Vakantie Mexico, tips or tricks?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Rytir
Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Vakantie Mexico, tips or tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 15:43

Bij mij was het ook zoiets, 1700,-. Eerste week rondreizen langs de route de maya met een huurauto (palenque en agua azul <3 ). En daarna een week all in in playa del carmen. Dat is wel al 10 jaar geleden ofzo...

When nothing goes right,

go left.


Petrichor
Berichten: 10500
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Vakantie Mexico, tips or tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-21 17:34

€1700,- pp is inderdaad totaal niet duur! :D

Nu in deze tijd word alles helemaal duur dus ik ben bang dat je dat nu niet meer gaat redden helaas. Wij hebben nog relatief veel geluk gehad door te boeken terwijl TUI er eigenlijk nog niet heen vloog. Nu is het nog afwachten of het allemaal door gaat maar de prijzen stijgen iig gestaag.

The smell of earth after rain!

germie
Berichten: 25886
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 06:56

2 jaar geleden lukte het nog net voor 2000 euro. Maar dan wel zelf een airbnb zoeken en alles zelf regelen. Het is jammer dat alles zo duur moet worden, zeker ook overnachten via airbnb, terwijl de kosten voor levensonderhoud in Mexico niet echt gestegen zijn. Er wordt gewoon schade ingehaald. En dat betekent dat als je dan het betaalt dat prijzen nooit meer dalen.

2 jaar geleden bood tui nog een all inclusive hotel aan in de buurt van Akumal inclusief vlucht en transfer voor 1800 euro voor 2 weken. En in dat hotel zat alles er bij in van surfen tot snorkelen tot watersporten tot yoga. Maar omdat wij overdag er nooit zouden zijn uiteindelijk het niet gedaan. Het was duidelijk dat ze niet ingericht waren op mensen die ondanks all inclusive gewoon 's morgens een ontbijtje namen, dan een lunchpakketje wilden maken en 's avonds weer wilden dineren. Je zou ver moeten lopen vanaf de parkeerplaats met al je duikspullen. Maar op zich leek ons dat hotel wel wat, die is nu uit het assortiment. Sowieso is sinds 2 jaar Tulum geheel verdwenen bij Tui.
En wij willen eigenlijk per se in Tulum zitten en als het kan in 'pueblo', in de stad dus, en op loopafstand van de hoofdstraat (en dus ook op loopafstand van het restaurant waar die toeristen per ongeluk geraakt zijn door kogels). Niks met gated community's etc. Ik heb in Puerto Aventuras in een gated community gezeten en je mist toch veel van het Mexico gevoel.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Winged
Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Vakantie Mexico, tips or tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 07:29

Tjah, ik heb totaal niet luxe gereisd in Mexico: Budget vlucht met een flinke overstap, backpacken dus hostels... En wel wat luxer reizen met de ADO-bus want er zaten wel behoorlijke afstanden tussen. Voor 3 weken was ik 1750 euro kwijt ofzo. Incluis een paar excursies (waarvan de duurste zwemmen met walvishaaien was). Maargoed, nu ben ik ook zo snel als ik kon vertrokken uit Cancun (Isla mujeres is daarin veel leuker, ook voor een dagje). Ben niet naar Playa geweest, Tulum alleen even doorgekruisd voor een centote en toen snel door naar Bacalar :+

germie
Berichten: 25886
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Vakantie Mexico, tips or tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 07:56

Bij mij zit je altijd met een 50 euro per dag aan huur voor duikflessen en entree cenotes. Doe je dat niet, dan scheelt dat dus al 500 euro per 10 dagen. Je hebt dan wel weer wat entreegelden en wat meer brandstof, maar je zult zeker daar op kunnen besparen wat niet lukt als je wilt gaan grotduiken. Maar ja, met een gids grotduiken kost 180-250 dollar per dag. Dat doe ik dus niet.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Rytir
Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 10:20

Wij waren op weg om te snorkelen in sian ka'an en toen kwamen we deze grote makker spontaan tegen.

[ img ]

Later nog gesnorkeld met zijn (of haar :D ) kindjes <3

When nothing goes right,

go left.

Petrichor
Berichten: 10500
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-21 08:00

Mooie foto!

