Overnachtingen voor alleenstaanden zonder de hoofdprijs

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
lieke2
Berichten: 2124
Geregistreerd: 12-12-02

Overnachtingen voor alleenstaanden zonder de hoofdprijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-21 16:24

Nooit gedacht dat ik zelf een topic zou openen :o maar ik ben op zoek naar ervaringen en tips en die vind ik in mijn omgeving niet.

Sinds vorig jaar heb ik wat meer tijd gekregen om mijn wereld te vergroten en nu het ook weer eenvoudiger kan, ben ik wat rond gaan kijken naar de mogelijkheden om wat dagen en nachtjes op pad te gaan.

Wat zou ik graag willen? Een overnachting of meerdere overnachtingen in Nederland of buitenland, om te ontdekken wat er nog meer is dan wat ik in mijn omgeving al ken :D .
Maar, wanneer je als alleenstaande een hotel of iets dergelijks wilt boeken, betaal je in Nederland bijna altijd dezelfde prijs als wanneer je als stel zou gaan -O- . En laat ik nou net zo'n Hollander zijn, dat vertik ik }:0 , Ik weet intussen dat aardig wat hotels in Duitsland een relatief lage toeslag rekenen wanneer je in je eentje komt, maar waar kan ik nog meer van dat soort constructies vinden?

Ik vind het totaal geen probleem om ergens in mijn eentje op af te gaan, vaak heb je snel aanspraak en daardoor erg leuke gesprekken. Ook alleen een restaurant induiken vind ik geen probleem, want zoals mijn moeder ooit zei, als je goed rondkijkt in een restaurant, zijn er veel tafels waar meerdere personen zitten die toch ook een soort van alleen zijn doordat er niks wordt gezegd 8-) . Heerlijk vind ik het om de omgeving te ontdekken, net dat ene straatje in te lopen wat niet in de beschrijving staat of een gebouw in te lopen wat zo mooi is.

Ik ben benieuwd of er op Bokt andere alleenstaanden zijn die hier ook al een keer tegenaan gelopen zijn en hier iets op gevonden hebben.

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!


Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 16:26

Ik doe vaak Airbnb, mensen die een kamertje verhuren in hun eigen huis vragen vaak een heel stuk minder dan een hotel voor een eenpersoonskamer.. plus dat je nog wat lokale aanspraak hebt :D

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

lieke2
Berichten: 2124
Geregistreerd: 12-12-02

Re: Overnachtingen voor alleenstaanden zonder de hoofdprijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-21 16:29

Dat heb ik nog nooit geprobeerd eigenlijk. Is dat net zo eenvoudig als een hotel boeken?
Wel een goeie om eens nader te bekijken :j

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

Goof
Berichten: 28618
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 16:30

Geen hotel boeken dus, maar kijken of je ergens een huisje, chalet, kamer ofzo kan vinden.
Ik zou zoeken op bed & breakfasts, airbnb, marktplaats. Genoeg te vinden.

ikke
Berichten: 37462
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 16:39

En kamperen is ook een optie.

Dat hoeft echt niet primitief met een tentje.
Google eens op Citroen Berlingo zoom :D

Hotels doe je inderdaad beter met een reisgenoot, hoewel het ook de moeite waard is om de aanbiedingen in de gaten te houden. Zeker op incourante momenten kan er vaak veel meer.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

DieL_Zor
Berichten: 3881
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 16:44

Hostels zijn ook altijd fijn in je uppie. In dorms betaal je natuurlijk sowieso per bed. Ze hebben echter meestal ook privé kamers en vaak voor 1 persoon ook. En natuurlijk vaak een hoop mensen die alleen zijn, dus er is altijd wel wat gezelligs te beleven :D

Heb het idee overigens dat het gelukkig wel steeds meer voorkomt dat je een hotel voor 1 persoon kunt boeken met een iets lagere prijs :)

A snowflake is one of nature's most fragile things but look what they can do when they stick together

Texas02
Berichten: 4474
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Overnachtingen voor alleenstaanden zonder de hoofdprijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 16:47

Ik doe ook altijd een B&B, soms heb je er ook nog een keuken in, wat ik dan ook wel weer heel makkelijk vind. Niet altijd hoor.. Maar ik heb wel eens mazzel gehad! :j

https://www.instagram.com/ymoko_trotter/
Shoot for the moon, because even if you miss, you will land among the stars

lieke2
Berichten: 2124
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-21 17:05

