Overnachtingen voor alleenstaanden zonder de hoofdprijs

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Kanzi
Berichten: 2655
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 10:49



lieke2
Berichten: 2124
Geregistreerd: 12-12-02

Re: Overnachtingen voor alleenstaanden zonder de hoofdprijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-21 12:06

Wat leuk al zo veel reacties! Ik heb alvast op de etos-site gekeken en dat ziet er al prima uit :j
Alleen jammer dat je niet al kunt inschatten wanneer de boekingsmogelijkheden zijn, vaak zijn deze ook wel beperkt met dit soort acties.

Ik deel je mening mvdende, alles is ingericht op stelletjes en dat is natuurlijk prima vanuit bedrijfseconomisch oogpunt bekeken. Maar vanuit mijn positie (=alleenstaande) weiger ik hetzelfde te betalen als wat ik voor 2 personen zou betalen. De airbnb, b&b vind ik qua prijs daarom ook aan de prijs :o vast niet allemaal, maar wel een beetje de fatsoenlijke.

Overigens heb ik wellicht bij een hostel een slechtere ervaring mogen treffen en is het niet overal en altijd zo. Ik kreeg namelijk het gevoel in een verwaarloosde studentenhuis terecht te zijn gekomen. Daar pas ik inmiddels voor O:)

Vanavond eens verder speuren met jullie tips +:)+

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

lieke2
Berichten: 2124
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-21 12:08

Kanzi schreef:
Ik heb wel eens een hotel geboekt in Bergen aan Zee via Voordeeluitjes, ze hebben daar 1persoons kamers.
Op de website van Voordeeluitjes kan je meer hotels vinden die dat aanbieden.

https://www.voordeeluitjes.nl/hotel/hot ... 13-10-2021


Maar hier kom je toch snel uit op € 183 voor 2 nachten met ontbijt voor 1 persoon 8)7 , tenminste bij die in BergenaanZee

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

Karin
Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 12:16

lieke2 schreef:
Overigens heb ik wellicht bij een hostel een slechtere ervaring mogen treffen en is het niet overal en altijd zo. Ik kreeg namelijk het gevoel in een verwaarloosde studentenhuis terecht te zijn gekomen. Daar pas ik inmiddels voor O:)

Ik ook hoor, daarom kijk ik ook altijd naar de recensies. Een hostel staat iig niet per definitie gelijk aan een verwaarloosd studentenhuis, integendeel. Ik heb gelukkig betere ervaringen.

Nog een tip voor een hotel in Zeeland dat ook eenpersoonskamers heeft en geen eenheidsprijzen hanteert voor alle kamers: https://www.hcrdezwaan.nl/hotel-de-zwaan/ (leuke eigenaren, fijn eten, mooie omgeving).

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Granoek
Blogger
Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 12:18

Ik heb 2 hotels en kan je aanraden vakantieveilingen en zulke sites in de gaten te houden.
Je moet wel een beetje flexibel zijn qua data want daar ga je niet snel weekenden beschikbaar vinden (omdat ze die zo ook wel kwijt geraken).
We hebben dat een tijdje gedaan, je verhuurt ze haast met verlies en je moet het dan echt hebben van de ontbijten die (apart bij-)geboekt worden maar voor jou wel interessant denk ik.
Spreek heel erg tegen mijn eigen winkel in haha

De reden dat singles vaak niet veel goedkoper zijn dan doubles is om de eenvoudige reden dat de kamer evengoed vies wordt, alles moet evengoed gewassen (je kunt niet zeggen dat iemand het tweede bed niet mag aanraken := ) en het schoonmaken kost evenveel aan poetspersoneel dan een dubbele kamer.
Wij hadden 2 kamers waar effectief maar 1 bed stond, die waren wel een pak goedkoper. Maar dat vonden mensen dan weer ongezellig.

topsylover
Berichten: 5637
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Overnachtingen voor alleenstaanden zonder de hoofdprijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 12:31


mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 12:46

lieke2 schreef:
Overigens heb ik wellicht bij een hostel een slechtere ervaring mogen treffen en is het niet overal en altijd zo. Ik kreeg namelijk het gevoel in een verwaarloosde studentenhuis terecht te zijn gekomen. Daar pas ik inmiddels voor O:)



Ik heb ondertussen al wat hostels gehad..... Ik schat zn 80 verschillende (6 maanden Australië en Nieuw-Zeeland, waarvan zn 90% in gedeelde hostel kamers) en al een stuk of 10 hostels in Europa.

