Samen genieten van de vakantievoorpret

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Earth
Berichten: 7733
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-21 22:02

Eindelijk heb ik 'het' gevoel te pakken over een vakantie. Ik ben altijd heel grillig in mijn zoektocht, ik heb allerlei ideeën, maar als het goed voelt, dan weet ik het. We zijn nogal verpest door onze laatste grote vakantie, namelijk naar Indonesië en daardoor merk ik dat we (oke ik, mijn man vindt het wel oke :') ) niet snel meer tevreden zijn. Maar naar welk paradijs kunnen we nu dan beter gaan dan de Seychellen?

We gingen van Thailand, naar Zanzibar, naar de Azoren, naar Sri Lanka, naar de Malediven, naar de Seychellen, naar Griekenland, naar Sri Lanka, naar Thailand, naar Sri Lanka en uiteindelijk naar de Seychellen. Sri lanka en Thailand staat ook nog hoog op het lijstje, maar vanwege mijn gezondheid slaan we die nog over omdat we daar ook meer activiteiten willen doen en actiever willen rondreizen. Nu is onze main activity vooral chillen op het strand, eten, beetje rondkijken in de omgeving, beetje snorkelen (als in lekker op de oppervlakte dobberen met een snorkelmasker :') ) en nog meer eten :') Maar geen lange wandelingen of uitputtende dingen. En waarom geen Griekenland? Omdat we toch weer een wat 'grotere' vakantie wat verder weg wilde kiezen komend jaar. En Griekenland willen we graag onze beide ouders eens mee naar toe nemen, en we willen nu echt samen weg.

Ik zoek alles het liefst zelf uit, daar heb ik echt een hobby aan, waar ik zo 60 uur of meer aan besteed. Ik werk ook meestal via een bepaalde volgorde haha. Ik zoek heel veel uit via Booking. Dat blijft voor mij gewoon een site met een heel helder overzicht, en daarnaast krijg ik meteen een goed beeld van de prijzen en van de soort overnachtingen die worden aangeboden. Ik probeer wel steeds minder vaak te boeken via booking vanwege het gedoe met de prijzen, maar soms vind ik het ook wel een veilig gevoel hebben.
Daarnaast kijk ik voor de betere locaties en mooie stranden in dit geval veel op google, dan typ ik simpelweg in 'mooiste stranden van ... :P Ik zoek ook via google op wat de must sees zijn en wat er zoal te doen valt. Ik kijk graag de blogs van Salt in our hair, maar zij zijn helaas nog niet op de Seychellen geweest :P
Daarna kijk ik voor prijzen van tickets veelal op skyscanner of cheaptickets. Voor tickets in Europa kijk ik ook vaak via Ryan Air. Ik heb het idee dat ik goedkoper uit ben door het zelf te doen. Zo waren we maar €5000 kwijt voor een superdeluxe huwelijksreis naar Indonesië met alles erop en eraan :D Dus het loont (prijs is voor 2 personen :P ). Ik heb toen helemaal een reisoverzicht gemaakt met al onze transfers, hotels en andere info :P

Momenteel ben ik een beetje aan het uitzoeken wat de mooie hotels zijn, ook de locatie is belangrijk. Ik ga echt prat op de reviews op booking, pas 1 keer hebben we ergens gezeten wat echt niet goed was, verder was het altijd zoals ik me had voorgesteld vanuit de reviews :) Het is gangbaar om te hoppen tussen de 3 eilanden La Digue, Mahe en Praslin. Elk eiland heeft zijn bijzondere plekken. We gaan waarschijnlijk ergens tussen de 11 en 14 dagen dus we hebben dan wel tijd om met de boot tussen de eilanden te reizen (30 tot 90 minuten maximaal).

En nu, ik word zo blij van dingen uitzoeken, echt heel blij :') En ik merk dat ik dat wil delen. Maar ik wil niet mijn hele vriendengroepsapp volspammen met plaatjes die ik tegenkom :D :P Dus ik dacht, misschien zijn er wel meer mensen momenteel aan het zoeken naar vakanties en kunnen we elkaar verblijden met mooie vondsten en idyllische plekjes :D *\o/*

Ik ben dus eerste oriëntatie aan het doen van hotels en ik werkt gepakt door deze foto. Ik weet niet waarom, maar de sfeer spreek me zo aan.

