Vakantie Mexico, tips or tricks?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Petrichor
Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Vakantie Mexico, tips or tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-21 07:25

Wij gaan landen in Cancun en gaan naar het all-fun-inclusive hotel Xcaret. Ik denk dat wij binnen het hotel/park niet heel bang hoeven te zijn de excursies die het hotel organiseert zijn ook in groepjes dus ik heb eigenlijk daardoor geen angst. :)

Wij hebben voornamelijk voor business class gekozen omdat we niet naast een derde persoon willen zitten. Je weet nooit wie er naast je komt, mijn ex heeft ooit naast een heel dik iemand gezeten zijn vet lag gewoon nog half bij mijn ex op schoot. Voor een vluchtje naar Londen is dat ongemakkelijk maar dan zet je je daar overheen maar als je dat 14 uur hebt.. :+

The smell of earth after rain!


Fitzroy
Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 07:45

Je vliegt toch geen business class maar de luxe bij TUI? Dat is niet vergelijkbaar met business class (en ook heel wat goedkoper). Het is meer premium economy.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

LiesM
Berichten: 444
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Midden Drenthe

Re: Vakantie Mexico, tips or tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 07:49

Ik kon altijd slapen op lange vluchten door mijn handbagage op het klap tafeltje te leggen met kussentje erbovenop en daar met mijn hoofd op te liggen.

Petrichor
Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-21 07:55

Fitzroy schreef:
Je vliegt toch geen business class maar de luxe bij TUI? Dat is niet vergelijkbaar met business class (en ook heel wat goedkoper). Het is meer premium economy.


Klopt, bij TUI is het Deluxe. Binnen het vliegtuig is het inderdaad niet zo luxe als de echte business class, niet eens elke vliegtuig heeft dat zag ik. Maar je zit met 2 personen naast elkaar en je kan wel lekker met de beentjes omhoog dus ik ben tevreden. :D Buiten het vliegtuig heb je wel veel luxe zoals niet in de rij hoeven te staan tijdens het inchecken en natuurlijk de lounge. Maar of we van dat laatste ook echt gebruik gaan maken weet ik niet..

The smell of earth after rain!

Fitzroy
Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Vakantie Mexico, tips or tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 08:53

Ik heb nu alleen voor de terugweg de luxe genomen. Over de heenweg denk ik nog na. Maar met slapen ‘s nachts is het wel lekker als je wat meer ruimte hebt.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 08:55

Ik sta ook nooit ongewild in de rij met inchecken :D je blijft gewoon zitten tot de rij oplost en loopt dan rustig door haha. Al vind ik het vaak wel lekker om nog even te staan voor je weer 12u op de vlieger zit.

Wanneer vertrek je TS?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

germie
Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 09:09

En ik vlieg altijd met mijn 1.82m economyclass, vaak moet ik mijn knieën naar buiten steken omdat ze niet bij elkaar gehouden kunnen worden.
De enige keer dat ik 10 cm meer beenruimte had was bij Eurowings, dat was op een vlucht van 2 uur naar Sardinie, dat kreeg je toen er standaard bij met FTI Touristik.
Maar ik zit zelfs dubbelgevouwen naar Azië. Ga ik wel een keer vaker even staan.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Esperanza
Berichten: 3279
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 09:25

Bij Tui is het idd Deluxe en dat is niet helemaal vergelijkbaar met businessclass. Maar het is wat Petrichor zegt, je zit niet naast vreemden en dat scheelt al zoveel. Een schreeuwende baby of een iets te breed persoon naast je word je niet blij van op zo'n lange vlucht. En idd op de terugvlucht is het het belangrijkst om te kunnen slapen. Die lounge is normaal wel lekker om te zijn, maar door de coronaregels mag je daar niet binnen eten. Dus je kunt er wat krijgen en vervolgens moet je de lounge uit om het op te eten 8)7

Wij gaan nu voor het eerst eigenlijk echt los van het resort waar we normaal altijd heen gaan. In Playa del Carmen dus ik dacht wel even... oef. Een week daar en dan nog 2 weken in Cancun zelf. Maar we gaan verder op stap met mensen die we kennen uit Cancun en dat zal ook wel los lopen. Er is een Poloclub net iets buiten Cancun waar we in mei uitgenodigd waren om een oefenmatch bij te wonen. De bedoeling is dat ik deze vakantie meetrain. De snelheid zal wel gaan, maar een bal raken. :n

Het was wel gaaf om te zien hoe er daar paarden leven, in die hitte enzo. Maar dan hebben die van ons het toch echt een stukje beter. Grazige groene weides zien die paarden niet. Het enige groene was het poloveld, maar daar komen die paarden dan niet op. De trailers die ze daar hebben zijn open, en dat moet ook wel. Ik heb fotos gemaakt, ik kan wel even kijken of ik wat kan plaatsen?

Wij zijn vanaf de 19e in Playa del Carmen.