Nog een vraagje, voor vertrek zijn er best wat dingen die je vanwege corona in moet vullen. Via TUI kan je 24 uur voor vertrek een gezondheidsverklaring invullen dit word dan gekoppeld aan je ticket en klaar. In Mexico willen ze dat je op deze site https://www.vuelaseguro.com/login ook 24 uur van te wat invult. Maar gewoon 24 uur voordat je in het vliegtuig stapt neem ik aan? Of 24 uur voor dat je land daar? Beetje lastig of ik denk veel te lastig. :+ Bovendien is die lijst in het Spaans en daar snap ik dus niks van en als je hem omzet in het Nederlands klopt er niks meer van. Iemand die mij er iets meer over kan vertellen? :)
En dan is er nog de declaration of goods, ook gewoon 24u voor je in het vliegtuig stapt?

The smell of earth after rain!

Esperanza
Berichten: 3271
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 09:49

Valt mee hoor. Het formulier is het enigste eigenlijk. Dit hebben we de vorige keer in mei ter plaatse op het vliegveld gedaan. Kan ook dus gewoon nog, maar handiger is om het net van te voren online te doen, dan kun je op het vliegveld gewoon doorlopen. Voordeel is wel, op de luchthaven hebben ze alle invulvakjes vertaald.

Declaration of goods weet ik niet, maar je krijgt in het vliegtuig een soort visa formulier om in te vullen. Daarvan blijft een deel bij de douane achter, en het onderste dubbele stukje moet je bij je paspoort bewaren en voor de terugvlucht weer inleveren. Op dit formulier vul je info in over de vlucht, het verblijf enz.

Wij vliegen de 19e, aftellen dus. We zijn al in Nederland

I don't care what they say, I'm gonna do it anyway...
https://www.haus-bernhard.at/

Petrichor
Berichten: 10500
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Vakantie Mexico, tips or tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-21 15:14

Ooh spannend! Blijf je ons even updaten? :D

The smell of earth after rain!

Esperanza
Berichten: 3271
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 08:06

Ja dat komt goed! Ik heb er nu al zin in.

Ik zit dus even te puzzelen met wat voor test je het vliegtuig in mag. De vorige keer dat we gingen hadden we braaf een PCR test mee, maar daar heeft geen mens naar gekeken. Zou nu een testen voor toegang test genoeg zijn, dat je QR code het doet?

https://www.houfy.com/tomfrazee/posts/i ... xico-12102

Dit is het immigratieformulier dat je in het vliegtuig krijgt. Dat waar section 1 en Section 2 opstaat.

I don't care what they say, I'm gonna do it anyway...
https://www.haus-bernhard.at/

Petrichor
Berichten: 10500
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Vakantie Mexico, tips or tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-21 08:14

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar ga je met TUI?

Ik lees nog steeds dat TUI veel vluchten annuleert richting Mexico, word er een beetje gek van die onzekerheid. :+

The smell of earth after rain!

germie
Berichten: 25886
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Vakantie Mexico, tips or tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 08:35

Tui verkoopt wel tickets, maar vliegt nog steeds niet vanaf Amsterdam naar Cancun helaas.

Je mag gewoon met een qr code heen en terug zonder quarantaine. Voor zover ik weet gaat het om een internationale code.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Petrichor
Berichten: 10500
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Vakantie Mexico, tips or tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-21 08:53

Zou je dan bijvoorbeeld wel via TUI België naar Mexico kunnen?

The smell of earth after rain!

Esperanza
Berichten: 3271
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 11:08

Petrichor schreef:
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar ga je met TUI?

Ik lees nog steeds dat TUI veel vluchten annuleert richting Mexico, word er een beetje gek van die onzekerheid. :+


Nee, wij vliegen met KLM. Voor het eerst KLM dus ben benieuwd

I don't care what they say, I'm gonna do it anyway...
https://www.haus-bernhard.at/

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Vakantie Mexico, tips or tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 11:12

Stel je er niet teveel van voor zou ik zeggen. Iets meer service dan TUI maar qua beenruimte word ik in economy ook niet erg blij. En comfort is dan weer heel duur.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Esperanza
Berichten: 3271
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Re: Vakantie Mexico, tips or tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 14:55

Oh, ik durf het bijna niet te zeggen maar wij vliegen businessclass. :o Mijn man is lang en heeft 'restless legs', dus hij trekt het absoluut niet zonder beenruimte en de ruimte om rond te kunnen lopen.

