Samen genieten van de vakantievoorpret

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
purny
Berichten: 27394
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 13:10

Toevallig vanmorgen geboekt. 3 dagen voor 300 euro met hotel en bus

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt


D_akota
Berichten: 653
Geregistreerd: 21-11-18
Woonplaats: Aan de bosrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 21:09

Earth schreef:
Ik ben er nog niet geweest Purny :)

Iemand ervaring met Straatsburg? En de omgeving Fussen in Beieren? Ik wil daar in de buurt zitten met uitzicht op het Slot Neuschwanstein.
We gaan eerst 3 dagen Straatsburg en dan rijden we nog door naar Fussen om daar nog een paar dagen te zitten. Ik hoor graag tips :D


Wij zijn daar 2 jaar terug geweest. Erg mooie omgeving. Er is een kabelbaan en vandaar uit schijn je een mooie wandeling te kunnen maken met perfect uitzicht op het kasteel. Schijnt wel altijd druk te zijn. Toen wij er waren was die route helaas gesloten.

I was normal, two horses ago…

E4D
Berichten: 481
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 15:18

Heeft er iemand tips om last minute te zoeken naar goedkope last minute vluchten en hotels naar Rome?

ontherun
Berichten: 4942
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 16:36

Ik gebruik skyscanner meestal en Booking.com of Expedia. En van daaruit verder. Mijn adhd browser krijgt dan dus meestal 15 openstaande tabs minstens :')

Earth
Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-23 17:29

Haha same, Skyskanner is wel het makkelijkst. Je kunt ook even op ryanair kijken voor goedkope tickets. Maar ik zie dat vliegen op Rome wel wat prijzig is momenteel :j

Earth het reisbureau.

ontherun
Berichten: 4942
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 17:33

En verschillende vliegvelden vergelijk ik altijd ook, maar ik ben dan wel ‘verwend’ met veel vliegvelden redelijk in de buurt. Zaventem, Düsseldorf en Keulen, Schiphol en Eindhoven zijn altijd nog opties. Als je Ryanair vliegt ook Charleroi en Weeze.
Meestal begin ik met skyscanner en vergelijk dan nog bij de maatschappij zelf om vluchttijden vooral uit te zoeken.

Earth
Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-23 17:35

Ja zo doe ik het ook haha. Ik kijk zelf in alle vliegvelden in NL en Dtl idd.

Earth het reisbureau.

jojoleinee
Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 18:15

Zo doe ik het ook. Ik gebruik ook Google flights en AirBnB, mocht je een B&B ook ok vinden.

Reizende poezen: milo.and.lola.catventures
https://www.instagram.com/milo.and.lola.catventures/

E4D
Berichten: 481
Geregistreerd: 10-12-14

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 20:50

De vliegprijzen vind ik nog wel te doen. Ik heb vooral moeite met het vinden van een redelijk hotel. Een B&B is ook prima maar op AirBnB zie ik alleen maar hostels voor betaalbare prijzen... Een camping is ook prima als ik in een bungalow kan

jojoleinee
Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 08:38

En als je een stukje buiten de stad gaat zitten?
Wij gaan eind mei naar Parijs en hebben een airbnb die nog 25 minuten met de tram uit het centrum is. Dat is veel voordeliger en we hebben ook meteen een plek om de auto neer te zetten. We rijden toch met een rechtstreekse verbinding het centrum in, dus dan ben je er ook zo

Reizende poezen: milo.and.lola.catventures
https://www.instagram.com/milo.and.lola.catventures/


E4D
Berichten: 481
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 13:15

jojoleinee schreef:


Bedankt! Ik heb vanmorgen mijn vlucht geboekt. *\o/* Mijn ouders hebben de camping https://www.villageflaminio.com/nl/info-gruppi/ geboekt, zij zijn op een rondtrip met camper/omgebouwde transportebus, en ik kan bij hen op de camping. Krijg een apart tentje.
Ik heb jaren gezworen nooit meer te gaan kamperen maar dit was wel het voordeligst omdat de vliegtickets zo last minute ook wat duurder waren. Bovendien ziet deze camping er goed uit en zit deze op een top locatie! Dus die paar nachtjes overleef ik wel. :')

Hoe zoeken jullie uit hoe het OV daar werkt? Ik ben alvast aan het kijken wat handig is ivm transfer.
Mochten er mensen tips hebben dan zijn die welkom, we gaan zondag waarschijnlijk de stad op de fiets verkennen.

