Samen genieten van de vakantievoorpret

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Esmee_RS
Berichten: 4871
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 11:56

Voorpret is voor mij ook wel echt één van de leukste dingen van vakantie. Ik moet eerlijk zeggen dat ik vakantie zelf op zich niet zo gemist heb de afgelopen 2 jaar, maar vooral het uitkijken naar vakantie en de voorpret _O-
Afgelopen maand zijn wij voor het eerst weer op vakantie gegaan sinds de coronacrisis (met uitzondering van weekendjes weg in eigen land, maar dat is het toch niet helemaal). Een cruise van 7 nachten met Harmony of the Seas vanaf Barcelona.

Over 2 maanden staan Florida en het Caribisch gebied op de planning (mocht dat allemaal doorgaan). Eind maart willen we ook nog een weekje naar Ibiza.
Ik heb een nogal seizoensgebonden job dus proberen altijd zo veel mogelijk in het laagseizoen te proppen :+


SpikkelFire
Berichten: 6686
Geregistreerd: 14-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 12:01

Earth schreef:
@Spikkelfire, leuk veel dezelfde bestemmingen zie ik :P Ik moet zeggen dat ik super enthousiast was over Cuba (iets te vaak ook Dirty dancing 2 gezien :') ) maar hoe meer ik op google maps over het eiland aan het browsen was, des te minder enthousiast ik werd -O-
Tip voor de volgende keer Indonesië: ga ook naar de komodo eilanden. Dat vonden wij echt een van de mooiste plekken waar we ooit zijn geweest. Misschien wel het mooist, al was de Lofoten op Noorwegen ook <3
Heeft je vriend nog tips wat we wel en niet moeten doen op Sri Lanka? :D

Komodo wilden we inderdaad gaan doen! Maar we hadden goedkope tickets naar Jakarta en vanaf daar was het wel erg ver naar Komodo in 3 weken. Maar staat nog op de planning voor een volgende keer :D

Ik weet dat hij Kandy heel gaaf vond met de bijbehorende treinrit. En ook een soort berg, lijkt op een tafel :+ Die je heel stijl moet beklimmen. Boven schijn je een prachtig uitzicht te hebben. En verder is het spotgoedkoop en is het eten erg lekker en pittig. :+

Mijn vriend wil volgend jaar graag terug naar Australië (als alles open is). Ik zou het ook wel graag willen, helaas heb ik de afgelopen jaren een vliegangst ontwikkeld (iets te vaak echt serieus heftige turbulentie gehad inclusief vallende karretjes en stewardessen enzo). ;( Dus dat wordt een opgave voor me..

Timeless design for horse and rider >> https://www.equitare.nl

Earth
Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-21 12:23

Balenciaga schreef:
Voorpret is voor mij ook wel echt één van de leukste dingen van vakantie. Ik moet eerlijk zeggen dat ik vakantie zelf op zich niet zo gemist heb de afgelopen 2 jaar, maar vooral het uitkijken naar vakantie en de voorpret _O-
Afgelopen maand zijn wij voor het eerst weer op vakantie gegaan sinds de coronacrisis (met uitzondering van weekendjes weg in eigen land, maar dat is het toch niet helemaal). Een cruise van 7 nachten met Harmony of the Seas vanaf Barcelona.

Over 2 maanden staan Florida en het Caribisch gebied op de planning (mocht dat allemaal doorgaan). Eind maart willen we ook nog een weekje naar Ibiza.
Ik heb een nogal seizoensgebonden job dus proberen altijd zo veel mogelijk in het laagseizoen te proppen :+


Haha ik voel me altijd een beetje doelloos als ik geen vakantie heb om te plannen _O-
Wij zijn overigens deze zomer nog vrij past minute naar Italië geweest. Ik heb toen serieus de hele kustlijn incl die van Kroatië afgezocht naar een mooie plek _O- Uren aan het zoeken geweest. Uiteindelijk een leuk plekje gevonden in een Nederlandse enclave _O- ( wij zijn die drukte niet gewend, vooral niet met zoveel Nederlanders _O- ) Maar we hebben het wel leuk gehad :P

