Vakantie Mexico, tips or tricks?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 11:03

Winged schreef:
Mag hopen dat je wel naar de wc gaat met schoenen aan toch? -O- Je wilt niet weten wat er daar allemaal op de grond ligt namelijk! (en daarna weer lekker met voeten op de stoel zitten? -O- ) Neem dan op zn minst slippers mee voor in het vliegtuig.
Nee, voor de wc trek ik m'n sokken zelfs uit, want ik vind niets lekkerder dan met m'n blote pootjes door de lichaamssappen van anderen te lopen. <3 Wat een bijzondere en bovenal rare aanname. :roll:


Winged
Berichten: 33001
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 11:15

Mkango schreef:
Winged schreef:
Mag hopen dat je wel naar de wc gaat met schoenen aan toch? -O- Je wilt niet weten wat er daar allemaal op de grond ligt namelijk! (en daarna weer lekker met voeten op de stoel zitten? -O- ) Neem dan op zn minst slippers mee voor in het vliegtuig.
Nee, voor de wc trek ik m'n sokken zelfs uit, want ik vind niets lekkerder dan met m'n blote pootjes door de lichaamssappen van anderen te lopen. <3 Wat een bijzondere en bovenal rare aanname. :roll:

Geloof mij, er zijn heel wat mensen die het schijnbaar normaal vinden om op sokken naar de wc te gaan in het vliegtuig :+ Heb je die rollende ogen even niet voor nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 11:29

Dat is heel fijn dat anderen dat normaal vinden, maar om dan maar aan te nemen dat iedereen dat doet en dat ook zo openbaar hier op Bokt te insinueren tegenover iemand die je tótaal niet kent met een "en daarna weer lekker met voeten op de stoel zitten?" en "neem dan op z'n minst slippers mee," vind ik vrij stijlloos. Dus ja, daar krijg je mooie rollende oogjes bij geserveerd. :roll:

Winged
Berichten: 33001
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Vakantie Mexico, tips or tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 11:36

Ga je lekker op deze mooie zonnige maandagochtend? Toevallig haalde ik jouw quote eruit, maar ik zag het ook al een paar keer eerder voorbijkomen.

Pak even een lekker kopje thee zou ik zeggen. En wind je niet zo op tegen iemand die jij totaal niet kent :D

:evaw:

germie
Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 16:30

KLM vliegt weer naar Cancun. Dus we kijken daar nu maar naar. Tui cancelt steeds en we willen toch echt weer naar Mexico.

Je kunt altijd extra drinken vragen, desnoods loop je zelf even naar achteren. Nooit problemen mee gehad met Tui of een andere maatschappij.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Petrichor
Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Vakantie Mexico, tips or tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-21 17:38

Nou ik mag toch hopen dat onze reis niet opeens geannuleerd wordt door TUI! :oo

The smell of earth after rain!

Rytir
Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 18:03

Petrichor schreef:
Zijn jullie geënt voor Mexico en wat waren de kosten? Kon je af met 1 keer of moest je net als met het corona vaccin nog een keer terug?

Wij gaan ons morgen laten inenten.


Voor Mexico wordt iig dtp en hepatitis vacins aangeraden. Ik weet niet waar je woont maar rond Schiphol zijn zat tropen consulten mogelijk, die kunnen goed advies geven. Als je beiden herhaald binnen een jaar ben je respectievelijk 10 en 25 jaar beschermd.

Neem deet mee (min 40% maar hoger is beter) en een dunne lange broek en een vestje. Soms koelt het savonds snel af.

When nothing goes right,

go left.

Neonlight
Moderator Kantine
Berichten: 78496
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Vakantie Mexico, tips or tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 18:06

En bij sommige aanvullende ziektekostenverzekeringen worden dergelijke vaccinaties vergoed. :)

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

germie
Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 19:59

Petrichor schreef:
Nou ik mag toch hopen dat onze reis niet opeens geannuleerd wordt door TUI! :oo

Tot nu toe vliegt TUI nog steeds niet en je kunt wel boeken. Ik vlieg het liefst met TUI, maar kijk nu naar KLM. Je kunt nu veilig naar Mexico en daarom kijken we weer om te gaan.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

duikpaardje
Berichten: 1473
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 21:52

wij hebben nog niet geboekt, het land is nog steeds op oranje (en wij willen alleen naar geel of groen vliegen) en nu klm ipv tui vliegt zijn de prijzen enorm omhoog gegaan.