[ img ]
@Island bungalow

En waarom ik viel op de Seychellen? Vanwege oa het groen wat mij toch heel erg trekt en vanwege de bijzondere rotsen. (en het azuurblauwe water maar wie vindt dat nu niet mooi, toch?)

[ img ]

Dus, waar ga jij heen en hoe doe jij je vakantie uitzoeken? Ik ben benieuwd hoe anderen dat doen :)

Earth het reisbureau.


Fitzroy
Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:23

Ik ben net zo erg als jij, maar als me wel iets duidelijk is geworden de afgelopen periode is het dat je in coronatijd beter niet los kunt boeken. Dus hoewel ik normaal altijd heel druk ben met tickets, hotels enz enz. heb ik er dit jaar al 3 X voor gekozen om een pakketreis te boeken. Vanwege de onzekere reisadviezen en ook de terugkeergaranties.

Maar normaal doe ik het net als jij: uren zoeken en vergelijken van prijzen. Ik pak ook vaak Trivago erbij en kijk altijd rechtstreeks op de hotelsite. Vaak kun je dan nog net even betere deals sluiten, maar ook niet altijd.

Succes met de voorpret! Ik moet alleen hotels voor volgend jaar september uitzoeken.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Earth
Berichten: 7733
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-21 20:36

Fitzroy schreef:
Ik ben net zo erg als jij, maar als me wel iets duidelijk is geworden de afgelopen periode is het dat je in coronatijd beter niet los kunt boeken. Dus hoewel ik normaal altijd heel druk ben met tickets, hotels enz enz. heb ik er dit jaar al 3 X voor gekozen om een pakketreis te boeken. Vanwege de onzekere reisadviezen en ook de terugkeergaranties.

Maar normaal doe ik het net als jij: uren zoeken en vergelijken van prijzen. Ik pak ook vaak Trivago erbij en kijk altijd rechtstreeks op de hotelsite. Vaak kun je dan nog net even betere deals sluiten, maar ook niet altijd.

Succes met de voorpret! Ik moet alleen hotels voor volgend jaar september uitzoeken.


Ja dat is wel iets om rekening mee te houden. Met tickets vindt ik het niet zo spannend, maar ik boek dan wel bij een maatschappij met goede voorwaardes. En dat zou bijv ook een reden zijn om toch bij booking te boeken of gotels te zoeken die goede voorwaardes hebben.

Het valt me wel op dat de tickets voor eind april nog wat prijzig zijn naar mijn idee. Nu zijn de prijzen wel gestegen, maar kan het zijn dat ik nog net te ver vooruit zit ofzo?

Weet je ook al waar jullie naar toe gaan? En zo'n pakketreis, ik heb toch het idee dat het duurder is, maar is dat ook echt zo/

Earth het reisbureau.

purny
Berichten: 27386
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:39

Ik heb in april al mijn pakketreis geboekt naar NY. Nadat de vorige vakantie in het water was gevallen door corona had ik nog een voucher over.
Ik ga over 4 weken naar NY om daar de kerstsfeer te proeven.
Tenminste als er geen gekke dingen gebeuren...

Planning is al klaar, alleen nog de routes uitprinten om van A naar B te gaan.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Earth
Berichten: 7733
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-21 22:45

purny schreef:
Ik heb in april al mijn pakketreis geboekt naar NY. Nadat de vorige vakantie in het water was gevallen door corona had ik nog een voucher over.
Ik ga over 4 weken naar NY om daar de kerstsfeer te proeven.
Tenminste als er geen gekke dingen gebeuren...

Planning is al klaar, alleen nog de routes uitprinten om van A naar B te gaan.


Leuk, ik hoop inderdaad dat het gewoon mag rond die tijd.