Esmee_RS
Berichten: 4871
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 08:16

Nou, aangezien zowel vriend als ik een nieuwe baan hebben gaat onze voorgenomen roadtrip in Italië in juni niet door. Het scheelt dat we eigenlijk nog niets hadden gepland. :')
We mikken nu op november. Jullie nog leuke tips voor een heerlijke all-in vakantie in die periode? Zelf dachten we aan Kaapverdië omdat dat qua weer gewoon fijn is maar andere tips zijn ook welkom. We zijn net naar Egypte geweest dus dat valt af.

Queijo
Berichten: 604
Geregistreerd: 18-09-19

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 12:06

Wij gaan in augustus naar Frans-Polynesië, we beginnen op Tahiti, Moorea, Taha en dan Bora Bora. Oorspronkelijk was deze reis al in 2019 geboekt inc trouwceremonie op het strand maar Covid gooide roet in het eten in 2020 én 2021.. voor 2022 geen nieuwe poging gedaan (toen Parijs en Curacao). Nu eindelijk dit jaar gaat het wel gebeuren :):)

Pura Raza Española / Oro ✨

Volg ons op instagram

Earth
Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-23 12:07

Esmee_RS schreef:
Nou, aangezien zowel vriend als ik een nieuwe baan hebben gaat onze voorgenomen roadtrip in Italië in juni niet door. Het scheelt dat we eigenlijk nog niets hadden gepland. :')
We mikken nu op november. Jullie nog leuke tips voor een heerlijke all-in vakantie in die periode? Zelf dachten we aan Kaapverdië omdat dat qua weer gewoon fijn is maar andere tips zijn ook welkom. We zijn net naar Egypte geweest dus dat valt af.


Ah jammer, maar najaar is ook leuk. Wil je perse All in? En iets verder reizen? Thailand?

Earth het reisbureau.

Earth
Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-23 12:08

Queijo schreef:
Wij gaan in augustus naar Frans-Polynesië, we beginnen op Tahiti, Moorea, Taha en dan Bora Bora. Oorspronkelijk was deze reis al in 2019 geboekt inc trouwceremonie op het strand maar Covid gooide roet in het eten in 2020 én 2021.. voor 2022 geen nieuwe poging gedaan (toen Parijs en Curacao). Nu eindelijk dit jaar gaat het wel gebeuren :):)


Ohhhh wat een droomreis, ik ben zooo benieuwd hoe jullie het gaan hebben. Die kant op wil ik ook heel graag. Hoe lang is het voor jullie reizen?

Earth het reisbureau.

Queijo
Berichten: 604
Geregistreerd: 18-09-19

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 17:09

We vliegen van Amsterdam naar San Francisco (11u), dan hebben we daar een overnachting en vliegen we de volgende middag naar Papeete (Tahiti), dat is nog eens 8,5u. Verder heb je dan nog de vluchten tussen de eilanden, die varieren van 15 tot 50min). Terug ook via SF maar dan geen overnachting. Nu wonen wij zelf in Limburg dus naar Schiphol is ook nog eens 2u.

Zo lang vliegen vind ik echt minder, vond de vorige keer naar SF ook erg lang en Bali bijv. ook. Maar je moet er iets voor over hebben :))

Pura Raza Española / Oro ✨

Volg ons op instagram

Queijo
Berichten: 604
Geregistreerd: 18-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 17:19

Esmee_RS schreef:
Nou, aangezien zowel vriend als ik een nieuwe baan hebben gaat onze voorgenomen roadtrip in Italië in juni niet door. Het scheelt dat we eigenlijk nog niets hadden gepland. :')
We mikken nu op november. Jullie nog leuke tips voor een heerlijke all-in vakantie in die periode? Zelf dachten we aan Kaapverdië omdat dat qua weer gewoon fijn is maar andere tips zijn ook welkom. We zijn net naar Egypte geweest dus dat valt af.