Tommy Magnum 22-5-1992 / 18-4-2019 forever in our ♡
Dexter18-4-2007
Fjord, het meest veelzijdige stukje vlees !

germie
Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 07:54

De prijzen stijgen helaas overal. Oranje of niet, het land is echt veilig op virusgebied. Niet zo veilig op zomaar overal rondlopen, maar dat was het al. Je kunt prima je eigen reisadviezen samenstellen. Als ik niet naar oranje gebieden zou gaan, dan kwam ik nergens. Ik trek me daar niet zo heel veel van aan. Ik baal er alleen wel van dat op deze manier de prijzen kunstmatig hoog gemaakt worden zodat niet alles meer te betalen is. En ik denk dat de toekomst er niet echt meer is, dus dat je nu moet pakken wat je nog kunt pakken.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Petrichor
Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-21 14:25

Ik ben blij dat wij al geboekt hadden want zelfde reis kost nu 700pp meer! :oo

Inmiddels geënt voor hepatitis a en DTP. :)

The smell of earth after rain!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Vakantie Mexico, tips or tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 23:34

Wat ik mee heb in handbagage:
Tandenborstel: niets zo lekker als even je tanden poetsen na uren op een vliegtuig
Fluffy socks. Vliegtuig op, schoenen uit en ja ze blijven uit :D sorry not sorry :D bij aankomst was ik ze wel.
E reader
Lader telefoon en usb
Eventueel eigen koptelefoon met kabel
Alles wat duur of onmisbaar is. Verrekijker, paspoort, portefeuille.
Bril op geen lenzen in in het vliegtuig.

Makkelijke kleren aandoen. En idd dikke pull mee.

Verder: zorg dat al je bankkaarten open staan voor het buitenland. Neem liefst een combi van credit cards. Amex + visa of MasterCard werkt het best. Afhalen met credit card? Altijd voor grote bedragen want opnemen kost vaak rond de 7 euro. Dus altijd eerst met debet proberen. Ga geen geld wisselen thuis of in de luchthaven. Ter plaatse afhalen werkt meestal prima. Enkel voor de taxi of zo.

Mexico is, eens buiten de toeristische kant, heel heerlijk dus trek erop uit zou ik zeggen. Waar je met dollars kan betalen word je afgezet :=

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

germie
Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Vakantie Mexico, tips or tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 07:55

Ik heb nog nooit met dollars betaald in Mexico.

Let wel op bij tankstations, tank bij voorkeur niet alleen. Daar proberen ze je wel eens af te zetten.

Eet gerust op straat.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Vakantie Mexico, tips or tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 17:58

Gewoon kijken dat de teller op nul staat en meekijken.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Petrichor
Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-21 11:08

WenK schreef:
Petrichor schreef:
Wij vliegen inderdaad ook comfort met Tuifly. We hebben nog getwijfeld om deluxe te vliegen maar vonden dat door de behoorlijke meer prijs toch jammer van het geld, zoveel luxer zit je volgens mij niet eens je kan alsnog niet helemaal plat etc.


Wij hebben het naar Curacao wel gedaan en eerlijk? Het was wel heel fijn. Ipv 3 op een rij zit je 2 op een rij, dus echt meer ruimte. De stoelen zitten comfortabeler en ze komen vaker met een hapje of drankje langs. Extra fijn voordeel vond ik het snel inchecken, vooral met terug vliegen. Er stond echt een enorme rij voor de incheckbalies doordat al die transferbussen tegelijk aankwamen. Wij konden zo die rij langs lopen naar de Deluxe balie, inchecken en op ons gemak wat rondstruinen en lekker zitten op de luchthaven. Maar wj hadden toen wel een mooie aanbieding en nog een voucher voor een bedrag wat hoger was dan deze reis totaal kostte, dus dan doe je het wat sneller.

Ook wij hebben toch besloten om deluxe te gaan vliegen, het is toch 14 uur vliegen en je weet nooit wie er naast je komt te zitten..

