Waar heb jij mooi gesnorkeld?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Earth
Berichten: 7733
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Waar heb jij mooi gesnorkeld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-21 19:19

Ik blijf altijd aan het zoeken naar nieuwe vakantieplekjes. We zouden eigenlijk volgende week naar Zanzibar maar dat gaat niet door. Nu hebben we voor volgend jaar wel wat ideeën, maar als mijn gezondheid nog niet optimaal is, wil ik een andere vakantie.
Nu ben ik benieuwd naar jullie mooie snorkelplekken op de wereld. Het gaat alleen om snorkelen, wij kunnen beide niet diep onder water, ik kan nog niet eens een meter onder water _O-

Ik zou graag eens willen snorkelen met grote exemplaren. Dat vind ik toch wel heel kicken. :D Ik ben wel van de reuzenmanta's, walvissen, haaien en dat spul heb ik gemerkt :D Maar ik snap dat dat niet zo makkelijk is om dat enkel met snorkelen te spotten :P :')

Earth het reisbureau.


Roihi
Berichten: 2866
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Re: Waar heb jij mooi gesnorkeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 19:37

Great Barrier reef Australie, en dan met name aan de Whitsunday Islands.
Ook in Egypte in Hurgada heb ik al mooi gesnorkeld.
Wat ook een mooie plek is, Cassis aan Marseille Frankrijk.

Wiro 06/06/1999 - 07/04/2022
Dankjewel liefste merrie van me, voor alles wat je voor mij betekende.

E_C
Berichten: 290
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Waar heb jij mooi gesnorkeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 19:52

Op de eerste plek bij mij de rode zee in Egypte. Daar alleen geen haaien e.d, wel een walvis maar dat was geluk. Vooral heel veel dolfijnen en dat was echt fantastisch.

Riviera87
Berichten: 413
Geregistreerd: 05-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 19:53

Hurgada Egypte vond ik erg mooi, great barrier vond Ik Wat tegenvallen als ik eerlijk ben.. Curaçao waren ook wel mooie vissen te zien en zeeschildpadden. In Thailand is koh Tao ook een aanrader. The perintian Islands in Maleisië hebben ook mooi snorkel water :)

fokfanaat
Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 19:57


Earth
Berichten: 7733
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Waar heb jij mooi gesnorkeld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-21 19:59

Nemo's <3 Stiekem zat ik ook een beetje richting Thailand te kijken, Azië spreekt me toch het meest aan namelijk :=

Earth het reisbureau.

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 20:19


https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

SpikkelFire
Berichten: 6686
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Waar heb jij mooi gesnorkeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 20:28

Thailand inderdaad! En de westkust van Australië, veel mooier dan GBR. :j

Timeless design for horse and rider >> https://www.equitare.nl

LieZ_Horses
Berichten: 2204
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 20:46


batje
Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 20:47

Filipijnen.. mooi land en als je de minder toeristische plekjes uitzoekt kan je echt prachtig snorkelen! Heb echt van alles gezien, dolfijnen, vliegende vissen, zwaardvissen, zeeschildpadden. Blauwe vissen, gele vissen, oranje vissen.. echt prachtig! Er zijn ook plekken waar je met een walvis haai kan zwemmen. Lijkt me heel gaaf, maar vind dat ook een vorm van uitbuiting, dus dat heb ik zelf overgeslagen.

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Supervixen
Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 20:50

Ik heb in Mozambique met een walvishaai gesnorkeld.

Er zwommen ook bultruggen, maar die hadden kalfjes en dat was te gevaarlijk om bij in het water te gaan.

Er waren ook dolfijnen, maar die zwommen ver onder ons. Ze waren niet heel nieuwsgierig.

Manta's zijn daar ook, maar toen niet gezien.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Wildgirl
Berichten: 11655
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Waar heb jij mooi gesnorkeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 20:54

Bonaire, zeepaardjes, zeeschildpadden en enorme scholen papegaai vissen gezien(en nog 456 andere soorten).

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 21:14

Als iemand plekken kan aanraden in Azië dan lees ik het graag in pb :D

Mijn aanraden is ook bonaire <3 zoveel moois gezien en daarnaast Hawaii daar heb ik gesnorkelt tussen de manta rays, een van mijn mooiste ervaringen in mijn leven en ook heel veel schildpadden gezien

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 21:17

Ik heb met manta's gesnorkeld bij de westkust van Australië. Geweldige ervaring, heel bijzonder, maar niet de mooiste plek ooit.
Ik vond Great Barrier en Ningaloo reef beiden erg mooi. Ook de riffen voor de kust van Egypte zijn prachtig.

Earth
Berichten: 7733
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-21 21:24

LieZ_Horses schreef:
Komodo eilanden, mooiste plek waar ik ooit gesnorkeld heb. Echt prachtig en heel rustgevend.