@ikke; Kamperen is zeker ook optie, maar als koukleum is dat redelijk beperkt qua seizoen. Maar ik ga zeker straks eens kijken naar citroen berlingo zoom (ik ben overigens erg gehecht aan mn benz :+ en heb thuis geen ruimte om een wagenpark op te starten). Ik heb overigens een tent, niet van een goede kwaliteit dus dat staat nog op mijn verlanglijstje voor volgend jaar. Of ooit een caravan als die weer betaalbaar zijn 8)7

Hostels heb ik geen fijne herinnering aan, vooral veel jongelui en daar voel ik me toch net te oud voor :o

@Texas02; B&B is volgens mij ook aan de prijzige kant? Tenminste, ik mag graag naar dat programma kijken waar ze elkaars B&B testen en waarderen, maar € 100 voor een nacht vind ik echt wel veel.

@DieL_Zor, zon hotels ben ik dus wel benieuwd naar :D

@Goof, ga ik zeker even naspeuren, dank voor je tips! De laatste keer dat ik naar airbnb heb gekeken is het aftands en betaal je nog bijna de prijs van een reguliere hotelkamer. Maar wellicht niet goed gezocht :+

Ben je met een airbnb niet een soort van verplicht om de avond ofzo bij de eigenaar door te brengen? Daar heb ik nou niet echt zin in :=

Overigens, misschien moet ik wel concluderen dat op vakantie gaan nou eenmaal bergen met :$ kost, zo lang ben ik al niet meer een paar nachten weggeweest :')

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Re: Overnachtingen voor alleenstaanden zonder de hoofdprijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 17:26

Bij air bnb zou ik wel goed de referenties even lezen daar haal je veel info uit wat je kan verwachten.

Maar ik ben nog nooit verplicht met een eigenaar een avond geweest.

Wel heb ik eens een tv aangezet in de kamer en toen stond de tv nog op de adulttv. Deze bevinding doet het nog steeds goed op verjaardagen. Hihi

Maar ik vind dat je gelijk hebt over de prijzen van een B&B want die zijn vaak overprijst en daar is dan de charme van een B&B gelijk eraf.

History_
Berichten: 1990
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: België

Re: Overnachtingen voor alleenstaanden zonder de hoofdprijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 18:12

Airbnb is ook mijn eerste idee. Is via de website/app even eenvoudig om te boeken als een hotel. Wel even kijken of de verhuurder al (veel) goede reviews heeft

/3 Max, Wodani, Azar

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 18:15

Lief huisje in Zeeland is ook erg leuk en ook prima alleen te doen denk ik (tip boek ze rechtstreeks via insta en niet via airb&b).
Zij heeft ook regelmatig goede tips staan.
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 10-10-21 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

ruitje
Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Overnachtingen voor alleenstaanden zonder de hoofdprijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 18:18

Ik heb laatst super goedkoop in een aurbnb in staphorst gezeten,met ontbijt en bij een hele leuke vrouw. Echt een stuk cultuur leren kennen waar ik anders nooit zou komen en voelde mij er erg veilig als alleen reizende zwangere vrouw!

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Mazida
Berichten: 1383
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 18:21

Ik zou eerder naar B&B's kijken, kun je vaak wel voor de helft van de prijs van 2 personen terecht.

lieke2
Berichten: 2124
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-21 18:44

Mmmm, dat wordt denk ik toch een goeie zoektocht. Ik vind veelal overnachtingen vanaf zon € 75 of meer, dat vind ik echt wel veel voor 1 persoon alleen :o
Stel, ik zou zon 4 nachten willen gaan, dan kan ik voor de totaalprijs net zo goed het vliegtuig pakken naar het buitenland voor iets all inclusive. Juist dat prijsverschil (of wat er dan dus niet is) houd me zo tegen om in NL iets te boeken.
Kijk, zoiets vind ik dan meer acceptabel qua prijzen :+ https://www.voordeeluitjes.nl/actie/single-reis

@ruitje, staphorst is wel bijzonder denk ik om mee te krijgen als buitenstaander :D

