Waar heb jij mooi gesnorkeld?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Waar heb jij mooi gesnorkeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 16:41

Egypte: Dahab (een echte plaats voor snorkelaars en duikers)


Lielle
Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 16:44

GreaseMonkey schreef:
Pulau Perhentian Besar, een eiland bij de Noord-Westkust van Maleisië is een echte aanrader.


deze dus. En het tug boatje op Curacao

Niqui
Berichten: 2108
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Waar heb jij mooi gesnorkeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 17:31

Rode zee en bij Phuket. In Phuket ben ik twee keer met een boot mee geweest.

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 13:31

Lielle schreef:
deze dus. En het tug boatje op Curacao

Tug boat is ook leuk inderdaad!!!

JewEmm
Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: Waar heb jij mooi gesnorkeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 13:35

Oman! Los van dat het een prachtig land is, zijn er ook nog hele mooie, gevarieerde kust, met rustige plekken. En in het water ook is het heel gevarieerd. Van keienstranden tot bounty-zand-stranden en van kliffen tot allerlei kleuren rotsformaties.

Te koop Shire merrie - PB voor info
[FK] [FOTO] Another year in photos

Kmbrly
Berichten: 1840
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 13:50

orkaan schreef:
Egypte: Dahab (een echte plaats voor snorkelaars en duikers)

Jaaa <3

I know you'll be a sun in somebody else's sky

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:44

Egypte.. Arabia Azur Resort heeft bijvoorbeeld een eigen huis rif. Dus dan kun je aan je hotel snorkelen. Ik ben niet zo'n held in de zee :+ Ik ging op een geven moment gewoon de zee niet meer in omdat alle soorten vissen zo dichtbij kwamen, maar ook roggen, zeesterren/egels. En soms kans op dolfijnen.

Silenna
Berichten: 2983
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:01

Madagascar. :D <3

Niet alleen voor het snorkelen overigens, meest waanzinnige land ter wereld wat mij betreft.
Laatst bijgewerkt door Silenna op 04-11-21 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Biks2
Berichten: 1257
Geregistreerd: 28-08-21

Re: Waar heb jij mooi gesnorkeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:01

Heeft iemand weleens gesnorkeld in Portugal?

Sure_lee
Berichten: 10350
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Waar heb jij mooi gesnorkeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:56

Ik ben net terug uit Curaçao. Echt prachtig gesnorkeld.
Ik vond tug boat onder de pier echt fantastisch. Veel fel gekleurd koraal en ook wat octopussen gespot.
Met grote schildpadden bij Playa Grandi was ook heel gaaf en er was veel koraal achter de rotsafscheiding op Mambo beach.

Thailand en Egypte ben ik ook geweest maar heeft niet zo'n indruk achter gelaten.
Kan er ook mee te maken hebben dat ik voorheen met zo'n snorkelset niet zo lekker kon snorkelen maar nu met zo'n full face mask ik het echt heel goed kan volhouden.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 13:04

Sure_lee schreef:
Ik ben net terug uit Curaçao. Echt prachtig gesnorkeld.
Ik vond tug boat onder de pier echt fantastisch. Veel fel gekleurd koraal en ook wat octopussen gespot.
Met grote schildpadden bij Playa Grandi was ook heel gaaf en er was veel koraal achter de rotsafscheiding op Mambo beach.

Thailand en Egypte ben ik ook geweest maar heeft niet zo'n indruk achter gelaten.
Kan er ook mee te maken hebben dat ik voorheen met zo'n snorkelset niet zo lekker kon snorkelen maar nu met zo'n full face mask ik het echt heel goed kan volhouden.



In Egypte en vooral bij hurgharda bi is er al heel veel koraal vernietigd door mensen.... en zal in de loop der jaren er niet beter op geworden zijn.


Al waren er in Dahab ook Russen die zo van het strand over het rif liepen met flippers! om erin te springen (ipv via de loop brug waarmee je aan het einde zo aan een hoge koraal wand het diepe in kon).

Thailand was aardig maar valt imo totaal in het niet bij Egypte

Earth
Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-22 16:10

Daar ben ik weer. Ik ben nog steeds een beetje aan het rond kijken. Ik zou nog steeds graag weg willen in de meivakantie. We hadden al een plan liggen voor Sri Lanka, maar gezien mijn gezondheid wil ik daar nu nog niet heen. Want we willen daar echt rondreizen en dat trek ik nu niet goed. Dus ik zit nu te kijken naar een mooie strandvakantie, waarvoor we max 12 uur hoeven te vliegen (daarna nog een max een uur reizen naar bestemming), liefst rechtstreeks en waar we vooral kunnen genieten van het strand en het liefst direct vanaf het strand kunnen snorkelen.


