Roadtrip Frankrijk

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Amalarab
Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Roadtrip Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-21 18:01

Ben op roadtrip in Frankrijk sinds afgelopen weekend. Misschien dat iemand het leuk vindt om te volgen?
Ben nu in het noorden in het gebied van het paardenras de Henson! (Oorspronkelijk moeder Selle Francais en vader Fjord)
Ik heb een Fjordkruising, het leek me leuk om op een Henson te rijden.
Verder ben ik bezig met een sabbatical jaar en mijn kinderen zijn net uit huis sinds juni, baan en huurhuis opgezegd.
Vrij om wat rond te kijken!

[ img ]

[ img ]

Paard uit de wei halen


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Gevorderdenstrandrit, erg leuk. We waren maar met 3, in de zomer zijn ze wel met 50(!)


[ img ]

Wandelingetje in een van de kustplaatsjes, helemaal uitgestorven, in de zomer net zo druk als Scheveningen.


[ img ]

[ img ]
Dag later weer gereden, harde wind! We waren maar met 2, pony’s waren wat rillerig maar goed te doen.


[ img ]
Vandaag een Chinese begraafplaats, ze waren als gastarbeiders hierheen gehaald en stierven aan de vorige pandemie. Ver van huis.


[ img ]
Wandeling: sentier littoral, combi gemaakt van duinen en strand.


[ img ]

[ img ]

[ img ]
Even in het plaatsje Rue gekeken en gegeten. Erg leuk in Noord-Frankrijk.
Bekend van de film ‘Bienvenue, chez les ch’tis’. Maar de meeste mensen rijden waarschijnlijk langs dit gebied op weg naar Normandië en Bretagne.
Het is toch ook de moeite waard, het doet me denken aan een combi van de wadden met waddeneiland. En dan natuurlijk met de geweldige Hensonpaarden!

Lieve Baska 4-5-1993 - 27-9-2021


Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 19:05

Bienvenu chez les ch'tis staat hier nog op het verlanglijstje voor een winteravond. Dat Rue erin voorkwam wist ik niet. Vroeger zijn we daar vaak geweest, toen kon je nog met de camper echt aan het strand staan. 's ochtends kwaen dan de traktoren voorbij waarmee ze naar de mosselbanken gingen.
Ook nog mooi daar in de buurt is de Abbaye de Valloires en omstreken.
Zeker Le Crotoy (typisch ouderwets Frans kuststadje) en St Valéry-sur-Somme (toeristisch maar heel mooi) ook bezoeken.
Ik ga jouw tocht blijven volgen, krijg spontaan al zin om op vakantie te vertrekken {:}

Ipsilonka
Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Roadtrip Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 20:47

Wat leuk om te volgen! Ik vind Frankrijk een heerlijk land. Hoe reis je, waar slaap je?

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 21:10

Heerlijk! Ik ben net terug van een ruime week rondtrekken door Zuid Frankrijk met m'n backpack en tentje. Het noorden vind ik ook echt underrated - ook daar is het prachtig! <3 Leuk om zo mee te kijken bij je road trip!

san4nie
Berichten: 3543
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Roadtrip Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 21:17

Gaaf zeg! Ben je helemaal alleen? Wat zijn je plannen verder? Of juist geen plannen en maar zien waar je uitkomt? Ik zal meelezen.

Grappig, ik vermoed dat je ongeveer dezelfde leeftijd zult hebben als mijn ouders, iets jonger misschien. Die zou ik zoiets nooit zien doen.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 21:42

san4nie schreef:
Gaaf zeg! Ben je helemaal alleen? Wat zijn je plannen verder? Of juist geen plannen en maar zien waar je uitkomt? Ik zal meelezen.

