Samen genieten van de vakantievoorpret

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Earth
Berichten: 7896
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-23 12:39

Zo te lezen hebben jullie al hele mooie reizen gemaakt. Wat zouden jullie willen doen/zien?

Earth het reisbureau.


boeflover
Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 14:45

Terwijl het fotoboek van Madagaskar nog in elkaar gezet wordt zijn we al uit over de volgende bestemming. Het plan is in juni naar Ijsland te gaan.

De twijfel is tussen een camper of een fly dive met voorafgeboekte hotels. Het eerste geeft veel meer vrijheid natuurlijk, maar hoe is het qua temperatuur 's nachts? Is het goed te doen? Kun je makkelijk op campings terecht (wildcamperen is wat lastiger zag ik?). een 4x4 met toptent of toch een gewone camper met dus sanitair en douche?
Qua reistijd dachten we eerst 3 weken, maar dit wordt niet zo veel aangeboden, het meeste is 15 dagen. Is 15 dagen dan echt genoeg of lukt 18-22 dagen ook prima daar?

En ik zou heel graag een rit maken op ijslanders, iemand hier ervaring mee en goede adressen?
Ik heb wel eens foto's gezien van een tocht me een complete loslopende kudde erbij, dat lijkt me een waanzinnig zicht. Is zo'n soort rit nu vooral in stap of juist op tempo? Zou mijn vriend (beginner) ook met zo'n tocht mee kunnen?

Evy
Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 16:40

Earth schreef:
Zo te lezen hebben jullie al hele mooie reizen gemaakt. Wat zouden jullie willen doen/zien?


We zoeken een land met voornamelijk zonnig en warm weer, het liefst met veel natuur zodat we wilde dieren kunnen spotten. We houden ervan om het reizen door een land te combineren met stranddagen. En dan het liefste bij een strand waar je ook goed kan snorkelen :j

We denken nu aan Indonesië, maar daar heb je vrij veel eilanden die je kan bezoeken. Heeft iemand een advies over welk eiland voor ons aan te raden is?

@Boeflover: wat gaaf dat jullie naar IJsland willen! Dat lijkt me ook erg mooi om dan een rit te maken op ijslanders _/-\o_

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 21:40

Een combi van sumatra en bv bali? Sumatra is prachtig qua wildlife met orang utans en andere apen.

Wij gaan in principe weer naar Slovenië dit jaar. Waarschijnlijk gaan we dan een huttentocht van 2 of 3 nachten maken. Even goed uitzoeken en plannen dat we niet te lange/zware routes.lopen met drie kinderen.

Earth
Berichten: 7896
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-23 21:50

Evy schreef:
Earth schreef:
Zo te lezen hebben jullie al hele mooie reizen gemaakt. Wat zouden jullie willen doen/zien?


We zoeken een land met voornamelijk zonnig en warm weer, het liefst met veel natuur zodat we wilde dieren kunnen spotten. We houden ervan om het reizen door een land te combineren met stranddagen. En dan het liefste bij een strand waar je ook goed kan snorkelen :j

We denken nu aan Indonesië, maar daar heb je vrij veel eilanden die je kan bezoeken. Heeft iemand een advies over welk eiland voor ons aan te raden is?

@Boeflover: wat gaaf dat jullie naar IJsland willen! Dat lijkt me ook erg mooi om dan een rit te maken op ijslanders _/-\o_


Ja Indonesië is dat nzeker een aanrader. Voor ons staat Sumatra ook nog op het lijstje om wilde oeran oetangs te spotten :j
Maar ik wil je de Komodo eilanden ook aanraden, daar kun je een mini cruise doen, wij vonden dat een van de mooiste dingen die we ooit hebben gedaan. Of nee, het was gewoon het allermooist :D
Wij hebben toen geboekt via https://lepirate.com/explorer/. Was echt top geregeld! Leuke gidsen, lekker eten en een heerlijke boot om op te chillen :D

Earth het reisbureau.

fokfanaat
Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 22:49

Flores Indonesië is idd prachtig, eind komodo ook veel te doen en te zien. Sumatra met de orang oetans ook heel gaaf en bijzonder.

jojoleinee
Berichten: 2651
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 09:30

Sumatra is prachtig, afgelopen jaar geweest. Zeker een aanrader.

Reizende poezen: milo.and.lola.catventures
https://www.instagram.com/milo.and.lola.catventures/

fokfanaat
Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 12:39

ben nu de reis voor november aan het plannen, 5 dagen Thailand en 3 weken Vietnam.

nog een boel keuzes en beslissingen die gemaakt moeten worden, maar heerlijk om al lekker mee bezig te zijn

cocktailtime
Berichten: 1028
Geregistreerd: 28-04-09
Woonplaats: tegelen

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 14:57

Ik ga ook naar IJsland 29 september tm 4 oktober.

Eind mei begin juni ben ik aan het kijken voor griekenland.

Ga beide reizen in mijn uppie

Cupido B+22 - L1+24 - L2+2

Evy
Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 19:31

Leuk dat iedereen zo enthousiast reageert over Indonesië, krijg nu al helemaal zin om me in te lezen *\o/*

Ik ga even wat opzoeken over Sumatra en Komodo eilanden, zo te lezen in jullie reacties is dit precies hetgeen wat we zoeken!

