Waar heb jij mooi gesnorkeld?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Abby_Snow
Berichten: 636
Geregistreerd: 22-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 20:43

Ik ben zelf nog nooit in Hurghada/ marsa alam geweest, maar ik heb wel in Sharm El Sheikh gewoond en daar is het snorkelen heel mooi. Ben ook wel eens naar Dahab wezen snorkelen, dat beroemde blue hole kan je dan trouwens wel overslaan dat vond ik niet zo fantastisch. :Y)

Landen zoals Thailand gaan wel vaak op slot nu met corona, moet je eerst een week oid in quarantaine is ook wel balen.

~ Amir ~ KWPN x Appaloosa 2019


Niqui
Berichten: 2153
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 21:05

Earth schreef:
Niqui schreef:
Mijn schoonouders gaan altijd naar Dahab om te snorkelen en te duiken. Ze hebben altijd een all-inclusive hotel daar en vinden het daar veel beter dan in Hurghada. Hier wat meer informatie: https://www.prettytravelling.nl/snorkel ... ab-egypte/


Ik zat even te kijken, Dahab is wel een heel goedkoop alternatief :j
Tickets: €360 pp
Hotel all in €700.-
Dus €1420.- totaal. Het aanvliegen valt me alleen even tegen, dat is toch wel zo'n 8 a 9 uur.


Ik heb het mijn schoonouders even gevraagd: ze vlogen inderdaad op Sharm El-Sheikh. Dahad is wel een stukje rijden vanaf Sharm, zeker een uur à 1.5 uur. Ze hebben in hotel Daniela gezeten (HP) en een all-incl. hotel.

Ze zijn ook diverse keren naar Marsa Alam geweest. Ze hebben daar een all-in hotel (Brayka Bay) gehad met een prachtig park erbij en een uitgebreide mogelijkheid om te snorkelen. Dit ligt aan een eigen baai. Daar zouden ze dit jaar ook weer heen, maar vanwege Corona hebben ze dit afgezegd. Dan vliegen ze op Hurghada.

Het snorkelen is op beide plaatsen mooi. Brayka Bay is wat luxer (en ze denken ook wat duurder). En je komt er ook wat makkelijker (half uurtje rijden).

(Edit: ik zie dat je Hotel Brayka Bay als pakketreis bij Tui kan boeken - incl. vlucht. Dat is wel een voordelige optie zo te zien)
Laatst bijgewerkt door Niqui op 03-01-22 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Prairy
Berichten: 9050
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Waar heb jij mooi gesnorkeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 21:07

Ik vond het in Mexico mooier dan in Curaçao, en in het seizoen kun je daar ook snorkelen met walvishaaien. Dat was voor mij helaas niet het geval. Lekker eten ook daar, en andere excursies zijn ook leuk. Paardrijden vond ik daar erg leuk bij Rancho Baaxal (rescues)

Kmbrly
Berichten: 1843
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Waar heb jij mooi gesnorkeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 21:36

Kan mij niet in beelden dat wij zolang op de vlieger hebben gezeten voor dahab.
Ik weet wel dat we toen via duitsland vlogen.
Maar vind de prijzen precies hoog :=, er was een tijd dat we voor 600 all in 2 Weken daar waren.

I know you'll be a sun in somebody else's sky

Earth
Berichten: 7888
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-22 21:43

Kmbrly schreef:
Kan mij niet in beelden dat wij zolang op de vlieger hebben gezeten voor dahab.
Ik weet wel dat we toen via duitsland vlogen.
Maar vind de prijzen precies hoog :=, er was een tijd dat we voor 600 all in 2 Weken daar waren.


Ja ik vind de pakketreizen niet heel veel goedkoper dan €2000.- :=
Maar mijn man vind Bonaire veel meer bij ons passen. Hij zou wel graag naar Egypte willen, maar hij wil dan liever naar Luxor/vallei der Koningen etc.

Earth het reisbureau.

Niqui
Berichten: 2153
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Waar heb jij mooi gesnorkeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 23:58

Wij hebben ooit een Nijlcruise langs al die oudheden gedaan en dat vonden we fantastisch. Als het weer veilig kan, zouden we dat graag nog een keer met onze kinderen willen doen. En daarna nog wel een aantal dagen snorkelen aan de Rode zee :-).

Earth
Berichten: 7888
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-22 00:10

Niqui schreef:
Wij hebben ooit een Nijlcruise langs al die oudheden gedaan en dat vonden we fantastisch. Als het weer veilig kan, zouden we dat graag nog een keer met onze kinderen willen doen. En daarna nog wel een aantal dagen snorkelen aan de Rode zee :-).

Ja dat zei ik tegen mijn man, dat zouden we dan wel eens kunnen doen.

Earth het reisbureau.

kosseh
Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 00:42

Wij zaten een paar jaar terug in Arabella Azur Resort, een stuk kleinschaliger opgezet als het andere Azur Resort. Volgens mij ook goedkoper.
Laag bouw en beetje dorps idee.

Liggen naast elkaar en je kan zo van de een naar de andere lopen, mocht je dat willen.