Grappig, ik vermoed dat je ongeveer dezelfde leeftijd zult hebben als mijn ouders, iets jonger misschien. Die zou ik zoiets nooit zien doen.
Mijn ouders ook niet, die krijgen ook de kriebels van alle fratsen die ik uithaal als ik op reis ben. _O- 'Hoe kom je van A naar B?' 'O, geen idee nog, zie ik daar wel. Desnoods ga ik lopen.' :')

Poosje81
Berichten: 21173
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: Roadtrip Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 21:49

wat gaaf en stoer! Ben ook wel benieuwd waarmee je reist, ben je alleen?
En mocht je in de regio hier zijn, je bent welkom aan te waaien en wellicht ritje te doen!

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!

Amalarab
Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-21 21:50

Sclimpre: zeker die film gaan kijken, weet niet of Rue er in voor kwam hoor. Ik bedoelde meer Noord-Frankrijk! Zo geinig hoe dramatisch men doet in de film over dat deel van het land _O-
Ik was vandaag aan de rand van Le Crotoy! Voor de rest heb ik geen tijd meer want ga morgen weer verder.

Ipsilonka: ik rij in mijn oude auto(22) wat mss wel het grootste avontuur is! En ik overnacht bij Airbnb’s of in huizen van vrienden/familie. Ik heb vanmiddag de Airbnb voor morgen en overmorgen geregeld en mss ook een buitenrit al voor vrijdag in de Ardeche! Dus morgen een lange autorit voor de boeg.

Mkamgo: wat fijn! Ook de Côte d’Azur? Een tentje kan daar nog wel denk ik, al is het vroeg donker. Je hebt veel km’s gemaakt al!

San4nie: ik ben nu nog alleen maar volgende week komt mijn vriend op bezoek voor 10 dgn (vliegtuig) dus die haal ik dan van het vliegveld met mijn auto. Verder heb ik nog niks geregeld voor de terugweg. Ik zie het wel. Dat doe ik ook weer alleen en heb 7 dagen de tijd voor 1400km.
Ideaal via Airbnb. Ik zit hier bij een vrouw in huis die meteen zei: you are at home now!
Dat is a) heel gastvrij want ze kent mij niet natuurlijk en b) opmerkelijk dat ze Engels kan!
Heel erg leuk bij haar, zo’n warm welkom. Ze kijkt naar me als ik ontbijt :D en geeft tips over de omgeving. +:)+
Ze houdt van reizen en is al op veel plekken op de wereld geweest.
Vanmiddag op een terras had ik allemaal aanspraak, in mijn beste Frans geprobeerd te converseren. Dat ging zo zo :+ Hoop dat ik geen hele rare dingen zei.
Ik heb geen idee of ik even oud ben als jouw ouders(ben 47)
Ik zie op Facebook in de groep: ‘Solo Female Traveler Network’ meer vrouwen dit doen over de hele wereld!

Lieve Baska 4-5-1993 - 27-9-2021

Amalarab
Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-21 21:54

Mkango schreef:
san4nie schreef:
Gaaf zeg! Ben je helemaal alleen? Wat zijn je plannen verder? Of juist geen plannen en maar zien waar je uitkomt? Ik zal meelezen.

Grappig, ik vermoed dat je ongeveer dezelfde leeftijd zult hebben als mijn ouders, iets jonger misschien. Die zou ik zoiets nooit zien doen.
Mijn ouders ook niet, die krijgen ook de kriebels van alle fratsen die ik uithaal als ik op reis ben. _O- 'Hoe kom je van A naar B?' 'O, geen idee nog, zie ik daar wel. Desnoods ga ik lopen.' :')


Mijn ouders zijn 70+ en hebben zelf gereisd dus dat scheelt enorm. Mkango, leuk om dan extra nonchalant te worden als mensen gespannen worden over jouw reis :')

Hee, das leuk(!!) Poosje81, even opzoeken waar jij precies zit. Eventueel ergens tussen 20-27 oktober een idee?

Lieve Baska 4-5-1993 - 27-9-2021

Poosje81
Berichten: 21173
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: Roadtrip Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 21:55

Ik zit op de grens van de lot en de dordogne, geef maar een seintje anders :j

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!

Amalarab
Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-21 21:58

Poosje81 schreef:
Ik zit op de grens van de lot en de dordogne, geef maar een seintje anders :j

Ik zoek gelijk de departementen op!