[ [url=m/AzH4NO.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/JXf5jm.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/e9vTJp.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/qP1grA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/LJf2C7.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ja dat is dus grappig, daar zijn wij al geweest. Dus we zijn een beetje verpest _O- Het liefst zou ik er weer terug keren, als het niet zo ver was :P

@Moonsparkle, Komodo eilanden dus :P Wij zijn toen op een 4 daagse trip geweest met een boot van https://lepirate.com/explorer/ want dan kun je de laatste nacht op hun privé eiland slapen en daar kun je echt het mooist snorkelen <3 Voor meer tips en tricks kun je me een pb doen :)

Earth het reisbureau.

fokfanaat
Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Waar heb jij mooi gesnorkeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 21:29

Ow komodo en Flores daar wil ik ook zo graag heen.

germie
Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 12:47

Basking sharks in Engeland. Daar kun je alleen mee snorkelen, ze doen geen duiktrips.

Op Nusa Lembongan is 1 duikstek waar je ook met manta's kunt snorkelen. Bonaire is saai om te snorkelen, al kun je dan wel een keer een rog tegenkomen. Je snorkelt over zand veelal en ja, er zit wel vis, maar het rif begint op 9-12m diepte en dan pas wordt het mooi vind ik.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Eowyn3003
Berichten: 2223
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: Le Sud de la France

Re: Waar heb jij mooi gesnorkeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 12:59

Riviera Maya in Mexico. Heel leuk gesnorkeld in bvb. Akumal (schildpadden!), en Cozumel.

Volg mijn twee leuke hondjes hier! :D

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37152
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 13:04

Oh snorkelen. Ik moest het altijd hier doen.

Maar heb de kans gehad bij de florida keys te snorkelen. Eerst ivm harde wind alleen aan de kustlijn waar al koraal zat en baracudas. Later in dat jaar met de boot er op uit bij zowel key west als key largo. En hogerop in florida bij manatees gesnorkeld <3 . Inclusief een zogende baby die pal voor mijn neus dorst kreeg en ging drinken.

Er zit daar best veel kleurrijk koraal. En veel vissen. Papagaaivissen, clownsvissen, alle soorten en kleuren. En veel kreeften ook.

Helaas toen nog zonder duikbril op sterkte. Die heb ik nu maar helaas ligt die al 1,5 jaar werkloos te wachten.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Earth
Berichten: 7733
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Waar heb jij mooi gesnorkeld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-21 16:28

Wat zijn de tips voor Europa? Ik weet dat je geen haaien kunt vinden in Europa, maar dat hoeft niet perse natuurlijk :)

Earth het reisbureau.

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Re: Waar heb jij mooi gesnorkeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 16:50

Pulau Perhentian Besar, een eiland bij de Noord-Westkust van Maleisië is een echte aanrader. Vanaf ongeveer 5 m van de kust (ja, 5 m, dat lees je goed) al rif, allerlei kleuren koraal, anemoonvissen, keizersvissen, kokerwormen, christmastree wormen, echt fenomenaal. Verder is Turtle beach (zelfde eiland) ook een aanrader. Met een watertaxi op eigen initiatief te bezoeken, vergeven van zeeschildpadden en bumphead parrotfish/ napoleonbaarzen

Amber_anne
Berichten: 6859
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 17:14

Earth schreef:
Wat zijn de tips voor Europa? Ik weet dat je geen haaien kunt vinden in Europa, maar dat hoeft niet perse natuurlijk :)


Hierboven staat een tip over basking sharks. Ik heb even gegoogeld en vond deze website "Basking Shark Scotland" https://baskingsharkscotland.co.uk

Earth
Berichten: 7733
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-21 17:17

Amber_anne schreef:
Earth schreef:
Wat zijn de tips voor Europa? Ik weet dat je geen haaien kunt vinden in Europa, maar dat hoeft niet perse natuurlijk :)


Hierboven staat een tip over basking sharks. Ik heb even gegoogeld en vond deze website "Basking Shark Scotland" https://baskingsharkscotland.co.uk


Tof, ik laat dat aan mijn man zien. Zegt ie 'No way!! Daar pas ik in joh, straks zijn ze scheel en eten ze je op!!!'
Ja schat... :') _O-

Earth het reisbureau.

Amber_anne
Berichten: 6859
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Waar heb jij mooi gesnorkeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 17:20

Hahaha nou na het zien van dit plaatje vind ik het niet zo raar [ img ]

Earth
Berichten: 7733
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-21 17:52

Die laat ik hem maar helemaal niet zien _O- De whale shark wil ik zoooo graag zien <3 Maar ik denk dat mijn man het dan ook besterft _O- Hij vond reuzenmanta's al eng :')

Edit: Toch laten zien. Hij schudt hard nee. Dan vraag ik hem welke zeedieren hij dan wil zien: zeepaardjes, sponsen :') _O-

Earth het reisbureau.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: gaucho, Lotje033, Miiej, OmgiliBot, Petra_O, Room_Soesje, Suliko, UnderIlse, VuurVleugels en 87 bezoekers