Overall klopt de vergelijking met een verwaarloosd studentenhuis ergens wel....

Ik heb uitsluitend op de meerpersoons kamers gelegen, waar je óók toilet voorzieningen deelt. Écht schoon is dat nooit (al hoewel de hotels waar ik afgelopen zomer ben geweest in Nederland óók niet altijd even schoon waren, zeg maar gerust goor...kamers van rond de €50 per nacht)

Keuken is vaak een bende, maar daar wen je wel aan..... de regels zijn: vaat schoon opbergen. De realiteit: vaat vies pakken, zelf afwassen en vies achterlaten.

Either way, je wast je vaat 1x. Maar ipv ná gebruik, doe je het vóór gebruik.

In het begin deed ik het netjes volgens de regels en waste ik dus 2x af. Maar na verloop van tijd werd ook ik het zat om steeds 2x te moeten afwassen......


Ik heb mn fair share aan gedeelde kamers wel gehad, dus als ik nu de keuze heb tussen een goedkope hotelkamer en voor ongeveer dezelfde prijs een hostel, dan kies ik voor een privé kamer.

Maar het geld groeit hier niet aan een boom, en overnachten voor €25-35 per nacht blijft interessant.

Kanzi
Berichten: 2655
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 14:21

lieke2 schreef:
Maar hier kom je toch snel uit op € 183 voor 2 nachten met ontbijt voor 1 persoon 8)7 , tenminste bij die in BergenaanZee


Haha, och ja nu zie ik het ook.
Is járen geleden en ik betaalde iets van 45 euro per nacht.
Die zijn flink duurder geworden ondertussen, negeer mijn post maar gewoon. :D

lieke2
Berichten: 2124
Geregistreerd: 12-12-02

Re: Overnachtingen voor alleenstaanden zonder de hoofdprijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-21 20:01

Zo, na een lange dag werken zie ik leuke opties voorbij komen. Op marktplaats staan idd ook wel leuke appartementen (wel even zoeken) en voor leuke prijzen. Zal vast ook aan het seizoen liggen dat het nu leuke prijzen zijn :D

@Kanzi, nee hoor, voordeeluitjes heeft best wel wat leuke aanbiedingen, maar nou net niet deze :+

@mvdende, die prijzen zijn idd wel erg prima van hostels. Toentertijd kon ik zeg maar morgen paarden wegvliegen naar LA en zie dan nog maar wat fatsoenlijks te krijgen voor je verblijf. Vooruit, ik zat wel tegenover het Dolby Theatre in een hostel :j en dat is ook gelijk mijn enige ervaring met hostels :o

@topsylover, die ga ik zo nog even bekijken :j

@Granoek, ergens snap ik wel dat jullie geen andere prijs rekenen, helemaal als je dus net zo goed je kamer voor de volledige prijs kunt verhuren ipv aan 1 persoon. Maar zo'n systematiek als bij voordeeluitjes, dus een max toeslag voor 1 persoon ipv voor 2 volledige personen rekenen klinkt mij iets aantrekkelijker. Zeker bedankt voor je tips +:)+ daar ga ik eens op letten.

@Karin, dat in Zeeland klinkt ook prima. Altijd goed om lekker uit te waaien.

Ik ben toch bijna ook geneigd om op termijn zon sleurhut te proberen. Gewoon gaan wanneer je wilt en waar je zelf naartoe wilt. Oke, als er plek is dan := . Wat eten uit de vriezer trekken en in de koeling gooien en je hebt geen omkijken meer. Maar ja, das wel gelijk een grote investering :oo Kun je een hoop nachtjes voor weggaan ook .. >;)

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

lieke2
Berichten: 2124
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-21 20:03

topsylover schreef:
https://www.airbnb.nl/rooms/27739645?ad ... 0&guests=1

Dit AirBnB heb ik al een paar keer gezeten, echt een fantastische plek! Je krijg een volledige woning met keuken en badkamer voor zo'n 40 euro per nacht! (ligt een beetje aan het seizoen en de tijd die je boekt)


Moest even zoeken waar Grolloo dan toch ook ligt, maar dit is een hele goeie tip! Dank je :D

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

lieke2
Berichten: 2124
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-21 20:05

Karin schreef:
[Nog een tip voor een hotel in Zeeland dat ook eenpersoonskamers heeft en geen eenheidsprijzen hanteert voor alle kamers: https://www.hcrdezwaan.nl/hotel-de-zwaan/ (leuke eigenaren, fijn eten, mooie omgeving).