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 19:40

Ik weet niet of je het voorbij hebt zien komen maar ik heb eerder een paar plaatjes van Sumatra gedeeld in dit topic. Om nog meer in de stemming te komen...

cocktailtime
Berichten: 1028
Geregistreerd: 28-04-09
Woonplaats: tegelen

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 10:26

Ik ben ook op sumatra - java - bali geweest incl nusa penida eiland / gili air

Cupido B+22 - L1+24 - L2+2

fokfanaat
Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 15:49


Earth
Berichten: 7896
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-23 15:57

Jaa zo mooi. Waar hebben jullie met die walvishaaien gezwommen/

Earth het reisbureau.

Cowgirl
Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 16:30

Ik heb Indonesië hoog op de lijst dit jaar, ik had zelfs al een optie genomen maar toch niet gedaan toen ik ala minuut moest beslissen omdat er definitieve boekers waren en dan de reis vol was.


Misschien nu toch maar wel echt boeken.

Zou dan Java, bali en lombok zijn met een groeps/single reis.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

fokfanaat
Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 19:09

Earth schreef:
Jaa zo mooi. Waar hebben jullie met die walvishaaien gezwommen/


Tijdens de boot van Lombok naar komodo

LWDaisy
Berichten: 4770
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 19:46

Ah, ik hou van reizen boeken!

Helaas gaat het er hier iets simpeler aan toe haha. Schoonouders wonen in Spanje, dus ik boek altijd iets dicht bij hen in de buurt :') Ik zoek wel op voorhand op wat ik dan graag zou doen/zien, maar ondertussen heb ik het meeste daar in de buurt wel al gedaan/gezien :') Maar ik blijf het leuk vinden haha.

Qua tickets ed - geen last van, wij zijn fervente auto-reizigers. Veel plaats voor souvenirs :')

Helaas zal het er dit jaar niet van komen, het is/wordt een duur jaar voor ons. We hebben wel een weekje Ardennen op de planning staan in mei, en eind april vertrek ik voor 5 dagen met mijn mama naar Polen, we gaan Auschwitz en Krakau bezoeken. Omdat we maar met ons tweetjes gaan, hebben we het vrij lui aangepakt en hebben we een gegidste reis geboekt :') Is natuurlijk een stuk duurder op die manier, maar het leek ons handiger.

Ik zit wel alweer een tijdje op Booking, om Spanje volgend jaar te boeken :')

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

Earth
Berichten: 7896
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-23 20:28

fokfanaat schreef:
Earth schreef:
Jaa zo mooi. Waar hebben jullie met die walvishaaien gezwommen/


Tijdens de boot van Lombok naar komodo


Oh wat gaaf! Die boottocht durfde wij niet aan.

Earth het reisbureau.

Evy
Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 22:47

Jeetje wat lijkt me dat toch gaaf om met walvishaaien te zwemmen!! *\o/* Hele mooie foto’s Fokfanaat, je krijgt meteen zin om een vliegticket te boeken en naar Indonesië te gaan <3

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 20:03

Iets minder pret hier :P de boot naar Noorwegen vertrekt vanaf juni niet meer vanaf eemshaven maar vanaf Emden in Duitsland, dat is een half uur extra met de auto. Het is geen ramp maar toch jammer ipv ongeveer 2 uur nu ongeveer 2,5 uur en je rekent natuurlijk altijd extra tijd voor als er file is of iets dergelijks.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

jojoleinee
Berichten: 2651
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 20:58

Wat balen! Is het varen nu dan wel korter?

Ik heb vorige week een paar daagjes weg geboekt voor mijn vriend z'n verjaardag! We gaan naar Parijs :D.
Over twee weken een weekendje Otterlo met mijn familie, onze poezen gaan ook mee. Dit huisje heb ik ook gevonden in opdracht van mijn moeder :)

Reizende poezen: milo.and.lola.catventures
https://www.instagram.com/milo.and.lola.catventures/

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 21:02

Voor wanneer is Parijs geboekt? Klinkt als een hele leuke verrassing maar ik zou er nu even niet willen zijn :o maar misschien is de rust dan weder gekeerd.

En leuk om er even met de poezen op uit te gaan, ik zal er misschien nog wel foto's van te zien krijgen ;)

Ja de overtocht is wel korter, ik had liever langer op de boot gezeten gezien we al heel veel kilometers zullen gaan rijden :')

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

jojoleinee
Berichten: 2651
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 08:11

Haha ja, dat is nog wel even een dingetje :'). Ik boekte voor het onrustig werd (misschien iets eerder dan een week geleden). Ik kan tot een paar dagen van tevoren annuleren en het is pas eind mei, dus duimen dat alles tegen die tijd weer rustig is.. anders last minute iets anders bedenken.

Reizende poezen: milo.and.lola.catventures
https://www.instagram.com/milo.and.lola.catventures/

purny
Berichten: 27461
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 14:51

Zijn er hier bokkers bekend met Brussel? Welke wijken zijn niet aan te raden?

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Earth
Berichten: 7896
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-23 13:52

Ik ben er nog niet geweest Purny :)

Iemand ervaring met Straatsburg? En de omgeving Fussen in Beieren? Ik wil daar in de buurt zitten met uitzicht op het Slot Neuschwanstein.
We gaan eerst 3 dagen Straatsburg en dan rijden we nog door naar Fussen om daar nog een paar dagen te zitten. Ik hoor graag tips :D

Earth het reisbureau.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, cinniz123, Dido2316, Mitch_Beauty, Oshaa, SemrushBot en 162 bezoekers