Nu heb ik al zitten kijken naar Arabia Azur Resort in Egypte, al heb ik daar wat moeite mee omdat ik er al eens eerder ben geweest en het echt niet leuk vond in Hurghada. Dus dan zouden we echt gaan voor het strand en het snorkelen, zou dat interessant genoeg zijn denken jullie? Ik vind prijzen als volgt:
Vlucht €397 pp, €850.- ong totaal
resort all in €745.-
Dus €1595 voor een week. Dat vind ik voor Hurghada nog vrij duur :=


Anders zit ik te kijken naar Thailand, is wel iets verder vliegen voor een weekje := :+ Maar dan kom ik niet rechtstreeks bij de eilanden, dat is wel jammer. En dan duurt het reizen echt te lang.
Maar als ik dan toch zou gaan, dan zou ik denk ik kiezen om te reizen naar Koh Samui, alleen dat is dus ongeveer 16 uur vliegen voor onggeveer €600.- pp. Maar het spreekt me wel veel meer aan qua sfeer en omgeving dan Egypte. En in Koh Samui kan ik een week in een schitterende bungalow zitten voor €228.- incl ontbijt :') Dus dan kom ik uit op:
Vlucht ong €1200.-
Hotel incl ontbijt €228.-
Totaal €1428.-
Het is dus alleen 2 keer zo lang vliegen.

3e optie is Curacao, alleen schrik ik een beetje van die vliegtickets á €950 pp. Is dat een beetje een gebruikelijke prijs? En ik had op het eerste oog ook meer accommodaties verwacht voor een interessante prijs. Nu is het om en nabij:
Tickets €2000.-
Hotel €750.-
Totaal €2750.-
Het is 9 uur rechtstreeks vliegen, maar ik vind het dus erg prijzig...

Ik heb ook gekeken naar Mozambique, maar dat is echt lang vliegen met meerdere overstap dus dat is wat mij betreft geen optie. De Malediven willen we nog heen in combi met Sri Lanka,
Zo, dit was mijn hersenspinsel van een uurtje of 2... Ik neig ondanks mijn gezondheid toch sterk naar optie 2 :') en ik bedenk me net dat we helemaal niet gebonden zijn aan maar 1 week _O- dus dat zou optie 2 dan weer interessanter maken...
Nja, als jullie nog tips hebben dan hoor ik dat graag.

Earth het reisbureau.

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Waar heb jij mooi gesnorkeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 16:25

Ik ben 3 jaar geleden in Arabia Azur geweest en echt top! Er komen echt super veel mensen speciaal voor het snorkelen. Ik durfde de zee niet eens in omdat de vissen en andere dieren (roggen, zee egels) zo dicht aan het strand kwamen. Soms komen er zelfs dolfijnen dichtbij. Het resort heeft zelf ook savonds iedere avond wel vermaak.

Wat vond je niet leuk aan Hurghada?

Earth
Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-22 16:33

Booooo schreef:
Ik ben 3 jaar geleden in Arabia Azur geweest en echt top! Er komen echt super veel mensen speciaal voor het snorkelen. Ik durfde de zee niet eens in omdat de vissen en andere dieren (roggen, zee egels) zo dicht aan het strand kwamen. Soms komen er zelfs dolfijnen dichtbij. Het resort heeft zelf ook savonds iedere avond wel vermaak.

Wat vond je niet leuk aan Hurghada?


Goed om te weten. Ik vind de omgeving echt heel inspiratieloos, ik vind het niet fijn dat er bijna geen vrouwen te zien zijn en ik vond enkel de oude stad leuk. Maar dat heb ik dus al gezien. Ik vond het quadrijden wel lachen om eens te doen, maar dat hoef ik ook niet meer te deoen, evenals kamelenrijden voor de lol. Ik ben ook bij de Bedoeïenen geweest, vond ik wel geinig maar ook niet zo bijzonder om nog eens te doen. En wij zijn juist mensen die houden van kleinschalige hotels, van het uit eten gaan of rondrijden en leuke dingen zien. Dat zie ik daar dus niet. Dus het is wel een ding om daar heen te gaan, vooral omdat ik altijd heb geroepen dat ik daar nooit meer naartoe wilde _O-
Dus ik zou dan echt enkel gaan voor het strand en het snorkelen :P

Earth het reisbureau.

Adamootje
Berichten: 6205
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 16:58

In Egypte kun je mooi snorkelen en freediven voor een niet al te hoge prijs. Bovendien is het slechts een paar uur vliegen. Ik raad zeker Marsa Alam aan. Je kunt daar o.a. snorkelen met zeekoeien en zeeschildpadden.

Wij zijn afgelopen zomer naar Bonaire geweest en daar kun je ook fantastisch freediven en snorkelen. Je hebt daar ontzettend veel verschillende snorkel- en duikplekken. Met een boot kun je bovendien naar Klein-Bonaire, waar je ook heel mooi kunt snorkelen. Ik vond Bonaire wel prijzig, ook wat betreft eten en drinken.

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 17:03

Bonaire en Hawaii waren mijn mooiste ervaringen qua snorkelen

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Earth
Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-22 17:16

Adamootje schreef:
In Egypte kun je mooi snorkelen en freediven voor een niet al te hoge prijs. Bovendien is het slechts een paar uur vliegen. Ik raad zeker Marsa Alam aan. Je kunt daar o.a. snorkelen met zeekoeien en zeeschildpadden.