Dit ziet er ook meer dan prima uit, ontzettend bedankt!
Geeft zeker inspiratie om er echt eens op uit te trekken :j

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

Karin
Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 20:42

Zomaar een greep uit de hostels waar ik de afgelopen jaren heb overnacht:

YHA Albert Dock in Liverpool (UK)
Flow House in Novi Sad (Servië)
HI Pousada de Juventude in Tavira (Portugal)
Stayokay Heemskerk (in een kasteel)
Stayokay Texel

Stayokay Maastricht telt niet helemaal mee. Dat is net helemaal verbouwd zie ik, maar het oude gebouw was ook schoon en netjes.

Vorige week was ik weer in het Antwerp City Hostel. Vaste prik als ik weer eens een nachtje in Antwerpen slaap. Heerlijk rustig ook op een doordeweekse avond buiten het seizoen. Cube Hostel in Leuven is er helaas niet meer (nog wel foto's te vinden op internet), daar heb ik ook goede ervaringen mee.

Met gezamenlijke keukens heb ik niets van doen. Voor die een of twee nachten ga ik toch niet zelf koken. Dan eet ik wel ergens een frietje of een salade, of ik lunch wat uitgebreider buiten de deur en dan eet ik 's avonds iets simpels. Dat doe ik ook als ik in een B&B zit zonder kookgelegenheid. In een hostel heb ik vaak wel een overnachting inclusief ontbijt en daar heb ik tot nu toe ook altijd goede ervaringen mee gehad.

Ik probeer overigens niemand over te halen, ik doe alleen een simpele poging om de vooroordelen over hostels te ontkrachten. :D

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 21:43

Karin schreef:
Zomaar een greep uit de hostels waar ik de afgelopen jaren heb overnacht:

YHA Albert Dock in Liverpool (UK)
Flow House in Novi Sad (Servië)
HI Pousada de Juventude in Tavira (Portugal)
Stayokay Heemskerk (in een kasteel)
Stayokay Texel

Stayokay Maastricht telt niet helemaal mee. Dat is net helemaal verbouwd zie ik, maar het oude gebouw was ook schoon en netjes.

Vorige week was ik weer in het Antwerp City Hostel. Vaste prik als ik weer eens een nachtje in Antwerpen slaap. Heerlijk rustig ook op een doordeweekse avond buiten het seizoen. Cube Hostel in Leuven is er helaas niet meer (nog wel foto's te vinden op internet), daar heb ik ook goede ervaringen mee.

Met gezamenlijke keukens heb ik niets van doen. Voor die een of twee nachten ga ik toch niet zelf koken. Dan eet ik wel ergens een frietje of een salade, of ik lunch wat uitgebreider buiten de deur en dan eet ik 's avonds iets simpels. Dat doe ik ook als ik in een B&B zit zonder kookgelegenheid. In een hostel heb ik vaak wel een overnachting inclusief ontbijt en daar heb ik tot nu toe ook altijd goede ervaringen mee gehad.

Ik probeer overigens niemand over te halen, ik doe alleen een simpele poging om de vooroordelen over hostels te ontkrachten. :D


Voor één of 2 dagen kook ik óók niet hoor in een hostel.

Maar bijvoorbeeld Engeland was 5 dagen en ik had geen Low Budget maar eigenlijk een No budget. En dan is een pasta klaarmaken 's avonds toch écht wat voordeliger dan ergens eten.

En 6 maanden Australië en Nieuw-Zeeland was mn budget $15 Aus/ $10 NZ (budget verlaagd ivm te laag spaargeld) per dag voor eten. Een simpel brood was $4.... dus héél veel zelf gekookt.

Karin
Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 21:53

Ik heb ook de nodige ervaring met backpacken aan de andere kant van de wereld (zeven maanden Australië en zes weken Nieuw-Zeeland). Het is dus niet dat ik niet weet waar ik over praat. Daar maakte ik ook gebruik van gezamenlijke keukens, maar ik denk dat ik toen andere standaarden hanteerde. In Nederland woonde ik in die tijd in een studentenhuis en ook daar moest ik het doen met weinig geld en gezamenlijke faciliteiten. Dat vond ik absoluut geen probleem.

Nu heb ik wat meer te besteden, maar ik heb nog steeds geen zin om veel te betalen voor een overnachtingsplek waar ik praktisch alleen slaap en eventueel douche. Maar goed, ik heb duidelijk wat betere ervaringen met hostels.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

ikkeniet
Berichten: 1257
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 22:04

Ik moet begin november een weekje richting Cahor/ Toulouse in zuid Frankrijk.
Ben nu ook aan het zoeken naar een overnachtingsplek voor 1 persoon.
Ik ga maar eens met jullie adviezen op zoek.
Hostel lijkt me niet echt wat, misschien wel via airB&B.

info@raswas.com voor het reinigen van je paardendekens.