Lieve Baska 4-5-1993 - 27-9-2021

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 21:59

Geen Côte d'Azur, ik heb een stukje Provence gedaan, Camargue en Montpellier. Het was wel kiele-kiele met m'n tentje - 's nachts werd het nog best fris, en ik had nog nooit gekampeerd, dus ik lag daar lekker in m'n korte pyjamabroek 's morgens te rillen. _O-

Voordeel van reizen in deze tijd van het jaar is wel dat eigenlijk alles nog 'up for grabs' is, dus je kunt idd lekker gaan en staan waar je wilt en last-minute alles pas boeken! :D En de Fransen zijn inderdaad gastvrij! <3 (En doen ook heel vaak heus wel hun best om Engels te praten - in mijn ervaring is het vaak meer onzekerheid die ervoor zorgt dat ze het niet zo graag doen dan de arrogantie waar sommige mensen ze van betichten. :o )

Mijn ouders zijn ook gewend de hele wereld over te reizen (mijn moeder is geboren op de Antillen en mijn hele familie woont letterlijk over de hele wereld, van Canada tot Australië, wij hebben zelf als gezin in Zuid Afrika gewoond), maar die plannen alles van dag tot dag. Ik ben wat meer laisser faire, of een "kind vannie wind" zoals mijn leidinggevende op stage me noemde (Afrikaner). :))

Amalarab
Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Roadtrip Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-21 22:06

Oef, das inderdaad frisjes! Maar ook prachtig. Nog gereden in de Camarque?
Dat stelde iemand hier nog voor.
En ik vind ze ook vriendelijk en ook vast onzeker over het gebruiken van Engels. Dus probeer ik Frans waar ik kan.
Interessant van je familie, dat heb ik ook. Ik ga ze ook allemaal bezoeken het komende jaar zolang C-19 dat toe laat. En dan een combi van laissez faire en plannen.

Lieve Baska 4-5-1993 - 27-9-2021

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 22:20

Niet gereden helaas, want de Camargue was eigenlijk een vrij spontane beslissing, dus ik heb daar vooral de hele dag lekker te voet rondgescharreld. Maar ik wil volgend jaar wel terug naar die regio, dus dan ga ik zeker rijden!

Mocht je trouwens in/langs Chantilly komen: je kunt daar ook een rit maken op de Hensons, je komt dan langs het kasteel! (En ‘s morgens kun je de renpaarden op de gallops zien, heheh. Als je wilt kan ik je wel de naam van een Amerikaanse geven die er traint, die wil je vast wel eea laten zien!)

Fingers crossed dat je komend jaar op familiebezoek kunt in de rest van de wereld! :D Ik wil ook mijn familie in Canada en Aus nog een keer bezoeken de komende jaren. :P

san4nie
Berichten: 3543
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Roadtrip Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 06:19

Ik vind het echt stoer dat je dit gewoon in je eentje doet. Kan me wel voorstellen dat je dan veel sneller contact hebt met andere mensen. En straks dus nog fijn gezelschap. Frans is best een moeilijke taal.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

Amalarab
Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-21 22:30

Mkango: Dan blijft de Camarque-rit op de bucketlist!
Ik heb idd geïnformeerd voor een rit bij Chantilly maar ze hadden niks op mijn gewenste dag.
Het is laagseizoen dus veel is dicht of alleen weekendritten. Leuk dat je daar iemand kent!
En inderdaad, hopelijk gaat alles weer gewoon open qua reizen!

Ik wilde eigenlijk naar Nantes maar het pretpark waar ik naartoe wilde was vooral in het weekend open. Dat kwam niet lekker uit.

San4nie: Dank je! Ja, snel wat aanspraak dat klopt. Omdat je niet op je partner of gezin gericht bent maar (meer) open staat voor anderen.

Vanavond aangekomen in Grozon in de Ardèche! Lange dag, veel kilometers. Ik heb geen rit kunnen boeken helaas. Allemaal
voicemails of gewoon geen rit beschikbaar.