Ik begin nu toch weer te twijfelen, ik ben zo erg _O-
Ik ben echt bang dat als we nu naar de Seychellen gaat, dat je het reizen dan al hebt 'uitgespeeld'. Natuurlijk zijn er genoeg mooie plekken op de wereld, maar de Seychellen is natuurlijk wel een van de allermooiste. En wij zijn naar de Komodo eilanden geweest, en daardoor zijn we al redelijk verwend. Ook door de luxe hotels die we daar hadden. Eerst gingen we gewoon naar goede low budget hotels of appartementen, maar daar zijn we echt naar superdeluxe plekken geweest met prachtig uitzicht, geweldige inrichting en fantastisch mooie kamers. En ik merk dat ik daar al nu steeds meer naar neig, en dat vind ik stom van mezelf _O-
Maar enfin, mijn man speelt vandaag Forza horizon Mexico, en ik ging voor de lol eens kijken naar hotels daar. En daar is het ook mooi. Maar toen dacht ik, als we toch die kant op gaan, dan kunnen we nog beter naar Cuba, want dat staat eigenlijk al heel erg lang op mijn lijstje. Dus met andere woorden, ik houd de opties nog even open. Aangezien ik op booking geen hotels voor Cuba kan vinden, wat ik heel raar vind, heb ik bij een reisorganisatie gewoon eens wat info opgevraagd.

Het voelt ook beter om te kiezen voor Cuba, want ik droom er al jaren van om daar met allerlei mensen te dansen op straat <3 :D

Earth het reisbureau.

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 17:51

Hey wat een gaaf topic !! Hier ook een urenlange onderzoeker die alles zelf los boekt. En hele dag schema’s met activiteiten maakt. Is ook echt een hobby van me om gewoon lekker te speuren op internet. Ook al aardig wat overeenkomstige reizen met jullie. Dit jaar naar de Azoren en malediven geweest. Afgelopen jaren Namibie, zuid Afrika en wij zijn dus al op de Seychellen geweest :D.

Voor 2022 hier ook nog wat onzekere plannen, maar neig nu het meest naar een rondreis door Costa Rica

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

purny
Berichten: 27386
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 10:38

Planning is klaar
Esta formulier is ingevuld en goedgekeurd(ik mag het vliegtuig in *\o/* )
gezondheidsverklaringen van zowel ministerie als luchtvaartmaatschappij zijn uitgeprint

Nu alleen nog de papieren ontvangen van het reisbureau en de routeplanners uitprinten...

Alleen is Amerika nog steeds oranje -O-
Maar de reis wordt uitgevoerd als het goed is, veel organisaties vinden het veilig genoeg. En zij krijgen ook geen compensatie meer van de overheid.

Oranje adviezen zijn afgegeven toen er nog niet werd gevaccineerd.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Earth
Berichten: 7733
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-21 00:13

Zira1994 schreef:
Hey wat een gaaf topic !! Hier ook een urenlange onderzoeker die alles zelf los boekt. En hele dag schema’s met activiteiten maakt. Is ook echt een hobby van me om gewoon lekker te speuren op internet. Ook al aardig wat overeenkomstige reizen met jullie. Dit jaar naar de Azoren en malediven geweest. Afgelopen jaren Namibie, zuid Afrika en wij zijn dus al op de Seychellen geweest :D.

Voor 2022 hier ook nog wat onzekere plannen, maar neig nu het meest naar een rondreis door Costa Rica


Jij bent dus al gewoon op de Seychellen geweest!! Hoe was dat? Azoren staat ook op ons lijstje <3 Maar dat willen we doen als ik lichamelijk beter ben, want daar moet je vooral de natuur in toch?

Spannend Purny, ik hoop voor je dat je gewoon op pad mag! En dat alles ook gewoon geopend is. Dat zou anders jammer zijn. Wanneer vertrekken jullie?