Oordeel niet over mijn leven.
Want je hebt mijn rugzak niet gedragen.
-Rita Nievelstein-

senna21
Berichten: 11746
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Overnachtingen voor alleenstaanden zonder de hoofdprijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 22:43

Youthhostel in Nederland zijn prima. https://www.stayokay.com/nl
Soms leuke originele locaties: een woonboot (Maastricht), kasteel (Zuid-Holland), etc.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Kaatje_S
Berichten: 1003
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 00:06

Ik zit momenteel in een b&b voor 95 euro per nacht, 3 nachten. Veel misschien, maar wilde er gewoon lekker even uit en dan niet ergens waar het maar 'mwah' is. Er zit een houtkachel en ligbad in, ontbijt is van eigen of locale/streekproducten. Verder dit jaar niet echt weggeweest, dus dit is dé vakantie

Groetjes Karen, Funi, Blíðfari en Sigþór

Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Overnachtingen voor alleenstaanden zonder de hoofdprijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 01:48


Don't take anything for granted

love_odin
Berichten: 250
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 06:28

Airbnb is een fantastische site voor de verhuurder :+

Ik zou als ik jou was, als je een leuke via airbnb gevonden hebt eens kijken of je hem elders op internet kan vinden. Of de verhuurders op een andere manier kan contacteren.

Wij verhuren via airbnb, wij hoeven maar een klein procent af te dragen wat het voor ons aanlokkelijk maakt.

Maar de rest halen ze bij de gasten vandaan.
Wij hebben €75 per nacht in gevoerd op airbnb, maar airbnb heeft daar 88 voor gemaakt, je betaald bij ons dus nog 13 euro aan airbnb per nacht.

Mischien een handige tip om te onthouden

Karin
Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 06:57

Dat is idd een handige tip :j

Mijn ervaring is wel dat gratis annuleren vaak niet mogelijk is als je rechtstreeks bij de accommodatie boekt. Dat mag iedereen voor zichzelf bepalen natuurlijk, maar ik reserveer nog weleens een nachtje weg onder voorbehoud. Als ik van mijn kant niet 100% zeker weet of het doorgaat, dan bouw ik graag een 'annuleringsverzekering' in via de website van Airbnb of Booking.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

raket
Berichten: 4077
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 07:07

Hier in Breda kun je voor 38E in het klooster overnachten in de herberg en dat is met ontbijt. Meubilair is oud, maar het is er oud en je slaapt er prima.

...

Karin
Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 07:11

Dat is toevallig, het klooster in Breda is zo'n locatie die ik vorig jaar eens onder voorbehoud heb gereserveerd :)

Ik zou een overnachting nodig hebben na een evenement in de buurt, maar dat ging toen niet door, vandaar dat ik ook geen overnachting meer nodig had. Maar dat soort locaties vind ik dus ook heel prima.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

raket
Berichten: 4077
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Overnachtingen voor alleenstaanden zonder de hoofdprijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 07:14

Het is ook leuk, wij hebben daar gedoucht toen onze badkamer werd verbouwd. Dat vonden we relaxter dan bij bekenden, omdat je dan toch ook een praatje moet maken...
Meerdere vrienden hebben er gelogeerd met een weekendje Breda en beviel goed. En Breda is ook gewoon een leuke stad.

...

Karin
Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 07:17

Haha, klinkt als een goeie deal! :D

Breda is idd leuk. Ik ben er weleens geweest met BredaPhoto. Deze keer had ik er ook willen overnachten om de volgende dag nog wat van de stad te kunnen zien. Komt nog wel, dat klooster blijft wel op mijn lijstje staan.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

lieke2
Berichten: 2124
Geregistreerd: 12-12-02

Re: Overnachtingen voor alleenstaanden zonder de hoofdprijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-21 19:47

Weet iemand of je bij stayokay ook kunt zoeken op soort kamer en dat je dan de beschikbare data te zien krijgt? Het lukt me nu alleen wanneer ik zelf aankomst en vertrekdatum ingeef om de beschikbare kamers te zien :o

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dollyspikkel, Emj_23, F_Orumster, Furst, Ineke2, janna, Jannie79, Patriesje, Roihi, SentiBot, sinnekinne en 69 bezoekers