het lijkt op beton, maar de samenstelling is vast anders.

Met ramen erin heb je inderdaad meteen een ander gevoel. Kleur matched perfect met de muren !
Wel hard labeur, die funderingen met de hand uitgraven. :=

Dat bonenplantje ook... :')

Charaz

Berichten: 24287
Geregistreerd: 12-04-02

Re: VOLG: Een huis op Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 20:12

Wat mooi om te zien, heel anders dan we hier gewend zijn, ik volg!

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Re: VOLG: Een huis op Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 22:33

Wauw! super gaaf zeg!

Birdie60

Berichten: 8398
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 21:09

Woow mooi hoor!

pressentJarig

Berichten: 2306
Geregistreerd: 09-05-05
Woonplaats: Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-22 12:18

Happy New Year allemaal!! +:)+
Hier hebben de jongens nieuwjaars avond gewoon doorgegraven aan de fundering.. Oftewel er wordt niet zoveel waarde aan gehecht haha. We hebben wel gezellig gegeten met zijn allen en naar het vuurwerk van omlegen hotels gekeken om 12 uur. En ik heb voor het eerst oliebollen gebakken. Ze waren goed gelukt al zeg ik het zelf :D


Afbeelding

pien_2010

Berichten: 43237
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: VOLG: Een huis op Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 12:53

Iedereen ook mieuwjaar gewenst en pressent ik hoop dat je his ver klaar komt dit jaar en we mogen genieten van je verhalen en foto's!

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 10:03

Vanaf hier ook nog Happy New Year voor jullie !
En een goede gezondheid voor mens en dier.

Winged

Berichten: 33020
Geregistreerd: 28-12-05

Re: VOLG: Een huis op Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 11:52

Wat een werk is er al verzet zeg! Heel gaaf om te zien hoe het vanaf nul en met totaal andere bouwmethodes dan hier komt te staan.

pressentJarig

Berichten: 2306
Geregistreerd: 09-05-05
Woonplaats: Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-22 14:21

En we zijn weer bezig..
We wonen inmiddels in het Makutihuis en zijn nu vollop bezig met het Main-huis.
Daarnaast wordt er gewerkt aan de tuin, rond om het huis moet het er natuurlijk ook een beetje leuk uit komen te zien :)

Afbeelding
Er is nog steeds iemand dagelijks het stuk land naast ons bos vrij aan het maken. Aan het einde van de dag worden de niet bruikbare takken verbrand.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De keuken ziet er al gezellig uit. We genieten er nu dagelijks van om uitgebreid te koken.

Afbeelding
Voor het land achter het kippenhok hebben we bananenbomen omgehaald.

Afbeelding
En deze worden langzaam ingeplant. Vanwege de steengrond moeten er voor elke boom gaten geboord worden.. Dus dat is ook nog wel eenaardige klus..

Afbeelding
Afbeelding
Daarnaast zijn we creatief geweest met wat handdoeken en cement. Dit worden bloembakken.

Afbeelding
En dit worden kaarsenstandaards.

Afbeelding
De watertak staat inmiddels..

Afbeelding
En we gaan verder met het huis..

Afbeelding
Met de hand worden de funderingspalen in elkaar gezet.

Afbeelding
En het cement wordt gemixt.

Afbeelding
De eerste muurtjes komen tevoorschijn.

pien_2010

Berichten: 43237
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 14:29

Jullie zijn echt wel flink aan het buffelen zo met zijn allen. Wouw top hoor! Tevens vind ik de bloembakken en de kaarsenkandelaars creatief bedacht. Ziet er goed uit. Van dat muurtje houd ik zeer. (laatste foto). Fijn hoor dat iedereen zo mee wil helpen, dan gaat alles lekker snel. FIjne familie en vrienden!

De takken kun je verbranden maar wellicht als je ook een groente tuin wil kun je ze ook versnipperen om later over de tuin te doen zodat deze minder uitdroogt en je dus kunt mulchen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: VOLG: Een huis op Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 23:56

Kan dat zonder versnipperaar?

pien_2010

Berichten: 43237
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:03

poes schreef:
Kan dat zonder versnipperaar?


Dat weet ik niet, likkt me teveel werk, maar Africa zal toch wel een versnipperaar hebben of is dat te positief gedacht?