goed, wij zijn inmiddels na een rondje om de wereld weer terug bij waar ik vrig jaar al heen wilde, namelijk Sri Lanka :') Dit jaar ook nog wel benoemd maar gezien mijn conditie dacht ik niet handig. Maar excursies en safari's doe je natuurlijk enkel in de auto :+ En gisteren zaten we bij de brillenboer en toen we nog even met de beste man na kletste, hadden we het over reizen. Hij was zelf al op heel veel plekken geweest, maar Sri Lanka was toch wel favoriet! En ik ben even aan het oriënteren maar Sri lanka is vergeleken met de Seychellen, Mexico en Cuba echt schijtgoedkoop _O- Dus dat vind ik dan veel interessanter om zelf op te zoeken. En hoe meer ik ging opzoeken over Cuba, des te minder de plek me aantrok :+ :')
Dus we zijn er dus nog steeds niet uit _O- Even wezen kiken bij Salt in our hari, zijn zijn er geweest en die hebben wel een paar goed tips. Ze hadden ook een post over een schitterende Glamping, maar dat kost gewoon €1000.- per nacht. Het kan dus wel duur _O-

Enfin, we zijn beide redelijk enthousiast over SL, dus even kijken of we nog gaan wisselen. Ik zat ook te kijken om dan nog de Malediven aan te doen, ik bedoel, als je er toch bent he :P Maar dat moet kostentechnisch even lukken.

Earth het reisbureau.

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 01:47

Seychellen was heel gaaf !! Zijn toen ook naar Praslin, la dique en mahe geweest. Hebben toen veel gesnorkeld en gedoken. Heel veel schildpadden toen gezien zowel boven als onder water. En natuurlijk genoten van de prachtige stranden. Op la Dique hebben we met een fiets rond getoerd op de andere twee eilanden met een huurauto. Qua hotels heb ik toen via booking en op la Dique via air bnb hotel/ appartement geboekt en dus geen resorts. Hierdoor viel de prijs nog enigszins mee. Maar denk ik niet te vergelijken met Sri Lanka. [ img ]
[ img ]

[ img ]
[ img ]


Azoren was ook heel gaaf en idd eigenlijk alleen natuur. Maar is denk ik wel handig als je fit bent. Daar ook veel rondgereden met huurauto en mooie plekjes opgezocht. Maar veel dingen zijn ook echt een stuk lopen en het is heuvelachtig. Ook met een kleine speedboot de zee op geweest om te zwemmen met dolfijnen en walvissen te spotten zo’n speedboot stuitert ook behoorlijk op het water al kan walvisspotten ook met een grotere boot
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 07:23

O wat een leuk topic :) ik ben ook zo’n planner :D ik ben rustig 5u bezig met zoeken van 1 overnachting :+ :j wij zijn al geweest naar Mexico, China, Namibië twee keer (1 x met stukje botswana en Victoria Falls bij), twee keer zuid Afrika, Oeganda, Florida en onlangs nog Beieren. Volgend jaar doen we haha nog eens zuid Afrika. Sri Lanka staat ook erg hoog op het lijstje. Maar ook India, Nepal, Vietnam, Cambodja, Argentinië, Brazilië etc :D

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Petrichor
Berichten: 10500
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 07:41

Ik ben normaal gesproken ook net zoals jou, helaas heb ik totaal geen vakantie gevoel en voorpret voor onze reis naar Mexico op 15 januari door (tromgeroffel) corona!

Helaas hoor ik overal dat reizen via TUI geannuleerd worden en soms zelfs nog tot een dag van te voor. Dus voorpret..? Nee 0.0.. :( Het brengt mij alleen maar stress op dit moment en ik wou dat ik de reis gewoon kon annuleren dan heb ik meer rust dan nu.

Dingen uitzoeken etc doe ik op dit moment niet want ik heb er totaal geen zin in. Straks op het laatste moment pak ik de koffer in en dan hopen dat het niet voor niets is..

Of erger nog staan we op Schiphol zie je opeens flight delayed op het bord staan.

Nouja zoals je al kan lezen 0.0 vertrouwen en voorpret dus, uitermate teleurstellend.

