Vakantie Mexico, tips or tricks?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Petrichor
Berichten: 10500
Geregistreerd: 14-04-06

Vakantie Mexico, tips or tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-21 06:46

Hoi!

Omdat het er nu toch echt op lijkt dat Mexico door gaat, begin ik mij nu dan eindelijk op de geboekte vakantie te verheugen! :D

Ik ben nog nooit zo ver weg geweest dus ik zou graag tips van jullie ontvangen.

Wat zijn bijvoorbeeld dingen in het vliegtuig die je echt mee moet nemen wat de reis comfortabeler maakt? En wat moet je bijvoorbeeld juist niet doen?

Voor in Mexico zijn de dingen die we gaan doen/zien allemaal al geregeld. Het gaat echt puur om de kleine tips or tricks waar je zo snel even niet aan denkt. :D

The smell of earth after rain!


tjakka123
Berichten: 484
Geregistreerd: 21-11-20

Re: Vakantie Mexico, tips or tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 07:03

Alvast pesos bestellen en ophalen voor je vertrek, en neem ook genoeg mee :)

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 07:10

Ik had eigenlijk geen moeite met de reis. Wat leesvoer mee, filmpje kijken, zo nu en dan de benen strekken. Boven Amerika vond ik het leuk om te zien hoe het landschap er uit ziet, maar dat hangt allemaal af van het weer. Op de terugweg zijn wij nog even op Jamaica geland, maar vlogen ook direct weer door meen ik. Kan ook zijn dat ik daar nog even op het vliegveld geweest ben, weet het niet meer precies. Als je in de nacht vliegt misschien proberen wat te slapen?

Mexico vond ik echt geweldig! De sfeer, de muziek, de mensen, de temperatuur, all time favorite.. abseilen en snorkelen in cenottes, de oudheid.. Allemaal geweldig. geniet er van!!

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Vakantie Mexico, tips or tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 07:16

Loszittende kleding zou ik adviseren. Ook laagjes, vaak is het net of te koud of te warm. Verder regelmatig een stukje lopen door de cabine ivm kans op trombose. Ik heb ook noise canceling headphones voor de omgevingsgeluiden.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Winged
Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 07:54

tjakka123 schreef:
Alvast pesos bestellen en ophalen voor je vertrek, en neem ook genoeg mee :)

Dit. en lekkere comfi kleding in het vliegtuig.
Neem ook je creditcard mee voor eventueel geld pinnen daar. Sommige bankpassen pakken namelijk niet in elke automaat.

Relaxed
Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 13:24

Winged schreef:
tjakka123 schreef:
Alvast pesos bestellen en ophalen voor je vertrek, en neem ook genoeg mee :)

Dit. en lekkere comfi kleding in het vliegtuig.
Neem ook je creditcard mee voor eventueel geld pinnen daar. Sommige bankpassen pakken namelijk niet in elke automaat.


Geld pinnen met je creditcard kan daarentegen weer heel duur zijn, dus goed om dit even uit te zoeken en daarom idd ook genoeg geld meenemen al.

Winged
Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Vakantie Mexico, tips or tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 13:40

Sowieso wel altijd ruim voldoende pinnen zodat je langere tijd vooruit zou kunnen. En het geld wel verspreiden door de tas. (Ik droeg een kleine beurs met een beetje geld indien ik slecht volk tegen zou komen. Dan kon ik wel iets afdragen, maar niet direct de volle pot kwijt. Die lag ergens onderin mijn backpack. Heb het trouwens nooit nodig gehad.)

Mloes
Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 13:41

Fitzroy schreef:
Loszittende kleding zou ik adviseren. Ook laagjes, vaak is het net of te koud of te warm. Verder regelmatig een stukje lopen door de cabine ivm kans op trombose. Ik heb ook noise canceling headphones voor de omgevingsgeluiden.


Die kleren idd. Ik haaaat vliegtuigen, nooit een aangename temperatuur.

turtlelito
Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Re: Vakantie Mexico, tips or tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 14:21

He TS, leuk dat het waarschijnlijk doorgaat!
Je gaat volgens mij vrij kort, probeer de jetleg te minimaliseren door wel/niet in het vliegtuig te slapen (afhankelijk van je vluchtschema) en je meteen aan te passen bij aankomst.