Is er trouwens bij dit soort vluchten wifi aan boord?

The smell of earth after rain!

germie
Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 11:28

Bij Tui niet. Bij Delta wel, maar dat is beperkt tot een tekstberichtje kunnen versturen. Maar heb je wifi nodig onderweg?

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Petrichor
Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-21 11:31

germie schreef:
Bij Tui niet. Bij Delta wel, maar dat is beperkt tot een tekstberichtje kunnen versturen. Maar heb je wifi nodig onderweg?

Nodig nee, handig ja. :D

The smell of earth after rain!

germie
Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Vakantie Mexico, tips or tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 11:36

Vaak kun je het wel krijgen tegen betaling, maar nooit geprobeerd. ;)

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Vakantie Mexico, tips or tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 17:53

Hangt van de maatschappij af :)

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

EsperanzaJarig
Berichten: 3279
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 21:19

Wij vliegen ieder jaar naar Mexico ;-)

We waren nu in mei voor het laatst (omdat vorig jaar niet kon) en nu weer in november. Wij vliegen dit jaar voor het eerst met KLM. We zijn met Condor gevlogen, (Lufthansa A380-800) echt een megading. :D Wij kiezen ook altijd voor businessclass omdat mijn man nogal lange benen en 'restless leggs' heeft. En op zo'n lange vlucht is dat echt wel heel prettig.

We zijn ook al eens met United gevlogen, dat was heen perfect en super luxe, terug was het echt een tegenvaller. Wij combineren Mexico altijd met een andere stop, en zo hebben we al vele verschillende maatschappijen gehad.

Warme sokken voor tijdens de vlucht krijg je op lange vluchten bijna altijd, net als een dekentje. Wifi heb je niet echt nodig, meestal is er een on board systeem waar je films kunt kijken, muziek kunt luisteren en spelletjes kunt doen. Wij nemen meestal Ipads mee, waarop we nieuwe series hebben staan. Je kunt wat muziek op je spotify downloaden en dan zonder wifi dus gewoon luisteren.

Wij hebben altijd Dollars en Peso's. In kleine winkeltjes betaal je het best met Peso's en soms zijn Dollars weer beter om te hebben. Pinautomaten buiten en in winkels zijn vaak niet veilig, dus pin bij voorkeur echt binnen bij een bank. Wij gebruiken Dollars vaak voor het geven van een fooi.

I don't care what they say, I'm gonna do it anyway...
https://www.haus-bernhard.at/

Neonlight
Moderator Kantine
Berichten: 78496
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Vakantie Mexico, tips or tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 21:27

Ik heb met veel maatschappijen gevlogen over de hele wereld (vluchten naar VS, Zuid-Amerika en Azië) maar Economy class krijg je geen warme sokken, wel een dekentje. Business class zit nogal verschil in en kun je niet goed vergelijken met Economy class.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Petrichor
Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Vakantie Mexico, tips or tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-21 21:40

Wij hebben business class geboekt, wel fijn dat je dan inderdaad een deken kussen en een fatsoenlijke koptelefoon krijgt. :) Grappig dat je blijkbaar ook dikke sokken krijgt, ik neem sowieso eigen mee want ik heb altijd super koude voeten zelfs nog met dikke sokken. :')

The smell of earth after rain!

EsperanzaJarig
Berichten: 3279
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Re: Vakantie Mexico, tips or tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 21:58

Waar ga je heen?

Ik heb wel een beetje met spanning naar het nieuws van de laatste tijd uit Mexico gekeken. Maar ik kijk uit naar het weerzien met vrienden en bekenden.

I don't care what they say, I'm gonna do it anyway...
https://www.haus-bernhard.at/

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Vakantie Mexico, tips or tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 22:13

In business class krijg je idd wel andere dingen dan in economy :D

Ik heb al zat gevlogen, nog maar zelden sokken gekregen. Enkel bij Aziatische airlines.

Ik zou het er persoonlijk in mijn huidige financiële situatie nooit voor over hebben. Ik ben lang en ja het is dubbel vouwen maar voor mij ook weer geen ramp.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: chocky84, tinker_sally en 68 bezoekers