Sicilië 2022

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nimber
Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Sicilië 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-21 08:51

20 mei tot het eerste weekend juni 2022 (16 dagen)willen wij naar Sicilië gaan. In 2019 heb ik op de vakantie beurs een lezing over Sicilië bijgewoond en onthouden dat ik er heen wil maar wat wel of niet goede plekken zijn weet ik niet meer.

Onze planning is een vliegreis en dan een auto te huren. We zouden graag willen starten aan de ene kant van het eiland ( bijvoorbeeld Cafalù) en dan vanaf daar uitstapjes maken en zo het eiland te verkennen. Na ongeveer een week willen we vertrekken naar de andere kant van het eiland om vanaf daar die kant te ontdekken.

Als het lukt willen we met de boot naar Malta en daar 1 of 2 overnachtingen hebben. Onze meest ideale vakantie is het bezoeken van bezienswaardigheden afgewisseld met een dagje zonnen aan strand of zwembad, wandelen en terrasjes.
Geen feest vakanties we zijn met zijn 2en.

Hebben jullie tips? Appartementen of welke plekken zijn een goede uitvalsbasis?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Zebraatje
Berichten: 135
Geregistreerd: 27-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 12:31

Ik ben eind september 2020 10 dagen naar Sicilië geweest. We vlogen op Palermo.
Eerst 3 dagen omgeving van Castellemare del Golfo. Strandjes bezocht en het stadje Erice.
Toen aantal dagen Agrigento. Veel oude Griekse tempels. Erg bijzonder en leuk om te zien.
2 nachten Palermo, leuke stad om te bekijken. De catacomben zijn interessant (en luguber) om te bekijken.
Vakantie afgesloten met een paar daagjes strand in de omgeving van Bagheria.

We hadden het op plan om meerdere plekken op het eiland te bekijken, dus ook de Etna, Taormina enz. Maar zijn aan de oost kant gebleven. Het is al snel een aantal uur rijden van de ene kant naar de andere kant.

Ik vind een ouderwetse reisgids vaak nog het best werken om te zoeken naar leuke plekjes op een vakantiebestemming. Of lijstjes op internet van top zoveel bezienswaardigheden. Vaak zijn er ook wel voorbeelden van rondreizen.

Nimber
Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Sicilië 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-21 06:03

Dank je wel ik heb inderdaad een lijst met top bestemmingen en een reis boekje binnen. Daaruit zijn we gaan filteren. We willen nu elke 3 a 4 nachten een kilometer of 300 “ opschuiven” en zo in 16 dagen het eiland rond te gaan.

Het plan Malta hebben we laten gaan. Dat gaat te veel tijd kosten

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 07:29

Het is best een groot eiland, dat viel ons ook wel tegen. We vlogen op Catania (afgelopen zomer), verbleven in Taormina. Zijn een dagje naar de Etna geweest, Agrigento (gecombineerd met de turkse trappen; mooie krijtsteen rotsen), Siracuze. Taormina zelf vond ik heel mooi, echt een aanrader! En Isola Bella (daar vlakbij).

Ik zou denk ik aanrader om echt een rondreis te doen, misschien zelfs heen op Palermo en terug van Catania oid. En dan overal 1-3 nachten blijven. Alles ligt echt ver uit elkaar!

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Gem
Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 22:32

Ik zie dit topic nu pas... ben enorm Sicilië - fan geworden en we gaan daar wrs nu ook een vakantiehuis kopen.

Wij zijn het eerste jaar op Catania aangekomen en verbleven in Giardini - Naxos. Gewoon een toeristenvakantie, maar wel heel erg genoten. Je kunt daar o.a. bootjes huren en langs de kustlijn varen richting Isola Bella (leuk detail: de laatste keer dat wij er waren lag daar het enorme jacht Sky van zanger Sting voor anker. Sting vierde zijn 70ste verjaardag in Taormina met een privéconcert in het antieke theater.)
Taormina ligt ca vier kilometer in noordoostelijke richting langs de kust en is supermooi (en duur). De andere kant op ga je weer richting Catania en nog een stukje verder heb je het geweldige Syracuse en het eiland Ortygia dat middels bruggen in verbinding staat met Syracuse. Beiden zeer zeer de moeite waard om te bezoeken en je bent echt niet klaar in één dagje.

Vanaf Giardini is de Alcántara-kloof (een door het riviertje Alcántara uitgesleten lava-gebied met prachtige wandelstukken) makkelijk bereikbaar. Er zijn daar zulke prachtige stadjes; Castiglione di Sicilia is een idyllisch stadje richting de Etna, Castelmola ligt heel hoog boven Taormina en nog meer noord-oostelijk kom je in Savoca, waar een groot gedeelte van The Godfather is opgenomen.

De Etna op is een steeds terugkerende trip, die we elke vakantie een keer gedaan willen hebben. Er wordt op Etna-gebied ontzettend veel aangeboden.

Vooral heel veel gaan rijden op een toeristenkaart, kleine weggetjes die in de 'Tien Gevaarlijkste Wegen' niet zouden misstaan, maar wat kom je dan een prachtige vergezichten tegen....
Grote wens van mij is naar het natuurpark Nebrodi gaan (vanwege slecht weer en andere plannen is het er nog steeds niet van gekomen).
Céfalu staat er trouwens bekend om dat je daar heel goed kunt duiken.

Vanuit Milazzo kun je gecombineerde trips maken naar de Eolische eilanden. Echt heel gaaf omdat Stromboli een mooi eiland is en een super-actieve vulkaan heeft.

Als je een exclusieve buitenrit te paard wil maken... niet toeristisch en privé-begeleiding, heb ik een telefoonnummer voor je :j .

En last but not least ... toen wij in Giardini Naxos logeerden, kwamen we erachter dat mijn man's nicht op zeven kilometer landinwaarts in Trappitello woont. Ze woont boven op een berg, en verhuurt een stukje lager een sober, maar heerlijk vakantiehuisje met een groot terras en 270 graden uitzicht (vallei, Etna én een stukje zee). En beneden aan de berg een heel goed Italiaans restaurant. Je snapt dat wij tegenwoordig dáár verblijven <3 . Het is het eerste vakantie-eiland waar ik het gevoel heb dat ik niets móet en alleen maar mág.

Mocht je meer willen weten, let me know!

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

Nimber
Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Sicilië 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-21 07:12

Ah dank je Gem!
Fijn om te horen dat alles wat je noemt inmiddels min of meer opgenomen is in ons reisplan.
We hebben de vluchten, auto en accommodaties geboekt. We beginnen met
3dagen Palermo
3 dagen Cefalu.
3 dagen Milazzo
4 dagen Catania
3 dagen Syracuse
3 dagen Agrigento
2 dagen Terrasini

Bij een aantal vertrekken we rond 11 uur van de ene accommodatie en komen we 2 uur later op de volgende bestemming aan dus die dag heb ik verdeeld in totaal 17 dagen.
Volgens mij hebben we zo een aantal mooie plekken waar vanaf we veel dingen kunnen bezoeken.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Gem
Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 18:54

Vergis je niet in de snelwegen daar hoor ... zo snel gaat het niet :D . De E45 tussen Catania en Taormina is overigens een tolweg, niet heel duur. Even goed kijken welke poort je neemt waar je contant kunt betalen.

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"


Nimber
Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Sicilië 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-21 21:01

Dat is iig de tijd die Google maps aangeeft maar alles op z’n dooie akkertje hoor

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, henshem, Roosch en 84 bezoekers