Waar in de Cariben wil je heen? Ik kreeg van de brillenboer (die ons Sri Lanka tipte) de tip om naar Guadeloupe te gaan. Hij heeft al veel gereisd, maar zei dat dit eiland het mooiste was waar hij ooit was geweest :D

@Spikkelfire: ja echt doen hoor. Je bent er ook zo. Wel met het vliegtuig gaan, met de boot is echt niet chill. En ik heb een boek gelezen, Schipbreuk in het paradijs, dat is een waargebeurd verhaal over een bootreis van Lombok naar de Komodo eilanden. Dat ging dus niet helemaal goed, en dat schijnt vaker niet echt heel aangenaam te zijn. :=

Grappig dat hij Kandy gaaf vond, dat lijkt mij nog een saaie stad _O- Maar ik wil wel de treinreis maken van Kandy naar Ella :j En hij bedoelt de leeuwenberg. Beklimmen zal het voor mij niet worden, maar we willen daar wel heen. En haha ik houd helemaal neit van pittig, maar mijn man wel :D

Wat balen van je vliegangst. Kun je daar niet wat mee? Het is ook niet even een kort reisje natuurlijk :=
Ik vind vliegen heerlijk, alleen kan ik niet slapen aan boord. Dat heeft me naar Indonesië toen zo uitgeput dat ik bijna de laatste vlucht niet meer durfde te nemen. Ik kon alleen nog maar liggen anders viel ik flauw. Dus ik vind dat deel spannend, maar ik kijk nu goed naar de vliegtijden enzo. Op de terugweg hebben we bijv een wat langere overstaptijd, dan pak ik een ingate hotel. En ik wil voor de heenweg een slaappil van mn huisarts vragen :P

Earth het reisbureau.

purny
Berichten: 27393
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 12:29

routebeschrijvingen zijn inmiddels ook klaar... ik ben er klaar voor.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Esmee_RS
Berichten: 4871
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 14:18

Earth schreef:
Balenciaga schreef:
Voorpret is voor mij ook wel echt één van de leukste dingen van vakantie. Ik moet eerlijk zeggen dat ik vakantie zelf op zich niet zo gemist heb de afgelopen 2 jaar, maar vooral het uitkijken naar vakantie en de voorpret _O-
Afgelopen maand zijn wij voor het eerst weer op vakantie gegaan sinds de coronacrisis (met uitzondering van weekendjes weg in eigen land, maar dat is het toch niet helemaal). Een cruise van 7 nachten met Harmony of the Seas vanaf Barcelona.

Over 2 maanden staan Florida en het Caribisch gebied op de planning (mocht dat allemaal doorgaan). Eind maart willen we ook nog een weekje naar Ibiza.
Ik heb een nogal seizoensgebonden job dus proberen altijd zo veel mogelijk in het laagseizoen te proppen :+


Haha ik voel me altijd een beetje doelloos als ik geen vakantie heb om te plannen _O-
Wij zijn overigens deze zomer nog vrij past minute naar Italië geweest. Ik heb toen serieus de hele kustlijn incl die van Kroatië afgezocht naar een mooie plek _O- Uren aan het zoeken geweest. Uiteindelijk een leuk plekje gevonden in een Nederlandse enclave _O- ( wij zijn die drukte niet gewend, vooral niet met zoveel Nederlanders _O- ) Maar we hebben het wel leuk gehad :P

Waar in de Cariben wil je heen? Ik kreeg van de brillenboer (die ons Sri Lanka tipte) de tip om naar Guadeloupe te gaan. Hij heeft al veel gereisd, maar zei dat dit eiland het mooiste was waar hij ooit was geweest :D


Ja, ik heb ook echt iets nodig om naar uit te kijken #eliteproblems :o
Caribisch gebied is wederom een cruise dus we bezoeken meerdere eilanden. We hadden in 2020 een cruise geboekt, maar die is meerdere keren geannuleerd vanuit de rederij. Bij iedere annulering vanuit hun kregen we een tegoedbon van 125 % van het bedrag dat tot dan toe geboekt stond. Op die manier zijn we van € 1800,- naar € 3000,- gegaan dus hebben we eigenlijk een cruise "gratis" gekregen :+
En aangezien we dan vanuit Amerika vertrekken plakken we er nog een weekje Florida aan vast.