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

Goof
Berichten: 28618
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 19:07

lieke2 schreef:
Mmmm, dat wordt denk ik toch een goeie zoektocht. Ik vind veelal overnachtingen vanaf zon € 75 of meer, dat vind ik echt wel veel voor 1 persoon alleen :o
Stel, ik zou zon 4 nachten willen gaan, dan kan ik voor de totaalprijs net zo goed het vliegtuig pakken naar het buitenland voor iets all inclusive. Juist dat prijsverschil (of wat er dan dus niet is) houd me zo tegen om in NL iets te boeken.
Kijk, zoiets vind ik dan meer acceptabel qua prijzen :+ https://www.voordeeluitjes.nl/actie/single-reis


Kijk serieus eens op marktplaats. Genoeg mensen die daar particulier hun vakantiehuisje/-chalet aanbieden voor prima prijzen. Ik heb daar al meerdere keren huisjes gevonden waar ik heel betaalbaar (zo niet goedkoop vergeleken met hotels etc) kon verblijven en die echt heel prima waren.

mvdende
Berichten: 5645
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Overnachtingen voor alleenstaanden zonder de hoofdprijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 19:18

Ik boek tegenwoordig vaak via booking.com. dan invullen 1 persoon. Ik zet dan altijd laagste prijs eerst.

In de grotere steden/ gebieden komt er dan vaak wel wat boven drijven tot zn €50 per nacht.

Een ander idee is Vrienden op de Fiets. Accepteren vaak ook singels. Enigste nadeel is bij Vodf dat je eigenlijk niet met de auto aan mag komen op het adres, maar uitsluitend fietsend of wandelend.

Ik heb het afgelopen zomer een paar keer zó gedaan, dat ik de auto enkele honderden meters verderop op een parkeerplaats had gezet en het laatste stuk met mn backpack op gewandeld. Maar dit was meer een "noodsituatie" aangezien ik in principe een camping had geboekt, maar geen trek had in tientallen mm regen op mn tentje.

Volgend jaar wil ik er vaker gebruik van maken, dan korte weekendjes. Auto op zn 5-10km zetten en via een mooie wandelroute aankomen, de andere dag via een andere route terug naar de auto.

Amalarab
Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 19:31

Narya schreef:
Ik doe vaak Airbnb, mensen die een kamertje verhuren in hun eigen huis vragen vaak een heel stuk minder dan een hotel voor een eenpersoonskamer.. plus dat je nog wat lokale aanspraak hebt :D


Dit dus, afgelopen week nog 4 nachten gedaan in het noorden van Frankrijk. Was heel gezellig!
De 2 nachten erna in de Ardèche had ik ‘het huis voor mezelf’ wat mooi klinkt maar wel minder leuk is.
In het noorden had ik er ontbijt bij en zaten we samen ‘s ochtends.

Lieve Baska 4-5-1993 - 27-9-2021

Texas02
Berichten: 4474
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Overnachtingen voor alleenstaanden zonder de hoofdprijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 20:55

Ik heb tot nu toe alleen goedkope B&B's gehad, ik vermijd de dure :+ Prijzen tussen de €35 - €50 per nacht. Ik kijk meestal op bedandbreakfast.nl. Maar je hebt ook andere sites natuurlijk. Ik heb ook al wel via booking.com geboekt, fewo-direkt.de heb je ook nog (ik denk alleen voor Duitsland, weet ik niet zeker). Het ligt er natuurlijk ook aan waar je graag naartoe wilt. Rond de grote steden is het onbetaalbaar.

https://www.instagram.com/ymoko_trotter/
Shoot for the moon, because even if you miss, you will land among the stars

ikke
Berichten: 37462
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 21:29

Bedenk ik me; ik ben een paar jaar terug voor m'n werk een week naar Denemarken geweest.
Mijn baas vond dat ik een hotel moest boeken maar dat was allemaal in het centrum en de vestiging was ergens in het noorden van de stad. Google is your friend :j
http://www.copenhagenvisit.dk/ op minder dan 10min van het kantoor, heerlijk rustige wijk. Ik had het als appartement gehuurd, mede omdat ik best vroeg weg moest voor het werk en die Denen regelen dingen voor hun werknemers ietsje beter dan in nl (lees: lunch is uitgebreid en vrijwel gratis, evenals koffie waar daar standaard iets bij zit.)

