Samen genieten van de vakantievoorpret

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
ikke
Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 20:43

purny schreef:
Weet iemand vanaf wanneer Londen in kerstsfeer is?

Sommige winkels zijn dat jaarrond :D

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


purny
Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 21:00

ikke schreef:
purny schreef:
Weet iemand vanaf wanneer Londen in kerstsfeer is?

Sommige winkels zijn dat jaarrond :D

Dank je maar ik wil echt met de lampjes... en het is eigenlijk een stomme toch wel leuke reden.
Ik ben Frequent Flyer bij KLM. Wil ik mijn miles behouden dan moet ik nog een keer vliegen. Maar omdat ik volgend jaar weer naar NY ga wil ik niet afhankelijk zijn van alleen KLM. Dus dit jaar dan nog maar een keer met KLM richting Londen :D

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

ikke
Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 21:06

purny schreef:
ikke schreef:
Sommige winkels zijn dat jaarrond :D

Dank je maar ik wil echt met de lampjes... en het is eigenlijk een stomme toch wel leuke reden.
Ik ben Frequent Flyer bij KLM. Wil ik mijn miles behouden dan moet ik nog een keer vliegen. Maar omdat ik volgend jaar weer naar NY ga wil ik niet afhankelijk zijn van alleen KLM. Dus dit jaar dan nog maar een keer met KLM richting Londen :D

Daar is niks stoms aan, het geeft een extra sfeertje en die Britten kunt je met een gerust hart los laten op kerst :j dat komt helemaal goed.
Volgens mij kun je al vanaf oktober terecht in kerstsfeer.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 06:48

Oktober is nog te vroeg. Vorig jaar rond midden oktober geweest en toen was het echt nog niet in de kerstsfeer. Toen ik er woonde begon het "pas" begin november een beetje.

Galja
Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 22:24

In augustus lagen de kerstboxen Heroes al in de supermarkten :D :j

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij :+:

purny
Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 11:39

Hmmmm... nu zit ik ook weer te twijfelen voor Praag in december

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 10:44

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Seoul? Op 1 januari 2024 vliegen wij van Auckland terug naar Amsterdam en dan hebben we een layover van 20 uur in Seoul. Komen einde van de middag aan en we vliegen de middag erop weer verder.

Nou wil ik die nacht graag een hotel pakken, maar ik heb echt nul kennis van Seoul. Wat zijn leuke wijken? Wat moet je vermijden? Welke bezienswaardigheden zijn leuk om mee te nemen?

Earth
Berichten: 7897
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-23 22:50

Geen ervaring met Seoul Sanne. Wij hebben wel een overnachting gedaan net zoals jullie in Kuala Lumpur, toen heb ik heel decadent een hotel naast de Petronas Towers geboekt. Het Mandarin. Het was bijna net zo duur als een week Indonesië, maar we vonden het onwijs tof om onze vakantie zo decadent af te sluiten :P :') Het was ook echt de moeite waard! We konden helaas niet de Petronas torens omhoog vanwege de smog, je kon ook niet langer dan 10 min buiten zijn in de smog, maar er lag een giga winkelcentrum naast wat al de moeite was om te bezoeken. Misschien kun je zoiets ook doen in Seoul?
Er zijn vast wel leuke sites die tips aanbieden. Bijv hotels met dakterras en uitzicht over de stad.

Wij willen in de bouwvak nog een weekje weg. We gaan eerst een paar dagen naar Straatsburg, iemand nog tips of ideeën?
Daarna wil ik richting Fussen, naar kasteel Neuschwanstein. Maar dat wil ik als een soort eindstation, ik wil eigenlijk ergens in de hoek tussen Ulm, Stuttgart en Konstanz gaan zitten. Liefst in een bijzondere omgeving, plek of iets dergelijks. Ik hoor graag de pareltjes in die hoek. Ik wilde eerst bij het Kasteel zelf in de buurt gaan zitten maar dat is echt heel duur := dus ik zoek iets wat niet duurder is dan €100.- per nacht.

Earth het reisbureau.

Earth
Berichten: 7897
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-23 22:44

Waarom is autohuur trouwens zo duur!? Ik probeer een auto te huren in Italië maar dat kost gewoon €550.- voor een week, voor een middelgrote auto...

Earth het reisbureau.

paddington
Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 07:00

Zoiets zouden wij ook kwijt zijn voor een auto huren in de UK voor een week.
Ik wil mijn oude auto niet nog een week UK aandoen.

Ik ga nu een auto huren (C1) in Nederland en dat kost ons €30 per dag incl 200 kilometer vrij rijden per dag.

Het is wel een reclameauto want zonder reclame krijg je 100 km vrije kilometers.