Earth
Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-21 14:20

Oh wauw, wat een mazzel haha! Nou goed gebruik van maken dan maar :D

@Purny leuk, spannend!

Earth het reisbureau.

Earth
Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-22 17:23

Purny hoe was het?
Hier zijn we inmiddels weer wat verder maar ik ben er nog steeds niet uit _O-
Van Sri Lanka, naar Bonaire, naar Egypte en nu toch aan het kijken voor Thailand :')
Sri Lanka wil ik nu nog niet doen omdat ik dat enkel wil doen wanneer ik lichamelijk beter ben. Want dat eiland vraagt om veel rondreizen, en dat durf ik nu nog niet aan.
Dus dan een mooie plek zoeken om te snorkelen en te genieten van het strand en de zee. En wat nog leuk is om op pad te gaan als ik wat energie heb. Dus keek ik naar Bonaire, maar een goede locatie vinden valt me wat tegen. Er zijn weinig echte stranden waar je op een bedje kunt ploffen en de hele dag kunt chillen. En dat is juist wat wij fijn vinden. Ze zijn er overigens wel, maar dan betaal je meer dan €200.- per nacht voor een kamer of €75,- per dag voor een plekje op een bedje, koekoek!

Dus toen toch weer kijken naar Egypte, het land waar ik gezworen heb nooit meer terug te gaan, maar qua snorkelen is het geweldig.
Maarrrr daar is verder in de omgeving weinig te doen naar onze zin. En toen dacht ik, dan gaan we nog een paar dagen naar Luxor, maar daar is echt tantoewahet warm in mei, gemiddeld 39 graden _O- Dus dat is niet te doen :')
Dus ok, dan maar alleen Egypte, maar oliebol, dat kan me toch ook niet bekoren. En de (prijs-)kwaliteit verhouding spreekt me daar echt niet aan. Ik bedoel, als je dan weer gaat kijken in Thailand, dat je echt op een geweldige plek kunt zitten voor €300.- per week, dan wordt dat toch weer interessant :') Nu wilde ik dat eigenlijk niet doen, want het is lang reizen, zeker voordat je op Koh Tao bent, HET eiland om te snorkelen. Maar anderzijds, qua kosten is dat wel echt interessant, want we houden toch wel van luxe tegenwoordig, en dat is daar echt goed betaalbaar.
Dus momenteel ben ik zoekende of er nog goede alternatieven zijn waar je niet te lang naar onderweg bent, waar je echt bijzonder kunt snorkelen en wat heel mooi is. Maar dat is de zoektocht.
Overigens zijn we nog even aan het bakkelijen wat we aan vakantie willen uitgeven, als we financieel niet teveel over houden wordt het toch Egypte. Anders mag het wel iets meer kosten, kunnen we wat langer weg blijven en dan vind ik wat langer reizen niet erg. Maar Erg veel verder dan Thailand is voor mij wel de grens. (15 uur in dit geval. Dat is me eigenlijk al te gek :P )

Earth het reisbureau.

purny
Berichten: 27393
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 17:25

Ik zal straks even een klein verslagje typen het was super!

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Anoniem

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 17:31

Wij willen volgend jaar, mits corona het toe laat, een mooie reis maken. Mijn zoon is dan 16 en het lijkt ons fantastisch om met zijn drieen een mooie reis te maken. Costa Rica lijkt ons fantastisch, maar krabbel me wel eens achter de oren of het wel veilig is?

Over booking.com, wij boekten ook altijd via hen, totdat hun betalingskantoor, gevoelig bleek voor hackers en onze creditcard gegevens zijn gejat en er behoorlijk gegokt is op onze kosten. Gelukkig kwam het credit card bedrijf er achter en hebben we er geen financiele schade van geleden, maar ben wel het vertrouwen wat kwijt.

Earth
Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-22 17:33

Oh ik snap dat je het vertrouwen kwijt bent. Ik weet ook nog niet of ik nu via booking ga boeken, maar ik vind het wel een geweldige site om overzicht te hebben. Vooral de reviews.

En als je Costa Rica geweldig vindt, ik heb het idee dat Sri Lanka een beetje hetzelfde is. Dus misschien is dat dan een goed alternatief?

Earth het reisbureau.