En de reis is begonnen als je van huis weggaat, dus maak je niet druk over de reistijd/vertraging (je doet er toch niks aan), kijk een filmpje, eet een snackje en laat het over je heen komen. Voor in het vliegtuig idd: kleding in laagjes, maar durf ook om een dekentje/sokken etc te vragen als je je daarmee comfortabeler voelt. En ik neem altijd een eigen koptelefoon mee, maar dat is omdat ik nogal last kan krijgen van niet passende oortjes of een hoofdband die niet lekker zit. Als je fan bent van een specifieke serie o.i.d. kun je die natuurlijk alvast downloaden, maar over het algemeen is het assortiment inhome-entertainment best redelijk.

Op Xcaret is volgens mij allles geregeld (en inclusief), dus wat pesos meenemen is handig, maar veel wat niet exclusief is zal gewoon op rekening gaan. Laat vanaf het begin van je verblijf een fooitje achter voor de schoonmaakster van je kamer (eventueel met een briefje erbij zodat ze weet dat ze het mag meenemen), dan ben je verzekerd van een ultraschone kamer (met extraspeciale handdoekenkunst) en is hij/zij ook geholpen (veel van het personeel moet het echt hebben van de tips).

En je hebt nog een paar maanden: leer een paar Spaanse woorden/zinnetjes. Handig voor jezelf, maar ook teken van interesse/respect.

Petrichor
Berichten: 10500
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Vakantie Mexico, tips or tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-21 16:20

Hoi allemaal!

Bedankt voor de goede tips zover!

Ik vraag mij ook nog af, zo'n nek kussen is dat echt de moeite waard?

En de handbagage is 55×40×20 dat is het formaat van zo'n klein koffertje. Alleen lijkt mij dat totaal niet handig omdat je dan na de landing zit met 2 koffers. :+ Hoe doen jullie dit nou praktisch nemen jullie gewoon een grote handtas mee? Op een verre reis wil ja natuurlijk wel veel mee nemen zoals idd boeken, warme sokken, eventueel tandenborstel, tandpasta, schoon ondergoed etc.

The smell of earth after rain!

turtlelito
Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 16:30

Petrichor schreef:
Hoi allemaal!

Bedankt voor de goede tips zover!

Ik vraag mij ook nog af, zo'n nek kussen is dat echt de moeite waard?

En de handbagage is 55×40×20 dat is het formaat van zo'n klein koffertje. Alleen lijkt mij dat totaal niet handig omdat je dan na de landing zit met 2 koffers. :+ Hoe doen jullie dit nou praktisch nemen jullie gewoon een grote handtas mee? Op een verre reis wil ja natuurlijk wel veel mee nemen zoals idd boeken, warme sokken, eventueel tandenborstel, tandpasta, schoon ondergoed etc.


Zo'n nek kussen is echt persoonlijk of je dat fijn vindt, ik hou er persoonlijk niet van (te gedwongen houding), aar er zijn er velen die er bij zweren. Zo'n opblaasbare neemt niet zoveel plaats in, dus gewoon doen als je twijfelt.

Over de twee koffers: er zit waarschijnlijk een georganiseerde transfer bij je reis, dus het gaat alleen om het stukje tussen bagageband en bus(je). Dan gooi je die twee koffers gewoon op een karretje (en er staat waarschijnlijk ook een rij met kruiers klaar om je te helpen). In het hotel wordt je ook vast geholpen met je bagage, dus je zult er weinig last van hebben. Let er wel op dat het koffertje natuurlijk in de opbergruimte boven je hoofd wordt opgeborgen, dus een tas(je) met wat dingen die je tijdens de vlucht wilt gebruiken wat je onder je eigen stoel kunt leggen is wel handig.

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 17:22

Ik neem altijd echt dikke sokken mee in het vliegtuig omdat ik het snel koud heb en doe laagjes aan. Zorg dat je zomer kleding onder je kleding aan het of makkelijk te pakken in je bagage zodat je op het vliegveld kunt omkleden. De vlucht zelf vliegt vind ik altijd zo voorbij, met een film ben je zo al 2 uur verder.