The smell of earth after rain!

purny
Berichten: 27386
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 09:53

@earth: 3 december. Voor het oranje reisadvies heb ik een oplossing gevonden. Ik moet alleen nog een reisverzekering via de anwb afsluiten, deze dekt wel corona gerelateerde kosten. Ik ga trouwens alleen

Ik moet nog een week werken en daarna sluit ik mezelf op in huis...
Laatst bijgewerkt door purny op 14-11-21 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

SpikkelFire
Berichten: 6686
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 10:02

Wat een leuk topic! Mijn vriend en ik zijn ook dol op reizen :D

Ben zelf ruim 2 jaar in Australië geweest en vandaaruit ook Thailand, Laos en Vietnam gedaan. Ik ben ook zelf op Bali, Cuba en Canada geweest. Samen zijn we naar Java & Bali geweest en 2 jaar geleden naar Florida met een cruise door de Caribean. Hij is zelf naar Sri lanka geweest en vond het fantastisch!

Ben heel benieuwd waar je uiteindelijk voor kiest :)) ik vond Cuba geweldig, maar dat was in 2012 en het schijt heel erg verandert te zijn in negatieve zin.

Helaas hebben wij niets op de planning staan -O- dus ik geniet mee van je voorpret!

Timeless design for horse and rider >> https://www.equitare.nl

Wildgirl
Berichten: 11655
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 10:13

Wat grappig om te lezen hoe anderen dit doen! Voor mij is vakantie juist niet plannen/uitzoeken/regelen maar op avontuur gaan.
Ik boek als ik ga vliegen vaak kort voor vertrek een basic hotel(hou niet van all incl) en ga ter plekke verkennen en beleven. Zo kom ik vaak op bijzondere plaatsen en is er veel contact met locals.
Ga ik met de auto weg dan is het inpakken en wegwezen en op de bonnefooi een camping vinden, ook regelmatig vd snelweg af en via n wegen rijden. Beetje het roadtrip principe.

Earth
Berichten: 7733
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-21 12:09

@Poes, haha super herkenbaar. Voor onze huwelijksreis ben ik nog wel het dubbele op zoek geweest :') Maar dat heeft uiteindelijk wel geloond, want we hebben echt op fantastisch mooie plekken gezeten. Ik merk wel dat ik wat vaker booking los moet laten, dat er meer te vinden is dan enkel booking. Maar ik vind de site zo prettig en overzichtelijk. Wat vond jij het mooiste tot nu toe wat je hebt bezocht?
Overigens ons lijstje:
- Sri Lanka
- Seychellen
- Thailand
- Caribisch gebied (Franse eilanden)
- Lapland
- IJsland
- Azoren
- Mid USA
- Peru/Chili
- Mongolië

@Petrichor. Dat kan ik me heel goed voorstellen. Het is nu wel weer erg onzeker allemaal -O- Ik hoop voor je dat jullie gewoon op reis kunnen :(:)

@Purny, oeh spannend hoor alleen. Ik hoop voor je dat het allemaal gewoon doorgaat.

@Spikkelfire, leuk veel dezelfde bestemmingen zie ik :P Ik moet zeggen dat ik super enthousiast was over Cuba (iets te vaak ook Dirty dancing 2 gezien :') ) maar hoe meer ik op google maps over het eiland aan het browsen was, des te minder enthousiast ik werd -O-
Tip voor de volgende keer Indonesië: ga ook naar de komodo eilanden. Dat vonden wij echt een van de mooiste plekken waar we ooit zijn geweest. Misschien wel het mooist, al was de Lofoten op Noorwegen ook <3
Heeft je vriend nog tips wat we wel en niet moeten doen op Sri Lanka? :D

@Wildgirl, voor mij is dit al de voorpret van zo'n reis. Ik merk dat ik toch wel daar controle over wil hebben, mede vanwege mijn gezondheid. Ik kan niet op het eerste en beste bedje in slaap vallen. Het moet wel een beetje comfortabel zijn en ik wil heel graag lezen wat vooral de minpunten zijn :P Is overigens nog geen garantie hoor, want ik heb een keer een hotel gekozen met mooie recensies, maar het bleek achteraf dat we zo'n betje met ons hoofd op de weg lagen, zoveel herrie de hele nacht :=
Welke landen ben jij allemaal al op de bonnefooi geweest?

Earth het reisbureau.

Fitzroy
Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 12:59

Costa Rica is ook echt de moeite waard. Één groot natuurreservaat in mijn beleving. En mooie stranden ook.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 14:55

Oja IJsland en Peru ben ik ook geweest. Oeganda was prachtig. Ook Namibië vind ik zalig.
Maar eerlijk Mexico en IJsland en Peru waren ook prachtig haha.