Heel veel te zien. Ik heb daar een hele groote rog vlak onder mij gezien. Veel nemo's en dory vissen. Op de pier hebben mensen heel hard gelachen, zo hard gilde ik door de snorkel heen. Ik vind vissen eigenlijk heel eng (ben dus ook maar kort in de zee), maar m'n pa vindt het leuk om samen te gaan. Die lag hele dagen in het water. Was hij niet aan het duiken, dan was hij of eten of snorkelen.

Earth
Berichten: 7888
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-22 18:05

Niqui schreef:
Ik heb het mijn schoonouders even gevraagd: ze vlogen inderdaad op Sharm El-Sheikh. Dahad is wel een stukje rijden vanaf Sharm, zeker een uur à 1.5 uur. Ze hebben in hotel Daniela gezeten (HP) en een all-incl. hotel.

Ze zijn ook diverse keren naar Marsa Alam geweest. Ze hebben daar een all-in hotel (Brayka Bay) gehad met een prachtig park erbij en een uitgebreide mogelijkheid om te snorkelen. Dit ligt aan een eigen baai. Daar zouden ze dit jaar ook weer heen, maar vanwege Corona hebben ze dit afgezegd. Dan vliegen ze op Hurghada.

Het snorkelen is op beide plaatsen mooi. Brayka Bay is wat luxer (en ze denken ook wat duurder). En je komt er ook wat makkelijker (half uurtje rijden).

(Edit: ik zie dat je Hotel Brayka Bay als pakketreis bij Tui kan boeken - incl. vlucht. Dat is wel een voordelige optie zo te zien)


Jammer dat Brayka bay al vol is, maar dat zal komen door de vakantie :)
Vanwege financiële overwegingen blijven we toch Egypte erin houden.

Earth het reisbureau.

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: Waar heb jij mooi gesnorkeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 18:24

Ik vond Bonaire echt underwhelming. Had er veel meer van verwacht als een van de populairste duikspots ter wereld. Prachtig helder water, maar weinig kleurrijk koraal en we moesten echt ons best doen om een schildpad te spotten :') (terwijl ze daar zo trots zijn op het beschermen van de schildpaddenpopulatie).
De onderwaterwereld bij Indonesië (en dan in het bijzonder rondom de Nusa eilanden) vond ik echt waanzinnig <3 . Hier hebben we bijvoorbeeld gesnorkeld (m'n vriend ook gedoken) met reuze mantaroggen, ontzettend veel schildpadden, super veel kleurrijk koraal en mooie visjes.
Ik zou dus zelf niet meer zo snel 10 uur in het vliegtuig naar Bonaire gaan, dan ga ik liever die 10 uur de andere kant op :D

Rytir
Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 18:27

De fillipijnen (dat koraal!!!). En dan met name op de expeditie van de lost boys van tao <3 . En Thailand heeft hele mooie plekken maar dat is zo lang geleden dat ik niet meer weet waar :=

When nothing goes right,

go left.

Earth
Berichten: 7888
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-22 18:31

Kever schreef:
Ik vond Bonaire echt underwhelming. Had er veel meer van verwacht als een van de populairste duikspots ter wereld. Prachtig helder water, maar weinig kleurrijk koraal en we moesten echt ons best doen om een schildpad te spotten :') (terwijl ze daar zo trots zijn op het beschermen van de schildpaddenpopulatie).
De onderwaterwereld bij Indonesië (en dan in het bijzonder rondom de Nusa eilanden) vond ik echt waanzinnig <3 . Hier hebben we bijvoorbeeld gesnorkeld (m'n vriend ook gedoken) met reuze mantaroggen, ontzettend veel schildpadden, super veel kleurrijk koraal en mooie visjes.
Ik zou dus zelf niet meer zo snel 10 uur in het vliegtuig naar Bonaire gaan, dan ga ik liever die 10 uur de andere kant op :D


Naar de Nusa is wel iets verder dan 10 uur :')
Maar wat jammer dat het tegenviel zeg! Wat mij wat tegenviel in de zoektocht was de weinige echte stranden die je daar hebt. Ik hoef geen uitgerekte stranden maar eigenlijk is het in Kralendijk helemaal niks. En er zijn heel weinig (betaalbare) hotels met directe toegang tot de zee. Maar de sfeer spreekt me nog steeds wel aan.
Rytir de Filipijnen is wel een beetje ver he :P
En Thailand heb ik oko zitten kijken naar dan ben je nog wat lang onderweg omdat je niet rechtstreeks vliegt op de eilanden.

Earth het reisbureau.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 18:31

Bali!


Earth
Berichten: 7888
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-22 18:42

Of gewoon voor €2000.- naar de Malediven... Wel op een werkeiland, dus geen Resort, maar dat vind ik dan niet zo erg... <<)

Mindim, wij zijn op Lombok geweest, dus die hoek heb ik al gehad :P (en is wel heul lang vliegen, 18 uur. Dat kan ik nu lichamelijk niet aan.)

Edit: Malediven is alleen wel weer te lang vliegen, is niet rechtstreeks te komen helaas...

Earth het reisbureau.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: EsmeeKKK, R0SE en 111 bezoekers