Ik doe vaak in mijn handbagage nog een los tasje die ik eruit haal met puzzelboekjes, boek etc zodat ik die onder de stoel kan leggen en makkelijk kan pakken

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Neonlight
Moderator Kantine
Berichten: 78414
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Vakantie Mexico, tips or tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 17:44

Ga je alleen of met meerderen? Als je met iemand anders gaat, zorg dan dat je een setje kleren en wat ondergoed in de ander zijn koffer doet en vice versa. Mocht je koffer kwijt raken heb je nog iets. Verder zit in mijn handbagage niet veel, doorgaans gaan de camera's als handbagage mee. Veel kun je toch niet direct bij je kwijt, en als het spul bovenin zit sta je niet constant op andere mensen storend om weer wat te pakken.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Vakantie Mexico, tips or tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 18:59

Ik reis tegenwoordig veel met alleen handbagage en dan pak ik de dingetjes eruit die ik nodig heb, dus telefoon, portemonnee, oordoppen, oortjes en daar red ik me wel mee. Als ik ruimbagage meeneem neem ik meestal geen trolley mee maar alleen een rugzak voor in de cabine.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Petrichor
Berichten: 10500
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-21 20:59

Oeh dikke sokken ook een goed idee! Is het normaal om je schoenen uit te doen bij een lange vlucht?

Wij gaan met z'n tweeën, goede tip dus om wat spullen te rouleren!

En inderdaad vliegtuigen zijn altijd zo koud, kijken of ik nog een nieuw fluffy vest met een opstaande kraag kan scoren.

The smell of earth after rain!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 21:16

Petrichor schreef:
Oeh dikke sokken ook een goed idee! Is het normaal om je schoenen uit te doen bij een lange vlucht?

Wij gaan met z'n tweeën, goede tip dus om wat spullen te rouleren!

En inderdaad vliegtuigen zijn altijd zo koud, kijken of ik nog een nieuw fluffy vest met een opstaande kraag kan scoren.
Ja, maar ga niet op je blote voeten rondlopen. :)) Idd sokken meenemen. :j

Ik heb dit reiskussen en zweer erbij: https://www.travelrest.net/products/tra ... vel-pillow
Je kunt er ook een heerlijk zachte hoes bij kopen.

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 21:50

Eerste wat ik doe is schoenen uit en dikke wolle sokken aan :')

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 21:51

moonsparkle schreef:
Eerste wat ik doe is schoenen uit en dikke wolle sokken aan :')
Same. Wel donkere, want anders wil ik er na afloop niet eens meer naar kijken. _O-

Amber_
Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 22:40

Zorg altijd dat je wat mee hebt om fooi te geven. Daar is het heel normaal om altijd fooi te geven :j

Aan de chauffeur, aan kamermeisje, aan de jongen die je bagage meeneemt, de gids bij een excursie, etc etc

Wij hadden allemaal losse dollars daarvoor :j

Fjunicorn Meadow en FjorYou: Fjorden kleur fokkerij.
Volg onze Rod, Gra en Gull dames op Facebook!
Insta: http://www.instagram.com/amber__1989

Petrichor
Berichten: 10500
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Vakantie Mexico, tips or tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-21 06:47

Zijn jullie geënt voor Mexico en wat waren de kosten? Kon je af met 1 keer of moest je net als met het corona vaccin nog een keer terug?

Wij gaan ons morgen laten inenten.

The smell of earth after rain!

WenK
Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 07:04

Voor je handbagage, neem een rugtas mee. Zo'n klein koffertje mag je niet altijd mee de cabine in. Je mag m dan wel gratis als ruimbagage inchecken, maar daar heb je niks aan.

Ne verschillende dingen mee om te doen onderweg, dat houdt je bezig. Zelf vlieg ik trouwens op die lange vluchten echt geen economy meer, wij vliegen meestal met Tui Fly en dan comfort (of bij een goede aanbieding deluxe). Zorg dat je een flesje water mee aan boord neemt, je krijgt wel drinken, maar voor mij echt te weinig. Zo nemen wij ook altijd nog wat te snoepen mee.