Het is geen grote auto maar we zijn maar met 2 personen dus ruim zat voor ons.

germie
Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 08:22

Earth schreef:
Waarom is autohuur trouwens zo duur!? Ik probeer een auto te huren in Italië maar dat kost gewoon €550.- voor een week, voor een middelgrote auto...

Corona. Serieus, sinds of door corona zijn de prijzen overal enorm gestegen. Niet leuk meer.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

purny
Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 09:00

Earth schreef:
Waarom is autohuur trouwens zo duur!? Ik probeer een auto te huren in Italië maar dat kost gewoon €550.- voor een week, voor een middelgrote auto...

Tijdens corona hebben heel veel bedrijven hun wagenpark moeten verkopen. Autohuur is nu 3 keer zoveel in Amerika.
Alle reizen trouwens

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

ikke
Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 09:29

paddington schreef:
Zoiets zouden wij ook kwijt zijn voor een auto huren in de UK voor een week.
Ik wil mijn oude auto niet nog een week UK aandoen.

Ik ga nu een auto huren (C1) in Nederland en dat kost ons €30 per dag incl 200 kilometer vrij rijden per dag.

Het is wel een reclameauto want zonder reclame krijg je 100 km vrije kilometers.

Het is geen grote auto maar we zijn maar met 2 personen dus ruim zat voor ons.

Ik heb een 40 jaar oude auto de UK aan gedaan en dat deed ie prima :j Die auto was niet eens in geweldige staat met een doorgerotte dwarsbalk in het chassis maar daar kwam ik later pas achter. Een Land Rover kan wel wat hebben }>

Als ik nu kijk bij Hertz, zou ik ca 375 per week betalen met onbeperkt km voor een mid-size auto, in juli.
Lijkt mij een redelijke prijs.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

purny
Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 11:27

Ik ben een paar daagjes in Brussel geweest. Superleuke stad en voor herhaling vatbaar.
Alleen het hotel vond ik een beetje tegenvallen.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

paddington
Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 07:56

ikke schreef:
paddington schreef:
Zoiets zouden wij ook kwijt zijn voor een auto huren in de UK voor een week.
Ik wil mijn oude auto niet nog een week UK aandoen.

Ik ga nu een auto huren (C1) in Nederland en dat kost ons €30 per dag incl 200 kilometer vrij rijden per dag.

Het is wel een reclameauto want zonder reclame krijg je 100 km vrije kilometers.

Het is geen grote auto maar we zijn maar met 2 personen dus ruim zat voor ons.

Ik heb een 40 jaar oude auto de UK aan gedaan en dat deed ie prima :j Die auto was niet eens in geweldige staat met een doorgerotte dwarsbalk in het chassis maar daar kwam ik later pas achter. Een Land Rover kan wel wat hebben }>

Als ik nu kijk bij Hertz, zou ik ca 375 per week betalen met onbeperkt km voor een mid-size auto, in juli.
Lijkt mij een redelijke prijs.


Mijn ouders hadden ook een oude Land Rover (109 V8) en die trok het idd prima in de UK maar mijn 20+ oude verlaagde Seat toch een stuk minder.


Ik had in Maart de prijzen bekeken en toen was het een stukje duurder maar ik huur hier nu een auto en steek bij Hoek van Holland over en en we verblijven in Harwich.

ikke
Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 09:03

paddington schreef:
Mijn ouders hadden ook een oude Land Rover (109 V8) en die trok het idd prima in de UK maar mijn 20+ oude verlaagde Seat toch een stuk minder.


Ik had in Maart de prijzen bekeken en toen was het een stukje duurder maar ik huur hier nu een auto en steek bij Hoek van Holland over en en we verblijven in Harwich.

Zit er dan nog wel APK op? Zo spannend is GB nu ook weer niet.

Ooit met een oude Pinda 1000 (25 jaar oud) door Yorkshire gereden en dat koekblik had er minder moeite mee dan de gehuurde Ford Focus (met zo'n ecoboost pruttel) waarmee we het een paar jaar later deden. Dat ding had 3x zoveel vermogen (op papier) maar had er veel meer moeite mee.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 09:28

Bedankt voor de tip Earth!

Autohuur, hou op met me :') Voor corona had ik een campervan voor onze reis op het oog, 3 persoons, 2 bedden, gewoon echt een campertje zegmaar. Paste prima in ons budget. Nu is diezelfde camper 3x over de kop gegaan qua prijs. Echt van 4.000 naar 12.000 voor dezelfde periode.

Dus nu gaan we met een omgebouwde minivan :))

paddington
Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 19:35

ikke schreef:
paddington schreef:
Mijn ouders hadden ook een oude Land Rover (109 V8) en die trok het idd prima in de UK maar mijn 20+ oude verlaagde Seat toch een stuk minder.


Ik had in Maart de prijzen bekeken en toen was het een stukje duurder maar ik huur hier nu een auto en steek bij Hoek van Holland over en en we verblijven in Harwich.