Vanuit de cursus was er 's avonds in de stad wat geregeld voor het diner (aanrader!) en ik was inderdaad in goed 15min in de stad met m'n autootje.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

ruitje
Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 21:33

https://m.facebook.com/pg/huizesimcha/s ... l&mt_nav=0

Huize Simcha was het, zat er geloof ik voor 30 euro per nacht met een ontbijt uutgebreider dan bij menig hotel. Ik vond Staphorst echt wel grappig om eens mee te maken en de Host was echt super leuk ( vertelde dat ze het zo bijzonder vond om dus van alles tegen te komen als host, erg lief )

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

smurffie
Berichten: 11124
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 23:27

Ik snap oprecht niet zo goed waarom dezelfde kamer door 1 of 2 personen gebruikt een andere prijs zou moeten hebben?
Tenzij er eten bij zit dan.

Dat gezegd hebbende, de andere voor de hand liggende opties zijn kamperen en hostels. Overnachtingen/vakanties zijn het afgelopen jaar flink duurder geworden

Sting
Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Overnachtingen voor alleenstaanden zonder de hoofdprijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 02:58

Mijn schoonzusje gebruikt regelmatig het concept 'vrienden op de fiets'. Werkt prima, je betaald niet veel per nacht. Wel goed de recensies lezen waar je terecht komt. Lidmaatschap is wel nodig, maar dat haal je er wel weer uit.

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 05:13

Kruidvat verkoopt wel eens hotelbonnen, dan heb je een overnachting voor rond de 25 euro.
En ik heb wel eens via vakantieveilingen geboekt, ook rond de 30 euro.
Edit, via Etos vind ik deze: https://www.etos.nl/producten/hotelmome ... 09871.html
Ik neem aan dat je niet perse met twee personen hoeft te komen, je zal wel dezelfde prijs betalen.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

mvdende
Berichten: 5645
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 10:16

8nnemiek schreef:
Kruidvat verkoopt wel eens hotelbonnen, dan heb je een overnachting voor rond de 25 euro.
En ik heb wel eens via vakantieveilingen geboekt, ook rond de 30 euro.
Edit, via Etos vind ik deze: https://www.etos.nl/producten/hotelmome ... 09871.html
Ik neem aan dat je niet perse met twee personen hoeft te komen, je zal wel dezelfde prijs betalen.


Óók hier adverteren ze met €12,5 pp.

Terwijl je €25 betaald, óók als je alleen gaat.....

Zeg dan gewoon: €25 per kamer. Want dáár komt het op neer.

En nu gaat het hier om €25.... Ik zie regelmatig aanbiedingen voorbij komen voor €55 pp. Als ik dan enthousiast wordt en wil boeken, kan je ineens uitsluitend minimaal 2 personen boeken, dus €110 in je eentje.

Zó frustrerend!

Wil je €110 per kamer, adverteer dan per kamer en niet per persoon....

Als single is het rete vervelend dat de gehele economie op koppels/ gezinnen gebaseerd is!

Karin
Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 10:39

Volgens mij heb ik die hoofdprijs nog nooit betaald en ik ga toch zeer regelmatig in mijn eentje weg :D

Misschien scheelt het dat ik überhaupt geen prijzen vergelijk met die van tweepersoonskamers. Ik kijk altijd direct wat het voor één persoon kost. Is dat meer dan ik in mijn hoofd heb, dan zoek ik iets anders.

Tips: Airbnb, Booking.com en Bedandbreakfast.eu. Bij al deze websites kun je filteren op het aantal personen, je kunt je maximale prijs instellen en je kunt op een overzichtskaartje zien waar de locaties liggen.

In hostels overnacht ik ook nog weleens, vooral als ik ergens maar één nacht blijf en alleen een bed en eventueel een douche nodig heb. Ik voel mij daar nog lang niet te oud voor. Sterker nog, ik kom daar weleens mensen tegen die ouder zijn dan ik. In een hostel in Maastricht deelde ik een paar jaar terug een kamer met een dame van 60+ uit Australië die de hele wereld over vloog als professional housesitter. Ze was onderweg van haar dochter in Zwitserland naar een nieuw oppasadres in Canada en besloot even wat meer van Europa te zien. Overnachten deed ze bewust in hostels om andere mensen te spreken. Maar goed, dat moet je liggen natuurlijk. Uit specifieke partyhostels blijf ik weg, maar dat deed ik als twintiger al zo veel mogelijk. ;-)

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 6 bezoekers