Wij zijn afgelopen zomer naar Bonaire geweest en daar kun je ook fantastisch freediven en snorkelen. Je hebt daar ontzettend veel verschillende snorkel- en duikplekken. Met een boot kun je bovendien naar Klein-Bonaire, waar je ook heel mooi kunt snorkelen. Ik vond Bonaire wel prijzig, ook wat betreft eten en drinken.


Heb jij dan tips voor een resort in Marsa Alam?

Ik vind de ABC eilanden ook nog prijzig. Ik zit ook naar andere eilanden daar te kijken. Maar volgens sites is Bonaire inderdaad de mooiste plek in de Cariben om te snorkelen :P Oh ik vind al prijzen van €560.- naar Bonaire, dat klinkt beter :P

@Moonsparkle, welke plekken ben jij daar geweest? Kun je daar ook direct vanaf het strand snorkelen? Niet dat we dat alleen maar willen hoor, maar vind ik altijd wel interessant om te weten.

Earth het reisbureau.

Niqui
Berichten: 2108
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Waar heb jij mooi gesnorkeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 17:53


Earth
Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-22 17:57

Niqui schreef:
Mijn schoonouders gaan altijd naar Dahab om te snorkelen en te duiken. Ze hebben altijd een all-inclusive hotel daar en vinden het daar veel beter dan in Hurghada. Hier wat meer informatie: https://www.prettytravelling.nl/snorkel ... ab-egypte/


Bedankt voor de tip, deze omgeving spreekt mij al veel meer aan. Ook omdat er niet enkel van die resorts te vinden zijn en omdat het heuvelachtig is wat me altijd meer aanspreekt. :j
Reizen ze dan via Sharm?

Earth het reisbureau.

Avanti
Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 18:11

1. Maldiven, echt fantastisch.
2. Hawaii
3. Great barrière reef
4. Seychellen (helaas ook veel koraal dood door orkaan El Nino maat nog mooie stukken te vinden)

Thailand viel erg tegen, maar zullen vast ook mooie stukken zijn.

Earth
Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-22 18:13

Avanti schreef:
1. Maldiven, echt fantastisch en nooit meer zo mooi en levendig gezie 'n.
2. Hawaii
3. Great barrière reef
4. Seychellen (helaas ook veel koraal dood door orkaan El Nino maat nog mooie stukken te vinden)

Thailand viel erg tegen, maar zullen vast ook mooie stukken zijn.


Thanks, nummer 1 en 4 gaan we sowieso nog naar toe :P Zonde van de Seychellen trouwens, dat wist ik helemaal niet. Daar gaan wil ik pas over een paar jaar heen, want ik heb het gevoel dat als je daar bent geweest, je op vakantie gaan hebt uitgespeeld :')

Earth het reisbureau.

Earth
Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-22 18:32

Niqui schreef:
Mijn schoonouders gaan altijd naar Dahab om te snorkelen en te duiken. Ze hebben altijd een all-inclusive hotel daar en vinden het daar veel beter dan in Hurghada. Hier wat meer informatie: https://www.prettytravelling.nl/snorkel ... ab-egypte/


Ik zat even te kijken, Dahab is wel een heel goedkoop alternatief :j
Tickets: €360 pp
Hotel all in €700.-
Dus €1420.- totaal. Het aanvliegen valt me alleen even tegen, dat is toch wel zo'n 8 a 9 uur.

Earth het reisbureau.

Adamootje
Berichten: 6205
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 18:53

Earth schreef:
Heb jij dan tips voor een resort in Marsa Alam?

Ik vind de ABC eilanden ook nog prijzig. Ik zit ook naar andere eilanden daar te kijken. Maar volgens sites is Bonaire inderdaad de mooiste plek in de Cariben om te snorkelen :P Oh ik vind al prijzen van €560.- naar Bonaire, dat klinkt beter :P


Wij zaten in een prima hotel, hoor, maar ik zou het geen absolute aanrader willen noemen. Wij zijn naar het Malikia Resort in Marsa Alam geweest.
Ik vond met name het avondeten daar niet super, maar verder heb ik mij prima vermaakt daar met duiken en snorkelen.

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!

Noblesse_
Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Re: Waar heb jij mooi gesnorkeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 18:58

Wij hebben heel mooi gesnorkeld in Kenia. Zó kleurrijk <3

Alenthe05
Berichten: 1090
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Waar heb jij mooi gesnorkeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 19:35

Heb al op verschillende plekken mogen snorkelen.

Zanzibar is geweldig, great barrier reef, Whitsunday eilanden idem! Dit zijn mijn 3 favoriete plekken.

Verder heb ik gesnorkeld op Hawai, Malediven, Curacao, Mexico, Egypte, verschillende plekken in Australie, Lanzarote ed ed

[i]Pura Raza Espanola
Derrote II; Cautivo XIII x Cautivo VII x Pericon;
B+4, L1+6, L2+10, M1+10, M2+10, Z1+10, Z2+0 geblesseerd
Nederlands Kampioen MCI Level 1, 2019, 4x 4e op het EK MCI Iberische paarden, Parijs 2019


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mvdende, nuscaniels en 66 bezoekers