Of je moet echt naar Cozumel en als het kan ook een Cenote gaan bekijken. Koud maar de moeite waard. En je hebt hele leuke eettentjes in Playa.

I don't care what they say, I'm gonna do it anyway...
https://www.haus-bernhard.at/

Petrichor
Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-21 10:21

Fitzroy heb je wel eens Deluxe gevlogen? Wat vond je er van? :)

Wij vertrekken 15 januari pas dus dat duurt nog even. :D wel raar een vakantie boeken in deze tijd, ik merk gewoon dat je je er minder op verheugd omdat je weet dat het zomaar niet door kan gaan..

Esperanza ik ben wel benieuwd naar foto's.

The smell of earth after rain!

Fitzroy
Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Vakantie Mexico, tips or tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 10:28

Nee, dat niet. Ik heb wel eens business class gevlogen op een binnenlandse vlucht in de US. Maar verder boek ik eigenlijk altijd comfort bij TUI. Het gaat mij toch vooral om de beenruimte. Voorheen had je nog wel dat je zoveel uren van tevoren de stoel naast je kon ‘kopen’ voor een klein bedrag als deze nog leeg was. Dat heb ik ook een paar keer gedaan. Dan hadden in de Dreamliner 3 comfort stoelen met zijn tweeën, ook fijn.

Ik ben het met je eens qua voorpret. Ik ga in januari naar Curaçao als …..

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Petrichor
Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Vakantie Mexico, tips or tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-21 10:44

Exact dat dus. Ook met dingen kopen, ik kan nu in principe naar Mexico maar echt leuke dingen kopen die je alleen in Mexico gaat gebruiken durf ik nog niet aan. Zo jammer..

The smell of earth after rain!

ingvdh
Berichten: 6368
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Vakantie Mexico, tips or tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 11:03

Qua handbagage, ik heb altijd een fijne rugzak hiervoor. Die kan op je rug als je ook met je koffer moet slepen. Daarin heb ik weer een tasje met dingen die ik tijdens de vlucht nodig heb.
De grote rugtas gaat dan in de ruimtes boven de stoelen en het kleinere tasje heb ik bij me.

Ik heb overigens wel zo'n neksteun, dan kan ik eventjes slapen, zonder dat ding wordt mijn nek helemaal stijf omdat ik dan in een hele oncomfortabele houding zit cq hang. Ik heb een opblaasbare van de ikea, neemt niet zoveel ruimte in.

Esperanza
Berichten: 3279
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 11:15

Nou bij deze de foto's van het bezoek aan de poloclub.

[ img ]
Op de club zelf waren deze stalletjes. Een aantal paarden stond daar alleen voor de wedstrijd, maar stonden (helaas) wel vastgebonden in de stal. Sommige konden niet bij water of hooi. De andere paarden die daar permanent staan stonden wel los in de stal. Maar veelal zonder voorplukken en veel ontstoken ogen door vliegen. Dit was wel even slikken om te zien. Ik neem deze keer veel fliegenfrontriemen mee :o

[ img ]
Sommige paarden hadden wel paddocks, lekker in de schaduw, maar gras is nergens.

[ img ]
De paarden die naar de club werden getransporteerd komen in grote open trailers. Vaak door een groom/trainer gebracht. Arbeid is natuurlijk goedkoop in Mexico en als je een paard hebt ben je toch wel welvarend.

[ img ]
Een van de paarden van mijn kennis. Hij had er 2 mee en heeft in het totaal 3. Dan tel je dus nog niet helemaal mee in Pololand;-) Deze optoming was voor mij toch wel heftig om te zien. Zijn paarden zagen er echt goed uit hoor, invergelijking tot de rest. Maar blij kan ik ze niet echt noemen.

[ img ]
Het clubhuis met zwembad, ligt dus middenin de mangrovebossen. Hier hebben we heerlijk gezeten en gegrilld. Lieve mensen allemaal. Ik heb natuurlijk veel met ze gepraat over houden en verzorgen van de paarden enzo. Maar er waren echt nog wel veel zaken waar ze weinig vanaf weten. Wat dat betreft lopen we in Nederland zo voor op kennisniveau. :o Dit waren toch echt geen domme mensen, maar als je zelf je paard al niet verzorgd.... is je band toch anders. Toch was er veel interesse in wat ik te vertellen had. Dus wie weet.

[ img ]
Wedstrijd in actie. Ze rijden dus zonder kalkoenen of wat dan ook. Maar op zand kan dat blijkbaar. Het veld wordt daarna weer gevlakt en gerepareerd. Arbeid kost immers niets in Mexico.

De bedoeling is dat ik straks bij deze kennis op stal ga kijken. Daar hadden we vorige keer niet echt tijd voor. Maar de afspraak staat alweer. Rijbroek en laarzen gaan mee. :j

I don't care what they say, I'm gonna do it anyway...
https://www.haus-bernhard.at/

germie
Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Vakantie Mexico, tips or tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 11:22

Wel gaaf hoor.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Rytir
Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 11:51

Oh ja, nog een tip voor een excursie; sian ka'an. Een prachtig natuurgebied aan zee. Toen ik er ging snorkelen kwam ik schildpadden, een klein haaitje en roggen tegen, supermooi! Heel veel vogels en in de mangrove zelfs een mega krokodil gespot.

