Wandelen Ardennen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pferdelove

Berichten: 468
Geregistreerd: 13-06-08
Woonplaats: Ede

Wandelen Ardennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-21 19:22

Lieve bokkers,

Aankomend weekend (eerste weekend van november) zijn mijn vriend en ik 10 jaar samen. Nu wil ik (vrij last minute) een weekend weg zodat we toch nog wat speciaals doen om het te vieren. Mijn oog is gevallen op wandelen in de Ardennen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Hebben hier mensen ervaringen, suggesties voor slaapplekken en wandelingen in de Ardennen? Ergens anders op ongeveer 3 uur rijden vanaf Utrecht mag ook. We houden wel van een beetje avontuurlijke wandelingen, maar vooral de omgeving is belangrijk: beetje heuvelachtig, rotsig, etc.

Wie heeft hier de gouden tip?

Liefs van mij!

crazycactus

Berichten: 10928
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: Wandelen Ardennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 19:25

Ninlingspo is een hele mooie wandeling!!! Verder geen tips qua overnachtingen en zo.

Boheme

Berichten: 2104
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Re: Wandelen Ardennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 19:41

Kijk eens in de buurt van Durby of Sy, wij zijn daar 2 jaar geleden geweest wandelen langs de Ourthe.

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 19:43

crazycactus schreef:
Ninlingspo is een hele mooie wandeling!!! Verder geen tips qua overnachtingen en zo.

Deze wandeling hebben wij afgelopen zomer gedaan en was echt heel leuk. Ik heb een bloedhekel aan wandelen, tenzij het een beetje uitdagend is (dus rotsen, stukje klimmen etc). Dat ik me heb vermaakt zegt dus wel iets :D Je hebt een makkelijkere en een moeilijkere route.
Alleen deden wij de wandeling verkeerd om, omdat de route eigenlijk gesloten was door corona en we niet wisten wat er stond want was in het frans :+ Het was daarom een beetje raden wat de route was en daardoor waren sommige stukjes uitdagender dan als je het de goede kant op zou doen, maar dat maakte het juist ook wel weer leuk haha.
Daar dichtbij heb je ook de grotten van Remouchamps, wat ook zeker een aanrader is.
Wij zaten in de buurt van Spa/ Verviers (camping Polleur), zeker ook een leuke en mooie omgeving. Alleen geen idee hoe het er nu bij ligt na de overstromingen.
En we zijn nog naar Burcht Reinhardstein geweest. Ook super leuk en interessant, en daar in de omgeving kon je ook erg mooi wandelen schijnt

Genoeg leuke dingen te doen in die omgeving! Wij zijn 3 a 4 daagjes geweest en hebben ons in ieder geval prima vermaakt.

crazycactus

Berichten: 10928
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: Wandelen Ardennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 19:49

He grappig wij zaten ook op camping Polleur, en we gaan van het voorjaar weer terug.

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Wandelen Ardennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 19:54

Wij zijn ook aantal keer rondom Durbuy geweest. Ook tof is de omgeving rondom moulin de bayehon. Toffe uitdagende wandeling naar een mooie waterval.

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 19:55

In de omgeving van Durbuy hebben wij een paar jaar geleden heerlijk gewandeld in de herfst. Inderdaad in de omgeving van de Ourthe zijn prachtige wandelingen.

Getup

Berichten: 8263
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Wandelen Ardennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 22:19

Denk dat er overal prachtige wandelingen zijn. Oa ook in Durbuy, La Roche en Ardenne en Houffalize.