SpikkelFire
Berichten: 6686
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 17:37

Volgens mij is Costa Rica een van de veiligste landen van Zuid Amerika :j

@Earth, ik zou kiezen voor Koh Tao! Zo mooi daar :D

Timeless design for horse and rider >> https://www.equitare.nl

Earth
Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-22 17:47

SpikkelFire schreef:
Volgens mij is Costa Rica een van de veiligste landen van Zuid Amerika :j

@Earth, ik zou kiezen voor Koh Tao! Zo mooi daar :D


Ja dat lijkt wel een paradijsje op aarde :D
Ik wil op zich wel vliegen met een tussenlanding, maar ik wilde echt zo niet naar Bangkok, die stad ziet er zo lelijk uit :') Maar ik zie dat je ook via Singapore kunt, en mijn man wil daar heel graag heen. Dus misschien doen we dat wel.
Dan:
Amsterdam- Singapore
2 dagen Singapore
Singapore - Koh Samui
3 dagen Koh Samui
Koh Samui - Koh Tao
7 dagen Koh Tao
Koh Tao - Koh Samui
1 dag Koh Samui
Koh Samui - Amsterdam (terug langer onderweg zijn vind ik niet erg).

Zoiets. Dan zijn we 15 dagen weg.

Earth het reisbureau.

Earth
Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-22 18:18

Mm dat wordt toch wel flink duur. Logisch ook. Maar de tickets vallen me nog niet mee, dat moet goedkoper kunnen.

Earth het reisbureau.

purny
Berichten: 27393
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 21:21

Nou... het verslag voor zover ik het nog weet met de highlights:

Omdat ik op 3 december al om 6.15 op Schiphol moest zijn besloot ik om vlakbij Schiphol te overnachten. Nadat ik alles 5 keer had gecheckt was het tijd om poezebeest gedag te zeggen en met 2 volle koffers richting Schiphol te gaan... In het hotel aangekomen was ik in de namiddag terug gegaan naar Schiphol om te gaan eten, want alles ging daar om 5 uur dicht als je nog ergens wilde zitten. Op tijd naar bed gegaan want ik moest de volgende dag weer vroeg op... Ik kwam er achter dat ik de amerikaanse gezondheidsverklaring vergeten was en ik kon er eentje uitgedraaid krijgen van de receptie. Ondertussen belde mijn oudtante met de vraag of ik nog kon komen. De testen waren naar 24 uur van te voren gegaan ipv 3 dagen van te voren(dit ging echter pas op 6 december in)
Vroeg opgestaan want om 5.40 ging de shuttlebus naar Schiphol. Op Schiphol aangekomen zag ik dat mijn vlucht vertraagd was tot 10.00. Inchecken, vaccinatiebewijs laten zien en vervolgens eerst maar een croissantje halen bij de appie met een bakkie. Vervolgens door de douane en ik stond daar weer. Na 2 jaar eindelijk! We gingen boarden en ik vloog met United Airlines. Er was een nederlands sprekende stewardess aan boord. Eindelijk gingen we naar Amerika!
8 uur later geland. Ik dacht dat ik lang moest wachten bij de douane. Niks was minder waar. Binnen 10 minuten stond ik buiten...
Customs stelde de standaard vragen. Hoelang komt u hier, zaken of vakantie, wat gaat u zien en wat is het eerste wat u gaat doen als u in NY bent? Mijn antwoord was: naar Starbucks :') Zijn vraag was vervolgens of ze deze niet hadden in Nederland...
Koffer gepakt en hup richting de uitgang opzoek naar een shuttle.. Eerst even met thuisfront gebeld want ik bel altijd mijn ouders als ik vertrek en als ik ben aangekomen.
Afijn, de shuttle reed dus niet ivm corona, dus maar met de trein naar Penn Station gegaan om vervolgens een taxi naar mijn hostel te pakken...
Ingecheckt in het hostel, koffers op de kamer gezet en richting starbucks.
Amerikanen verwarren ons land wel eens met Neverland, dus toen ik vertelde dat ik uit Nederland kwam vroeg een jongen aan mij of ik Peter pan kende _O-
Vervolgens gaan lopen.. en toen kwam ik een kerstwinkel tegen met allemaal ornamenten
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Uiteindelijk naar een restaurantje gelopen waarbij ik eerder had gegeten tijdens mijn eerdere bezoeken daar. Toen terug gelopen via 5th avenue om even bij de lichtshow te gaan kijken. Superdruk was het daar dus snel doorgelopen.
[ img ]
[ img ]
Ook ben ik Trump nog tegen het lijf gelopen..
Terug naar het hotel want ik was aardig kapot