Ik ben benieuwd ging eigenlijk meer om KLM zelf, ik heb nog nooit met ze gevlogen dus ik ben benieuwd. We vliegen vaak met Condor (Lufthansa) en dat is helemaal super. Maar wij kunnen kiezen vanaf waar we direct vliegen. München, Frankfurt of Amsterdam is voor ons allemaal prima. Net wie er vliegt op het moment dat wij weg willen.

I don't care what they say, I'm gonna do it anyway...
https://www.haus-bernhard.at/

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Vakantie Mexico, tips or tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 16:03

Cozumel is wel heel mooi vanwege de koraalriffen en bijzondere vissen in het glasheldere water.

Esperanza
Berichten: 3271
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 00:23

Oh, btw we zitten nu lekker in Playa del Carmen. Vrijdag gaan we naar cancun maar dit gaan we vaker doen! Lekkere eettentjes, mooi strand, lekker weer en heerlijk ontspannen.

Het formulier hebben we niet hoeven invullen. :') Ik kreeg het voor vertrek niet klaar, er stonden geen vragen. Wilde het dan op de luchthaven doen, maar we werden nergens meer tegengehouden :o en voordat ik het wist stonden we al buiten. Ik heb alleen nog een banner zien staan met het verzoek tot. Maar het boeide niemand :')

I don't care what they say, I'm gonna do it anyway...
https://www.haus-bernhard.at/

Petrichor
Berichten: 10500
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-21 07:15

Ooh wat fijn! Jullie hebben wel geluk net voor de echte drama vertrokken hier. :D Hele fijne vakantie nog!

Ben benieuwd hoe het in januari is.

The smell of earth after rain!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 07:58

Heb jehet bij vertrek ook niet weer nodig?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Esperanza
Berichten: 3271
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:02

Als we hier vertrekken naar Nederland hebben we een PCR test nodig, maar dat wordt allemaal hier in het hotel geregeld. Je geeft gewoon aan wanneer je de tast moet doen en zij regelen dat een bedrijf naar het hotel komt. Voor de normale antigenentest hebben ze zelfs een ruimte in het hotel waar je zo binnen kunt stappen om een test te doen.

Wat bedoel je poes? Er is een immigratieformulier, waarvan ze een deel innemen op de luchthaven, het onderste deel heb je nodig bij vertrek.

Het Corona formulier leek niemand zich druk om te maken, en dat heb je bij vertrek ook niet meer nodig. Het reproductiegetal ligt hier op Quintana Roo ver onder de 0 dus over Corona maakt geen mens zich druk hier. Ik geloof iets van 15 positieve gevallen per dag nu? In de zomer zaten ze op 600 per dag in de piek. Begreep ik van de mensen hier. Quintana roo is groter dan Nederland en heeft 800.000 inwoners dus je kunt het slecht vergelijken met een dichtbevolkt Nederland.

I don't care what they say, I'm gonna do it anyway...
https://www.haus-bernhard.at/

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Vakantie Mexico, tips or tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 13:16

Ik bedoelde het immigratieformulier idd :j

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Petrichor
Berichten: 10500
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Vakantie Mexico, tips or tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-21 20:06

Hoe zit het eigenlijk met internet op je telefoon? Ik heb T-Mobile, moet ik hier iets voor afsluiten?

The smell of earth after rain!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Vakantie Mexico, tips or tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 20:12

Zeker niet zomaar je roaming opzetten want je betaalt je blauw. Ik koop tegenwoordig gewoon ter plaatsen een Sim kaart maar wij trekken overal rond met verschillende overnachtingen en dan is internet gewoon handig. Heb je in het hotel geen goede WiFi? Dan zou ik het zo laten.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Petrichor
Berichten: 10500
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Vakantie Mexico, tips or tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-21 21:02

In het hotel is gewoon wifi, maar ik wil gewoon overal zorgeloos internet kunnen hebben. Ik las al dat 1 MB €5,- kost, dus ik moet dat wel echt voor elkaar hebben. :+

The smell of earth after rain!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Azmay, Babsiej, Ineke2, maaikemuis, Mama3, Yavanna en 65 bezoekers