Rustige wandelpareltjes regio Twente

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Rustige wandelpareltjes regio Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-21 12:57

Ik wil graag weer wat meer gaan wandelen met mijn hond nadat ik dat een tijd niet gedaan heb (eerst i.v.m. coronadrukte, later tijdelijk geen auto gehad). Mijn gebruikelijke plekjes zijn alleen nog steeds zo druk, helaas... als ik ga wandelen doe ik dat voor de rust en om van de natuur te genieten, niet om andermans onopgevoede honden van mijn hond af te moeten weren of om zowat file-wandelend door het bos te gaan -O-



Ik zoek dus de ietwat onontdekte pareltjes in het schone Twenteland :) Wie o wie heeft tips? Misschien meer richting noordoost-Twente? Ik ben daar niet zo bekend.



- ik loop graag met een route (bewijzerd of online maakt niet uit)
- fijn als het ook later op de ochtend nog relatief rustig is, al draai ik mijn hand niet om voor vroeg opstaan
- bij voorkeur plekken waar honden aangelijnd moeten zijn of waar in het algemeen weinig mensen met honden lopen


Ik zoek plekken waar ik kortere en langere routes kan gaan lopen i.v.m. opbouwen


Mij bekende plekken/routes die (te) druk zijn: Twickel, de Stiewelpaden in Twekkelo, het Aamsveen, het Haaksbergerveen, het Lutterzand en het Lonnekermeer

NH-trainers zijn géén gedragstherapeuten.


Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Rustige wandelpareltjes regio Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 14:06

Ik ben niet zo bekend in de regio, maar wij hebben een keer deze route gelopen en vonden die erg mooi: https://www.natuurmonumenten.nl/natuurg ... -lutte#r=1

Vooral de moeite waard vanwege het mooie uitkijkpunt bij de Theekoepel :D Maar de rest van de wandeling was ook leuk. Lekker afwisselend en - toen wij er waren - lekker rustig.

Achterom
Berichten: 22993
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 14:12

Ik denk maarzo dat het bij De Lutte ook niet echt rustig is op het moment :')
Daar heb ik jarenlang met mijn paard gestaan en daar was het altijd druk.
Ik zou het eerder zoeken in de wat minder bekende gebieden. Ikzelf zit net over de grens in de Achterhoek. Hier heb je de Bollert bijvoorbeeld, maar wat ook echt prachtig is: het Needse Achterveld. Kijk alleen wel even goed bij die laatste waar je met je hond mag komen.

Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-21 12:44

De Lutte is altij druk inderdaad.

Bedankt voor de tips @Achterom! Als ik zoek op de Bollert kan ik alleen een vakantiepark vinden?

Denk inderdaad dat ik beter kan gaan zoeken in de randen van regio Twente en/of in de Achterhoek inderdaad.

Meer tips uiteraard welkom :)

NH-trainers zijn géén gedragstherapeuten.

MarlindeRooz
Correspondent
Berichten: 33749
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Rustige wandelpareltjes regio Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 12:52

Kijk eens naar de klompenpaden en de NS-routes!

Achterom
Berichten: 22993
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Rustige wandelpareltjes regio Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 12:59

@fillis: iedereen noemt het gebied ook de bollert, het vakantiepakje ligt er eigenlijk middenin. Ik denk dat Google maps het noordijkerveld noemt?

Hier heb je inderdaad ook een klompenpad (boereneschpad), loopt o.a. midden door het natuurgebied De Bollert. Alleen wel verboden voor honden (niet dat iedereen zich daaraan houdt, maar toch). In de app klompenpaden kun je ze allemaal vinden en volgens mij staat er dan ook wel bij of honden toegestaan zijn :j


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annemiek73, carina, fjordwijk, Odysseus, Sewri, stella92, Tazzey, xYaartje en 91 bezoekers