Zaterdag:
Starbucks reserve roast geweest, vervolgens via de High Line naar Hudson Yards gelopen. De High Line is een park gebouwd op een spoorlijn.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Vervolgens weer een heel stuk gelopen en uiteindelijk op Times Sqaure beland voor avondeten. Wachttijd voor een tafeltje was ruim 1,5 uur... Uiteindelijk aan de bar beland en 2 gratis drankjes gescoord ter compensatie omdat ze mijn vis waren vergeten. Aan de praat geraakt met een gast...

Zondag: Weer een stuk wezen lopen natuurlijk, begon elke dag met een ontbijtje in starbucks. In de middag kwam ik een hotel tegen met een hele mooie kerstboom.. In de avond naar de Dyker Heights Cristmas lights(een aanrader!)
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Terug naar het hotel. Op de terugweg werd de bus nog aangehouden door de politie en moesten we ergens stoppen waar het veilig was. Naast me zag ik allemaal auto's rijden... Met de taxi terug naar het hotel
Verder heb ik heel erg veel gelopen en gezien het was echt heerlijk om er weer te zijn na 2 jaar. Je kon je overal op straat laten testen wanneer je klachten had. Ik ben ook nog bij Ground Zero geweest en heb daar een leuke tas gekocht met een verhaal.
[ img ]
[ img ]
De witte roos staat voor de verjaardag van een van de slachtoffers. Iedere verjaardag wordt zo aangeduid.
Ook ben ik op bezoek geweest bij een vriend van me die ik 2 jaar niet had gezien
[ img ]

[ img ]
[ img ]

Ook ben ik naar de Friends Experience geweest. Erg leuk om de appartementen nagebouwd te zien en op de bank te zitten waar Rachel heeft gezeten en in de stoelen van Joey en Chandler te zitten :D
[ img ]
[ img ]

Ook werden er andere foto's gemaakt.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Ook kom je van alles tegen.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Die taarten zijn in de plaatselijke supermarkt bij mijn oudtante.

Weer terug naar nederland gegaan, week is veel te snel gegaan...

En de vlekken op de sprei is van de lekkere koffie die ik mee had genomen uit Amerika :D

112 km gelopen in een week tijd, netjes toch :D

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

SpikkelFire
Berichten: 6686
Geregistreerd: 14-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 21:36

Earth schreef:
SpikkelFire schreef:
Volgens mij is Costa Rica een van de veiligste landen van Zuid Amerika :j

@Earth, ik zou kiezen voor Koh Tao! Zo mooi daar :D


Ja dat lijkt wel een paradijsje op aarde :D
Ik wil op zich wel vliegen met een tussenlanding, maar ik wilde echt zo niet naar Bangkok, die stad ziet er zo lelijk uit :') Maar ik zie dat je ook via Singapore kunt, en mijn man wil daar heel graag heen. Dus misschien doen we dat wel.
Dan:
Amsterdam- Singapore
2 dagen Singapore
Singapore - Koh Samui
3 dagen Koh Samui
Koh Samui - Koh Tao
7 dagen Koh Tao
Koh Tao - Koh Samui
1 dag Koh Samui
Koh Samui - Amsterdam (terug langer onderweg zijn vind ik niet erg).

Zoiets. Dan zijn we 15 dagen weg.


Koh Tao is echt heel mooi! Je zou ook alleen nog daarheen kunnen gaan. Koh Samui ben ik niet geweest helaas.
Bangkok is ook wel erg apart :') Maar opzich wel leuk!

Voor hoeveel heb je nu een ticket gevonden?

Ziet er goed uit Purny!

Timeless design for horse and rider >> https://www.equitare.nl

Earth
Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-22 22:09

Wow mooi reisverslag Purny, zo te zien heb je je goed vermaakt! Het oogt helemaal niet zo druk, behalve bij die lichtjesshow. Of lijkt dat maar zo?