Een van de ABC eilanden? Alhoewel ik het juist in Curacao zo leuk vind om elke dag naar een ander restaurant te gaan. Zanzibar mss?

Pura Raza Española / Oro ✨

Volg ons op instagram

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 17:45

Queijo schreef:
Wij gaan in augustus naar Frans-Polynesië, we beginnen op Tahiti, Moorea, Taha en dan Bora Bora. Oorspronkelijk was deze reis al in 2019 geboekt inc trouwceremonie op het strand maar Covid gooide roet in het eten in 2020 én 2021.. voor 2022 geen nieuwe poging gedaan (toen Parijs en Curacao). Nu eindelijk dit jaar gaat het wel gebeuren :):)


Super gaaf!

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 17:46

Ik ga bijna een paar dagen naar Europapark, daar kijk ik erg naar uit :D van de zomer wordt het spannend of naar Noorwegen of we verwelkomen een pupje

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Earth
Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-23 17:47

Queijo schreef:
We vliegen van Amsterdam naar San Francisco (11u), dan hebben we daar een overnachting en vliegen we de volgende middag naar Papeete (Tahiti), dat is nog eens 8,5u. Verder heb je dan nog de vluchten tussen de eilanden, die varieren van 15 tot 50min). Terug ook via SF maar dan geen overnachting. Nu wonen wij zelf in Limburg dus naar Schiphol is ook nog eens 2u.

Zo lang vliegen vind ik echt minder, vond de vorige keer naar SF ook erg lang en Bali bijv. ook. Maar je moet er iets voor over hebben :))


Oh ja, dat valt me nog mee moet ik zeggen, maar ik ben ook Indonesië gewend en dat is maar ietsje korter. Dat hebben we toen op de heenweg in 1 keer gedaan maar dat was een foute keuze, want ik slaap niet goed in het vliegtuig dus ik was helemaal naar de tyfus toen we aan kwamen, was echt ellende. Dus dat doen we niet weer :=

Earth het reisbureau.

Esmee_RS
Berichten: 4871
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 09:22

Queijo schreef:
Esmee_RS schreef:
Nou, aangezien zowel vriend als ik een nieuwe baan hebben gaat onze voorgenomen roadtrip in Italië in juni niet door. Het scheelt dat we eigenlijk nog niets hadden gepland. :')
We mikken nu op november. Jullie nog leuke tips voor een heerlijke all-in vakantie in die periode? Zelf dachten we aan Kaapverdië omdat dat qua weer gewoon fijn is maar andere tips zijn ook welkom. We zijn net naar Egypte geweest dus dat valt af.


Een van de ABC eilanden? Alhoewel ik het juist in Curacao zo leuk vind om elke dag naar een ander restaurant te gaan. Zanzibar mss?

Dat vind ik ook zeker een leuke optie ja :)

Misschien hoeft het niet per sé all in maar heb tijdens mijn vorige vakantie gemerkt dat ik een vakantie waar je niks anders hoeft dan cocktails drinken, vreten, dutjes doen, zonnen en zwemmen echt wel heel erg fijn vindt om even uit te rusten van toch wel hectisch werk :') Dus daar gaat de voorkeur naar uit. :D

Moonsparkle, veel plezier! Europa Park is echt super leuk *\o/* Wordt het je eerste keer?

jojoleinee
Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 10:09

Veel plezier Moon! Europapark is erg leuk!

Reizende poezen: milo.and.lola.catventures
https://www.instagram.com/milo.and.lola.catventures/

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 12:05

Dit zou de derde keer worden in 5 of 6 jaar :P ik hoop wel echt op goed weer gezien we met de tent gaan

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

purny
Berichten: 27394
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 18:54

Weet iemand vanaf wanneer Londen in kerstsfeer is?

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981 en 65 bezoekers