Voor als je s nachts vliegt, neem reistabletjes mee, even vragen bij de drogist, maar van sommige kun je qat slaperig worden, dat helpt met slapen in het vliegtuig zonder dat je echt duf wakker wordt.

Oh en qua vaccinaties, als het goed is is dat maar 1 keer. Als je later nog eens zo'n reis maakt moet je dan weer en dan ben je voor zeker 10 jaar klaar.

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

Petrichor
Berichten: 10500
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-21 07:33

Wij vliegen inderdaad ook comfort met Tuifly. We hebben nog getwijfeld om deluxe te vliegen maar vonden dat door de behoorlijke meer prijs toch jammer van het geld, zoveel luxer zit je volgens mij niet eens je kan alsnog niet helemaal plat etc.

The smell of earth after rain!

WenK
Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 07:50

Petrichor schreef:
Wij vliegen inderdaad ook comfort met Tuifly. We hebben nog getwijfeld om deluxe te vliegen maar vonden dat door de behoorlijke meer prijs toch jammer van het geld, zoveel luxer zit je volgens mij niet eens je kan alsnog niet helemaal plat etc.


Wij hebben het naar Curacao wel gedaan en eerlijk? Het was wel heel fijn. Ipv 3 op een rij zit je 2 op een rij, dus echt meer ruimte. De stoelen zitten comfortabeler en ze komen vaker met een hapje of drankje langs. Extra fijn voordeel vond ik het snel inchecken, vooral met terug vliegen. Er stond echt een enorme rij voor de incheckbalies doordat al die transferbussen tegelijk aankwamen. Wij konden zo die rij langs lopen naar de Deluxe balie, inchecken en op ons gemak wat rondstruinen en lekker zitten op de luchthaven. Maar wj hadden toen wel een mooie aanbieding en nog een voucher voor een bedrag wat hoger was dan deze reis totaal kostte, dus dan doe je het wat sneller.

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 07:54

WenK schreef:
Voor je handbagage, neem een rugtas mee. Zo'n klein koffertje mag je niet altijd mee de cabine in. Je mag m dan wel gratis als ruimbagage inchecken, maar daar heb je niks aan.

Ne verschillende dingen mee om te doen onderweg, dat houdt je bezig. Zelf vlieg ik trouwens op die lange vluchten echt geen economy meer, wij vliegen meestal met Tui Fly en dan comfort (of bij een goede aanbieding deluxe). Zorg dat je een flesje water mee aan boord neemt, je krijgt wel drinken, maar voor mij echt te weinig. Zo nemen wij ook altijd nog wat te snoepen mee.

Voor als je s nachts vliegt, neem reistabletjes mee, even vragen bij de drogist, maar van sommige kun je qat slaperig worden, dat helpt met slapen in het vliegtuig zonder dat je echt duf wakker wordt.

Oh en qua vaccinaties, als het goed is is dat maar 1 keer. Als je later nog eens zo'n reis maakt moet je dan weer en dan ben je voor zeker 10 jaar klaar.
Je kunt ook gewoon even langs de pantry lopen (heb je meteen wat beweging) of op je knopje drukken als je meer wilt drinken. :+ Dat halve litertje water doet het hem ook niet echt.

Wat betreft koffertjes: ik vind ze ook niet praktisch op een lange vlucht. Als je nog even iets uit je handbagage wilt pakken, moet dat hele ding weer open en daar is over het algemeen niet bijzonder veel ruimte voor aan boord.

Winged
Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 09:46

Mkango schreef:
moonsparkle schreef:
Eerste wat ik doe is schoenen uit en dikke wolle sokken aan :')
Same. Wel donkere, want anders wil ik er na afloop niet eens meer naar kijken. _O-

Mag hopen dat je wel naar de wc gaat met schoenen aan toch? -O- Je wilt niet weten wat er daar allemaal op de grond ligt namelijk! (en daarna weer lekker met voeten op de stoel zitten? -O- ) Neem dan op zn minst slippers mee voor in het vliegtuig.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cathalijne, Doubtless, Eliana, flavlip, mireilledons, mvdende, NadjaNadja, Tatjanaa en 71 bezoekers