Ja we hebben even filmpjes gekeken van Koh Tao maar dat lijkt leukere versie van de Seychellen :') Met die rotsvormen. :P Koh samui vlieg je op, dus vandaar dat ik dacht dan blijven we eerst daar een paar dagen, maar dat hoeft natuurlijk niet.
Ik heb nu een ticket rechtstreeks op Singapore gevonden voor €600.- MAar dat moet goedkoper kunnen. Vet raar, als ik bijv Dusseldorf - Koh Samui doe, kost een ticket met 2 overstap in Amsterdam :') minder dan wanneer ik met 1 overstap vanaf Amsterdam vlieg :') Zo krom is dat _O-
Maar ik heb me even aangemeld bij Jacks Flight club, en die zeggen dat ik voor €400.- naar Singapore moet kunnen, dus dat zou mooi zijn.

€400.- klopt inderdaad :') Waarom werkt dat toch met een extensie van Jacks Flight club? Nja, goed. De rechtstreekse tickets zijn nog steeds €600.-, maar via Helsinki voor 3 uurtjes meer kost het €400.- Je bent toch al een hele dag reizen kwijt, want ook al kom je 3 uur eerder aan, dan doe je waarschijnlijk toch niks :P
Moet alleen ff fixen dat ik van de dokter een slaappil meekrijg voor in het vliegtuig. Want daar ben ik niet zo goed in :')

Earth het reisbureau.

purny
Berichten: 27393
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 07:39

Earth schreef:
Wow mooi reisverslag Purny, zo te zien heb je je goed vermaakt! Het oogt helemaal niet zo druk, behalve bij die lichtjesshow. Of lijkt dat maar zo?

Ja we hebben even filmpjes gekeken van Koh Tao maar dat lijkt leukere versie van de Seychellen :') Met die rotsvormen. :P Koh samui vlieg je op, dus vandaar dat ik dacht dan blijven we eerst daar een paar dagen, maar dat hoeft natuurlijk niet.
Ik heb nu een ticket rechtstreeks op Singapore gevonden voor €600.- MAar dat moet goedkoper kunnen. Vet raar, als ik bijv Dusseldorf - Koh Samui doe, kost een ticket met 2 overstap in Amsterdam :') minder dan wanneer ik met 1 overstap vanaf Amsterdam vlieg :') Zo krom is dat _O-
Maar ik heb me even aangemeld bij Jacks Flight club, en die zeggen dat ik voor €400.- naar Singapore moet kunnen, dus dat zou mooi zijn.

€400.- klopt inderdaad :') Waarom werkt dat toch met een extensie van Jacks Flight club? Nja, goed. De rechtstreekse tickets zijn nog steeds €600.-, maar via Helsinki voor 3 uurtjes meer kost het €400.- Je bent toch al een hele dag reizen kwijt, want ook al kom je 3 uur eerder aan, dan doe je waarschijnlijk toch niks :P
Moet alleen ff fixen dat ik van de dokter een slaappil meekrijg voor in het vliegtuig. Want daar ben ik niet zo goed in :')


De lichtjesshow was echt onwijs druk, je kon over de hoofden lopen. Bij de boom ook bij Rockefeller Center. Ik ben op de vrijdag nog een keer vroeg terug geweest maar helaas was het ook al licht.
Helaas had mijn oudtante mij voor het blok gezet om te vragen in een kamer met visite toen ze hier in NL was of ik langskwam. En ik zei met mijn stomme hoofd ja. Dus miste ik een volle dag NY.
Volgende keer ga ik niet meer naar haar toe, er is altijd wel iets wat ze heeft op te merken.
Volgende trip wordt met zuslief naar NY. Volgend jaar september.
Dit jaar misschien Krakau.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Earth
Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-22 21:33

Oh jammer dat je je verplicht voelde om te gaan. Volgende keer gewoon niet of alleen een lunch ofzo :P

Ik sta perplex. Ik check altijd tickets vanaf Amsterdam en vanaf Dusseldorf. Dan kom je uit op:
Amsterdam - Bangkok - Koh Samui
Dusseldorf - Amsterdam - Bangkok - Koh Samui

Wat is nu het rare, voor de ticket vanaf Dusseldorf betaal ik 200!!!! euro MINDER dan wanneer ik via Amsterdam reis. Maar het is precies dezelfde vlucht, alleen met een cityhopper van Dus naar Ams :')
Dus nu heb ik gevraagd of ik de ticket van Dusseldorf kan kopen maar dan op Amsterdam op mag stappen... Een kennis van mij zegt dat dat niet kan, maar ik ben even met KLM in conclaaf.