When nothing goes right,

go left.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 11:53

poes schreef:
In business class krijg je idd wel andere dingen dan in economy :D

Ik heb al zat gevlogen, nog maar zelden sokken gekregen. Enkel bij Aziatische airlines.

Ik zou het er persoonlijk in mijn huidige financiële situatie nooit voor over hebben. Ik ben lang en ja het is dubbel vouwen maar voor mij ook weer geen ramp.
Vroeger was het standaard, maar tegenwoordig idd niet meer zo vanzelfsprekend, tenzij je idd met Aziatische maatschappijen vliegt. :j

Petrichor
Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Vakantie Mexico, tips or tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-21 12:12

Oh leuke foto's! :)

The smell of earth after rain!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Vakantie Mexico, tips or tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 23:05

Mij truc om ‘alleen te zitten’ : check online in. Kies een onpopulaire rij (online genoeg over te vinden) waar de drie zitjes vrij zijn. Neem beide buitenste zitjes. Als de vlieger niet vol is, blijft de middelste vaak leeg. Tadaaa extra stoel :) bij half leeg vliegtuig kun je je gewoon verplaatsen ook naar een leeg rijtje.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Petrichor
Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-21 07:51

poes schreef:
Mij truc om ‘alleen te zitten’ : check online in. Kies een onpopulaire rij (online genoeg over te vinden) waar de drie zitjes vrij zijn. Neem beide buitenste zitjes. Als de vlieger niet vol is, blijft de middelste vaak leeg. Tadaaa extra stoel :) bij half leeg vliegtuig kun je je gewoon verplaatsen ook naar een leeg rijtje.

Die klapper gaat helaas niet altijd op, al een aantal keer geprobeerd. Er komt dan gewoon een stewardess die vraagt of je eventueel een plekje op wil schuiven. :+ Soms heb je natuurlijk geluk dat dit wel werkt, maar als het niet werkt zit je er toch 14 uur mee..

The smell of earth after rain!

germie
Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Vakantie Mexico, tips or tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 08:07

Ik zat de eerste keer naar Mexico op de meest ongunstigste stoel, bij het gangpad direct naar de wc. Maar ach, ik ging alleen, en het is maar 11 uur (rechtstreeks). Prima overleefd hoor met mijn lange stelten. En zoals gezegd, ik ga wat vaker even een rondje wandelen. Dat doe ik nu ook nog steeds. Het prijsverschil naar de luxere klasses kan ik vaak niet betalen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Vakantie Mexico, tips or tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 08:20

Zolang mijn lijf het aankan betaal ik voor zoiets ook niet hoor. Maar dat staat iedereen uiteraard vrij!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Petrichor
Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-21 08:27

Het is ook inderdaad wel heel veel geld. Hoogst waarschijnlijk is dit een once in a lifetime reis, de hele reis is een grote droom en toch al gigantisch duur. Dus dan ook maar die dure stoel en er een onvergetelijke reis van maken. :)

Normaal gesproken reis ik ook gewoon economy en ook nooit overwogen om luxer te vliegen.

The smell of earth after rain!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 08:33

Je hoeft je niet te verantwoorden hoor! Ik reis zoveel mogelijk en zeker de reizen met mijn man hou ik zo budget mogelijk. En ook altijd zoveel mogelijk lokaal je geld uitgeven, ook dat is vaak goedkoopst maar ook waar wij achter staan. Mexico was bij ons een super goedkope reis, denk pp 1300 euro voor twee weken rondreizen toen. Het is daar echt zo goedkoop!

Edit: zal 1700 geweest zijn
Laatst bijgewerkt door poes op 28-10-21 09:05, in het totaal 1 keer bewerkt

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

germie
Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Vakantie Mexico, tips or tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 08:52

Voor 1300 red ik Mexico niet, maar dat komt door de autohuur en het huren van flessen en entree voor cenotes.

Maar ook Ek Balaam en Chitzen Itza zijn 25 euro per persoon entree en deze 2 tempels doe je op 1 dag vaak en dan ben je dus 50 euro entreegeld kwijt.

Eten is er wel goedkoop en brandstof ook. Maar 1300 euro inclusief vlucht is echt niet duur.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Vakantie Mexico, tips or tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 09:05

Wij hadden ook een huurauto (wel met veel korting want werknemer van het bedrijf destijds) en veel meer tempels bezocht :j tulum was de duurste dacht ik, met alle cruiseschip toeristen :( dat was echt een domper na 2 weken. Was in 2016. Nog geboekt via Fox overigens dus we vlogen met klm. Ben even in de archieven gedoken en was mss eerder 1700 pp excuus!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tink89 en 68 bezoekers