[ img ]


Vanmorgen rond 8.10 vlak voor vertrek. 880km gereden!

Lieve Baska 4-5-1993 - 27-9-2021

Anoniem

Re: Roadtrip Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 22:40

Wauw, wat een afstand! En prachtige zonsopkomst! <3

Wilde je toevallig naar dat pretpark-achtige ding met al die mechanische dieren, waar je ook een ritje op de mechanische olifant kunt maken? :P

Amalarab
Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-21 07:46

Mkango schreef:
Wauw, wat een afstand! En prachtige zonsopkomst! <3

Wilde je toevallig naar dat pretpark-achtige ding met al die mechanische dieren, waar je ook een ritje op de mechanische olifant kunt maken? :P

Ja! Precies, die in Nantes, maar best noordelijk. Wat is Frankrijk toch groot!
Gister na een lange dag snelweg ook nog veel stijgende kronkelweggetjes moeten rijden met de laaghangende zon in de ogen. Best pittig staartje van de reis.
Daarna deed het internet het niet :+
Heb in het Frans berichten verstuurd naar de eigenares, haar zoon kwam het fixen. Alles in het Frans gered! Uiteindelijk heb ik zijn code gescand met mijn telefoon. De wifi code lukte echt niet.
Ik zit in een prachtig oud huisje in een minidorpje, ik hoor de benzinemaaiers en een balkende ezel :D
Geen ontbijt bij deze Airbnb dus straks 11km op het ‘circuit’ naar een groter dorp.

Lieve Baska 4-5-1993 - 27-9-2021

venga
Berichten: 1746
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Veghel

Re: Roadtrip Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 07:57

Oh, wat een leuk avontuur! Ik volg!

doing the right thing is never the wrong thing

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 08:16

Dat ik dit topic nu pas tegenkom :oo

Ik vind dit echt heel erg stoer en helemaal geweldig...baan en huurhuis opgezegd en dan in je ééntje met je ouwe trouwe karretje door la douce France trekken :wow:

Ik kom dus mee volgen en genieten en inspiratie opdoen ! {:} :D

Amalarab
Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Roadtrip Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-21 15:04

Leuk, venga en Pandora2!

Vandaag naar Lamastre geweest en Lapras, supermarkt en wat gewandeld. Ik moest even wennen, ik liep door iemands tuin oeps
Ik zag in Lamastre een groepje met paarden voorbijrijden. Ik heb gevraagd van welke manege ze kwamen. Helaas was er voor morgen geen rit beschikbaar. (Heb gebeld)
Nu In de zon op mijn terrasje.

Lieve Baska 4-5-1993 - 27-9-2021

Amalarab
Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-21 15:21


Lieve Baska 4-5-1993 - 27-9-2021

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 07:33

Er zijn slechtere plekken om te vertoeven 8-) Heerlijk zeg !
Mooi typisch gebouw ook met die specifieke steen en afgeronde ramen en deuren.

En de ouwe trouwe kar is een VW ? Die rijdt met gemak nog 10 jaar ! :D

ellepel
Berichten: 47257
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 07:44

ik kijk ook mee!
zo leuk dat je dit durft en doet _/-\o_

Amalarab
Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-21 08:16

Pandora2 schreef:
En de ouwe trouwe kar is een VW ? Die rijdt met gemak nog 10 jaar ! :D


Ja, inderdaad! Ik hoop van wel. (Zit al over de 300.000km)

Heee, ellepel! Ja, ik vind het ook zo wat om nog 20 jaar door te werken en dan pas tijdens het pensioen erop uit te gaan. Het kan zo over zijn, kijk maar naar onze geliefde Applause en Baska ;(


Zo zijn er meer ziektegevallen in mijn omgeving waardoor ik denk: nú genieten en rap een beetje!

Lieve Baska 4-5-1993 - 27-9-2021


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _AB_, Anouk94, love_mandy, maaikemuis, Marocje, Noor, RvS, Tango1979, Tink89 en 76 bezoekers