Zuid Afrika is wel voor ons als koppel favoriet omdat het alles heeft: prachtige en betaalbare slaapplekken, heerlijk eten en divers, fijn roadtrippen , goeie wijn, Safari en hiken. We houden van hiken, eten en drinken. Cultuur mag zeker maar niet te veel.
En ik hou enorm van dieren. Dan wordt het toch snel Afrika.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Autumnn
Berichten: 8011
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 15:42

Een topic naar mijn hart *\o/*
Wij zijn geweest naar:
West Amerika
Sri lanka
Malediven
Dubai
Maleisië (helaas maar kort aangezien we daar een ongeluk hebben gehad en vriendlief geopereerd moest worden in Nederland)

Voor Corona uitbrak zouden we naar Canada gaan maar gelukkig net even een weekje gewacht met de betaling, mijn vriend had al zo’n vermoeden dat er restricties aan zouden komen..
Helaas lopen we nu 3 reisjaren achter :( afgelopen jaar zou het Costa Rica worden en dit jaar iets van Nepal, maar helaas......
We hopen stiekem nog naar New York te kunnen maar ik ben bang dat het bij hopen blijft. Maar goed we blijven positief :')

Wildgirl
Berichten: 11655
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 17:19

@ts, België, Frankrijk, Spanje, Portugal, Turkije, canarische eilanden, bonaire, curaçao, Ecuador, Colombia

Op het lijstje staat sowieso nog Marokko, Schotland, Noord Amerika, Jordanië, Iran

Earth
Berichten: 7733
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-21 17:39

Wildgirl schreef:
@ts, België, Frankrijk, Spanje, Portugal, Turkije, canarische eilanden, bonaire, curaçao, Ecuador, Colombia

Op het lijstje staat sowieso nog Marokko, Schotland, Noord Amerika, Jordanië, Iran


Colombia zonder voorbereiding ja? Dat zou ik wel spannend vinden, al heb ik misschien teveel Narcos gekeken :')

Earth het reisbureau.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 18:29

Colombia is naar het schijnt heel leuk en prima qua veiligheid mits je je gezond verstand gebruikt. Maar dat geldt voor veel landen. Ook zuid Afrika is echt niet veilig maar je kunt zelf veel doen om het veiliger te maken.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 20:21

Fitzroy schreef:
Costa Rica is ook echt de moeite waard. Één groot natuurreservaat in mijn beleving. En mooie stranden ook.


Heb je nog gave tips voor Costa Rica ? Wij willen graag in 2022 die kant op <3

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

Earth
Berichten: 7733
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-21 20:33

Zira1994 schreef:
Fitzroy schreef:
Costa Rica is ook echt de moeite waard. Één groot natuurreservaat in mijn beleving. En mooie stranden ook.


Heb je nog gave tips voor Costa Rica ? Wij willen graag in 2022 die kant op <3


Jaaa die ga ik ook nog wel op mijn lijstje zetten.

Earth het reisbureau.

D_akota
Berichten: 653
Geregistreerd: 21-11-18
Woonplaats: Aan de bosrand

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 20:52

Leuk topic! Al moet ik zeggen dat ik ook niet zo’n planner ben. Ben ooit alleen op het vliegtuig gestapt naar Nieuw Zeeland zonder iets te boeken. Heb dat pas gedaan toen ik daar aankwam :D . Vorig jaar zouden we naar China gaan maar helaas ging het niet door. Weet niet of we het volgend jaar wel aandurven om die kant op te gaan. En anders maar weer met de auto op pad…

I was normal, two horses ago…

Fitzroy
Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 22:44

Costa Rica vond ik 1 groot hoogtepunt. Ik was alleen niet zo kapot van het dorpje aan de Caribische zee, Puerto Viejo de Talamanca. Wij voelden ons daar niet zo veilig. Maar verder was alles top.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: gaucho, Lotje033, Miiej, OmgiliBot, Petra_O, Room_Soesje, Suliko, UnderIlse, VuurVleugels en 87 bezoekers