Edit, je moet de ticket gebruiken, anders is het no show en vervalt je ticket. Maar het is wel 4 uur langer onderweg, dat vind ik echt veel. Maar vind ik dat 400 euro waard...

Earth het reisbureau.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 23:06

Ik heb ooit iets gelijkaardig gehad. Vlucht geboekt als ‘Brussel - Lima’ met overstap in Schiphol. Dat was dus in Brussel de hogesnelheidstrein nemen naar Schiphol en vanaf daar vliegen. Ik werkte in autoverhuur en zelf rijden was voor ons veel interessanter maar je MOEST de trein nemen om op de vlucht te mogen.
De vlucht rechtstreeks van Schiphol boeken was 200 euro pp. Duurder. Logica???

Purny: pivot! PIVOOOOOOOOOT! :D

Heerlijke foto’s.

Ik kan me er niet toe zetten om een reis te plannen :( met de huidige onzekerheid is het plezier er echt af terwijl ik echt wil reizen…

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Earth
Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-22 14:21

Ja heel raar. Maar wij kiezen wel voor de duurdere ticket, want het scheelt 5 uur reizen, en mijn lichaam houdt al niet zo van reizen...

Poes laat je er niet teveel door weerhouden, er zijn nu genoeg opties om iets te verplaatsen oid. Ik denk er niet teveel aan, gewoon gaan :P

Earth het reisbureau.

Esmee_RS
Berichten: 4871
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 14:32

Ik had nu in de USA moeten zitten, maar helaas hebben we geannuleerd :+ We zouden naar Florida gaan en daarna nog een week cruisen in het Caribisch gebied, maar dat was allemaal helaas geen optie. Om te beginnen konden we geen fatsoenlijke vlucht van en naar Florida krijgen (12 uur overstap op Manchester en KLM kon ons dan tot Atlanta krijgen. Mochten zelf maar even uitzoeken hoe we dan in Orlando terechtkwamen :')). Daarnaast zag ik een cruise ook echt niet zitten met de berichten van quarantaines aan boord en weet ik veel wat. Het zou in ieder geval geen onbezorgde vakantie worden.
We hebben de cruise omgeboekt naar een cruise in Europa in mei, van KLM kregen we ons geld terug dus dat was fijn. Verder gelukkig nog geen accommodaties geboekt dus dat viel ook mee.
Volgende maand ga ik (voor werk, maar toch :+) een week naar Zuid-Spanje dus dat is lekker. {:} Eind maart gaan we een weekje naar Ibiza <3

SpikkelFire
Berichten: 6686
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 20:14

Ohh superbalen zeg! Ik wil je niet jaloers maken, maar wij hebben precies hetzelfde gedaan een paar maanden voor corona :D
Rondreis Florida en een cruise naar Jamaica, Kaaiman eilanden, Bahama's en Cozumel. Echt fantastisch! Alhoewel we niet snel weer een cruise zullen doen. Daar zijn we gewoon niet echt het type voor. :+

Timeless design for horse and rider >> https://www.equitare.nl

Esmee_RS
Berichten: 4871
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 20:24

Heel tof! En, wat in het vat zit, verzuurt niet. :D

SpikkelFire
Berichten: 6686
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 21:25

Precies! Je alternatieve zijn ook niet mis :D

Timeless design for horse and rider >> https://www.equitare.nl

Earth
Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-22 21:39

Verdorie, zat ik eindelijk in mijn boekmojo, wordt me de pret ontnomen door een bokker die me er op attent maakt dat reizen naar Thailand vanwege corona niet zo slim is momenteel. Je moet 7 dagen in quarantaine in een quarantainehotel.

Earth het reisbureau.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fly_high, Furst, stella92, Toushie, Travel_me en 71 bezoekers