Zit er dan nog wel APK op? Zo spannend is GB nu ook weer niet.

Ooit met een oude Pinda 1000 (25 jaar oud) door Yorkshire gereden en dat koekblik had er minder moeite mee dan de gehuurde Ford Focus (met zo'n ecoboost pruttel) waarmee we het een paar jaar later deden. Dat ding had 3x zoveel vermogen (op papier) maar had er veel meer moeite mee.


Hij is tot April volgend jaar gekeurd dus dat is echt het probleem ook niet.

Maar kwa verlaging en mijn brede banden was vorig jaar geen pretje om in de UK te rijden en ook ik heb ook met mijn andere oude auto's in de UK gereden wat prettiger rijden was.

Maar dit heeft ook met mijn lichamelijke toestand te maken vandaar ik ook nu kies voor de Hoek van Holland route i.p.v Duinkerken.
Aangezien ik diegene ben die rijdt want mijn reispartner durft niet in de UK te rijden.

boeflover
Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 15:02

Na maanden uitstellen heb ik een foto topic gemaakt van onze reis naar Madagaskar afgelopen kerstvakantie. écht een aanrader voor wie wisselende prachtige landschappen, veel dieren en een compleet andere manier van leven wilt zien: [BEU] [FOTO]afwisselend Madagaskar

ikke
Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 15:12

__Sannne schreef:
Bedankt voor de tip Earth!

Autohuur, hou op met me :') Voor corona had ik een campervan voor onze reis op het oog, 3 persoons, 2 bedden, gewoon echt een campertje zegmaar. Paste prima in ons budget. Nu is diezelfde camper 3x over de kop gegaan qua prijs. Echt van 4.000 naar 12.000 voor dezelfde periode.

Dus nu gaan we met een omgebouwde minivan :))

Hhmm, vond hier in de buurt een verhuurder voor 2100 per week voor een buscamper.
Ik weet niet over welke periode je het hebt maar dit klinkt mij niet raar, eerlijk gezegd.

Voor 12k kun je net zo goed er zelf eentje kopen.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

D_akota
Berichten: 661
Geregistreerd: 21-11-18
Woonplaats: Aan de bosrand

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 18:50

Vrijdag vertrekken wij voor een weekendje naar Winterberg, en eind juni een lang weekend Köln. En voor de zomervakantie (eind september ergens) is het de bedoeling dat we mijn familie gaan bezoeken in Australië. Goeie vooruitzichten *\o/* *\o/*

I was normal, two horses ago…


roosjenat
Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 20:23

Mooie vooruitzichten D_akota!

Ik meld mij hier ook weer eens nu mijn volgende vakantie bijna voor de deur staat. Wordt mijn derde reis alweer dit jaar.

De reis gaat naar Canada en een klein beetje Amerika er nog bij. Wordt mijn eerste keer buiten Europa alleen dus vind het wel wat spannend maar gaat helemaal goed komen.

Vorige week ook nog een vakantie geboekt naar Dubai in november. Voor de 2de keer, maar vind het een heerlijke zonbestemming.

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

purny
Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 09:35

*Schopt topic eventjes de hoogte in...

Ik had besloten om mijn 40e verjaardag in NY te gaan vieren, maar helaas geen betaalbaar hotel te vinden. Ja eentje waarbij ik geen tv op de kamer heb. (Ik wil wel als ik even uit wil rusten tv kijken)
Nu vond ik wel AirBnB. Maar ik heb dit nog nooit gedaan.
Hoe zit het met de betaling als je boekt? Is dit gelijk bij het boeken of bij aankomst?
En is dit een beetje betrouwbaar?

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

jojoleinee
Berichten: 2651
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 09:48

Wat een gaaf plan!
Ik boek zeer regelmatig via AirBnB, ik ben fan. Tot nu toe eigenlijk nog nooit een vervelende situatie meegemaakt. Volgens mij moet je altijd van tevoren betalen, maar kun je kiezen of je in één keer betaalt, of in delen.

Alvast een fijne vakantie en verjaardag!

Reizende poezen: milo.and.lola.catventures
https://www.instagram.com/milo.and.lola.catventures/

Esmee_RS
Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 11:46

purny schreef:
*Schopt topic eventjes de hoogte in...

Ik had besloten om mijn 40e verjaardag in NY te gaan vieren, maar helaas geen betaalbaar hotel te vinden. Ja eentje waarbij ik geen tv op de kamer heb. (Ik wil wel als ik even uit wil rusten tv kijken)
Nu vond ik wel AirBnB. Maar ik heb dit nog nooit gedaan.
Hoe zit het met de betaling als je boekt? Is dit gelijk bij het boeken of bij aankomst?
En is dit een beetje betrouwbaar?

Kun je geen laptop meenenemen met Netflix of films?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 160 bezoekers